De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:56 pm

Wat een onzin, Luuk. Van Basten kreeg een selectie die onder nota bene Bloempot al tweede werd. Dan zou je denken dat onze briljante alleenheerser met 34 miljoen aan investeringen de kloof met de top zou kunnen verkleinen. In plaats daarvan is het voetbal slechter geworden en de achterstand groter.

BTW, hoe zit het dan met volgend seizoen? Mogen we dan opnieuw geen titel eisen? Nee, zeker?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 1:58 pm

joey schreef:in de UEFA-cup haalden we met veel piepen en kraken de laatste zestien, waarna we werden uitgeschakeld door een ploeg die zeker niet meer kwaliteit had. Al met al een mislukt seizoen.
Ajax heeft in de UEFA-cup gewonnen van drie ploegen met een tot driemaal zo hoge begroting. Niet nodig om daar afbreuk aan te doen. Bovendien; HTC deed het toch uitstekend in de UEFA-cup en CL?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 20, 2009 1:59 pm

joey schreef: BTW, hoe zit het dan met volgend seizoen? Mogen we dan opnieuw geen titel eisen? Nee, zeker?
Nee tuurlijk niet, Schilder gaat weg.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr mar 20, 2009 2:02 pm

LucaS schreef:Tja, het nadeel van de grootste club zijn is dat er ook wel eens spelers worden weggekocht.
Daarvoor hoef je beslist niet de grootste club te zijn. Vraag dat maar aan bijvoorbeeld FC Groningen. Let's face it Lucas, je favoriet Van Basten heeft er bitter weinig van gebakken. Half maart al uitgeschakeld zijn voor elke hoofdprijs. Als hij er niet in slaagt Ajax als tweede te laten eindigen heeft hij het zelfs nog slechter gedaan dan die andere favoriet van je, Danny Blind.
Die bakte er ook niet veel van, maar won tenminste nog een prijs met de nationale beker, en Ajax plaatste zich onder hem uiteindelijk toch nog voor de CL. Blind werd overigens zonder pardon de laan uitgestuurd. Van Basten hoeft wat mij betreft niet hetzelfde lot te ondergaan, maar dat dit seizoen op een grote desillusie is uitgelopen lijkt me zonneklaar. Of er nou veel of weinig is uitgegeven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 2:06 pm

Jöhnk schreef:Ajax heeft in de UEFA-cup gewonnen van drie ploegen met een tot driemaal zo hoge begroting. Niet nodig om daar afbreuk aan te doen. Bovendien; HTC deed het toch uitstekend in de UEFA-cup en CL?
Begin jij nu ook al over HtC? :excited.gif:

Ach, tegen HSV was het maar een poulewedstrijd (HSV zit er nog in) en Fiorentina was veel beter dan Ajax. En uiteindelijk is Ajax uitgeschakeld door een matige ploeg.

Top presteren in de UEFA-cup kan het seizoen goedmaken, maar dan moet je wel de fase bereiken waarin het er om gaat. Bij de laatste 32 of de laatste 16, dat maakt niet zoveel uit.

Maar dat zijn afleidingsmanoeuvres, vind ik. Het doel was de titel. Het doel was niet om in maart overal uit te liggen en met Twente en Heerenveen te moeten strijden om de tweede plaats. [/list]
Het stinkt aan alle kanten!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr mar 20, 2009 2:06 pm

joey schreef: BTW, hoe zit het dan met volgend seizoen? Mogen we dan opnieuw geen titel eisen? Nee, zeker?
In het begin van het seizoen wel. Zo tegen het einde niet meer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 2:11 pm

joey schreef:Begin jij nu ook al over HtC? :excited.gif:
Dat mag zeker niet? :blush.gif: Overigens betrap ik mezelf hier op geschiedvervalsing. HTC speelde natuurlijk geen CL. Sorry.
joey schreef:Top presteren in de UEFA-cup kan het seizoen goedmaken, maar dan moet je wel de fase bereiken waarin het er om gaat. Bij de laatste 32 of de laatste 16, dat maakt niet zoveel uit.
Ik zeg ook niet dat het het seizoen goedmaakt. Maar de prestatie in de UEFA-cup op zich is meer dan je kon verwachten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 2:16 pm

Jim schreef:
joey schreef: BTW, hoe zit het dan met volgend seizoen? Mogen we dan opnieuw geen titel eisen? Nee, zeker?
In het begin van het seizoen wel. Zo tegen het einde niet meer.
Volgend seizoen gaan we oogsten. Van Gaal had ook een seizoen nodig, maar die wordt volgend seizoen weggevaagd (leeggekocht misschien?) door onze machine. Het is alleen wel te hopen dat PSV dit jaar ook niet als een leerjaar beschouwd. Zul je zien dat ze als een duvel uit een doosje er opeens staan. Tsja, daar kun je dan niets aan doen hè.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 2:20 pm

Colin, Urzaiz, Luque, Uguraru, Delorge
Tja als je aankomt met het verlies van deze spelers?

Ik zou eigenlijk moeten opzoeken wat die poster over die spelers schreef toen ze nog bij Ajax zaten; ach, laat maar, ik denk dat ik het wel weet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 2:24 pm

Het ging erover dat er veel geld is uitgegeven. Wat je verder ook over die spelers denkt, die plekken in de selectie moesten wel worden opgevuld.
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 2:29 pm

@Lucas,

Geen kampioenschap eisen e.d.? Gebruik toch dezelfde criteria voor de trainers van Ajax. Hieronder, heel snel gevonden, één zoekterm, wat jij er eerder over schreef.

Forum: Algemene Zaken Posted: Wed Feb 14 18:35:48 GMT Subject: Henk ten Cate vs. Danny Blind: de harde cijfers
Het maakt natuurlijk wel dat een lid uit het 'Joey-kamp' zich bij een (en laten we het vooral niet hopen :eusa_pray: ) afstraffing niet mag beroepen op de vele handicaps in de selectie! :D

Posted: Fri Jul 20 11:48:00 GMT Post subject:
Je hebt dit jaar iig het hele jaar Davids. Als Sneijder weggaat vertrekken er twee basisspelers, maar heb je wel een miljoen of dertig om je te versterken. Dat zou toch moeten kunnen lukken met zo'n technische top!

Ik hoor hier iig altijd dat Ajax altijd mee moet doen om het kampioenschap. Ik kan je wel vertellen dat die eis de afgelopen tien jaar aan trainers is opgelegd die een stuk mindere selecties hadden. En dan zou Ten Cate geen kampioen hoeven worden als Sneijder vertrekt?
Posted: Fri Jul 20 11:51:04 GMT Post subject:

Aan het geld zal het niet liggen. Als het niet lukt is de technische leiding ongeschikt lijkt mij
Niet mijn berichten, wel van Lucas! De zin: Als Sneijder weggaat vertrekken er twee basisspelers, maar heb je wel een miljoen of dertig om je te versterken. Dat zou toch moeten kunnen lukken met zo'n technische top! "

Je kende het bedrag van het jaar erop al?

De zin: " En dan zou Ten Cate geen kampioen hoeven worden als Sneijder vertrekt?
Posted: Fri Jul 20 11:51:04 GMT Post subject:

Aan het geld zal het niet liggen. Als het niet lukt is de technische leiding ongeschikt lijkt mij"

Pas dezelfde criteria toe op MvB. Wat is dan je conclusie?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 2:37 pm

Volgens mij hou ik hier mensen een spiegel voor die bij voorgangers van Ten Cate wel een titel eisten en bij Ten Cate niet mocht Sneijder vertrekken. Ik heb nooit trainers afgerekend op het al dan niet halen van een titel. Wat mij betreft (en dat kan je terugvinden all over AT) waren Blind en Adriaanse de beste en Koeman en Ten Cate de slechtste Ajaxtrainers van deze eeuw
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 20, 2009 2:53 pm

Aristides schreef:
Colin, Urzaiz, Luque, Uguraru, Delorge
Tja als je aankomt met het verlies van deze spelers?

Ik zou eigenlijk moeten opzoeken wat die poster over die spelers schreef toen ze nog bij Ajax zaten; ach, laat maar, ik denk dat ik het wel weet.
Je hoeft niet op te zoeken wat deze poster schreef over de betreffende spelers, dat is namelijk helemaal niet relevant. Of het goede of slechte spelers waren, hun plaats in de selectie moet toch opgevuld worden door andere spelers. Twee van het bovengenoemde rijtje waren bovendien nog gekocht als basisspelers ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 2:54 pm

Huh? Koe heeft twee titels gewonnen en gepresteerd in de CL. Koe heeft het gewoon een stuk beter gedaan dan de rest. Presteren hoort er namelijk ook bij, jazeker.

Er is nog nooit een trainer geweest die zoveel heeft mogen investeren als MVB. Ajax is nu feitelijk de enige club die zich echt grote aankopen kan permitteren. Dat schept verplichtingen. Hoe kan het dat FC Twente, dat is leeggehaald, beter voetbalt dan Ajax?

Ik blijf me verbazen hier. Hoe kun je zeggen dat het seizoen NIET mislukt is?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 3:14 pm

Ik had vernomen dat Lucas een feestje gaat vieren op P3 als AJAX 2e wordt ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 20, 2009 3:26 pm

Twente vervangt El Ahmadi, wij vervangen Sneijder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 4:18 pm

Bertje schreef:Twente vervangt El Ahmadi, wij vervangen Sneijder.
Door wie is hij vervangen? Welke middenvelder is de laatste twee seizoen dwingend aanwezig geweest?

Twente speelt verzorgder voetbal dan Ajax, met en zonder Ahmadi. de spelers weten wat ze moeten doen, ook al hebben ze een nieuwe trainer en een nieuw middenveld, bij Ajax vraag ik me af of er een systeem is.

Ajax heeft de beste selectie of vind je Swerts - Moisander - Luyckx - Klavan een wereldverdediging? Is Pelle nu ineens een topper of v.d. Velde. Ari, is RM hem vergeten? Die voetballers zijn niet beter, er is een systeem. Wij hebben de beste selectie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr mar 20, 2009 4:37 pm

Aristides schreef:
Bertje schreef:Twente vervangt El Ahmadi, wij vervangen Sneijder.
Door wie is hij vervangen? Welke middenvelder is de laatste twee seizoen dwingend aanwezig geweest?

Twente speelt verzorgder voetbal dan Ajax, met en zonder Ahmadi. de spelers weten wat ze moeten doen, ook al hebben ze een nieuwe trainer en een nieuw middenveld, bij Ajax vraag ik me af of er een systeem is.

Ajax heeft de beste selectie of vind je Swerts - Moisander - Luyckx - Klavan een wereldverdediging? Is Pelle nu ineens een topper of v.d. Velde. Ari, is RM hem vergeten? Die voetballers zijn niet beter, er is een systeem. Wij hebben de beste selectie.
Dat is het verschil en je moet je afvragen of deze coach er een "team" van kan maken... Vergeet niet dat er volgend jaar weer spelers vertrekken.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 4:38 pm

Bertje schreef:Twente vervangt El Ahmadi, wij vervangen Sneijder.
Sneijder vertrok een jaar eerder. Kun je niet vergelijken. Vorig seizoen moest Ajax het ook al zonder Sneijder stellen.

Maar ik begrijp deze discussie niet. De feiten spreken voor zich. Je kunt je wel in alle bochten wringen om te 'bewijzen' dat dit seizoen niet mislukt is, maar dat maakt het niet minder mislukt.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 4:40 pm

joey schreef:Sneijder vertrok een jaar eerder. Kun je niet vergelijken. Vorig seizoen moest Ajax het ook al zonder Sneijder stellen.
Klopt. Koster moest het doen met een uitgeklede selectie. Zo bezien deed hij het beter dan Ten Cate en Van Basten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 4:54 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Twente vervangt El Ahmadi, wij vervangen Sneijder.
Sneijder vertrok een jaar eerder. Kun je niet vergelijken. Vorig seizoen moest Ajax het ook al zonder Sneijder stellen.

Maar ik begrijp deze discussie niet. De feiten spreken voor zich. Je kunt je wel in alle bochten wringen om te 'bewijzen' dat dit seizoen niet mislukt is, maar dat maakt het niet minder mislukt.
Inderdaad. We moeten nu alleen wel verder en die tweede plek in de wacht slepen. Wordt lastig en ik vind dat er wel een strenge evaluatie mag volgen. Marco vBasten heeft de selectie die hij wil, dus hij moet sowieso onder curatele gezet worden. Bij een (aannemelijk) vertrek van Suarez mag hij een vervanger halen en daarmee basta. Mocht het in de laatste 7 wedstrijden volledig misgaan, dan vind ik dat je heel goed moet nadenken of je met deze coach het nieuwe seizoen in wilt gaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 5:11 pm

Peter schreef:Marco vBasten heeft de selectie die hij wil, dus hij moet sowieso onder curatele gezet worden. Bij een (aannemelijk) vertrek van Suarez mag hij een vervanger halen en daarmee basta.
Ik zie niet in op welke manier dat in het belang van Ajax is. Ajax moet er juist naar streven om de selectie waar mogelijk te versterken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 5:17 pm

Ajax moet versterken inderdaad, maar ook dit jaar is er flink geïnvesteerd en ik zie er weinig van terug. Marco van Basten heeft (had?) vergaande interesse in Elia. Wat moeten we met die jongen? Kost een fortuin en Urby moet dan op de bank plaatsnemen, naast Sulejmani. Nee, Marco van Basten mag wel eens gaan bouwen met de selectie voorhanden. DIt hebben we:

Urby-Cvita/Sulejmani-Suarez
-Enoh/Vertonghen-Aissati-Gabri/Anita/Enoh-
-Vermaelen-Vertonghen/Wielaert-Oleguer-vdWiel-
-----Vermeer------------

Wil je Wielaert en Oleguer vervangen voor een nieuwe verdediger? Zou toch lachwekkend zijn.

Bredere selectie? Bodul en Castillion komen er aan. Siem de Jong en Sarpong heb je achter de hand. Alderweireld is een talentvolle verdediger. Nee, laat MvB maar eens zien dat hij een technisch en tactisch meesterbrein is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 5:21 pm

Ik wil doorselecteren. Silva vertrekt? Koop een basisspeler terug. Schilder weg? Koop een linksback voor de basis. Gabri weg? Koop Defour.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 5:24 pm

Waarom een basisspeler terugkopen voor de plek van vdWiel? Gaan we die jongen dan op de bank zetten? Schilder? Vermaelen op de bank? Defour? Wie gaat er dan op de bank zitten? Enoh? Aissati? of Vertonghen?

Je kan wel doorselecteren, maar het moet niet zo zijn dat z'n eigen spelers worden doorgeselecteerd. Wie garandeert mij dat vBasten nu wel opeens op de proppen komt met een topverdediger? Hij haalde immers ook matige spelers als Oleguer en Wielaert binnen. Ik wil best doorselecteren, maar dan wel met iemand die ook daadwerkelijk een plan heeft.

Plaats reactie