De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 8:24 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo nov 16, 2011 8:24 pm

Toch vreemd dat meestal de JC aanhanger hier aan het schelden zijn, zou dat de hand van de meester zijn ?.

columbus
Berichten: 5488
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » wo nov 16, 2011 8:25 pm

De Dominee schreef:Nee met LvG is goed te werken zeker. Het bestuur van Bayern heeft zich laatst nog laten ontvallen dat het onmogelijk was met hem samen te werken!

Beiden zijn niet mee te werken. Maar dan kies ik voor Cruijff, want die heeft tenminste (de enige juiste) visie op de jeugdopleiding. Laat dat nou net ons belangrijkste punt zijn.
Klopt met beide valt niet te werken. En eigenlijk ook niet te vergelijken in de functies die ze beide bekleden of gaan bekleden. Cruijff is RvC lid en van Gaal wordt AD. Twee compleet andere functies. Als ik dan moet kiezen tussen, de door Cruijff, naar voren geschoven Ling of van Gaal.

Dan van Gaal maar. Vakman, Ajacied in hard en nieren en iemand die ziel en zaligheid in zijn werk legt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:26 pm

Brrr. Wat een kwal! Alles om Cruijff te irriteren lijkt wel. Wel een slimme vent overigens. Jammer dat hij zich nu zo opstelt. Wat is zijn fetish met Utrechters btw?
999 schreef:Toch vreemd dat meestal de JC aanhanger hier aan het schelden zijn, zou dat de hand van de meester zijn ?.
Lekker boeiend. Cruijff wordt hier gewoon bruut genaaid en dat mag gezegd worden.
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo nov 16, 2011 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 8:26 pm

Jaap de G. vanavond in P&W. 23.00 uur Ned 1.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:26 pm

Marillion schreef: Het maakt in ieder geval dat het voor een buitenstaander ondoenlijk is om te bepalen wat er nu waar is en wat niet. Ik weet gewoon echt niet wat ik kan geloven.
Dat is absoluut waar. Het heeft dan ook echt geen zin om iedereen uit te maken voor aasgier, flikker etc. Kansloos.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 8:27 pm

Columbus schreef:
De Dominee schreef:Nee met LvG is goed te werken zeker. Het bestuur van Bayern heeft zich laatst nog laten ontvallen dat het onmogelijk was met hem samen te werken!

Beiden zijn niet mee te werken. Maar dan kies ik voor Cruijff, want die heeft tenminste (de enige juiste) visie op de jeugdopleiding. Laat dat nou net ons belangrijkste punt zijn.
Klopt met beide valt niet te werken. En eigenlijk ook niet te vergelijken in de functies die ze beide bekleden of gaan bekleden. Cruijff is RvC lid en van Gaal wordt AD. Twee compleet andere functies. Als ik dan moet kiezen tussen, de door Cruijff, naar voren geschoven Ling of van Gaal.

Dan van Gaal maar. Vakman, Ajacied in hard en nieren en iemand die ziel en zaligheid in zijn werk legt.
Dat is een verkeerde keuze. Als ze beide ongeschikt zijn moeten ze het allebei niet worden.

Het gaat alleen maar om personen en belangen terwijl het zou moeten gaan om de vraag wat het beste voor Ajax is.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 8:29 pm

joey schreef:Ik ga niet fietsen. Ik stop met Ajax. En ik stop met AT.
Ik blijf altijd Ajacied en stoppen met AT? Ik dacht dat alle meningen welkom waren. Wie zijn er gestopt toen JC kwam?

Ik heb geen idee wie er komt, ik heb al veel namen voorbij zien gaan, mensen die "Nee" zeggen, dat ik langzamerhand dacht is er op deze wereld nog iemand te vinden die een hondenbaan wil, want "De Telegraaf' zal weer gevuld zijn.

LvG moet dit niet doen, Nederland kiest voor JC, hij gaat weer kapot, net zoals de tweede keer bij Barcelona.

LvG lijkt mij ook een eigenwijze veldtrainer, die zijn eigen selectie samenstelt, maar wel verstand van voetbal heeft, zie Litmanen als talent zien, Overmars al willen halen toen hij nog bij Go Ahead zat, Ronald de Boer terughalen, Bogarde gehaald, in Finidi iets zien (Via westerhof binnengekomen, maar toch gezien) enz. enz.

