De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » vr nov 18, 2011 11:21 pm

GangstaRiB schreef:Ajax jaren 90.. dat waren nog eens tijden....

Toevallig de tijden dat Cruijff zijn poot niet tussen de deur kreeg. Ik zie een verband..
Precies. Die kwamen dus uit de jeugdopleiding voor het tijdperk Adriaanse en co.

En ga nou eens in op het voetballende gedeelte. Jij ziet ook niets in de visie van Cruijff bij de jeugd (even los van de persoon Cruijff, dat verhaal kennen we nu wel)? Jij hebt liever de visie van van Gaal bij de jeugd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47596
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr nov 18, 2011 11:22 pm

Waaronder lees ik niks over de brief die die 4 snitches achter hebben gehouden?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » vr nov 18, 2011 11:34 pm

Het is in ieder geval wel duidelijk wat de grootste club van Nederland is.

Cruijff is trouwen ouderwets onnavolgbaar, een maatje te groot voor Pauw en Witteman.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 11:43 pm

Valt toch wel mee met zijn onnavolgbaarheid? Cruijff was trouwens zichtbaar geraakt door de uitspraak van Piet Keizer in het Parool.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » vr nov 18, 2011 11:44 pm

Ja, dat vond ik ook opvallend, Bert.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » vr nov 18, 2011 11:59 pm

Ik vond P&W overigens bijzonder zwak. Bleven maar hameren op het individu terwijl Johan keer op keer aangaf dat het om de visie ging.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » za nov 19, 2011 12:03 am

Ha geweldig dat Cruyff zondag komt, de kans dat het goed afloopt neemt nu enorm toe. En ik lees nu ook net het gewijzigde statement van de Ajax supporters delegatie, zie afca.nl geweldig dit.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » za nov 19, 2011 12:42 am

Jesse schreef:
GangstaRiB schreef:Ajax jaren 90.. dat waren nog eens tijden....

Toevallig de tijden dat Cruijff zijn poot niet tussen de deur kreeg. Ik zie een verband..
Precies. Die kwamen dus uit de jeugdopleiding voor het tijdperk Adriaanse en co.

En ga nou eens in op het voetballende gedeelte. Jij ziet ook niets in de visie van Cruijff bij de jeugd (even los van de persoon Cruijff, dat verhaal kennen we nu wel)? Jij hebt liever de visie van van Gaal bij de jeugd?
Dat is een grote mythe. De topspelers hebben nooit aan de lopende band uit de jeugdopleiding gekomen. Niet in de jaren 60, niet in de jaren 70, niet in de jaren 80, niet in de jaren 90 en niet de afgelopen 10 jaar. We kunnen ze alleen niet meer vasthouden. Daar gaat nou om. Het verschil qua geld wordt elk jaar alleen maar groter.

Nee, Louis van Gaal zal Ajax niet terug naar de Europese top leiden. Niet onder de huidige financiele omstandigheden in de Europese voetbal. Het zal niemand lukken, ook niet Cruijff, ook niet Van Gaal.

Stoke City heeft een grotere begroting dan Ajax. Dat is de realiteit.

Vroeger kon je als grote team in een grote stad als Amsterdam met een grote achterban wel stunten in Europa. Dat kan gewoon niet meer. Je moet in een van de grotere TV markten zijn.

Zie ook de andere vroegere topclubs uit de kleinere landen. Kijk maar naar de Zweedse clubs. Die wonnen vroeger UEFA Cups (Göteborg) of stonden in een finale van een Europacup 1 (Malmö). Het is 12 jaar geleden sinds een Zweedse club uberhaupt de groepsfase van de Champions Leage heeft gehaald. TV geld in Zweden is niets. Kijk maar naar Rangers en Celtic, die zijn behoooorlijk afgezakt de afgelopen 10 jaar. Rangers vloog dit jaar uit de CL voorronde tegen Malmo. Die dan weer verloor tegen Dinamo Zagreb. Al het geld gaat nu richting Engeland en Barca/Real. Je ziet zelfs dat de Italiaanse en Duitse clubs het moeilijk beginnen te krijgen. Man Utd B wint met 6-1 van Schalke 04.

Enige manier dat Cruijff Ajax kan helpen is door een paar honderdmiljoen euro ergens te vinden. Cruijff die loopt nu praatjes te maken om aan de macht te komen, praatjes die de supporters graag horen. Wim Jonk naar de jeugd sturen, dat krijgt Ajax niet terug bij de Europese top. Zelfs al zou het probleem liggen bij de jeugd (en daar ligt het niet, maar goed, stel), verbeter je de jeugd met 50% dan schiet je niets op. Die gasten zullen toch worden weggekocht. Wat is het antwoord van Cruijff daarop? Niets. Want zulke inhoudelijke discussies wilt hij niet hebben. Hij komt met oneliners. Heb je geen geld, dan moet je slim wezen. Koning Oneliner.

Van Gaal is ten minstens een aanpakker en een realist. Hij weet de max uit iets halen. Kijk maar naar AZ. Zo iets heeft Cruijff nooit geflikt. Want met oneliners alleen wordt je geen kampioen bij AZ.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 1:01 am

Ben een paar uur weggeweest en heb wat opmerkingen verzameld!
Waarom heeft van Gaal eigenlijk nog amper tot niet gereageerd? Toch op een of andere manier geschrokken? Of spijt van zijn keuze? Of laat hij de storm overwaaien? Hoopt hij dat we zijn hypocrisie vergeten?
Vier negatieve opmerkingen, terwijl het zo verstandig is als betrokkenen nu eens even niet aan "zelfbevrediging" doen; LvG is juist verstandig bezig, verlaagt zich niet tot het niveau waarop Ajax is beland.
Ik vind het kwalijk dat een intelligente man als Louis van Gaal zich inderdaad laat misbruiken door de RvC.
Hoe weet een AT'er dat? Ik heb LvG juist niet gehoord in deze zaak, er zijn wel heel veel belangrijke AT'ers, die weten alles, zitten bij alle besprekingen.
Iets anders: inmiddels hebben ALLE jeugdtrainers zich achter Cruijff geschaard, en De Boer de lijn van Cruijff wil voorzetten,
heb FdB op radio 1 gehoord en daar zei hij iets anders; de lijn voortzetten, maar hij ziet LvG zitten als AD.
AMSTERDAM - De stage van Edgar Davids bij de jeugdopleiding van Ajax, is per direct beëindigd. Wim Jonk die de leiding heeft op De Toekomst heeft het lid van de Raad van Commissarissen per e-mail laten weten dat hij niet meer welkom is.
Kan me dit niet voorstellen, kan me niet voorstellen dat iemand zo incapabel is dat hij, zonder de betrokkene gesproken te hebben, per e-mail zoiets doet. Ik snap dat dit de nieuwe "normen en waarden" zijn. Jonk zal dit niet zo hebben gedaan, zo laag is zijn niveau toch niet?
Ben jij ooit op de Toekomst geweest, Luuk? Hoeveel jeugdwedstrijden heb jij in je leven gezien? Hoe kun jij een oordeel geven over het functioneren van Jonk?
Jammer dat deze opmerking alleen richting Luuk gaat, niet richting iedereen die (ook) niet op de Toekomst is geweest, maar beweert dat het wel goed gaat. Criteria om iemands deskundigheid te beoordelen kunnen niet zo selectief worden toegepast, teken van zwakte.
Wat vind jij eigenlijk van kinderen van 8 die de hele dag rondo's mogen doen?
Fijn om een deskundige in huis te hebben, iemand die de trainingen van de achtjarigen volgt. Ik zie geen trainingen, maar spreek een paar keer per maand met een Spartapiet die bij Ajax kijkt, bij Feyenoord, PSV, soms in het buitenland, zo'n opmerking raakt kant noch wal.
Van een jeugdopleiding waar extra techniektrainingen worden geschrapt?
Laat uitgerekend Jonk vanaf 2007 techniektrainer zijn geweest!
De tijd dat De Boer iets te vertellen had is voorbij.
Had ik al voorspeld, hij heeft geen keuze gemaakt en geen keuze maken is dodelijk als JC het voor het zeggen heeft? Zo lijkt het wel als ik die zin lees.
Cruijff is trouwen ouderwets onnavolgbaar, een maatje te groot voor Pauw en Witteman.
Ach! Een maatje te groot? De schrijver behoort tot een secte, of staat de afkorting JC voor een heuse religie? Jezus Christus, Johan Cruyff, Jordi Cruyff?

Ik ben door Joey al in het verkeerde kamp geduwd en dan kom je daar voor de secte nooit eer uit, maar opvallend vind ik maar steeds dat:

Het gescheld, gedraai, de verdachtmakingen komen vanuit het JC-kamp en dat de feiten uit het andere kamp komen, waarbij het heel goed mogelijk is dat die feiten uiteindelijk halve leugens blijken te zijn, voor hele leugens zijn die mensen te slim.

Moeite met het citeren, de vorige zin is zo geschreven dat door het weglaten van een deel van de zin precies datgene staat wat iemand wil lezen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 1:21 am

@Bryan, heb maar een deel gekopieerd, maar ik deel je mening en in de discussie over JC/RvC gaat je verhaal over de realiteit, maar weet wel dat 50% van AT wel gelooft dat je een elftal vol toppers kunt creëren.
Zie ook de andere vroegere topclubs uit de kleinere landen. Kijk maar naar de Zweedse clubs. Die wonnen vroeger UEFA Cups (Göteborg) of stonden in een finale van een Europacup 1 (Malmö). Het is 12 jaar geleden sinds een Zweedse club uberhaupt de groepsfase van de Champions Leage heeft gehaald. TV geld in Zweden is niets. Kijk maar naar Rangers en Celtic, die zijn behoooorlijk afgezakt de afgelopen 10 jaar. Rangers vloog dit jaar uit de CL voorronde tegen Malmo. Die dan weer verloor tegen Dinamo Zagreb. Al het geld gaat nu richting Engeland en Barca/Real. Je ziet zelfs dat de Italiaanse en Duitse clubs het moeilijk beginnen te krijgen.
De ontwikkeling van het individu, wie wil dat niet, het idee dat je, net als in de jaren negentig, met een sterk collectief iets kunt bereiken, hangt niemand meer aan, ook LvG niet, want welk elftal speelt twee jaar in dezelfde samenstelling? Ja, mijn amateurclub, gewoon omdat alle talenten daar voor hun tiende al zijn weggehaald en de spelers die zijn gebleven nergens hoger kunnen voetballen.

Jonk heeft wel de tijd om Davids weg te sturen, maar waarom kan hij in die tijd niet de jeugdspelers een een e-mail sturen met de uitnodiging om over een contract te komen praten? Twee mogelijkheden: hij is niet capabel of Ajax ziet het niet in die spelers zitten. In het laatste geval kun je het fatsoen hebben dat aan die spelers mee te delen.

1 + 1 = 2. Martin van Geel heeft zich in het verleden zeer positief uitgelaten over Bouy en Denswill (Beiden gelukkig al lang Ajacied). Van Gastel heeft er geen geheim van gemaakt in Bouy een enorm talent (Meer is hij nog niet) te zien. Het zal voor Jonk een opluchting zijn als beide spelers vertrekken???
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za nov 19, 2011 4:47 am

Stoke City heeft een grotere begroting dan Ajax. Dat is de realiteit.
Ajax heeft een hogere begroting dan PSV. Ajax heeft een hogere begroting dan FC Twente. Ajax heeft een hogere begroting dan FC Utrecht.

Dat is ook de realiteit.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » za nov 19, 2011 6:24 am

LucaS schreef:Nee, dat is meer iets voor het technisch duo. Maar goed, als ik Blind, Bergkamp, Jonk of Cruijff was, zou ik het initiatief nemen om eens de koppen bij elkaar te steken wie een contract moet krijgen en ervoor zorgen dat degene die die contracten werkelijk kan aanbieden actie onderneemt.
Luuk, ga je dit ook weer goed praten?:
Hoofd opleidingen bij Ajax Wim Jonk zegt het gevoel te hebben te zijn tegengewerkt door commercieel-directeur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop, zo liet hij weten in het tv-programma Voetbal International. "Ik heb bijvoorbeeld drie tot vier maanden moeten wachten op mijn geld."

,We moesten wachten op trainerscontracten, zoals die van Dennis en mij bijvoorbeeld. En salarissen werden niet op tijd uitbetaald. Niet alleen ik, maar ook andere jeugdtrainers hebben maanden op hun geld moeten wachten. Ik was dan wel niet in vaste dienst, maar wanneer ik een factuur indien, verwacht je wel dat die wordt betaald. Ik zie dat als pesten."

,,Ook aflopende contracten van jeugdspelers blijven maar liggen. Terwijl ze allang voor langere tijd vastgelegd hadden moeten worden bij een overstap naar de A-selectie."
Jij blijft steeds maar de schuld geven aan Jonk en consorten dat die contracten nog niet aangeboden zijn aan jeugd spelers. Blijkbaar ligt de waarheid dus even wat anders. Neem je nou je woorden terug? Maar ja, dat zal je natuurlijk niet doen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » za nov 19, 2011 7:21 am

'Kans is klein dat ik bij Ajax blijf als Van Gaal komt'
18/11/2011 23:55

Wanneer Louis van Gaal algemeen directeur van Ajax wordt, ziet Johan Cruijff naar eigen zeggen voor zichzelf geen toekomst meer bij de club.

'Natuurlijk kan Louis van Gaal verstand van voetbal hebben, op zijn manier, maar we hebben een duidelijk verschil in benadering', stelt Cruijff in het tv-programma Pauw en Witteman. 'Ik stel bijna altijd het individu voorop. Als Van Gaal algemeen directeur wordt, is de kans klein dat ik blijf bij Ajax.'

Cruijff heeft geen vertrouwen in de toekomst van Ajax wanneer Van Gaal de leiding krijgt. 'Van Gaal kan met zijn visie Ajax geen nieuwe successen bezorgen. Ajax heeft behoefte aan andere aanpak.'

Over de afwijzing van Tscheu La Ling, door Cruijff voorgedragen als directeur, is de nummer veertien nog steeds verbolgen. 'De raad van commissarissen was tegen Tscheu La Ling, maar RvC-leden Römer en Davids hebben nog nooit met hem gesproken. Zij hebben geen argumenten hem af te wijzen.'

'Het is onacceptabel dat mensen beslissingen nemen over mensen en de aanstelling van hen, terwijl dat geen enkele basis heeft. Als ze nu zeggen van: hij is kaal of z'n haar zit niet goed is dat in ieder geval een reden. Maar dat is niet gebeurd.'

'Marco van Basten was voor mij nog steeds een goede kandidaat. Dat dacht hij volgens mij zelf ook. Maar toen bleek dat zij (de leden van de raad van commissarissen, red.) al lang met Louis van Gaal in gesprek waren. Kun je nagaan wat voor een type mensen dat zijn.'
Juist en daar was het die doorgeleerde professor en de rest van dat achterbakse zooitje allemaal om te doen. Walgelijke klootzakken!
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za nov 19, 2011 8:47 am

brigade zuid schreef:Ha geweldig dat Cruyff zondag komt, de kans dat het goed afloopt neemt nu enorm toe. En ik lees nu ook net het gewijzigde statement van de Ajax supporters delegatie, zie afca.nl geweldig dit.
Als statements dingen hebben staan als 'de Verlosser' dan twijfel ik wel ten zeerste aan de inhoud. Alsof we hebben over een of andere verlichte geest zeg.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za nov 19, 2011 8:48 am

Tja, nog niks wijzer geworden.Geen kritische vragen bij P&W, VI.De T. zal wel weer groots uitpakken van dat iedereen fout is behalve JC en zijn gevolg .. En maandag om half negen op RTL 7 zal het nog een dunnetjes over worden gedaan met het steeds maar bevuilen van het AJAX nest ..

Overgens valt wel op dat in tegenstelling toen het goed ging bij AJAX, en bijna elk media vond dat we ( AJAX ) maar arrogante bluffende enz. enz. ( de afgunst droop er vanaf ) club waren we nu zoveel ( nieuwe ) vrienden bij diezelfde media hebben ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 9:08 am

jamie schreef: Jij blijft steeds maar de schuld geven aan Jonk en consorten dat die contracten nog niet aangeboden zijn aan jeugd spelers. Blijkbaar ligt de waarheid dus even wat anders. Neem je nou je woorden terug? Maar ja, dat zal je natuurlijk niet doen.
Waarom zou ik dat doen? Jonk zit zo diep in de reet van Cruijff dat ik die op geen enkele wijze vertrouw. Was hij het niet die samen met Bergkamp een bijl in de rug van zijn directie plaatste? Ze zijn nog niet allemaal weg he? Ik ga ervan uit dat Jonk snl weer de nobody zal worden die hij intrinsiek is. Assisten bij Jong-Volendam of zo.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za nov 19, 2011 9:09 am

jamie schreef:
LucaS schreef:Nee, dat is meer iets voor het technisch duo. Maar goed, als ik Blind, Bergkamp, Jonk of Cruijff was, zou ik het initiatief nemen om eens de koppen bij elkaar te steken wie een contract moet krijgen en ervoor zorgen dat degene die die contracten werkelijk kan aanbieden actie onderneemt.
Luuk, ga je dit ook weer goed praten?:
Hoofd opleidingen bij Ajax Wim Jonk zegt het gevoel te hebben te zijn tegengewerkt door commercieel-directeur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop, zo liet hij weten in het tv-programma Voetbal International. "Ik heb bijvoorbeeld drie tot vier maanden moeten wachten op mijn geld."

,We moesten wachten op trainerscontracten, zoals die van Dennis en mij bijvoorbeeld. En salarissen werden niet op tijd uitbetaald. Niet alleen ik, maar ook andere jeugdtrainers hebben maanden op hun geld moeten wachten. Ik was dan wel niet in vaste dienst, maar wanneer ik een factuur indien, verwacht je wel dat die wordt betaald. Ik zie dat als pesten."
Het is gebruikelijk dat facturen 2 tot 3 maanden blijven liggen voordat ze betaald worden. Maar blijkbaar was het geen probleem voordat dit allemaal gebeurde want waarom kom je er nu opeens mee? Er is niets veranderd behalve de aanstelling van een AD en TD. Dat het allemaal langer duurde met de contracten zal misschien iets te maken hebben met de revolutie van Cruijff en het machtsvaccuum waar ze vanaf toen in zaten?
,,Ook aflopende contracten van jeugdspelers blijven maar liggen. Terwijl ze allang voor langere tijd vastgelegd hadden moeten worden bij een overstap naar de A-selectie."
[/quote]

Wie is er uiteindelijk verantwoordelijk voor het aanbieden van contracten? Iemand zal toch een rapport moeten schrijven of deze spelers een contract moeten krijgen of niet. Is dit gebeurd?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 9:14 am

Vroeg opstaan (was laat gisteren) in de hoop dat er nieuws was, blijkt dat JC verteld heeft dat het met hem goed zal komen en met die andere club niet.

Ben wel benieuwd hoe vaak JC en LvG gesproken hebben over de invulling van het AD-schap (JC weet immers precies wat de verschillen zijn), want in de media heb ik LvG er nog niet over gehoord. Dat laatste verrast mij enorm, want LvG is meestal iemand die zijn zegje wel doet. Ik kan me niet voorstellen dat de serieuze media hem niet hebben benaderd, blijkbaar heeft hij alles afgewimpeld.

Ik vind wel dat als JC heeft gezegd dat er al maanden gesprekken waren tussen RvC en LvG hij eens met een bewijs moet komen, het stadium van de verdachtmakingen moet verlaten of anders zijn mond moet houden.

Van die "Als ..., dan ..-politiek" heb ik nooit gehouden, al moet ik eerlijk toegeven ik er ook een keer gebruik van heb gemaakt, maar dan zonder de woorden "als" en "dan". Ik wilde ergens uitstappen en stelde gewoon eisen (geen extreme) waarvan ik wist dat ze niet geaccepteerd zouden worden om vervolgens netjes te kunnen opstappen. Netjes opstappen zit er bij Ajax niet in, Ajax is in een half jaar(?) kapot gemaakt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 9:21 am

Net een statement van Jonk gelezen op http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... reen-.html; dat Blind glad is (en in mijn ogen ongeschikt voor welke leidinggevende functie dan ook), is bekend, maar hij wordt met een hsl-snelheid ingehaald door Jonk, de man die bij Volendam niets heeft bereikt, een paar jaar techniektrainer is bij Ajax om daarna te verklaren dat door anderen is bereikt dat de techniek bij de jeugdspelers slecht is!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 9:26 am

Tja, wat een hoop smerigheid komt er uit kamp Cruijff naar voren. Ik heb bewondering voor Coronl en vd Boog die de opnames van Cruijff niet openbaar hebben gemaakt. Het lijkt me dat dat alleen uit liefde voor Ajax kan zijn. Ten Have zegt vandaag in een interview met de Volkskrant iets soortgelijks:
Ten Have schreef: We nemen ons taak serieus. Wij hebben munitie genoeg om een veel ergere vechtpartij te ontketenen dan tussen Uri Coronel en Cruijff heeft plaatsgevonden. Dat hebben we niet gedaan.
I think I lost my fucking headache

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » za nov 19, 2011 9:26 am

Raymon schreef:
Het is gebruikelijk dat facturen 2 tot 3 maanden blijven liggen voordat ze betaald worden. Maar blijkbaar was het geen probleem voordat dit allemaal gebeurde want waarom kom je er nu opeens mee? Er is niets veranderd behalve de aanstelling van een AD en TD. Dat het allemaal langer duurde met de contracten zal misschien iets te maken hebben met de revolutie van Cruijff en het machtsvaccuum waar ze vanaf toen in zaten?
Ik geef toe dat ik nu in Azie werk maar is het echt gebruikelijk dat facturen 2 tot 3 maanden blijven liggen? En especially als het om de facturen gaat van "freelancers" die nog niet vast in dienst zijn maar eigenlijk wel gewoon werknemers van je zijn? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook freelancers moeten leven van hun paycheck en volgens mij is het niet normaal dat je die gasten dan 3 maanden later pas betaalt.

En voordat je nieuwe contracten aanbied, gaat dat niet via iemand in de directie die zijn goedkeuring moet geven? Of kan Jonk gewoon zelf besluiten om contracten aan te bieden zonder toestemming van bovenaf?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za nov 19, 2011 9:28 am

Bergkamp heeft aangegeven dat hij eerst rond de tafel wil zitten met Van Gaal. "Daaruit moet blijken of we op één lijn zitten", heeft de voormalig topvoetballer aan BNR Nieuwsradio laten weten. "Als speler heb ik fijn onder Van Gaal gewerkt. Maar dat is al twintig jaar geleden."

Stiekem hoopt Bergkamp dat zowel Johan Cruijff als Van Gaal bereid is om zich in te zetten voor Ajax. "In de ideale wereld zou verzoening mooi zijn. Binnen elke club heb je trainers met een verschillende filosofie. We moeten eerst kijken of we op dezelfde golflengte zitten."

Donderdag bracht hoofd opleidingen Wim Jong nog een verklaring naar buiten, waarin gesteld werd dat hijzelf en Bergkamp zich solidair zouden verklaren met Cruijff, als de legendarische nummer 14 zou besluiten om te vertrekken. Bergkamp drukt zich nu dus wat voorzichtiger uit.
Wordt de soep toch niet zo heet gegeten?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za nov 19, 2011 9:32 am

jamie schreef:
Raymon schreef:
Het is gebruikelijk dat facturen 2 tot 3 maanden blijven liggen voordat ze betaald worden. Maar blijkbaar was het geen probleem voordat dit allemaal gebeurde want waarom kom je er nu opeens mee? Er is niets veranderd behalve de aanstelling van een AD en TD. Dat het allemaal langer duurde met de contracten zal misschien iets te maken hebben met de revolutie van Cruijff en het machtsvaccuum waar ze vanaf toen in zaten?
Ik geef toe dat ik nu in Azie werk maar is het echt gebruikelijk dat facturen 2 tot 3 maanden blijven liggen? En especially als het om de facturen gaat van "freelancers" die nog niet vast in dienst zijn maar eigenlijk wel gewoon werknemers van je zijn? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook freelancers moeten leven van hun paycheck en volgens mij is het niet normaal dat je die gasten dan 3 maanden later pas betaalt.

En voordat je nieuwe contracten aanbied, gaat dat niet via iemand in de directie die zijn goedkeuring moet geven? Of kan Jonk gewoon zelf besluiten om contracten aan te bieden zonder toestemming van bovenaf?
In mijn verleden als freelancer was het gebruikelijk dat het 2 tot 3 maanden duurde, gebruikelijker is 40 dagen. Maar sinds wanneer is Jonk freelancer en heeft het altijd zo lang gebeurd of is dit iets nieuws? Waarom komt hij er nu opeens mee en niet voordat hij een contract tekende. Krijgt hij nu wel z'n geld op tijd? Ik vind het allemaal zo'n zielig gedoe.

De technische staf zal een advies moeten uitbrengen en dan zal de directie goedkeuring moeten geven voor een contract. De directie gaat natuurlijk (of zou niet moeten) niet zelf bepalen of een jeugd speler een contract verdient.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za nov 19, 2011 9:36 am

Overigens vind ik de houding van Jonk dusdanig dat hij maar eens op non-aktief gesteld moet worden. Jonk werkt voor Ajax, niet voor Cruijff. Of Cruijff moet toevallig z'n salaris iedere maand op tijd overmaken?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 19, 2011 9:46 am

En Jonk heeft dus gewoon gelogen. Iedereen zou toch opstappen? Van de drie die ik heb gehoord (Jonk, Bergkamp, de Boer) stapt er iig maar 1 zeker op, en zal er 1 zeker blijven. Misschien dat er toch nog een enkele jeugdtrainer is die eventueel bereid is te blijven? Ten Have zegt het volgende:
Ten Have schreef:Op de Toekomst lopen intelligente mensen, maar ze vormen ook een groep. Ze hebben gezegd dat ze voor de visie van Cruijff zijn. Maar ik wil wel eens van iedereen individueel zonder groepsdruk en trucs horen wat men vindt. En met alle respect: het zijn werknemers van Ajax, die zich ook zo hebben te gedragen. Dat is niet gebeurd donderdagavond
Gouden kerel, die Ten Have!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie