De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LouisXIV & co » ma jun 29, 2009 12:21 pm

joey schreef:Ik lees nu dat Ajax 1 op de Toekomst gaat trainen vanwege de 'synergie' (vreselijk woord). De afstand tussen profs en de rest van de club is te groot.

Laat Cruijff daar nou meteen voor gewaarschuwd hebben. Toen hij hoorde van de plannen van het nieuwe stadion en de Toekomst, zei hij dat de afstand tussen beide complexen te groot was, en dat dat de binding van de jeugd met de clubs niet ten goede zou komen. Die jochies moesten de spelers van het eerste zien trainen, zei hij, daar gaat een stimulerend effect van uit. Goed, je begrijpt wel wat er gebeurde toen hij dat zei: hij werd uitgelachen. Wat bazelde die Cruijff nou, de afstand was toch maar een paar honderd meter? Allemaal flauwekul, wat een zeikerd was die man toch!

En nu doen Coronel en de zijnen alsof zij het uitgevonden hebben. (Coronel zal toen ook wel gelachen hebben, hehe.) Synergie heet het nu. Ik noem het gewoon gezond verstand.
Cruijff had daar destijds volkomen gelijk in. Maar het betekent niet dat Cruijff overal gelijk in heeft. Ik noem dat een dictatoriale drogreden: omdat hij een paar keer gelijk heeft, moeten we voortaan alls kritiekloos van hem aannemen. Cruijff zegt zinnige dingen en Cruijff zegt onzinnige dingen. In Van Basten heeft zich gewoon vergist.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma jun 29, 2009 12:47 pm

Wat een nare man.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Kowalczyk » ma jun 29, 2009 12:49 pm

De hardst mogelijke vloek in de kerk is wellicht de suggestie dat Johan Cruijff helemaal niet van Ajax houdt, maar zo verongelijkt is dat hij zijn rancune voortdurend de vrije loop laat en zich zit te verkneukelen wanneer Ajax weer eens onderuit gaat.

Hij solliciteert er onderhand wel naar. Dit is pure haatdragendheid. En bovendien pure onzin.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 1:00 pm

LouisXIV & co schreef:In Van Basten heeft zich gewoon vergist.
Dat denk ik ook. Cruijff heeft wel vaker blinde vlekken als het om mensen gaat voor wie hij een zwak heeft. Ik denk dat hij iets van zichzelf in Van Basten heeft herkend. Ten onrechte, want Van Basten zit heel anders in elkaar. Die heeft bijvoorbeeld bij lange na niet zijn voetbalverstand.

Jammer dat Cruijff zo in geheimtaal spreekt. Ik zou wel eens willen weten wat hij precies bedoelt.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 1:54 pm

Kowalczyk schreef:De hardst mogelijke vloek in de kerk is wellicht de suggestie dat Johan Cruijff helemaal niet van Ajax houdt, maar zo verongelijkt is dat hij zijn rancune voortdurend de vrije loop laat en zich zit te verkneukelen wanneer Ajax weer eens onderuit gaat.

Hij solliciteert er onderhand wel naar. Dit is pure haatdragendheid. En bovendien pure onzin.

K.
Je beschrijft precies wat ik wilde gaan typen. Hij heeft nu definitief afgedaan.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Kowalczyk » ma jun 29, 2009 2:03 pm

Meneer Cruijff, beste Johan... Ik wil u zo ontzettend graag blijven bewonderen, maar u maakt het me wel heel erg moeilijk onderhand...

Alstublieft. Stop hiermee.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 2:04 pm

Ik vind wel dat Ajax Van Basten heeft laten verzuipen. Door slecht management moest hij de hele club op zijn nek nemen terwijl hij daar de kennis, de ervaring en waarschijnlijk ook de capaciteiten niet voor had. Dan kan het werkelijk niet anders of het gaat mis. Van Basten heeft gefaald, maar de leiding van Ajax heeft nog harder gefaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Kowalczyk » ma jun 29, 2009 2:11 pm

joey schreef:Van Basten heeft gefaald, maar de leiding van Ajax heeft nog harder gefaald.
Dat ben ik geheel met je eens. Zoals HIER al eens uitgelegd. Het is aantoonbaar een blunder geweest om Van Basten aan te stellen, uitgerekend toen iedereen het er net over eens was dat de nieuwe hoofdtrainer niet alleen trainer, maar ook 'Grote Baas' moest zijn.

Maar om nou te zeggen dat ze hem 'hebben laten verzuipen'. Dat vind ik dan weer een formulering die Van Basten te veel vrijpleit. Alsof hij een onschuldige, goedwillende burger was die tegen zijn wil hoofdtrainer van Ajax is gemaakt.

Zo is het natuurlijk niet. Van Basten is een prutser, een slechte trainer die er een soepzooitje van gemaakt heeft bij Ajax. En gezien het profiel dat de nieuwe hoofdtrainer had moeten hebben, is het daarnaast een aantoonbare blunder van het bestuur dat ze hem de teugels in handen hebben gegeven.

K.
Still alive...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 2:20 pm

Zoals ik al eerder heb aangegeven is het de OUDE leiding geweest, die hem heeft aangesteld. Wat je de nieuwe leiding kan verwijten is dat ze hem niet een paar weken na aanstelling de zak hebben gegeven. :hypocrite.gif:

JC is juist degene die zijn handen van hem af heeft getrokken, door op te stappen. Terwijl hij nu glashard beweert dat er niets was voorgevallen en dat hij het allemaal zag aankomen. Als je het zag aankomen, heer JC, dan had je juist Marco moeten steunen. Niet omdat AJAX je club is (want dat dat niet het geval is, is nu wel duidelijk geworden), maar omdat Marco volgens eigen zeggen je vriend is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 2:20 pm

Laat ik het zo zeggen: op deze manier zou bijna elke beginnende trainer verzuipen. Een slechte, maar ook een talentvolle. Een beginnende trainer heeft doorgaans genoeg aan zichzelf en zijn groep. Van Basten is inderdaad een prutser (zoals ik hier al eerder heb betoogd, dacht ik :smallgrin.gif: ), maar als hij geen prutser was geweest, had hij ook weinig kans van slagen gehad. Je mag de leiding van Ajax best aanrekenen dat ze Van Basten zo voor schut heeft laten gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma jun 29, 2009 2:30 pm

Jawel, maar de beschuldiging dat men dat willens en wetens heeft gedaan vind ik nogal een zware. Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van Cruijff.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 2:38 pm

Misschien bedoelt hij dat ze weinig hebben gedaan om te voorkomen dat hij verzoop. Ze stonden erbij en keken ernaar, zoiets?

Ik weet natuurlijk niet wat hij bedoelt. Cruijff drukt zich raadselachtig uit.

Het klopt wel dat het steeds hetzelfde gaat. Een trainer wordt met bravoure gepresenteerd, de trainer is vol zelfvertrouwen en heeft er zin in, maar binnen de kortste keren gaan het mis en na een jaar (of anderhalf, hooguit), kruipt de man gedesillusioneerd en bedekt met pek en veren de poort uit. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het Martin Jol zal vergaan. Misschien is dat zogenaamde nieuwe elan alleen maar buitenkant.

Er is voor een trainer één manier om nergens last van te hebben: door te winnen, door meteen te winnen en door een hoop te winnen. Dat heeft Van Gaal bewezen, dat heeft ook Koe (voor kortere tijd) bewezen. Als Jol meteen gaat winnen, zegt het mij weinig dat hij zich bij Ajax handhaaft. Ik ben juist benieuwd wat er gebeurt als hij níet meteen wint.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma jun 29, 2009 2:39 pm

JC begint steeds meer rancuneus te worden ..

Jammer want als voetballer en analist heb/had ik hem heel hoog zitten ..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 2:45 pm

Wat het grappige van dit hele verhaal lijkt, is dat de clubleiding nou totaal veranderd is. Nu is Rik van den Boog de algemeen directeur, dat wil zeggen dat hij alleen de clubleiding is. Bij de aanstelling van Marco was hij niet betrokken en dan kan je niet nu zeggen dat de huidige clubleiding verrot is en moet vertrekken.

Natuurlijk heeft Cruijff helemaal gelijk dat hij zegt dat Van Basten is verzopen in de wanorde bij de organisatie. Het is vergaand om te stellen dat de clubleiding dit opzettelijk heeft laten gebeuren, in mijn optiek wisten zij niet wat er fout ging onder Marco. Als iemand Van Basten heeft proberen te redden, dan is het Rik van den Boog wel. Iemand die Van Basten opzettelijk liet falen, is meneer Johan Cruijff persoonlijk. Alleen met de bedoeling dat Marco er wijzer van werd, dus niet dat hij zou sneuvelen. Dan komen wij bij het punt dat Cruijff bedoelt met 'de opzet van de clubleiding'. Rik van den Boog was niet bereid om bij supervisor Cruijff aan te kloppen om de kritieke toestand weer stabiel goed te maken, hierdoor is Van Basten de lul en daarmee is de aanstelling onder leiding van Cruijff ook een mislukking. Rik van den Boog heeft dus de weg schoongeveegd, hij heeft de macht gegrepen en de invloed van oudjes als Keizer, Cruijff en Tahamata is weg. Het oude legendarische Ajax is weg. Coronel en Swart zijn wel echte clubmannen, maar zij kiezen ook voor het plezier intern, dragen Ajax positief naar buiten uit als een goed-in-elkaar-stekende club en zijn zich niet bewust van hun onzekere machtspositie. Met alle gevolgen voor de club van dien, want de geslachte Cruijff is en blijft een mens met meesterlijke ideëen. Met mijn fantasie kan ik mij dus indenken dat Cruijff een complot ziet. Maar ik, met mijn jeugdige naïeviteit, denk dat die mensen liever het beste voor Ajax willen, maar niet zien hoe ze eensgezind kunnen functioneren.

Nu zit Cruijff op alles te zeuren(zoals ook met Van Gaal destijds) omdat hij het beter denkt te weten en ik vind dat hij terecht dat denkt, hij heeft immers ontzettend veel betekent voor club. Dat zeuren is onnozel, want je moet strijdbaar zijn en zorgen dat hij mensen de les leest op een manier waarmee je niet mensen aanvalt. Samenwerken gvd, dan krijgen wij een fantastische club. Hij heeft gelijk, de onervaren functionarissen hebben advies van mensen met routine en wijsheid nodig.. Leiding geven is niet anderen kleineren, maar juist waarderen om wat ze kunnen en aanvullen op wat ze niet kunnen. Je moet het eens worden, anders dan krijg je slachtoffers van de conflicten.

Echt zonde dat Cruijff al op leeftijd is, stel dat hij zou overlijden voordat de club gerenoveerd gaat worden. Daarbij is hij denk ik nodig, voor het draagvlak en om zijn deskunde. :rules.gif: :oha.gif:
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op ma jun 29, 2009 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma jun 29, 2009 3:46 pm

joey schreef:Misschien bedoelt hij dat ze weinig hebben gedaan om te voorkomen dat hij verzoop. Ze stonden erbij en keken ernaar, zoiets?
Als hij dat zou bedoelen zou hij dat wel zeggen, lijkt me. Het klopt bovendien niet, want er zijn in de loop van het seizoen taken bij Van Basten weggenomen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 3:47 pm

Ga nou eens uit van mijn verhaal, aub.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » ma jun 29, 2009 3:52 pm

Huh?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 4:00 pm

Ik probeer na te gaan wat Cruijff zou bedoelen, wat begrijp je niet?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » ma jun 29, 2009 4:03 pm

Aan wie je voorlaatste post is gericht.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » ma jun 29, 2009 4:12 pm

Jesse schreef:Aan wie je voorlaatste post is gericht.
Aan JC :biggrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma jun 29, 2009 4:15 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Misschien bedoelt hij dat ze weinig hebben gedaan om te voorkomen dat hij verzoop. Ze stonden erbij en keken ernaar, zoiets?
Als hij dat zou bedoelen zou hij dat wel zeggen, lijkt me. Het klopt bovendien niet, want er zijn in de loop van het seizoen taken bij Van Basten weggenomen.
Mwah, ik denk dat ze al snel genoeg van hem hadden. Dat kan toch haast niet anders?

Misschien wilde VDB hem wegpesten met zijn gesprekken? Ik was er tenminste van op de loop gegaan. Je zult een voetbalman zijn en dan worden bestookt met dat softe managementgelul. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma jun 29, 2009 4:17 pm

Vedette-10- schreef:Ik probeer na te gaan wat Cruijff zou bedoelen, wat begrijp je niet?
Misschien bedoelt hij precies wat hij zegt? :eusa_liar.gif:

@joey: maar hij was toch voorzitter van de fanclub?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » ma jun 29, 2009 4:25 pm

Stel dat joey gelijk heeft, zou van Basten dat dan over zijn kant hebben laten gaan? Zou hij dan zo'n afscheidsspeech hebben gehouden? Nee natuurlijk niet.
Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom JC dit nú gedaan heeft. Hij doet het niet om AJAX te helpen, integendeel. Hij doet het niet om zijn vriend te helpen, integendeel. De enige reden is doodsimpele rancune.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Vedette-10- » ma jun 29, 2009 4:28 pm

Aan jullie allemaal, omdat ik jullie informeer over de waarschijnlijke ideëen van Johan Cruijff. Ik zou het echt jammer vinden als jullie die wetenschap negeren, maar dat moeten jullie zelf weten. Jullie zouden het alleen denk ik meer begrijpen als jullie je indenken, zoals ik dat ook heb gedaan. Hij wordt buitengesloten uit zijn lievelingsclub, waarvoor hij veel wil betekenen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daniel » ma jun 29, 2009 4:33 pm

Hoezo? Hij wordt toch niet buitengesloten bij Barcelona?

Plaats reactie