LvG wil toch een nationaal team leiden? Het lijkt wel 1 april.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo nov 16, 2011 8:29 pm

Marillion schreef:
Columbus schreef:
De Dominee schreef:Nee met LvG is goed te werken zeker. Het bestuur van Bayern heeft zich laatst nog laten ontvallen dat het onmogelijk was met hem samen te werken!

Beiden zijn niet mee te werken. Maar dan kies ik voor Cruijff, want die heeft tenminste (de enige juiste) visie op de jeugdopleiding. Laat dat nou net ons belangrijkste punt zijn.
Klopt met beide valt niet te werken. En eigenlijk ook niet te vergelijken in de functies die ze beide bekleden of gaan bekleden. Cruijff is RvC lid en van Gaal wordt AD. Twee compleet andere functies. Als ik dan moet kiezen tussen, de door Cruijff, naar voren geschoven Ling of van Gaal.

Dan van Gaal maar. Vakman, Ajacied in hard en nieren en iemand die ziel en zaligheid in zijn werk legt.
Dat is een verkeerde keuze. Als ze beide ongeschikt zijn moeten ze het allebei niet worden.

Het gaat alleen maar om personen en belangen terwijl het zou moeten gaan om de vraag wat het beste voor Ajax is.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:29 pm

Marillion schreef:
Columbus schreef:
De Dominee schreef:Nee met LvG is goed te werken zeker. Het bestuur van Bayern heeft zich laatst nog laten ontvallen dat het onmogelijk was met hem samen te werken!

Beiden zijn niet mee te werken. Maar dan kies ik voor Cruijff, want die heeft tenminste (de enige juiste) visie op de jeugdopleiding. Laat dat nou net ons belangrijkste punt zijn.
Klopt met beide valt niet te werken. En eigenlijk ook niet te vergelijken in de functies die ze beide bekleden of gaan bekleden. Cruijff is RvC lid en van Gaal wordt AD. Twee compleet andere functies. Als ik dan moet kiezen tussen, de door Cruijff, naar voren geschoven Ling of van Gaal.

Dan van Gaal maar. Vakman, Ajacied in hard en nieren en iemand die ziel en zaligheid in zijn werk legt.
Dat is een verkeerde keuze. Als ze beide ongeschikt zijn moeten ze het allebei niet worden.

Het gaat alleen maar om personen en belangen terwijl het zou moeten gaan om de vraag wat het beste voor Ajax is.
Dit is het verhaal in een notendop. Van Gaal is de enige persoon waarmee 'de 4 van de RvC' het kunnen redden tegen die ene. Verdeeldheid zal er alleen niet kleiner van worden.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:30 pm

Thijs schreef:
Marillion schreef: Het maakt in ieder geval dat het voor een buitenstaander ondoenlijk is om te bepalen wat er nu waar is en wat niet. Ik weet gewoon echt niet wat ik kan geloven.
Dat is absoluut waar. Het heeft dan ook echt geen zin om iedereen uit te maken voor aasgier, flikker etc. Kansloos.
Ach, mijn emoties moeten er ook uit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo nov 16, 2011 8:31 pm

De Dominee schreef:Blind is ook een flikker dat hij aan dit plan meegewerkt heeft achter de rug van velen om. Vuile aasgier.
Vul bij Blind de namen Bergkamp of Jonk in en je hebt hetzelfde resultaat.
Nou ben ik geen enorm fan van Blind, maar je kan moeilijk van hem verwachten dat hij loyaal is aan 'kamp-Cruijff' na wat die hem geflikt hebben.
De Dominee schreef:Daar hoor ik die kale professor van de UvA dan weer niet over.
Ten Have is net als Olfers werkzaam op de VU.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:32 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:Ik ga niet fietsen. Ik stop met Ajax. En ik stop met AT.
Ik blijf altijd Ajacied en stoppen met AT? Ik dacht dat alle meningen welkom waren. Wie zijn er gestopt toen JC kwam?

Ik heb geen idee wie er komt, ik heb al veel namen voorbij zien gaan, mensen die "Nee" zeggen, dat ik langzamerhand dacht is er op deze wereld nog iemand te vinden die een hondenbaan wil, want "De Telegraaf' zal weer gevuld zijn.

LvG moet dit niet doen, Nederland kiest voor JC, hij gaat weer kapot, net zoals de tweede keer bij Barcelona.

LvG lijkt mij ook een eigenwijze veldtrainer, die zijn eigen selectie samenstelt, maar wel verstand van voetbal heeft, zie Litmanen als talent zien, Overmars al willen halen toen hij nog bij Go Ahead zat, Ronald de Boer terughalen, Bogarde gehaald, in Finidi iets zien (Via westerhof binnengekomen, maar toch gezien) enz. enz.

LvG wil toch een nationaal team leiden? Het lijkt wel 1 april.
Dan lijkt er dus op dat Louis zich -gevoerd door rancune - voor het wagentje laat spannen, het gaat immers volledig tegen z'n uitgesproken wensen in. Verkeerde gronden om zo'n functie te gaan bekleden. Zie hem uberhaupt veel liever op het veld.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 8:34 pm

We weten toch helemaal niet of Van Gaal uit rancune toegezegd heeft? Van Gaal kennende denkt hij goed na over z'n beslissingen. Hij heeft aangegeven dat zijn ambitie is om ergens bestuurder te worden. Nou... nu kan ie het worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » wo nov 16, 2011 8:35 pm

joey schreef:Achterbaks. Een ander woord heb ik er niet voor. En natuurlijk staat Blind weer vooraan. Het onderkruipsel. :1evil.gif:

Als dit doorgaat, houd ik offcieel op supporter van Ajax te zijn.
Idd, wat je verder ook van Cruyff vind, zo ga je toch niet met zo'n icoon om. En dan Danny Blind... zucht, wat een club.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:35 pm

Ik ook Benji. Ik vind LvG een fantastische trainer en een prachtige vent. Maar hij wordt gewoon gebruikt om Cruijff eruit te bonjouren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 8:36 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Achterbaks. Een ander woord heb ik er niet voor. En natuurlijk staat Blind weer vooraan. Het onderkruipsel. :1evil.gif:

Als dit doorgaat, houd ik offcieel op supporter van Ajax te zijn.
Idd, wat je verder ook van Cruyff vind, zo ga je toch niet met zo'n icoon om. En dan Danny Blind... zucht, wat een club.
Pff.. nu ineens is Cruijff zielig. Die man heeft vele mensen via de Telegraaf kapot gemaakt. Ab-so-luut geen medelijden met die man.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 8:37 pm

Het staat misschien al ergens, maar voor de zekerheid de mening van Piet Keizer (volgens het Parool), een verstandige man.
Johan Cruijff is volgens Piet Keizer 'de grond onder zijn voeten kwijt'. Dat zegt hij in Het Parool.

'Omdat we ontevreden waren over het functioneren van Coronel hebben we twee jaar geleden een stuk of tien mensen - er zaten ereleden bij, ex-directieleden, - een groep gevormd. Die heeft onder andere de scheiding tussen club en nv voorbereid', zegt Keizer.

'Johan was daarbij betrokken. Hij kreeg steeds alle informatie. Op een gegeven moment zei hij: 'Ik doe het zelf'. Ik heb gezegd: 'Ga je gang, maar zonder mij.' De aanstelling van Wim Jonk en Dennis Bergkamp was een voldongen feit. Hun aanstelling was een mededeling, geen discussiepunt'.

'Hij is boven alles uitgestegen. Hij is de grond onder zijn voeten kwijt. Door alles wat zijn geschiedenis met zich brengt, voelt hij zich prettiger met mensen die hij kan vertrouwen, die willen doen wat hij zegt. De kern van ons conflict is dat hij kiest voor loyaliteit; ik kies voor kwaliteit. Maar in de club denken de mensen met hun kloten, niet met hun hoofd'.

'Ze denken emotioneel en dat is in mijn ervaring bijna standaard op het niveau van bestuurders, die van rationele mensen zo ongeveer in emotionele wrakken veranderen. Daarom moet die scheiding er komen. De nv moet worden bestuurd door nuchtere mensen, die misschien wel emoties hebben over voetbal, maar die die emoties kunnen controleren'.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:37 pm

GangstaRiB schreef:We weten toch helemaal niet of Van Gaal uit rancune toegezegd heeft? Van Gaal kennende denkt hij goed na over z'n beslissingen. Hij heeft aangegeven dat zijn ambitie is om ergens bestuurder te worden. Nou... nu kan ie het worden.
Dat heb ik dan gemist. Ik dacht dat hij nog steeds bondscoach wilde worden van een 'groot' land. Ik kan me in deze situatie overigens ook gewoon niet aan die indruk onttrekken, maar daarin zal ook meespelen dat het al zolang onrustig is rond Ajax en dat alles op het persoonlijke vlak wordt uitgevochten.

Johan had dit overigens wel kunnen zien aankomen, deze situatie duurt nu al veel te lang en daar heeft hijzelf zeker ook een groot aandeel in.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:40 pm

De Dominee schreef:Ik ook Benji. Ik vind LvG een fantastische trainer en een prachtige vent. Maar hij wordt gewoon gebruikt om Cruijff eruit te bonjouren.
Het is voor de RvC overigens wel echt de enige optie om te overleven, zonder Louis zullen ze het onderspit delven tegen Cruijff. Van Gaal speelt naar het nu blijkt dus ook graag mee.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 8:41 pm

Even over die doorgeleerde professor, das ook een gluiperd van de eerste orde, achter de rug om van Cruijff van Gaal benaderen. Ben ook klaar met die griezel.
YNWA

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo nov 16, 2011 8:42 pm

Benji schreef:
De Dominee schreef:Ik ook Benji. Ik vind LvG een fantastische trainer en een prachtige vent. Maar hij wordt gewoon gebruikt om Cruijff eruit te bonjouren.
Het is voor de RvC overigens wel echt de enige optie om te overleven, zonder Louis zullen ze het onderspit delven tegen Cruijff. Van Gaal speelt naar het nu blijkt dus ook graag mee.
Misschien is het niet slechts een kwestie van zelf overleven, maar vooral van Ajax weer bestuurbaar maken.

De liefde tussen Cruijff en Ajax zal nu wel definitief bekoeld zijn en de Telegraaf zal helemaal los gaan. Interessant om te zien wat Jonk en Bergkamp gaan doen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:43 pm

Hoe zit het nou? Is dit allemaal definitief of moet de ledenraad hier nog over beslissen?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo nov 16, 2011 8:44 pm

GangstaRiB schreef:
brigade zuid schreef:
joey schreef:Achterbaks. Een ander woord heb ik er niet voor. En natuurlijk staat Blind weer vooraan. Het onderkruipsel. :1evil.gif:

Als dit doorgaat, houd ik offcieel op supporter van Ajax te zijn.
Idd, wat je verder ook van Cruyff vind, zo ga je toch niet met zo'n icoon om. En dan Danny Blind... zucht, wat een club.
Pff.. nu ineens is Cruijff zielig. Die man heeft vele mensen via de Telegraaf kapot gemaakt. Ab-so-luut geen medelijden met die man.
Om in zijn eigen termen te blijven, brigade zuid doet een beetje huilie huilie.
InnerHarbour schreef:Even over die doorgeleerde professor.
Wat zeg je, Henk?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13858
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jinne » wo nov 16, 2011 8:45 pm

De Dominee schreef:
Brrr. Wat een kwal! Alles om Cruijff te irriteren lijkt wel. Wel een slimme vent overigens. Jammer dat hij zich nu zo opstelt. Wat is zijn fetish met Utrechters btw?
999 schreef:Toch vreemd dat meestal de JC aanhanger hier aan het schelden zijn, zou dat de hand van de meester zijn ?.
Lekker boeiend. Cruijff wordt hier gewoon bruut genaaid en dat mag gezegd worden.
Welke Utrechters hebben we dan nog meer? San Marco komt uit de stad zelf, maar is dat nu ook al een probleem?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie