De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 06, 2009 11:09 pm

Ach, onverstandig... Ik vind trainer en spelers ook onverstandig. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 11:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 06, 2009 11:28 pm

Zo'n actie zal de spelers niet duidelijk maken dat het niet goed gaat, dat zullen ze toch wel snappen? Ze zullen ongetwijfeld hun best doen, maar ergens gaat er iets fout (Zou het chemisch zijn?)

Ik geloof niet dat ze dankzij deze actie zondag Vitesse verpletteren en wat als Ajax weer verliest? Wat wel helpt???????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 11:33 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr feb 06, 2009 11:34 pm

Nou nou, ik weet niet hoelang of intensief jij Ajax al volgt de laatste jaren, maar we hebben de afgelopen jaren wel wat moelijkere periodes gehad dan dit hoor.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 11:37 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr feb 06, 2009 11:40 pm

Ik snak al een jaar of 4 naar lucht wat betreft dit Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 07, 2009 1:44 am

Een beetje Feyenoord-praktijken, hoor. Dat wanhopige past daar beter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 07, 2009 3:36 am

VIDEO Van Basten spreekt supporters toe

Marco van Basten heeft vrijdagmiddag een groep woedende Ajax-supporters moeten toespreken om de fans te kalmeren. Één van de fans filmde van dichtbij het gesprek met de trainer van Ajax en plaatste het filmpje op Youtube...


Van Basten probeert de groep tot bedaren te brengen door de fans duidelijk te maken dat het uitschelden van de spelers niet helpt. 'Zo help je dus niet, deze jongens help je niet op deze manier', zegt de coach meerdere keren.

Het kost Van Basten moeite om tot de supporters door te dringen en hij wordt veelal overschreeuwd door de boze fans. 'Wat zit je nou te zeuren man, rot op man. Wil je ons vertellen dat we het kampioenschap kunnen vergeten?', 'het is ook jouw schuld' en 'had je lekker maar met Johan Cruijff samen moeten werken, sukkel' zijn enkele verwijten die Van Basten te horen krijgt.

Na een tijdje richt de woede zich weer tot de spelers die verderop met de warming-up bezig zijn. 'Laat de trainer het maar weer opknappen' schreeuwen de fans ze toe. Ze geven Van Basten ook nog de 'tip' dat hij de spelers 100 keer moet laten opdrukken...

Na een tijdje wordt het rustiger en na enkele minuten zijn de supporters dusdanig gekalmeerd dat Van Basten besluit zich weer bij de spelers te voegen en de training weer te gaan leiden...


http://www.youtube.com/watch?v=NEJnB3a6 ... html?p=1,1
Tja ...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 07, 2009 7:22 am

Ben niet zo dol op dit soort acties. Helpen doet het niet en je zet toch je club te kijk. Ik las ook dat de spelers luie zakkenvullers zijn die er niks aan doen? Dat zal het wel weer wezen.

En alsof de F-side van tegenwoordig zo'n topper is. Wanneer zijn die voor het laatst bij een uitwedstrijd door een stadion hek gebroken? :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za feb 07, 2009 8:33 am

Belachelijke actie, slaat echt helemaal nergens op. En dan ook nog met de capuchons op zodat ze niet gezien zouden worden, helemaal zielig.
Net of de spelers en technische staf er ook niet ziek van zijn.
En gewoon je eigen spelers de ziekte wensen, ik kan er echt niet bij. Wat een wereldje is het geworden, koppensnellers zijn het. :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Anonymous op za feb 07, 2009 8:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za feb 07, 2009 8:37 am

Van Basten dacht aan stoppen

Door Mike Verweij

AMSTERDAM - "Het was een hectische periode", blikte Marco van Basten terug op de afgelopen week, waarin hij het 'pannenkoekenincident' met een kwinkslag afdeed. "Ik bepaal zelf wel wat ik eet of niet eet." Om daar serieus aan toe te voegen dat hij wel eens heeft overwogen de handdoek in de ring te gooien. "Stoppen schiet wel eens door je hoofd. Heb ik er nog zin in na wat er allemaal gebeurt? Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen."

De trainer, die ruim 34 miljoen investeerde, stak de hand in eigen boezem wat betreft de belabberde prestaties in de afgelopen drie duels. "Ik heb vaker geroepen dat ik de wijsheid niet in pacht heb, nooit gezegd dat ik een wereldtrainer ben. Ik probeer de spelers op de juiste manier voor te bereiden en optimaal te laten presteren."
Hoewel de trainer tijdens het trainingskamp in Portugal aangaf duidelijke progressie waar te nemen, constateerde hij de afgelopen dagen dat zijn selectie dezelfde fouten blijft maken. "Daar moeten we op blijven hameren. We hebben bepaalde slechte momenten via videobeelden terug laten zien.
De T.

Dan zouden we helemaal in de shit zitten. :blush.gif:

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » za feb 07, 2009 9:01 am

Waarom?


Van Basten heeft het allemaal een beetje onderschat volgens mij,hij wil alle verantwoordelijkheid en die moet hij dan ook maar nemen. En om nu over stoppen te praten vind ik helemaal van de gekke. Je bent trainer bij de grootste club van Nederland met de beste en duurste selectie. Met een supportersschare die bijzonder kritisch is en na 10 jaar wanbeleid ook cynisch is geworden. Dit had hij kunnen verwachten.

En je kan je twijfels misschien trekken bij deze aktie maar hoeveel supportersakties zijn hier aan vooraf gegaan die wel officieel en "beschaafd" waren en helemaal niets hebben geholpen?

Het is trouwens mooi om te zien dat Neefkens nog altijd die opperpositivo is en blind voor alle kritiek op de zittende trainer en beleidsbepalers. En dat ook al tien jaar!!
Laatst gewijzigd door DANNY op za feb 07, 2009 9:17 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 07, 2009 9:11 am

Neefkens schreef:
Peter schreef:
Neefkens schreef:Doet het altijd goed zo'n stoere uitspraak, maar wat is er concreet mis met mijn standaard-opstelling?
Sulejmani op '10' bijvoorbeeld. Alleen Marco blijft volharden.
Het ging erom dat hij elke week zomaar wat anders deed, dat is feitelijk onjuist. Dat hij andere keuzes maakt dan wij zouden doen is wat anders.
Elke week een ander middenveld! Op die manier kan je nooit werken aan vaste spel patronen. En daardoor blijft het onwennig!

Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za feb 07, 2009 9:18 am

Zou dat heeeel misschien te maken hebben met het feit dat Enoh, Gabri én Lindgren én Aissati geblesseerd geweest zijn?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 07, 2009 9:28 am

Neefkens schreef:
Van Basten dacht aan stoppen

Door Mike Verweij

AMSTERDAM - "Het was een hectische periode", blikte Marco van Basten terug op de afgelopen week, waarin hij het 'pannenkoekenincident' met een kwinkslag afdeed. "Ik bepaal zelf wel wat ik eet of niet eet." Om daar serieus aan toe te voegen dat hij wel eens heeft overwogen de handdoek in de ring te gooien. "Stoppen schiet wel eens door je hoofd. Heb ik er nog zin in na wat er allemaal gebeurt? Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen."

De trainer, die ruim 34 miljoen investeerde, stak de hand in eigen boezem wat betreft de belabberde prestaties in de afgelopen drie duels. "Ik heb vaker geroepen dat ik de wijsheid niet in pacht heb, nooit gezegd dat ik een wereldtrainer ben. Ik probeer de spelers op de juiste manier voor te bereiden en optimaal te laten presteren."
Hoewel de trainer tijdens het trainingskamp in Portugal aangaf duidelijke progressie waar te nemen, constateerde hij de afgelopen dagen dat zijn selectie dezelfde fouten blijft maken. "Daar moeten we op blijven hameren. We hebben bepaalde slechte momenten via videobeelden terug laten zien.
De T.

Dan zouden we helemaal in de shit zitten. :blush.gif:
Alleen al dat denken
t"Stoppen schiet wel eens door je hoofd. Heb ik er nog zin in na wat er allemaal gebeurt? Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen."
is natuurlijk zo achterlijk als het maar kan zijn.Denken aan " stoppen ", na een half jaar AJAX, waar NIEMAND je ook meer iets in de weg legt .. tja ...
Laatst gewijzigd door 999 op za feb 07, 2009 9:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 07, 2009 9:48 am

Neefkens schreef:Zou dat heeeel misschien te maken hebben met het feit dat Enoh, Gabri én Lindgren én Aissati geblesseerd geweest zijn?
Gabri stond er meer langs toen ie niet geblesseerd was dan toen ie wel geblesseerd was.Lindgren is gewoon fit hoor, want anders zit je niet op de bank, simpel.Ook Enoh stond er langs terwijl ie niet geblesseerd was.En Aissati ?.Ben jij het begin van de competitie nu al weer vergeten.

Verder als iemand, waarvan je als trainer vind dat ie bij de basis hoort terug komt van een blessure dan staat ie er meteen in, immers dat is je basis.Of het moet zijn dat de vervangers het stukken beter doen.En dat kun je nu toch niet zeggen met De Jong ( ook nog eens op de verkeerde plaats ) en Anita.Ik heb in mijn voetbalcarriere nooit anders mee gemaakt.

Neefkens, MVB zal het misschien worden, die trainer die iedereen in hem ziet, maar vooralsnog heb ik eerder het idee dat ie steeds met zijn wissels aan het proberen of het kwartje valt.Of dat ie inene de juiste opstelling heeft.Probleem is dat in een elftal waar bijna geen positiespel of automatisme te zien is elke blessure problemen gaat opleveren, immers het kwartje valt dan ineens niet meer.

Verder heb ik het idee dat MB ook nog eens verrekte eigenwijs is en niet openstaat voor meningen van buitenaf, anders kan ik niet begrijpen dat ie blijft volharden met deze wissels, deze spelers op posities waar geheel Nederland z'n vraagtekens bij zet, zelfs jij.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 10:11 am

999 schreef:
Neefkens schreef:
Van Basten dacht aan stoppen

Door Mike Verweij

AMSTERDAM - "Het was een hectische periode", blikte Marco van Basten terug op de afgelopen week, waarin hij het 'pannenkoekenincident' met een kwinkslag afdeed. "Ik bepaal zelf wel wat ik eet of niet eet." Om daar serieus aan toe te voegen dat hij wel eens heeft overwogen de handdoek in de ring te gooien. "Stoppen schiet wel eens door je hoofd. Heb ik er nog zin in na wat er allemaal gebeurt? Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen."

De trainer, die ruim 34 miljoen investeerde, stak de hand in eigen boezem wat betreft de belabberde prestaties in de afgelopen drie duels. "Ik heb vaker geroepen dat ik de wijsheid niet in pacht heb, nooit gezegd dat ik een wereldtrainer ben. Ik probeer de spelers op de juiste manier voor te bereiden en optimaal te laten presteren."
Hoewel de trainer tijdens het trainingskamp in Portugal aangaf duidelijke progressie waar te nemen, constateerde hij de afgelopen dagen dat zijn selectie dezelfde fouten blijft maken. "Daar moeten we op blijven hameren. We hebben bepaalde slechte momenten via videobeelden terug laten zien.
De T.

Dan zouden we helemaal in de shit zitten. :blush.gif:
Alleen al dat denken
t"Stoppen schiet wel eens door je hoofd. Heb ik er nog zin in na wat er allemaal gebeurt? Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen."
is natuurlijk zo achterlijk als het maar kan zijn.Denken aan " stoppen ", na een half jaar AJAX, waar NIEMAND je ook meer iets in de weg legt .. tja ...
Aaaaaah, mijn vriendin voorspelde het een paar maanden geleden al. Ze zei: op het moment dat Van Basten de boel niet aan de praat krijgt, gaat hij er vandoor en roept hij dat Ajax/Nederland te klein voor hem is.

Ik voeg er dan aan toe: maar wel eerst de portemonnee omdraaien natuurlijk. :1evil.gif:

Het zegt wel genoeg. Van Basten is alleen met Van Basten bezig. Hij is niet te benijden... :666.gif:

@Neef: maak je geen zorgen, dan komt er gewoon een andere trainer. Die doet het heus niet slechter.
Het stinkt aan alle kanten!

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za feb 07, 2009 10:46 am

joey schreef:
Het zegt wel genoeg. Van Basten is alleen met Van Basten bezig. Hij is niet te benijden... :666.gif:
Ik moest inderdaad ook even aan de heer Ruud Dil denken toen Van Basten dit zei. Valt me zwaar van hem tegen, deze uitspraak. :rules.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 10:53 am

Van der Boog zal wel overuren maken om de 'allerbeste trainer' te behouden... :hypocrite.gif:

Van Basten zal 'm wel zitten te knijpen dat Ajax een pak slaag krijgt van Fiorentina. Dat zou niet best zijn voor zijn CV.
Het stinkt aan alle kanten!

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za feb 07, 2009 11:01 am

Fiorentina is goed in vorm, Ajax niet. Ik knijp 'm ook :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 11:15 am

Van Fiorentina verliezen kan gebeuren. Dat vind ik niet het grootste probleem. Hopelijk heeft Fiorentina Ajax bekeken in de wedstrijden tegen Heerenveen en Heracles. Onderschatting ligt dan op de loer voor de Italianen. :hypocrite.gif: :blush.gif:

Ik vind het een veel groter probleem dat Heerenveen ons elftal wegtikt en dat Heracles aan alle kanten door onze verdediging loopt. Je hebt het dan over ploegen met mindere spelers dan wij zelf hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 07, 2009 11:19 am

HighLow schreef:Geef Marco de tijd! PDF Print E-mail
Written by Jacques Happe
Friday, 06 February 2009
Ik word een beetje moe van al dat doemdenken! Natuurlijk, verliezen van Groningen, Heerenveen en gelijkspelen tegen Heracles is een serie die niet hoort bij Ajax. Maar iedereen verwacht dat na jaren van treurnis in en om de ArenA, Marco van Basten als een soort goochelaar zijn toverstafje gebruikt en ‘ploef’ alles is weer zoals het begin jaren ‘70 en halverwege jaren ’90 was. Tegen al die zwartgallige supporters en journalisten wil ik het volgende zeggen…

Ajax-supporters zijn nou niet bepaald verwend de afgelopen jaren. Af en toe werd de KNVB-beker of de Johan Cruijff-schaal gewonnen, maar daar bleef het dan ook bij. Op cruciale momenten gaven de spelers vaak niet thuis. Vorig seizoen onder Adrie Koster, het seizoen daarvoor onder Henk ten Cate, maar ook onder Danny Blind en Ronald Koeman bleef de mentaliteit in beslissende wedstrijden in de kleedkamer achter. En dan heb ik het nog niet eens over de leiding van Morten Olsen, Hans Westerhof, Jan Wouters, Co Adriaanse, Tony Bruins Slot of Ruud Krol. Iedere keer weer hoorden we, ‘we gaan dit seizoen bouwen aan een nieuw elftal. Bouwen aan nieuw elan’. Maar de verwachtingen bleven onveranderd megahoog.

Ook Marco van Basten heeft bij zijn aantreden gezegd, dat hij wil waken voor die euforie. Hij moet het doen met de ruïnes van jarenlang wanbeleid op het gebied van aan- en verkoop en scouting. Daarnaast zijn er teveel trainerswisselingen geweest en kwam daar nog een bestuurscrisis overheen. Geen elementen waarvan een speler groeit en boven zichzelf uitstijgt.

Toch verwachten we dat Ajax continu boven zichzelf uitstijgt. Want “wij zijn Ajax”. Supporters zijn de kern van de club, maar ook de achilleshiel. Je kunt niet zonder ze, want het wordt zo’n sfeerloze bedoening in een stadion. Maar zonder supporters ook geen sponsors, want die laatste willen wel wat verkopen. Aan die fanbase dus.

Maar supporters eigenen zich ook een onmetelijke importantie toe. Zonder supporters geen club. Nee, dat hebben we hierboven al vastgesteld. Maar daarmee houdt het aan de positieve zijde wel op. Het klinkt hard, maar helaas is het zo. Want supporters brengen namelijk ook iets negatiefs mee. Onbedoeld vaak, dat wel, maar het feit ligt daar. Namelijk, die ongelooflijke druk van altijd moeten presteren!

Spelers van Ajax moeten maar leren omgaan met die druk. Dat laatste wordt vaak gezegd. Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.

Druk om te presteren. Marco van Basten heeft daar ogenschijnlijk niet zo veel last van. Ten tijde van zijn heerschappij als trainer van Oranje gaf hij al geen krimp als Bert Maalderink hem lullige vragen stelde. Zonder druk kun je boetseren, plakken, knippen, scheuren, toevoegen en weglaten. Maar is die stoïcijnse man werkelijk zonder druk?

Ik denk het niet. De supporters morren nu al. Iedere dag weer lees ik een zeikcolumn van gerenommeerde of minder gerenommeerde columnisten. En allemaal is het matig, slecht en waardeloos. Iedereen eindigt positief dat we het aan het eind van het seizoen wel redden. Wat een gelul!

Marco heeft een elftal gekregen van disfunctionerende individuen. Hij kreeg de overtollige bagage van Martin van Geel en Henk ten Cate, die middels een transferbeleid hun suprematie aan het uitvechten waren over de ruggen van spelers, supporters en club. Van Basten heeft te maken met een erfenis van middelmatige spelers en spelers die daar iets tot meer dan iets boven zitten. Het is geen wereldelftal op dit moment. Het wil niet zeggen dat het geen wereldelftal kan worden, maar op dit moment is het dat niet. Punt!

Het moet over zijn met dat gezeik op de prestaties! Het moet over zijn met die druk! Het moet over zijn met dat continu roepen: “we worden dit seizoen kampioen en wij zijn de beste!” Misschien wordt Ajax ook wel kampioen en blijkt de ploeg aan het eind van de rit inderdaad de beste. Zoals de afgelopen twee seizoenen PSV de beste was van een heel middelmatige competitie. Daar is niets mis mee, de beste van de middelmaat zijn. Maar realiseer je nu eens dat Ajax in opbouw is.

Weer in opbouw. En misschien volgend seizoen weer. Maar jemig, mensen, als we iemand al gaan afrekenen op een seizoensstart gebaseerd op de erfenis van een slecht beleid, dan vragen we een godswonder en geen goocheltruc. Dan is de realiteit bij een goed deel van de supporters ver te zoeken. Marco van Basten kwam niet naar Amsterdam om in een paar maanden kampioen te worden.

Marco kwam naar Ajax om in vier jaar te bouwen aan een wereldelftal en laat hij daar nou al een paar bouwstenen voor hebben verzameld! De rest komt heus wel. Is het niet dit seizoen, dan wel volgend seizoen, of het jaar daarop. Liever op termijn een wereldelftal dat onze club grote victorie laat kraaien, dan op z’n PSV’s ieder seizoen de hoon van de rest van Nederland over je heen krijgen als je net met de hakken over de sloot, met lelijk voetbal en matige spelers, kampioen bent geworden.

Amsterdam is als wereldstad ook niet in één seizoen gebouwd, of dacht je dat eeuwen geleden de Portugese Joden dat toen wel hadden verwacht? Bouwen aan wat je lief is, betekent ook troostende woorden. Als je kind gevallen is, veeg je de pijnlijke plek netjes schoon en even later lacht hij weer. Jouw kind, jouw trots. Daar wordt het groot en hard van. Vallen en opstaan. Niet van steeds weer lopen te zeiken, te snauwen en verkeerde verwachtingen te projecteren.

Wat hadden we nou afgesproken toen hij aantrad?
Marco van Basten mag bouwen aan Ajax. Waarom zijn er dan steeds weer supporters, die de bouwstenen onder hem vandaan halen? Waarom wacht men dan niet eens rustig op het moois wat echt wel komen gaat? Geef hem de tijd, het moois moet groeien.

Jacques Happe

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za feb 07, 2009 11:19 am

Ja dat zou morgen ook weer kunnen gebeuren tegen Vitesse, dat helaas net op tijd op stoom komt en dus vertrouwen heeft.
Ik hoop zeer dat ze een wedstrijd kunnen spelen zoals tegen NEC uit. Het voetbal was toen ook niet goed, maar er was wel strijd en passie. Dat heb ik de laatste 3 wedstrijden gemist.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 11:23 am

O, tegen Heracles in de tweede helft probeerde Ajax het wel, maar je kunt niet blijven buffelen. Bij gebrek aan goed positiespel en automatismen loopt het achter de feiten aan, dat kost verschrikkelijk veel kracht. Komt nog bij dat Ajax niet selecteert op vechtvoetballers. Op den duur win je op die manier niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie