De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:46 pm

Ko tweet zojuist dat hij er erg blij mee is. Een zege voor Ajax, mooiste wat onze club kon gebeuren.

For the record.

Ben het overigens vaak met Ko eens voor wat betreft Ajax. Ben dus benieuwd naar zijn verhaal.
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo nov 16, 2011 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » wo nov 16, 2011 8:46 pm

Van Gaal heeft geen sociale vaardigheden en dat moet dan een organisatie gaan leiden.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 8:46 pm

Benji schreef:Hoe zit het nou? Is dit allemaal definitief of moet de ledenraad hier nog over beslissen?
Hoeveel ledenraden kent Ajax? Twee? Een voor JC en een tegen?

Ik neem aan dat er nu, om de chaos nog groter te maken, een commissie wordt benoemd. :drecul.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:46 pm

brigade zuid schreef:Van Gaal heeft geen sociale vaardigheden en dat moet dan een organisatie gaan leiden.
Gelukkig had Johan Cruijff die wel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 8:48 pm

Thijs schreef:
brigade zuid schreef:Van Gaal heeft geen sociale vaardigheden en dat moet dan een organisatie gaan leiden.
Gelukkig had Johan Cruijff die wel.
Oh weer wat nieuws, stond Cruijff op het punt om AD te worden?
YNWA

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:48 pm

@ Brigade Zuid: Cruijff heeft ook geen sociale skills natuurlijk. Zolang LvG niet zijn visie voor wat betreft opleiden er doorheen drukt ben ik in ieder geval blij. Het blijft één van mijn allergrootste Ajax helden. Meer dan Cruijf, met name door mijn leeftijd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:49 pm

InnerHarbour schreef: Oh weer wat nieuws, stond Cruijff op het punt om AD te worden?
Ik vind het frappant om als Cruijff-aanhanger iemand anders te pakken op 'sociale vaardigheden'.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » wo nov 16, 2011 8:50 pm

De Dominee schreef:@ Brigade Zuid: Cruijff heeft ook geen sociale skills natuurlijk. Zolang LvG niet zijn visie voor wat betreft opleiden er doorheen drukt ben ik in ieder geval blij. Het blijft één van mijn allergrootste Ajax helden. Meer dan Cruijf, met name door mijn leeftijd.
Cruyff is geen AD.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 8:51 pm

Bizarre ontwikkelingen.. ten eerste gaat het niet om Cruijff, niet om Van Gaal en niet om Blind maar om Ajax. Iemand die roept dat hij dan maar geen supporter meer is van Ajax laat zijn ware gezicht zien en laat zien dat het hem meer om zijn idool gaat dan om zijn club. Geeft niets, ieder zijn prioriteiten. Je hebt dan alleen net zo'n tunnelvisie als Le T. die Cruijff er nog de schuld van geeft als zijn eigen teennagel ingroeit. Ook zijn goed recht. Het beste voor de club zou zijn als Cruijff en Van Gaal hun schoolpleinruzie zouden bijleggen en zich samen zouden inzetten voor Ajax. Ik word dood en dood ziek van die kampen die over de rug van Ajax hun ruzies uitvechten, wat mij betreft tyfusstralen ze allemaal op en maken de weg vrij voor mensen die niet vanuit kampen denken maar denken aan het belang van Ajax.

Geldt ook voor al die jokers die alleen maar zwaar voor of tegen persoon X of Y zijn op fora zoals hier.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:51 pm

Thijs schreef:
InnerHarbour schreef: Oh weer wat nieuws, stond Cruijff op het punt om AD te worden?
Ik vind het frappant om als Cruijff-aanhanger iemand anders te pakken op 'sociale vaardigheden'.
Je moet het wel zuiver blijven bekijken, Thijs, en je niet laten meeslepen in deze persoonlijke oorlogen binnen Ajax. Als de ene fout is, hoeft de andere niet goed te wezen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 8:51 pm

@ Thijs Oh dus je probeert van twee kromme een rechte te maken, duidelijk.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo nov 16, 2011 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:52 pm

M schreef:Bizarre ontwikkelingen.. ten eerste gaat het niet om Cruijff, niet om Van Gaal en niet om Blind maar om Ajax. Iemand die roept dat hij dan maar geen supporter meer is van Ajax laat zijn ware gezicht zien en laat zien dat het hem meer om zijn idool gaat dan om zijn club. Geeft niets, ieder zijn prioriteiten. Je hebt dan alleen net zo'n tunnelvisie als Le T. die Cruijff er nog de schuld van geeft als zijn eigen teennagel ingroeit. Ook zijn goed recht. Het beste voor de club zou zijn als Cruijff en Van Gaal hun schoolpleinruzie zouden bijleggen en zich samen zouden inzetten voor Ajax. Ik word dood en dood ziek van die kampen die over de rug van Ajax hun ruzies uitvechten, wat mij betreft tyfusstralen ze allemaal op en maken de weg vrij voor mensen die niet vanuit kampen denken maar denken aan het belang van Ajax.

Geldt ook voor al die jokers die alleen maar zwaar voor of tegen persoon X of Y zijn op fora zoals hier.
Eens! :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » wo nov 16, 2011 8:52 pm

Thijs schreef:
InnerHarbour schreef: Oh weer wat nieuws, stond Cruijff op het punt om AD te worden?
Ik vind het frappant om als Cruijff-aanhanger iemand anders te pakken op 'sociale vaardigheden'.
Van Gaal is veel asocialer, een dag geen mensen geschoffeert is een dag niet geleefd.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » wo nov 16, 2011 8:53 pm

brigade zuid schreef:
Thijs schreef:
InnerHarbour schreef: Oh weer wat nieuws, stond Cruijff op het punt om AD te worden?
Ik vind het frappant om als Cruijff-aanhanger iemand anders te pakken op 'sociale vaardigheden'.
Van Gaal is veel asocialer, een dag geen mensen geschoffeert is een dag niet geleefd.
Dan zou jij het een wereldvent moeten vinden

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 8:54 pm

joey schreef:Zouden ze dit echt achter de rug van Cruijff hebben gedaan? Onvoorstelbaar. :excited.gif:
Ik neem aan dat dit gewoon op de agenda van de RvC heeft gestaan en dat dit daar besproken en besloten is. Ik heb niet het idee dat ze heel veel moeite hebben gedaan of moeten doen om een vergaderdatum te vinden waar Cruijff niet zou komen opdagen.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:54 pm

Benji schreef:Je moet het wel zuiver blijven bekijken, Thijs, en je niet laten meeslepen in deze persoonlijke oorlogen binnen Ajax. Als de ene fout is, hoeft de andere niet goed te wezen.
Dat zeg ik ook niet, ik word alleen moe van termen als 'professortje' en 'meneertje met zijn universitaire titeltje', 'scholletje', 'flikker', 'aasgier', etc.

Niemand weet precies wat er speelt, het enige zekere is dat het al jarenlang op dit gebied een puinhoop is en wie daar nu verantwoordelijk voor is weet onderhand niemand meer.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:54 pm

Thijs schreef:
M schreef:Bizarre ontwikkelingen.. ten eerste gaat het niet om Cruijff, niet om Van Gaal en niet om Blind maar om Ajax. Iemand die roept dat hij dan maar geen supporter meer is van Ajax laat zijn ware gezicht zien en laat zien dat het hem meer om zijn idool gaat dan om zijn club. Geeft niets, ieder zijn prioriteiten. Je hebt dan alleen net zo'n tunnelvisie als Le T. die Cruijff er nog de schuld van geeft als zijn eigen teennagel ingroeit. Ook zijn goed recht. Het beste voor de club zou zijn als Cruijff en Van Gaal hun schoolpleinruzie zouden bijleggen en zich samen zouden inzetten voor Ajax. Ik word dood en dood ziek van die kampen die over de rug van Ajax hun ruzies uitvechten, wat mij betreft tyfusstralen ze allemaal op en maken de weg vrij voor mensen die niet vanuit kampen denken maar denken aan het belang van Ajax.

Geldt ook voor al die jokers die alleen maar zwaar voor of tegen persoon X of Y zijn op fora zoals hier.
Eens! :biggthumpup.gif:
Ook eens. Maar ja...een utopie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:55 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Zouden ze dit echt achter de rug van Cruijff hebben gedaan? Onvoorstelbaar. :excited.gif:
Ik neem aan dat dit gewoon op de agenda van de RvC heeft gestaan en dat dit daar besproken en besloten is. Ik heb niet het idee dat ze heel veel moeite hebben gedaan of moeten doen om een vergaderdatum te vinden waar Cruijff niet zou komen opdagen.
Mwoah, Ten Have geeft in het interview op Ajax.nl aan dat het om een met spoed belegde vergadering ging waar Cruijff dus niet bij kon zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 8:55 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Zouden ze dit echt achter de rug van Cruijff hebben gedaan? Onvoorstelbaar. :excited.gif:
Ik neem aan dat dit gewoon op de agenda van de RvC heeft gestaan en dat dit daar besproken en besloten is. Ik heb niet het idee dat ze heel veel moeite hebben gedaan of moeten doen om een vergaderdatum te vinden waar Cruijff niet zou komen opdagen.
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Is gewoon een kwestie van datum/tijd prikken. :666.gif:

http://nos.nl/video/314016-van-gaal-nie ... -ajax.html
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:56 pm

Thijs schreef:
Benji schreef:Je moet het wel zuiver blijven bekijken, Thijs, en je niet laten meeslepen in deze persoonlijke oorlogen binnen Ajax. Als de ene fout is, hoeft de andere niet goed te wezen.
Dat zeg ik ook niet, ik word alleen moe van termen als 'professortje' en 'meneertje met zijn universitaire titeltje', 'scholletje', 'flikker', 'aasgier', etc.

Niemand weet precies wat er speelt, het enige zekere is dat het al jarenlang op dit gebied een puinhoop is en wie daar nu verantwoordelijk voor is weet onderhand niemand meer.
Maar dat maakt de manier van handelen toch niet juist? Het druipt er vanaf dat ze hoe dan ook van Cruijff af willen. Arno Vermeulen er opeens bij, LvG voorop in de meute zetten. Netjes is anders hoor.

Ten Have lijkt me meer dan intelligent, maar in deze gedraagt hij zich niet koosjer. Provoceert ook nog eens openlijk. Moet zich bovendien niet bemoeien met de voetbaltechnische inhoud van de jeugdopleiding.
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo nov 16, 2011 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo nov 16, 2011 8:56 pm

M schreef:Het beste voor de club zou zijn als Cruijff en Van Gaal hun schoolpleinruzie zouden bijleggen en zich samen zouden inzetten voor Ajax.
Of als zij dat niet op kunnen brengen zich louter passief en op een positieve wijze van een afstandje als supporter met Ajax zouden bemoeien om anderen hun werk te laten doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 8:58 pm

Een ding is zeker; de cirkel is nog niet helemaal rond.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo nov 16, 2011 8:58 pm

Is er al nieuws vanuit de Ledenraad?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 8:59 pm

Het mooiste is dat dit onder de neus van Cruijff is gedaan... Cruijff was zo eigenwijs om nooit op te komen dagen, nou.. hij heeft de rekening gepresenteerd gekregen....

Had ie maar moeten komen vergaderen. Jassie aan!

Nu loopt Van Gaal ermee weg. Ge-wel-dig. Weg met die oude fossiel Cruijff.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 16, 2011 9:00 pm

De Dominee schreef:+1. Blind is ook een flikker dat hij aan dit plan meegewerkt heeft achter de rug van velen om. Vuile aasgier.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Blind moest onmiddellijk oprotten van Cruijff, bizar om dan nu van Blind loyaliteit aan die maffiabaas te verwachten. Scholletje, voor velen hier een favoriet woord om oer-Ajacied Blind mee aan te duiden? Lijkt me niet, hij kiest duidelijk partij, als kamp Cruijff wint is ie weg.

De incompetentie van Slop en Van der Aat is trouwens met geen pen te beschrijven. Daar hoor ik die kale professor
van de UvA dan weer niet over. Nee, die heeft het liever over Jonk en Bergkamp. Dat kan hij namelijk zo goed beoordelen als niet voetbalkenner.
Wellicht beoordeelt hij dat dan ook niet zelf. Misschien heeft hij dezelfde wijze gebruikt als waarop Cruijff de situatie op de Toekomst heeft 'geanalyseerd':
Het Parool schreef:Opmerkelijk is dat de informatiecommissie al in april, vier maanden voor het aantreden van de rvc, tegen Cruijff heeft gezegd dat de kwaliteit van de beoogde leiding op de Toekomst tekortschoot. Ze is er alleen nooit meer op teruggekomen en zo werd de aanstelling van Jonk en Bergkamp een feit.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie