Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo nov 15, 2009 2:01 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » ma nov 16, 2009 12:43 pm

joey schreef:Topsport is asociaal.

Veel mensen proberen op allerlei manieren die prik te krijgen. Topsporters dus ook.

Bij Ajax nemen ze het besluit om níet in te enten. Dat is nobel. Maar het heeft weinig zin om te zeuren als anderen dat wel doen. Je weet nu eenmaal dat dat kan gebeuren.
Punt is dat het nu ook asociaal is naar de mensen buiten het voetbal om. Er is maar een beperkt aantal vaccins.

Dit heeft verder ook niets met topsport te maken, maar met maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma nov 16, 2009 1:15 pm

Helemaal waar, maar dat is niet alleen het probleem van het topvoetbal. Veel huisartsen krijgen te maken met mensen die per se een prik willen voor zichzelf of hun kinderen, zelfs als dat niet nodig is.

Ik kan me wel voorstellen dat je voor dat selecte groepje topsporters een uitzondering maakt, hoor. Stel je voor dat bijvoorbeeld Sven Kramer vlak voor de OS die griep krijgt, dat is toch een ramp voor die jongen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » ma nov 16, 2009 1:26 pm

Het groepje topsporters wat die prik wil gebruiken is toch relatief gezien een hele kleine groep? En er zijn ook nog sporters die de prik niet willen nemen. Om hoeveel man zou het nou gaan? Daarbij zijn sporters in zekere zin best aan te merken als risicogroep. Want door intensieve training ben je ook kwetsbaarder. Ok, slecht voorbeeld wat betreft voetballers maar het geld bijvoorbeeld wel voor de schaatsers.

Kortom, ik heb er geen probleem mee als zij een vaccin krijgen. Over een paar maanden lopen we er waarschijnlijk mee te leuren omdat blijkt dat we een hele partij over hebben. Want je kunt natuurlijk wel vergeten dat het hele land twee prikken gaat halen.

Dat Ajax er publiekelijk over zeurt, want daar ging het hier over, snap ik niet. Hou dat lekker intern. Je wint er niets mee en met de serie berichten in de afgelopen weken ontstaat het beeld van een club die overal over loopt te mekkeren. Dat moeten we niet willen. Past niet bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Velibor Vasovic
Berichten: 78
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:33 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Velibor Vasovic » di nov 17, 2009 9:15 pm

Afbeelding
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 666 » di nov 17, 2009 10:07 pm

Thijs, kan jij zondag tegen Heerenveen even het scorebord hacken en dan dit plaatje...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 18, 2009 5:32 am

Velibor Vasovic schreef:Afbeelding
:smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » wo nov 18, 2009 3:07 pm

Ajaciedjuh schreef:
Velibor Vasovic schreef:Afbeelding
:smallgrin.gif:

:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :rofl.gif: :rofl.gif: :rofl.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » wo nov 18, 2009 7:50 pm

:drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo nov 18, 2009 11:49 pm

Sprekend! :biggthumpup.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » zo dec 06, 2009 2:33 pm

Nou Jol je hebt weer geschitterd vandaag met je tactische plannen.

Je laatste kans om er nog iets van te maken dit seizoen. Bezem door de selectie en jeugd inpassen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 2:36 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » zo dec 06, 2009 2:37 pm

Als ik érgens een partij agressief van word dan is het van iemand die nu zegt dat Jol wegmoet.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rooie » zo dec 06, 2009 2:38 pm

Koeman :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Beloki » zo dec 06, 2009 2:39 pm

Thijs schreef:Als ik érgens een partij agressief van word dan is het van iemand die nu zegt dat Jol wegmoet.
Inderdaad, zeg. Bizar. Geen woorden aan vuil maken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 2:45 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:56 pm, 17 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » zo dec 06, 2009 2:54 pm

Jol hoeft ook zeker niet weg, maar hij moet nu wel drastisch iets met deze selectie gaan doen. Daarnaast twijfel ik wel aan zijn tactische denkvermogen, maar dat deed ik al bij zijn aanstelling. Vandaar ook mijn negatieve stem in de poll.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » zo dec 06, 2009 3:50 pm

Jol: 'Ik ben niet geschrokken'

zondag 06 december, door PD, Amsterdam, 15:47u, NU.nl
Trainer Martin Jol zag Ajax zondagmiddag op bezoek bij FC Utrecht in een oude fout vervallen. ''We komen vooral tijdens uitwedstrijden in de problemen als we de kansen niet benutten'', zei hij na de nederlaag van zijn ploeg (2-0).

'We zijn dan niet in staat om de nul te houden. Dan wil je nog wel eens tegen een nederlaag aanlopen. Ik ben dus niet geschrokken. Ik ken deze ploeg.'

Jol: ''Veel tegenstanders bestrijden ons vanuit een compacte verdediging. We hebben spelers die vier van de vijf wedstrijden dan toch toeslaan. Dat hebben ze ook de laatste duels steeds weer gedaan. Soms lukt het niet en dan gaat het fout."

"FC Twente en PSV laten in tegenstelling tot het vorige seizoen weinig liggen. Op deze manier wordt het moeilijk om kampioen te worden. Maar volgens mij kunnen we in de komende 18 duels nog 54 punten halen Het moet soms ook een beetje meezitten."

'FC Utrecht mist tegen PSV zeven opgelegde mogelijkheden. Het is dan denk ik niet de kwaliteit van PSV dat het uiteindelijk gelijk wordt.'
.....aldus de evenwichtige Ajax-trainer Martin Jol. Als je het weet. Doe er dan wat aan.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » zo dec 06, 2009 3:50 pm

Vedette-10- schreef:Sorry Thijs en elke sympathisant van de alheilige Martin Jol voor mijn vernietigende kritiek, maar dit is een eyeopener. In alle eerlijkheid ga ik hem niet ontzien, want hij is helemaal geen clubheld. Die verdienden van jullie blijkbaar wel de harde afbranding, dan verdient Jol niks minder dan dat. Waarom zou hij meer verdienen? De meesten van jullie hebben niks met de glorie van vroeger, maar dat is mijn heerlijke inspiratie die ik te nimmer zou willen schaden. En een Hagenees die denkt het op een andere manier beter te weten en alle zeggenschap naar zich toetrekt, verkloot de club van mijn briljante helden.

Ik heb het nooit zien zitten in Martin Jol en helaas bewijst de realiteit dat ik een goed vermoeden had en dat Van den Boog niet een goede keuze heeft gemaakt. Er zit 0,0 spelinzicht in het team, maar ook in het beleid. Het is gewoon een trainer die indruk maakt met een stoere houding, maar die eigenlijk gewoon oliedom is.Wat moet je ermee? Ik had trouwens ook niet verwacht dat het zo erg zou doen, maar toen was ik natuurlijk nog aan het hopen dat het goed zou komen zoals ik dat altijd doe na een aanstelling. Maar die fout ga ik nooit meer maken, want ik leer nu dat ik kan vertrouwen op mijn verstand.

In Alkmaar werd wel een meneer ontslagen die (opnieuw) geen toptrainer bleek te zijn, wij zijn wel een topclub en wij wensen onszelf geen toptrainer. Ik gun de club een algemeen directeur met spelinzicht, zoals ik direct tegen de aanstelling van Van den Boog was tenkoste van Cruijff. En in deze tijden zal blijken hoe sterk de verstandige stroming is binnen Ajax.. Ik verwacht er trouwens in deze tijd nog weinig van, maar dan zie ik wat er nog moet gebeuren.
Je zou het normaal vinden als Ajax Jol nu zou ontslaan omdat AZ dat ook bij Koeman doet? (Terwijl het gaat om twee totaal verschillende situaties).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 3:54 pm

D_skilled schreef:
Jol: 'Ik ben niet geschrokken'

zondag 06 december, door PD, Amsterdam, 15:47u, NU.nl
Trainer Martin Jol zag Ajax zondagmiddag op bezoek bij FC Utrecht in een oude fout vervallen. ''We komen vooral tijdens uitwedstrijden in de problemen als we de kansen niet benutten'', zei hij na de nederlaag van zijn ploeg (2-0).

'We zijn dan niet in staat om de nul te houden. Dan wil je nog wel eens tegen een nederlaag aanlopen. Ik ben dus niet geschrokken. Ik ken deze ploeg.'

Jol: ''Veel tegenstanders bestrijden ons vanuit een compacte verdediging. We hebben spelers die vier van de vijf wedstrijden dan toch toeslaan. Dat hebben ze ook de laatste duels steeds weer gedaan. Soms lukt het niet en dan gaat het fout."

"FC Twente en PSV laten in tegenstelling tot het vorige seizoen weinig liggen. Op deze manier wordt het moeilijk om kampioen te worden. Maar volgens mij kunnen we in de komende 18 duels nog 54 punten halen Het moet soms ook een beetje meezitten."

'FC Utrecht mist tegen PSV zeven opgelegde mogelijkheden. Het is dan denk ik niet de kwaliteit van PSV dat het uiteindelijk gelijk wordt.'
.....aldus de evenwichtige Ajax-trainer Martin Jol. Als je het weet. Doe er dan wat aan.

Wat een slappe analyse. Nee, dit vind ik helemaal niets. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 3:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » zo dec 06, 2009 4:05 pm

Weet je wat, we flikkeren de hele godganse boel er maar weer uit. Het zal me verder ook aan me reet roesten. Op jou manier, op joey's manier, op Cruijff's manier, op van den Boog's manier, geen enkele werkt. Ik heb de afgelopen jaren nu elke vorm wel een keer langs zien komen en door verschillende mensen toegepast zien worden. Elke keer eindigde we op plek 2/3/4, en dan begon de hele rotzooi weer opnieuw. Roepen om het hoofd van huidige trainer -> nieuw bestuur en/of nieuwe trainer -> nieuwe start, zelfde teringzooi en begin maar weer bij het eerste gedeelte. Je bent werkelijk zo naief dat je denkt dat jou manier wel zou werken? Blijkbaar zijn we nou eenmaal afgezakt naar een modaal clubje, misschien moeilijk te geloven maar alleen een rijke olierus die miljoenen in de club pompt, en een topelftal bij elkaar koopt zou ons weer een beetje richting de glorie duwen die we eens kende. Ironische is, dat dat laatste ook weer verfoeid zou worden door veel mensen. Ik vind het een beetje zielig worden, deze heise elke keer..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 4:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daniel » zo dec 06, 2009 4:15 pm

Hoezo denk jij dat het niet kan?
Ik zeg niet te denken dat het niet zou kunnen, alleen doet men steeds maar weer alsof het zo vanzelfsprekend is dat het wel zou kunnen.
Ik geloof juist dat het wel kan met een goede beleidsvoering, die op dit moment niet uitstekend is.
Dat is ie sinds mid-eind jaren 90 nooit meer geweest. En we hebben verschillende langs zie komen, waarvan er sommige kaarsrecht tegen over elkaar stonden. Ook die werkte niet. Blijkbaar wil/kan niemand beter dan we nu doen. We verwachten telkens maar weer dat er direct een kampioensteam staat ofzo, beetje logisch nadenkend is dat natuurlijk niet realistisch. Alsof FC Twente opeens sinds gisteren is opgebouwd en er nu al staat. In combinatie met de commotie en spotlights waarin onze club altijd al staat is elke keer vernieuwing en onrust natuurlijk niet echt logisch. Je bekijkt het lekker vanuit jou oogpunt. Als straks jou manier gedaan wordt, ben jij tevreden maar is er wel weer een ander iemand die het geen goede vind. Moet daar dan weer naar geluisterd worden? Iedereen doet maar alsof ze de oplossing weten. Daar heb ik moeite mee.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 4:17 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:57 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie