Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » vr aug 07, 2009 1:52 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » vr aug 07, 2009 1:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door InnerHarbour » vr aug 07, 2009 2:37 pm

Duidelijk iemand die Jol nooit heeft zien voetballen anders zou die wel hebben geweten dat Jol dus niet een voetballer was die het moest hebben van zijn inzet, Jol kon veel meer.
YNWA

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr aug 07, 2009 3:29 pm

Ach, zo bijzonder was hij niet. Een subtopper. Hij mislukte bij Bayern, maar deed het aardig bij niet zo prominente Engelse clubs. Zoiets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » vr aug 07, 2009 3:38 pm

joey schreef:Ach, zo bijzonder was hij niet. Een subtopper. Hij mislukte bij Bayern, maar deed het aardig bij niet zo prominente Engelse clubs. Zoiets.
En ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » vr aug 07, 2009 3:53 pm

Niets. Een kanttekening bij wat IH schrijft.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Zuidema » zo aug 09, 2009 9:48 am

1 facet bij Jol bevalt me wel tot dusver. Ook als het team of een speler een niet zo denderende partij achter de rug heeft, weet Jol in de media de boel toch heel te laten en slim de jongens een hart onder de riem te steken. Bv bij Aissati: 'Tegen een teruggetrokken ploeg als RKC hadden we het gogme van Aissati nodig, maar dat kwam er niet helemaal uit'. Zo houdt ie toch de geest in de fles bij iedereen. Zelfs een veteraan als Rommedahl blijkt gevoelig voor dat slimme bespelen te zijn. Goed stukje peoplemanagement. Dit in tegenstelling tot Van Basten, die ik soms wel erg zakelijk daarin vond handelen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 09, 2009 12:30 pm

Mee eens Zuidema. Je ziet aan de kleine dingen dat Jol een ervaren, door de wol geverfde trainer is. Ik herken er dingen van Guus Hiddink in, in zijn manier van praten hoor je een manager. Qua imago zijn de verschillen groot - de één de bulldog, de ander de gentleman - maar door hun ervaring weten beiden slim met mensen om te gaan, en dwingen ze bij iedereen respect af.

Over een week hebben we de meeste smaken in de Eredivisie gehad: een lastige uitwedstrijd (Groningen), een simpele thuiswedstrijd (RKC), een serieuze test (PSV). Wat mij betreft kunnen we dan een voorzichtige eerste balans opmaken over de nieuwe trainer.
Ajax!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 12:37 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » vr aug 14, 2009 11:15 am

Brief Jol aan supporters van Ajax
Via de e-mail kreeg iedere Ajax-supporter van trainer Martin Jol een brief met daarop een oproep om met z'n allen achter Ajax te gaan staan. Jol wil dat iedere club in Europa met trillende benen naar Amsterdam komt en bij wijze van spreken al met 1-0 achter staan voordat er ook maar bal is geraakt.

Lees hier de brief aan de fans van Ajax:

Beste Ajacieden,

Afgelopen zaterdag heb ik gemerkt hoe het is om als trainer van Ajax in een volle ArenA op de bank te zitten. Sommigen waren na de 1-1 van RKC bang dat we niet meer zouden winnen. Ik was dat niet. Want we bleven gewoon voetballen. Er is nog veel voor verbetering vatbaar, maar we creëerden zoveel kansen, dan móet je wel winnen. En dat deden we. Waardoor iedereen tevreden naar huis kon.

Uiteindelijk wil ik er naar toe dat andere clubs een uitwedstrijd tegen Ajax weer als een schier onmogelijke opgave zien. Dat we met zijn allen het thuisvoordeel volledig benutten. Ik heb gehoord dat de sfeer in het stadion de afgelopen jaren met grote sprongen vooruit is gegaan. Dat betekent een enorme steun voor de spelers op het veld.

We kunnen die steun ook erg goed gebruiken om de belangrijke Play-offronde van de Europa League door te komen. Als we het Slowaakse Slovan Bratislava uitschakelen, komen we in de poulefase terecht. In de thuiswedstrijd moeten we de basis leggen. Wij zullen in elk geval alles geven voor een goed resultaat. Met jullie steun moet het lukken.

De vrije verkoop voor de thuiswedstrijd is van start gegaan. Je kunt zonder club card en vanaf 18 euro kaartjes kopen voor deze wedstrijd. Kaarten zijn eenvoudig te bestellen via Ajax.nl. Laten we het met zijn allen net zo sfeervol maken als afgelopen zaterdag.

Tot donderdag in het stadion!

Met sportieve groeten,

Martin Jol
Manager / Coach
Ik zal juichen als we het kampioenschap binnen hebben. Ik steun al 30 jaar deze club dus Jol de intensie is :666.gif: er :666.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door gaizka » vr aug 14, 2009 2:06 pm

Toppie schreef:
Brief Jol aan supporters van Ajax
Via de e-mail kreeg iedere Ajax-supporter van trainer Martin Jol een brief met daarop een oproep om met z'n allen achter Ajax te gaan staan. Jol wil dat iedere club in Europa met trillende benen naar Amsterdam komt en bij wijze van spreken al met 1-0 achter staan voordat er ook maar bal is geraakt.

Lees hier de brief aan de fans van Ajax:

Beste Ajacieden,

Afgelopen zaterdag heb ik gemerkt hoe het is om als trainer van Ajax in een volle ArenA op de bank te zitten. Sommigen waren na de 1-1 van RKC bang dat we niet meer zouden winnen. Ik was dat niet. Want we bleven gewoon voetballen. Er is nog veel voor verbetering vatbaar, maar we creëerden zoveel kansen, dan móet je wel winnen. En dat deden we. Waardoor iedereen tevreden naar huis kon.

Uiteindelijk wil ik er naar toe dat andere clubs een uitwedstrijd tegen Ajax weer als een schier onmogelijke opgave zien. Dat we met zijn allen het thuisvoordeel volledig benutten. Ik heb gehoord dat de sfeer in het stadion de afgelopen jaren met grote sprongen vooruit is gegaan. Dat betekent een enorme steun voor de spelers op het veld.

We kunnen die steun ook erg goed gebruiken om de belangrijke Play-offronde van de Europa League door te komen. Als we het Slowaakse Slovan Bratislava uitschakelen, komen we in de poulefase terecht. In de thuiswedstrijd moeten we de basis leggen. Wij zullen in elk geval alles geven voor een goed resultaat. Met jullie steun moet het lukken.

De vrije verkoop voor de thuiswedstrijd is van start gegaan. Je kunt zonder club card en vanaf 18 euro kaartjes kopen voor deze wedstrijd. Kaarten zijn eenvoudig te bestellen via Ajax.nl. Laten we het met zijn allen net zo sfeervol maken als afgelopen zaterdag.

Tot donderdag in het stadion!

Met sportieve groeten,

Martin Jol
Manager / Coach
Ik zal juichen als we het kampioenschap binnen hebben. Ik steun al 30 jaar deze club dus Jol de intensie is :666.gif: er :666.gif:
Ik juich met je mee. Overigens moet er ook in Europa wel wat te halen zijn, zeker als je kijkt hoever we vorig seizoen kwamen met pover voetbal.

Het kan een heel mooi seizoen worden, zeker als we ons nog op 1 of 2 plaatsen kunnen versterken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 17, 2009 11:08 am

Zo maar goed dat ik de poll nog niet had ingevuld! :excited.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » ma aug 17, 2009 3:43 pm

Zlatan Son of God schreef:Zo maar goed dat ik de poll nog niet had ingevuld! :excited.gif:
Zet er nog maar 40 trainers neer en het helpt niets, koop nou eens iets normaals wat toevoegt op elke linie.Dan gaat het vanzelf lopen

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma aug 17, 2009 6:52 pm

Toppie schreef:
Zlatan Son of God schreef:Zo maar goed dat ik de poll nog niet had ingevuld! :excited.gif:
Zet er nog maar 40 trainers neer en het helpt niets, koop nou eens iets normaals wat toevoegt op elke linie.Dan gaat het vanzelf lopen
Is hij toch verantwoordelijk voor? En daarnaast was het gisteren gewoon tactisch enorm zwak.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 8:06 pm

Mee eens, Jol coachte niet bepaald de wedstrijd van zijn leven. Je zag het fout gaan en hij deed...NIETS.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Beloki » ma aug 17, 2009 11:24 pm

Wat had hij in jullie ogen moeten doen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Baseman » di aug 18, 2009 8:11 am

Jol had voornamelijk het middenveld moeten aanpassen, dat klopte duidelijk niet. PSV won vorig seizoen met 6-2 van Ajax omdat ze het middenveld in handen konden nemen, tevens durfde PSV van de eigen goal af te voetballen en werd Ajax zoveel mogelijk onder druk gezet.

Afgelopen zondag probeerde PSV dat weer, logisch gezien de vorige confrontatie. De uitvoering was minder dan de vorige keer, maar ook deze wedstrijd kreeg PSV het middenveld in handen. Daarbij geholpen door Jol, met het opstellen van 3 verdedigend ingestelde middenvelders vraag je namelijk om problemen tegen een tegenstander die vooruit speelt. Simons is een klasbak als stofzuiger, Bakkal is erg goed in het kiezen van zijn momenten om diep te gaan en Afellay is ijzersterk aan de bal, waarom dan een verdedigend en statischer middenveld opstellen ? Daarmee geef je de genoemde PSV'ers juist de mogelijkheid om hun kwaliteiten te etaleren en worden ze veel minder getest op hun zwakkere punten.

PSV ging meer uit van de eigen kracht dan Ajax, terwijl juist PSV kwetsbaar was. Rutten toonde meer inzicht en (veel) meer lef dan Jol en dat betaalde zich uit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di aug 18, 2009 8:43 am

Rutten werd geholpen door de achterstand. Ajax scoorde, dus moest PSV wel. Dat bleek achteraf een voordeel.

Ajax heeft zo'n slechte verdediging dat we achterin het werk van vier man moeten doen met een man of vijf, zes. Alleen als het middenveld bij balverlies een extra muur voor de verdediging vormt, kunnen we op de counter spelen. Dan is er in aanvallend opzicht dus weinig meer mogelijk. De enige andere mogelijkheid is vooruit te verdedigen, zodat de bal zo weinig mogelijk achterin komt. Dat durfde Jol dus niet. Ik zei vooraf al dat de moedigste ploeg zou winnen en dat is gebleken.
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Arwin » di aug 18, 2009 10:09 am

Baseman schreef:
PSV ging meer uit van de eigen kracht dan Ajax, terwijl juist PSV kwetsbaar was. Rutten toonde meer inzicht en (veel) meer lef dan Jol en dat betaalde zich uit.
Eens, alleen werd Rutten geholpen door de blessure van Engelaar. Was hij fit geweest, had Rutten hem opgesteld en had PSV veel minder diepgang vanaf het middenveld gehad.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di aug 18, 2009 10:58 am

Ooijer gaf aan dat door het doelpunt van Ajax het strijdplan van PSV naar de prullenbak kon. Wat zal dat strijdplan geweest zijn? Ajax laten komen en gebruik maken van de ruimte, waarschijnlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » di aug 18, 2009 12:15 pm

Dat zit er dik in. Maar goed, een plan wat je voor de wedstrijd bedenkt is nu eenmaal afhankelijk van meerdere factoren. Beide trainers waren denk ik van plan om voorzichtig te beginnen. Want allebei wilden ze in ieder geval niet verliezen. Als je kijkt naar het aantal aanvallend ingestelde spelers bij PSV hadden die wel wat meer ambities om iets te forceren. Maar goed, niemand rekent er op dat Salcido z'n keeper binnen 2 minuten zo in de problemen brengt. Daar kan geen plan tegenop.

Waar Jol naar mijn mening te kort is geschoten is dat hij niet heeft ingegrepen toen tijdens de wedstrijd duidelijk bleek dat we een aantal problemen hadden. Dat was nu juist één van de dingen waar ik meer van hem verwacht in vergelijking met Van Basten omdat hij een ervaren trainer is. Hij zag bijvoorbeeld toch ook wel dat Vertonghen het niet kon bolwerken?
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » di aug 18, 2009 2:24 pm

Vertonghen liep zover van Affelay af, dat ik het vermoeden heb dat het zijn opdracht was er niet bovenop te zitten. Als dat niet zijn opdracht was, is hetverbijsterend dat Jol niet heeft ingegrepen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » di aug 18, 2009 4:35 pm

LucaS schreef:Vertonghen liep zover van Affelay af, dat ik het vermoeden heb dat het zijn opdracht was er niet bovenop te zitten. Als dat niet zijn opdracht was, is hetverbijsterend dat Jol niet heeft ingegrepen.
Helemaal met je eens Lucas. Maar zou een speler zelf ook niet denken goh wat ben ik verkeerd bezig. Vertonghen meot zich de dikke nederlagen toch nog wel herrineren?

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » do aug 20, 2009 10:29 am

Toppie schreef:
Zlatan Son of God schreef:Zo maar goed dat ik de poll nog niet had ingevuld! :excited.gif:
Zet er nog maar 40 trainers neer en het helpt niets, koop nou eens iets normaals wat toevoegt op elke linie.Dan gaat het vanzelf lopen
Precies.

We hebben op dit moment teveel b-garnituur in de basis lopen. Verthongen was een talent, maar het lijkt er toch sterk op dat hij de stap niet weet te maken. Wielaert waarvan niveau NEC gewoon z'n top is. Rommedahl die ook niet echt uitblinkt in constantheid.

Het is gewoon bagger. Spelers als Van der Wiel, Enoh wordt nu van verwacht dat ze boven de rest uitsteken, terwijl die gasten juist moeten rijpen naast een stabiele goede voetballer. Nu moet Van der Wiel de brandjes blussen die Wielaert aan het stoken is. Het klopt van geen kant.

Ik geef Jol hier niet de schuld van, die heeft maar één aankoop mogen doen en dat was gelijk een goede: De Zeeuw.

Ik mis nog steeds een doortanstende scouting die verdedigers kunnen aanleveren die goedkoper, beter en jonger dan Wielart zijn.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » vr aug 21, 2009 3:33 pm

Jol heeft last van erfenis uit verleden
AMSTERDAM - Trainer Martin Jol wil de selectie van Ajax de komende anderhalve week nog dolgraag versterken.

Ajax-trainer Martin Jol. FOTO ANP
De oefenmeester van de Amsterdamse club beseft echter ook dat hij zijn huidige selectie drastisch moet inkrimpen voordat hij veel geld aan aankopen kan uitgeven. ,,Ik kamp namelijk met een erfenis uit het verleden,’’ stelde hij vrijdag na de training.

De selectie van Ajax bestaat momenteel uit 31 voetballers. Jol streeft naar een groep van zo’n twintig man, aangevuld met vier jeugdspelers. Oleguer, Evander Sno, Rasmus Lindgren, George Ogararu, Jeffrey Sarpong en Javier Martina mogen vertrekken. Darko Bodul, Jan-Arie van der Heijden en Daley Blind mogen alleen op huurbasis tijdelijk verhuizen. ,,Maar dan is het wel de bedoeling dat ze bij hun nieuwe club veel speeltijd krijgen’’’, zei Jol.

Jol: ,,Natuurlijk willen we ons nog graag versterken, maar Ajax heeft op dit moment een te hoog loonhuis. Er zijn te veel voetballers gekocht die toch snel weer overbodig werden. Er zijn voldoende clubs die interesse hebben in spelers van Ajax. Maar het gaat er om wat ze willen betalen. Natuurlijk zijn er Argentijnse clubs die Cvitanich willen inlijven. Maar vergeleken met ons in Nederland heerst daar pas echt een recessie. We houden tot september, als de transfermarkt sluit, onze ogen goed open. We kunnen ons ook verbeteren als er geen nieuwe spelers komen. Dan moeten we de huidige groep gewoon beter maken.’’

Ajax versterkte zich voor dit seizoen met Demy de Zeeuw, Jeroen Verhoeven en de transfervrije Thimothée Atouba. Thomas Vermaelen vertrok voor 13 miljoen euro naar Arsenal. Albert Luque is verhuurd aan Malaga, dat slechts een deel van het salaris van de Spaanse aanvaller overneemt.
Welke trainer niet, trouwens Luque was toch helemaal weg :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op vr aug 21, 2009 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie