Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di mar 02, 2010 8:16 pm

Jöhnk schreef:
Neefkens schreef:Hij is niet eindverantwoordelijk hoor, weet jij welke adviezen hij heeft gegeven?
Hij is toch directeur? Hij is niet aangesteld als boekhouder of zo.
Klopt. Hij zit in het management. En als lid van het managementteam ben je medeverantwoordelijk voor het gevoerde beleid.

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di mar 02, 2010 8:25 pm

Jöhnk schreef: Hij is toch directeur? Hij is niet aangesteld als boekhouder of zo.
Onder zijn leiding slaagt men er al jaren niet in een sluitende begroting op te stellen. Allerlei technische nitwits krijgen budget om puinspelers naar Ajax te halen en om de club op te zadelen met 6 dozijn contractspelers. Wat is eigenlijk de visie van de heer Slop op het financieel runnen van een voetbalorganisatie? Heeft ie die? :excited.gif:

Slop is een lightweight, een van de velen binnen Ajax. Jarenlang smijten met andermans geld en nu lopen janken. Nokkuh!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di mar 02, 2010 8:32 pm

Als lid van het management moet je sterk zijn. Je moet je mede directeuren kunnen overtuigen. Zeker als je financieel sterk bent. Dan kun je, je mededirecteuren namelijk met feiten om de oren slaan. Als je dat niet kunt, moet je eruit stappen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door D_skilled » wo mar 17, 2010 11:12 pm

Ajax zet vaart achter De Toekomst

Ajax wil tempo maken met het reorganiseren van De Toekomst in een Amsterdam Football Centre. De club heeft inmiddels goedkeuring van de gemeentes binnen en wil de hele organisatie vestigen op De Toekomst.

Het is de bedoeling dat de clubs SV Bijlmer en Kismet'82 verhuizen naar het Bijlmerpark. Dit is een nieuw park in Zuid-Oost dat in de zomer klaar moet zijn. Door de verhuizing van beide amateurclubs kan Ajax waarschijnlijk beschikken over vier extra velden en over extra parkeerruimte.

Algemeen directeur Rik Van den Boog zegt in het weekblad dat hij wil dat de hele wereld weer naar Amsterdam komt om te kijken hoe je toptalenten opleidt.
Bron: AS

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo mar 17, 2010 11:47 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 10:02 am

Ik krijg zo langzamerhand (tegen beter weten in) dat Ajax écht bezig is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 11:08 am

Ik ook.

- Het eerste elftal draait goed.
- Spelers die wegmoeten worden gewoon niet meer opgesteld (Kennedy, Wielaert)
- Talenten worden verhuurd.
- Contracten jeugdtrainers niet verlengd en ze willen dus betere jeugdtrainers.
- Het nieuwe jeugdcomplex.

Nu nog hopen dat Ajax de zomer goed doorkomt.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 12:36 pm

Het verlies van ongeveer 20 miljoen aan het einde van dit seizoen zullen we maar even door de vingers zien dan :wink.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » do mar 18, 2010 1:40 pm

Ik vind het inderdaad echt belachelijk dat v/d Boog de mensen die een contract hebben hun salarissen uitbetaalt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 1:52 pm

Baseman schreef:Het verlies van ongeveer 20 miljoen aan het einde van dit seizoen zullen we maar even door de vingers zien dan :wink.gif:
Daar kan hij toch niet veel aan doen?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 2:18 pm

Wie is hij?
Ik heb het over Ajax in het algemeen...er zijn inderdaad positieve ontwikkelingen, maar vooralsnog stevent Ajax op een recordverlies af en zit men met een veel te grote spelersgroep.

De rollen bij Ajax zijn omgedraaid, sportief loopt het beter maar financieel loopt het minder.

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 2:22 pm

Klopt. Maar het zal wel goedkomen. Er is nog een eigen vermogen, er zijn spelers met een grote waarde, veel dure en onnodige contracten lopen binnen nu en een jaar af.
IK GELOOF!!!!!!

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door DANNY » vr mar 19, 2010 10:40 am

Baseman schreef:Wie is hij?
Ik heb het over Ajax in het algemeen...er zijn inderdaad positieve ontwikkelingen, maar vooralsnog stevent Ajax op een recordverlies af en zit men met een veel te grote spelersgroep.

De rollen bij Ajax zijn omgedraaid, sportief loopt het beter maar financieel loopt het minder.

Klopt maar financieel valt er altijd wel een mouw aan te passen,dat zie komt wel goed. Sportief goed draaien blijft een primaire taak. Word deze doorgezet dan komt het geld vanzelf wel. Nu alleen hopen dat onze leiding er goed mee weet te gaan. Daar zit mijn zorg voornamelijk.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Toppie » za mar 20, 2010 10:29 am

2x CL achter elkaar en je bent uit de zorgen hopen nog op een ronde verder en je hebt een positief saldo

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door bryan » za mar 20, 2010 11:02 am

Daarnaast schrapt Ajax de wedstrijdpremies, de traditionele betaling per gelijkspel of overwinning. Financieel directeur Jeroen Slop benadrukt dat er voor Ajax geen noodzaak is om spelers te verkopen. ''We kunnen het veroorloven om een bod van vijftien miljoen euro op Luis Suarez naast ons neer te leggen.'' (HET PAROOL)
Ugh... Waarom zeggen ze dat openlijk... Die jongen is tot 2013 onder contract, zeg dat soort dingen niet, het stoort alleen de verhoudingen op het veld. En ga zeker geen bedragen noemen, en als je bedragen gaat noemen, dan geen bedragen die veels te laag zijn.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za mar 20, 2010 11:18 am

Baseman schreef:De rollen bij Ajax zijn omgedraaid, sportief loopt het beter maar financieel loopt het minder.
Dat is altijd zo bij Ajax. Mooi dat het geld op is, kunnen we eindelijk weer normaal gaan doen
I think I lost my fucking headache

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Chris » za mar 20, 2010 11:42 am

bryan schreef:
Daarnaast schrapt Ajax de wedstrijdpremies, de traditionele betaling per gelijkspel of overwinning. Financieel directeur Jeroen Slop benadrukt dat er voor Ajax geen noodzaak is om spelers te verkopen. ''We kunnen het veroorloven om een bod van vijftien miljoen euro op Luis Suarez naast ons neer te leggen.'' (HET PAROOL)
Ugh... Waarom zeggen ze dat openlijk... Die jongen is tot 2013 onder contract, zeg dat soort dingen niet, het stoort alleen de verhoudingen op het veld. En ga zeker geen bedragen noemen, en als je bedragen gaat noemen, dan geen bedragen die veels te laag zijn.
Om de fans te verzekeren dat het water niet aan de lippen staat bij Ajax en zo ook geïnteresseerde clubs te waarschuwen dat ze niet met belachelijk lage transfersommen moeten komen. Zo belachelijk laag is vijftien miljoen niet eens. Voor Suaréz ligt het maximum toch wel op 22, 23 miljoen. Vrij logisch, vind ik.
Chris a.k.a Giiser

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » za mar 20, 2010 12:21 pm

LucaS schreef:
Baseman schreef:De rollen bij Ajax zijn omgedraaid, sportief loopt het beter maar financieel loopt het minder.
Dat is altijd zo bij Ajax. Mooi dat het geld op is, kunnen we eindelijk weer normaal gaan doen
Klopt. Het mag nog wel wat minder. Zodat er niet of nauwelijks gekocht kan worden en er geen geld is voor megalomane plannen.

Gewoon terug naar de basis. Beter opleiden en gaan voetballen als Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 12:24 pm

joey schreef: Gewoon terug naar de basis. Beter opleiden en gaan voetballen als Ajax.
Hopen dat Ajax de CL haalt en het geld dat dat oplevert gebruikt om het mega-verlies van dit seizoen te dekken. De groep bij elkaar houden en de hand op de knip houden.

CL-kwalificatie is nu bijna bittere noodzaak. Ik maak me ernstige zorgen om zó'n groot verlies. Dat zo'n Slop er nog zit, vind ik een kwalijke zaak.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » za mar 20, 2010 1:04 pm

Ik ook, Wimpey. Slop is een prutser. Hij had Van Basten niet zoveel geld ter beschikking mogen stellen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » za mar 20, 2010 1:05 pm

Staat eigenlijk wel vast dat Slop dat heeft gedaan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » za mar 20, 2010 1:05 pm

Hij gaat toch over de portemonnee? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » za mar 20, 2010 1:08 pm

Dat is wel een erg vage omschrijving. Heeft hij een voornamelijk adviserende rol of heeft hij ook een veto? Lijkt me in dit geval wel van belang. Ik vind het een teken aan de wand dat er sinds de aanstelling van v/d Boog minder met geld gesmeten wordt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » za mar 20, 2010 2:07 pm

joey wil het maar niet begrijpen, lijkt het wel. Slop is verantwoordelijk voor het financiële deel, vdBoog is nu EINDverantwoordelijk en als zodanig is Slop adviserend aan vdBoog.
Maar zoals Bertje al zegt is het sinds vdBoog anders wat betreft klakkeloos geld uitgeven, onder vdBoog was er nooit 35 miljoen doorheen gejaagd.

Je kunt je wel afvragen dat áls Slop in de periode vóór vdBoog geadviseerd heeft om niet zoveel geld uit te geven en dat advies in de wind werd geslagen, waarom hij toen niet is opgestapt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » za mar 20, 2010 2:23 pm

Ik begrijp het best. Slop is financieel directeur, met een bij die functie passend salaris. Hij moet op de centjes passen. Als hij moet meemaken dan anderen het geld over de balk smijten zonder hem te raadplegen, moet hij opstappen.

Iemand moet toch gefaald hebben, destijds. En nee, noem niet Van Basten, want elke trainer die een hoop geld krijgt geeft dat geld uit. Trainers zijn niet verantwoordelijk voor het huishoudboekje.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie