Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Michael_B » di jul 28, 2009 2:31 pm

joey schreef:
M schreef:OHeeft blind die garantie?? Vertel....
Je verkeert in de ontkenningsfase?

http://www.sport1.nl/Voetbal/Nieuws/182 ... veld-.html

Plus duizend andere bronnen.
Ik lees daar alleen dat het de bedoeling is. Ik lees nergens over garanties.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » di jul 28, 2009 3:06 pm

Arwin schreef:Hennie Spijkerman is nu hoofd scouting en doet er nog wat technische zaken bij? Hij heeft op beide vlakken geen enkele ervaring of wel? Ajax moet eens assistenten van eerdere hoofdtrainers gewoon ontslaan in plaats van allerlei functies voor ze te verzinnen.
Volgens mij was Blind mede verantwoordelijk voor het transferbeleid. Lijkt me dan ook logisch dat die taken naar Spijkerman gaan. Verder kan ik niet beoordelen of Spijkerman een goede hoofd scouting is. Lijkt me dat niemand hier dat kan beoordelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Feest » di jul 28, 2009 5:02 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di jul 28, 2009 5:10 pm

Ik kan me Jol nog redelijk herinneren als speler. Hij was een binkie. Goede speler trouwens. Het Ajax van nu zou 'm prima kunnen gebruiken. De trainer Jol lijkt ook van binkies te houden. De Zeeuw en Atouba zijn geen grijze muizen. Verhoeven ook niet. ;-))

Alderweireld en Donald zijn vrij groot, lijken geen plankenkoorts te hebben en brengen fysiek het e.e.a. mee. Ze vallen bij Jol in het pulletje. Lindgren, Wielaert en Oleguer: ik vermoed dat Jol dat maar watjes vindt. Vrij anoniem, laten zich fysiek niet echt gelden. Die zullen weinig speeltijd krijgen. Luie Luque en Ogararu mogen sowieso nokken.

De Jong, Sarpong en in iets mindere mate Anita: ze zijn er al enige jaren bij maar kunnen niet aanpikken. Vrij bleu. Denk dat de eerste 2 verhuurd worden en dat er voor Anita een fringe-rol in zit. Blind en vd Heijden lijken me ook geen 'Jol spelers'. Zeegelaar daarentegen heeft lef: die blijft er wel bij.

Martina en Bodul zijn al gedumpt. Sno, Kennedy en Silva kunnen het ook schudden.

Jol had het over 25 man (3 keepers, 17 'volwaardigen' en 5 talenten). Ik denk dat ie alle moeite heeft om m.n. 17 'volwaardigen' te vinden. Hoe ik ook tel, ik kom niet tot 17... ;-((

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di jul 28, 2009 5:49 pm

Steef schreef:Slag 1 is voor kamp-Jol. Kamp Blind aan zet.

Genieten wordt dit. Die twee op de bank dit weekend was al :biggthumpup.gif: . Wat een chemie! :biggrin.gif:
Ja, eens kijken hoe het loopt. Want Blind is zijn spilpositie kwijt, dat zal niet zijn bedoeling zijn geweest.

De trainer samen met zijn opvolger in spe op de bank. Iedereen kan bedenken dat dat niet werkt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » di jul 28, 2009 6:09 pm

Gaan we nu al zoeken? Jol wilde graag dat Blind assistent werd en Blind is zijn waarschijnlijke opvolger (met Jol achter het buro), het lijkt me niet dat die relatie verstoord is. En al zeker niet zo snel.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di jul 28, 2009 7:59 pm

LucaS schreef:Gaan we nu al zoeken? Jol wilde graag dat Blind assistent werd en Blind is zijn waarschijnlijke opvolger (met Jol achter het buro), het lijkt me niet dat die relatie verstoord is. En al zeker niet zo snel.
Er worden Blind (door Jol) taken uit handen genomen. Blind (en z'n ego) een beetje kennende vind ie dat allesbehalve leuk.

Ik geef Jol trouwens volledig gelijk. Het gevaar bestaat dat ie beide baantjes half doet. Beter dat ie zich op één taak concentreert.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 6:06 am

Hoe kom je daar nou bij? ER worden geen taken uit handen genomen, Blind heeft daarom gevraagd.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » wo jul 29, 2009 7:54 am

Maar het is toch raar dat Jol verkondigde bij zijn presentatie dat Blind zijn linker en rechterhand zou worden? En nu zou het dus rommelen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 8:10 am

Waar staat dat het rommelt?
I think I lost my fucking headache

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door M.. » wo jul 29, 2009 8:20 am

Dat zeggen de welingevoerde AT bronnen Lucas, of zit je in de ontkenningsfase?

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jim » wo jul 29, 2009 8:34 am

Steef schreef:
Genieten wordt dit. Die twee op de bank dit weekend was al :biggthumpup.gif: . Wat een chemie! :biggrin.gif:
Die spatte er inderdaad vanaf...
wimpey schreef: Ik geef Jol trouwens volledig gelijk. Het gevaar bestaat dat ie beide baantjes half doet. Beter dat ie zich op één taak concentreert.
Klopt. Nu kan Blind zich helemaal toeleggen op het zagen aan Jol's stoelpoten.
Heb het al meermalen gezegd, begrijp er werkelijk niks van dat Jol akkoord is gegaan met een assistent (Blind) wiens enige wens is zelf hoofdcoach te spelen.
Iemand die dat notabene al eerder is geweest en nu opnieuw was geweest indien Jol had bedankt voor de eer. Iemand voor wie simpelweg niets anders kan gelden, dan dat hij hem (Jol) dus vooral moet zien als een noodzakelijk kwaad, een vervelende sta-in-de-weg en irritant obstakel, bij het verwezenlijken van zijn grote ambitie.
En dat moet dan op loyale, zuivere wijze gaan samenwerken. Hou op. Jol zal heel goed moeten gaan presteren wil dit goed blijven gaan. Slechts zolang dat het geval is zal Blind zich gedeisd (moeten) houden en in het gareel lopen. Maar bij een beetje prestatief mindere tijden hoeft hij niet op Blind's support te rekenen. Die zal dan zijn handen snel van Jol aftrekken en hem laten vallen als een baksteen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 8:40 am

M schreef:Dat zeggen de welingevoerde AT bronnen Lucas, of zit je in de ontkenningsfase?
Voor zover ik weet zegt alleen Steef het en zie ik verder alleen maar verhalen waar de vooroordelen t.o.v. Blind vanaf spatten. Voor zover de berichten vanuit Ajax komen, wilde Jol zelf Blind als assistent en is het Jol zelf die Blind als 'opvolger' ziet. En niet heel duidelijk in de berichten, maar volgens mij tussen de regels, ziet Jol zichzelf over een paar jaar als soort TD, met Blind als trainer
I think I lost my fucking headache

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Arwin » wo jul 29, 2009 10:12 am

Bertje schreef:
Arwin schreef:Hennie Spijkerman is nu hoofd scouting en doet er nog wat technische zaken bij? Hij heeft op beide vlakken geen enkele ervaring of wel? Ajax moet eens assistenten van eerdere hoofdtrainers gewoon ontslaan in plaats van allerlei functies voor ze te verzinnen.
Volgens mij was Blind mede verantwoordelijk voor het transferbeleid. Lijkt me dan ook logisch dat die taken naar Spijkerman gaan. Verder kan ik niet beoordelen of Spijkerman een goede hoofd scouting is. Lijkt me dat niemand hier dat kan beoordelen.
Blind was inderdaad mede verantwoordelijk en heeft die taken ingeleverd. Maar vanwaar je conclusie dat het logisch is dat die taken dan nu naar Hennie Spijkerman gaan? De functie technische man/directeur/coordinator is tot nu toe volgens mij altijd gescheiden geweest van de functie hoofdscout.

Verder heeft Blind volgens alle media zelf aangegeven zich volledig op zijn functie als assistent te willen richten omdat beide functies te veel werden. Alle verhalen over slag 1 voor kamp Jol en het extra aan de stoelpoten kunnen zagen door Blind zijn dan ook vooralsnog pure speculaties van forum gebruikers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » wo jul 29, 2009 10:30 am

LucaS schreef:
M schreef:Dat zeggen de welingevoerde AT bronnen Lucas, of zit je in de ontkenningsfase?
Voor zover ik weet zegt alleen Steef het en zie ik verder alleen maar verhalen waar de vooroordelen t.o.v. Blind vanaf spatten. Voor zover de berichten vanuit Ajax komen, wilde Jol zelf Blind als assistent en is het Jol zelf die Blind als 'opvolger' ziet. En niet heel duidelijk in de berichten, maar volgens mij tussen de regels, ziet Jol zichzelf over een paar jaar als soort TD, met Blind als trainer
Nu geloof ik zelf ook van begin af aan dat dit een moeilijk werkbare situatie gaat worden, maar om nou helemaal op Steefs oordeel af te gaan gaat ook wat ver. Die vindt het heerlijk om onder Ajacieden wat te stoken en is nou niet bepaald een mensenkenner extraordinair (krijg je als je je er nooit onder begeeft, Steef :outtahere.gif: ).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo jul 29, 2009 10:37 am

Enganche schreef:Nu geloof ik zelf ook van begin af aan dat dit een moeilijk werkbare situatie gaat worden, maar om nou helemaal op Steefs oordeel af te gaan gaat ook wat ver. Die vindt het heerlijk om onder Ajacieden wat te stoken en is nou niet bepaald een mensenkenner extraordinair (krijg je als je je er nooit onder begeeft, Steef :outtahere.gif: ).
Aha, toch wel? Dan ga je toch op je eigen oordeel af?

Ajax heeft gekozen voor een moeizame constructie. De kans dat het misgaat is heel groot.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 10:39 am

Waarom is de constructie moeizaam? Jol kon eisen stellen wat hij wilde, dus als hij het niet zag zitten had hij het niet gedaan. En waarom zou het voor Blind moeilijk zijn?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » wo jul 29, 2009 10:45 am

Ik snap ook niet waarom het zo'n probleem zou zijn als Blind uiteindelijk de functie van Jol ambieert. Zie het als een meester-gezel relatie in de voetballerij. Het is juist de perfecte manier om kennis over te dragen. Ik weet niet hoe de personen Blind en Jol in elkaar zitten, maar ik zie het voordeel niet van Blind om Jol een mes in zijn rug te gaan steken. Daar schiet hij toch niets mee op? Jol heeft als trainer bewezen kwaliteiten, waarom zou Blind daar niet van willen leren. Ik denk dat hij echt wel doorheeft dat hij genoeg van Jol kan leren voordat hij hoofdtrainer moet worden.

Als de chemie slecht is, dan kan dat natuurlijk wel een probleem worden, de basis van een meester-gezel relatie is wel vertrouwen. Jol moet zijn kennis namelijk wel over wíllen dragen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 10:47 am

Precies, en het lijkt er heel erg op (buiten de opmerking van Steef, die ik vooralsnog niet serieus neem) dat zowel Jol als Blind deze constructie ziet zitten
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo jul 29, 2009 10:47 am

Omdat hij zelf die baan wilde, Luuk. De komst van Jol zal een flinke tegenvaller voor hem zijn geweest. Uiteindelijk hebben ze gekozen voor dit compromis. Is Jol niet bij gebaat en Blind niet bij gebaat. Blind had beter bij een andere club ervaring kunnen gaan opdoen als hoofdtrainer, maar ja, hij verbeeldt zich blijkbaar dat hij er klaar voor is... :excited.gif:

Bij het AD zullen ze het niet zo leuk vinden dat Blind niet meer aan de transfers werkt, haha.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » wo jul 29, 2009 10:57 am

Ik vind het apart dat Danny Blind nu weer kiest voor het veld in ieder geval. Hij was immers bij Sparta ook verantwoordelijk voor het technische gedeelte en de jeugd en is op basis van die kwaliteiten binnengehaald en had zoals hij zelf toen zei 'niet de ambitie had om trainer te zijn'. Volgens Borst deed Danny Blind daar goed werk op dat specifieke gebied. Aangezien hij na een jaar weer weg was als TD en dus ook na een jaar weer stopt als Technisch Coordinator bekruipt mij het gevoel dat Danny Blind vooral bezig is met de BV Danny Blind en dat hij vooralgeïnteresseerd is in het hoofdtrainerschap bij Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 10:59 am

Of misschien is het wel gevraagd. Wat dichten jullie Blind toch steeds bovenmenselijke eigenschappen toe. Alsof hij kan bepalen dat Ajax hem terug wil, alsof hij kan bepalen dat Jol hem graag als assistent wil, alsof hij kan bepalen dat de huidige directie blijkbaar toch wat ziet in Blind als hoofdtrainer. Het moet niet gekker worden, nog even en Blind is de duivel en heeft de zielen van beleidsbepalers bij Ajax in zijn bezit.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo jul 29, 2009 11:01 am

Hij is 666 niet. :666.gif: :hypocrite.gif:

De incapabele Van Basten haalde de incapabele Blind terug. Soort zoekt soort. En helaas heeft Van den Boog het nog niet zo door, die komt net kijken.

Maar we zien het vanzelf. Ik denk dat Jol het niet lang uithoudt op deze manier.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » wo jul 29, 2009 11:04 am

Ik vind het gek dat Blind op een profielschets van Technisch Coordinator wordt binnengehaald (op basis van TDschap bij Sparta) en dat hij na een jaar stopt met deze activiteiten. Als je 2 jaar terug niet de ambitie hebt om trainer te worden, dan vind ik het vrij opmerkelijk dat je nu vol gaat voor de functie assistent coach. Gevraagd of niet gevraagd, het blijft opmerkelijk.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo jul 29, 2009 11:17 am

joey schreef:Maar we zien het vanzelf. Ik denk dat Jol het niet lang uithoudt op deze manier.
En wat gebeurt er zoal op het moment wat het zo moeilijk maakt voor Jol? Ik ben zeer benieuwd, want ik heb (buiten Steef en het normale Blind bashen hier) namelijk niets gelezen, gehoord of gezien dat duidt op problemen tussen de twee.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie