De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 8:51 am

Kan Coronel dat besluit maken? Dat is toch in de handen van de ledenraad?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » zo nov 20, 2011 8:53 am

brigade zuid schreef:Las op teletekst dat Coronel gezegd zou hebben dat er helemaal niet gestemt gaat worden vanmiddag. Ik denk dat ze de bui al een beetje zagen hangen dat het fout zou gaan.
Wie zag de bui hangen en hoe zou het fout gaan?

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » zo nov 20, 2011 9:04 am

Was gisteren op een feestje van m'n schoonfamilie en ook daar ging het over Ajax. Vond het interessant om te horen dat werkelijk iedereen (wel of geen voetbalfan) volledig afgeknapt was op Cruijff. Niet voetbalfans, die alles van een afstand bekijken vonden Cruijff een rare vent dat hij zich zo durfde te gedragen ten overstaan van collega's. Het meest gehoord was: "denkt ie dat ie een soort God is?"

Het demasqué van Cruijff komt steeds nader. Zelfs mensen die hem adoreren vanwege z'n kwaliteiten als voetballer, vinden em steeds meer een arrogantie idioot.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 9:15 am

Ik zag en hoorde gisteren toch genoeg support voor Cruijff in het stadion.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » zo nov 20, 2011 9:21 am

jamie schreef:Ik zag en hoorde gisteren toch genoeg support voor Cruijff in het stadion.
El Salvador, dat is toch dat land, waar er jaren lang burgeroorlogen werden gevoerd. Nou daar is JC i.i.g ook voor geslaagd :excited.gif:

Als van Gaal niet kan komen en de RvC moet oprotten is deze club van mijn part aan de untergang begonnen en heeft deze club niks meer met voetbal te maken dan alleen maar egotjes

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 9:42 am

Toppie schreef:
Als van Gaal niet kan komen en de RvC moet oprotten is deze club van mijn part aan de untergang begonnen en heeft deze club niks meer met voetbal te maken dan alleen maar egotjes
Probleem is dat er ook genoeg mensen zeggen dat als van Gaal komt en deze RvC mag blijven dat de club aan de untergang is begonnen.

Wie er gelijk heeft? Only time will tell.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 10:22 am

Ajax Rules schreef:Nu Cruijff heeft aangegeven niet met Van Gaal te gaan samenwerken, zie ik drie scenario's:

1. Mijn ideale scenario is dat de club kiest voor Louis van Gaal en dat Cruijff verdwijnt uit de raad van commissarissen. In dat ideale scenario bouwen Van Gaal en Blind voort op de door Cruijff opgezette lijn voor de jeugd. Echter, zij voegen er een paar extra accenten aan toe. Van Gaal neemt zijn kennis mee die hij bij Bayern heeft opgedaan over o.a. fysiologie, revalidatie en mentale ontwikkeling. De wetenschappelijke hal blijft open. Desalniettemin blijft de individuele training de basis. De Cruijff-adepten binnen de club worden hiermee enigszins tevreden gesteld en de rust keert terug. De oorlog tussen Cruijff en Van Gaal wordt nooit formeel beeindigd, maar dooft wel geleidelijk uit.
Dat is eigenlijk wat Ten Have nu voorstelt. Verder geloof ik helemaal niet dat het verschil in benadering van de jeugdopleiding zo groot is. Ja, het accent is een tijd geleden teveel op winnen komen te liggen en dat ging ten koste van de individuele ontwikkeling, dat had het rapport Coronel al geconstateerd. De jeugdelftallen hebben veel meer concurrentie, en daar zal ook Van Gaal zich aan aan moeten passen. "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" zal qua jeugd moeten worden vervangen door "Wij zijn Ajax, wij worden de besten".

Verder wordt Blind nogal afgezeken, waarschijnlijk door dezelfde mensen die jaren geleden zongen dat het een echte Ajacied was en daarom trainer moest blijven, maar is het nou zo verkeerd om gewoon iemand te hebben werken die zijn werk doet en blijft doen? Er moet toch ook gewoon werk gebeuren? Je kunt toch niet je hele organisatie vol hebben met mensen die visie hebben of andermans visie promoten, daarmee krijg je het werk niet gedaan. Er moet toch iemand transfers en contracten organiseren, onderhandelen, coördineren, wensen en middelen bij elkaar brengen? Waarom moet zo'n man een eigen voetbalvisie hebben? Hij moet zijn werk doen. Blind heeft bijvoorbeeld zo hard met Huntelaar geleurd dat hij er 27 miljoen voor binnen heeft gehaald, dat vond ik een knap staaltje werk. Dat soort dingen kan hij toch wel? Dat moet toch ook gebeuren?
2. Mijn op-een-na-beste scenario is dat Ajax kiest voor Cruijff, de benoeming van Van Gaal wordt teruggedraaid en dat Ten Have en co verdwijnen. Ajax wordt daarmee tot een dictatuur/eenpartijstelsel, te vergelijken met het huidige China. Daardoor is het debat eenzijdig en zo ook de jeugdfilosofie. Echter, de Cruijffiaanse koers in de jeugdopleiding is nog altijd beter en productiever dan de weinig ambitieuze koers van de laatste jaren. Bovendien toont China aan dat democratie ook nadelen heeft en dat een monocultuur best goed kan werken.
Deze niet. Ik vrees dat we hier de invloed zien van een propaganda-oorlog van vele jaren. Het probleem van Ajax is helemaal niet de jeugdopleiding en die gaat het probleem van Ajax ook niet oplossen. Er waren allicht wat problemen op de jeugdopleiding en die moeten ook opgelost, maar de echte problemen van Ajax zijn groter, urgenter en acuut. Het is Cruijffs stokpaardje omdat hij met zijn populariteit en mythische status een machtsgreep wilde doen, en dat hangt hij dan op aan de jeugdopleiding en een wedstrijd tegen Real Madrid, en dan doet iedereen alsof de een het gevolg is van de ander, maar dat is natuurlijk niet zo.

Het zou heel verdedigbaar zijn om te zeggen: Laat die jeugdopleiding maar even zitten, eerst rust en een stijgende lijn in de tent, en dan gaan we eens rustig kijken hoe die jeugdopleiding beter kan. Hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar het hoeft niet, urgent is het probleem niet. Urgent is wel stabiliteit rondom het eerste, presteren en neerzetten van een stabiele organisatie. Daarnaast lijkt het me sowieso dat je voorzichtig moet zijn met veranderingen in een jeugdopleiding, omdat het een jeugdopleiding is. Het gaat toch om kinderen, en die kunnen ook wel wat stabiliteit gebruiken. Op een school ga je ook niet midden in schooljaar van klassikaal naar een vrije school studiehuis of iets dergelijks. Als er nou iets is wat je niet rigoreus moet veranderen dan is het wel de leeromgeving van kinderen.
3. De slechtste optie is in mijn ogen dat Ajax kiest voor Van Gaal en dat hij alle Cruijffianen de tent uit jaagt. In dit rampscenario komt het accent op jeugdige leeftijd al eenzijdig te liggen op teambuilding en tactiek. Een groot deel van de supporters, trainers en andere prominenten keert zich van de club af. Cruijff verlaat de club en bestookt Ajax als vanouds vanuit de Telegraaf.
Dat zal wel meevallen, en zelfs als het zo is dan heeft dat maar een hele kleine invloed op Ajax in komende 5 jaar. En de Telegraaf zal zich toch tegen Ajax keren. Of ze keren zich tegen Ajax als geheel als Cruijff er helemaal buiten staat, of als Cruijff zich een plek heeft bevochten binnen Ajax keren ze zich tegen iedereen binnen Ajax die het niet met hem eens is. Wat het verschil maakt is of dat het wat zielig gezeur is op de achtergrond, of een machtsfactor. Met Cruijff die pretendeert iets te willen gaan doen is het een machtsfactor omdat de supporters dat ervan maken. Wanneer de organisatie onverzettelijk staat dan werkt dat helemaal niet, dan is het ruis. Dan blijft het bij wachten op een verspreking van Van Gaal, of een uitbarsting, het selecteren van de foto's waar hij het lelijkst opstaat, dat soort geneuzel in de marge.
Als Ajax voor Van Gaal kiest, kan dat zowel uitmonden in een ideale situatie als in een rampzalige situatie. Helaas schat ik het negatieve scenario als waarschijnlijker in (grotendeels buiten de schuld van Van Gaal zelf). Al met al denk ik dat een volmondige, onvoorwaardelijke keuze voor Cruijff een betere kans op succes geeft.
De macht van de pers is zo graat als je toelaat als club. Dat is waarom Cruijff een betere kans zou hebben, maar dat is heel wat anders dan kans op een succesvolle koers. Cruijff heeft de laatste 4 jaar immers al twee keer zijn zin gekregen en alle macht gekregen, en beide keren volgde er een sportieve en organisatorische puinhoop.
En toch.... toch hoop ik dat de keuze op Van Gaal valt. Omdat het tegen elke rechtvaardigheid in zou druisen als het gedrag van Cruijff beloond zou worden. Omdat ik me niet kan identificeren met mijn mede-supporters die blind achter de seniele praatjes van een ras-querulant aanlopen. Omdat als Ajax en Cruijff echt inwisselbare begrippen zijn (zoals velen zeggen), ik mezelf echt geen Ajacied wil noemen. Gelukkig weet ik wel beter. Ajax is zoveel meer. Ajax is een oude foto van de Meer. Ajax is erelid Schoevaart. Ajax is een hilarische column van Ko. Ajax is een dribbel van Jesper Olsen. Ajax is de karatetrap van Louis. "Ajax=Cruijff". Wie dat ooit bedacht hebben, DAT zijn de nepperds in mijn ogen.
Het is een kudde, een meute. In hun eentje zijn ze best voor rede vatbaar, maar als ze zich onderdeel van een groep voelen vormen ze makkelijk voer voor volksmenners.
InnerHarbour schreef:Nee. Ik heb er problemen mee dat hij een achterbakse rat is, niet dat hij wat langer op school heeft gezeten al maakt dat laatste totaal geen indruk op me. Ik noem hem eigenlijk "doorgeleerde professor" omdat er van het beging af aan door zo de nadruk op gelegd werd.
Door wie eigenlijk?
jamie schreef:
Toppie schreef:
Als van Gaal niet kan komen en de RvC moet oprotten is deze club van mijn part aan de untergang begonnen en heeft deze club niks meer met voetbal te maken dan alleen maar egotjes
Probleem is dat er ook genoeg mensen zeggen dat als van Gaal komt en deze RvC mag blijven dat de club aan de untergang is begonnen.

Wie er gelijk heeft? Only time will tell.
Zo werkt het helaas niet. Misschien als je Ajax zou klonen en ze beiden hun gang liet gaan, dan kon je vergelijken en ik zou een 10-0 voorspellen. De tijd heeft ons al heel veel verteld maar het is niet aan iedereen besteed. 2008 heeft ons veel verteld, iets wat we eigenlijk al wisten, en het afgelopen jaar heeft ons ook een heleboel verteld. Maar je moet die informatie natuurlijk wel willen verwerken.

Ik sluit niet uit dat Cruijff nu afhaakt en dat over 3 jaar er doodleuk weer om hem geroepen wordt, want het lag natuurlijk weer niet aan hem, die puinzooi.
Laatst gewijzigd door Le T. op zo nov 20, 2011 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 10:43 am

Le T. schreef: Zo werkt het helaas niet. Misschien als je Ajax zou klonen en ze beiden hun gang liet gaan, dan kon je vergelijken en ik zou een 10-0 voorspellen. De tijd heeft ons al heel veel verteld maar het is niet aan iedereen besteed. 2008 heeft ons veel verteld, iets wat we eigenlijk al wisten, en het afgelopen jaar heeft ons ook een heleboel verteld. Maar je moet die informatie natuurlijk wel willen verwerken.

.
Thats one way to look at it. Je kan natuurlijk ook redenen geven waarom van Gaal of Blind niet geschikt zijn. Je kan ook redenen geven waarom Cruijff wel geschikt is (Barca etc.). Zo kunnen we jaren aan de gang blijven gaan. Uiteindelijk weet niemand met 100% zekerheid wat de beste optie is. Daarom kunnen AT'ers van de verschillende kampen nog lange tijd doorgaan in deze topic.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 10:53 am

jamie schreef:
Le T. schreef: Zo werkt het helaas niet. Misschien als je Ajax zou klonen en ze beiden hun gang liet gaan, dan kon je vergelijken en ik zou een 10-0 voorspellen. De tijd heeft ons al heel veel verteld maar het is niet aan iedereen besteed. 2008 heeft ons veel verteld, iets wat we eigenlijk al wisten, en het afgelopen jaar heeft ons ook een heleboel verteld. Maar je moet die informatie natuurlijk wel willen verwerken.

.
Thats one way to look at it. Je kan natuurlijk ook redenen geven waarom van Gaal of Blind niet geschikt zijn. Je kan ook redenen geven waarom Cruijff wel geschikt is (Barca etc.). Zo kunnen we jaren aan de gang blijven gaan. Uiteindelijk weet niemand met 100% zekerheid wat de beste optie is. Daarom kunnen AT'ers van de verschillende kampen nog lange tijd doorgaan in deze topic.
Maar de tijd heeft ons toch heel veel verteld over Cruijff en Ajax? Ik zie mensen die die informatie meenemen in hun keuze, en ik zie heel veel mensen die daar hun ogen voor sluiten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » zo nov 20, 2011 10:53 am

GEEN STEMMING BIJ AJAX

In de vergadering van Ajax wordt vanochtend geen stemming gehouden over de positie van de huidige raad van commissarissen. De leden ontvingen van Uri Coronel, de demissionair voorzitter van de vereniging Ajax, een brief met deze mededeling.

Wel worden voorzitter Steven ten Have en de andere drie rvc-leden op het matje geroepen over de gevolgde procedure inzake de benoeming van algemeen directeur Louis van Gaal. Ook kan er 'gewoon' worden gediscussieerd over de gang van zaken binnen de club.

"Als Cruijff wordt getackeld, dan wordt Ajax dat ook. Dat kunnen we niet accepteren", zei één van de leden bij aankomst.

Stemming
Er kan nu op z'n vroegst op 12 december, wanneer de algemene ledenvergadering is, worden gestemd. Op die dag komt eerst de nieuwe structuur van de bestuursraad aan de orde. Vervolgens wordt de invulling van de bestuursraad bekendgemaakt en als laatste punt zou er dan kunnen worden gestemd over de positie van de rvc.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 10:55 am

Ik heb begrepen dat er vandaag wél een motie van wantrouwen tegen de RvC kan worden ingediend, waar mogelijk wel direct over zal worden gestemd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 10:59 am

Is het overigens niet zo dat als de RvC zou worden afgezet, de RvC alleen in z'n geheel afgezet kan worden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 11:01 am

Dat lijkt mij wel, ja. Maar áls de RvC wordt afgezet hoeft JC zich weinig zorgen te maken over z'n 'jassie', dunkt me.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » zo nov 20, 2011 11:04 am

Cruijff wil snel duidelijkheid

AMSTERDAM - Johan Cruijff wil niet dat de impasse tussen hem en de overige leden van de Raad van Commissarissen bij Ajax een langdurige kwestie wordt. "Het is voor mij vandaag er op of er onder. Het heeft al lang genoeg geduurd.”

Voorzitter van de RvC, Steven ten Have, deelt de mening van Cruijff. "Ik hoop dat we er gezamenlijk uitkomen”, stelde hij, toen hij door tientallen journalisten werd opgewacht. "Of dat nog kan na alles wat is geroepen? Ach, daar zit ook emotie bij.”

De ledenraad van Ajax heeft zich zondag rond 10.30 uur in de ArenA verzameld voor een bijeenkomst met mogelijk verstrekkende gevolgen. Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer mogen uitleggen waarom ze zonder medeweten van mede-commissaris Johan Cruijff de komst van de beoogde nieuwe directeur Louis van Gaal hebben geforceerd.

Voor een advies om de raad van commissarissen te ontbinden heeft de ledenraad ook de steun van het bestuur nodig. Het is nog maar de vraag of scheidend voorzitter Uri Coronel zich nog met de hele kwestie wil bemoeien. Hij kan de beslissing ook overdragen aan zijn opvolger, die waarschijnlijk in december wordt benoemd.
Bron: de Telegraaf
Halfuur spreektijd Cruijff

Johan Cruijff krijgt vanochtend tijdens de ledenraadsvergadering van Ajax een half uur de gelegenheid om zijn visie op de ontstane onvrede binnen de raad van commissarissen te geven.

Zonder medeweten van Cruijff benoemden de overige vier rvc-leden (voorzitter Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids) afgelopen woensdag Louis van Gaal tot algemeen directeur van Ajax. Johan Cruijff vindt dat het viertal met deze actie 'Ajax in de fik heeft gestoken'.
Ten Have spreekt

Naast Cruijff krijgt ook voorzitter Ten Have dertig minuten de tijd om zijn verhaal te doen. Vervolgens moeten Cruijff en Ten Have een kwartier beschikbaar blijven om vragen te beantwoorden.

Tot slot gaat de ledenraad in conclaaf over de ontstane situatie bij Ajax. Bij deze meeting mogen de raad van commissarissen, met uitzondering van Johan Cruijff, niet aanwezig zijn. De legendarische nummer 14 mag als erelid van Ajax namelijk alle vergaderingen van de ledenraad bijwonen.
Bron: de Telegraaf

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 11:06 am

Coronel gaat natuurlijk nooit zijn steun geven aan een besluit om de RvC weg te sturen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door mattie » zo nov 20, 2011 11:07 am

Die Coronel zit zo vol van wraak tegen JC... Want JC heeft ervoor gezorgd dat Coronel eruit gaat.. Mag hij dan zulke beslissingen nemen? ook een regering welke demissionair is mag toch ook alleen lopende zaken behandelen... Laat Coronel lekker oprotten...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 11:08 am

Bertje schreef:Coronel gaat natuurlijk nooit zijn steun geven aan een besluit om de RvC weg te sturen.
Je kunt ook niet over je graf heen regeren. Dat is iets voor het nieuwe bestuur. Wel komt er vandaag hopelijk duidelijkheid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » zo nov 20, 2011 11:10 am

Drie leden afwezig bij Ajax

Drie van de 21 ledenraadsleden van Ajax zijn vanochtend niet aanwezig bij de belangrijke vergadering in de ArenA.

Aron Winter, Hein Blocks en Klaas Vos moesten zich wegens andere verplichtingen afmelden.

Winter kon niet weg bij zijn club FC Toronto.
Bron: de Telegraaf

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 20, 2011 11:13 am

Die motie gaat er sowieso komen. Tenminste, daar ben ik zelf van overtuigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 11:15 am

Dus Cruijff mag dus invloed blijven uitoefenen door aanwezig te zijn bij de bespreking van zijn eigen functioneren? Dat zal een lekker open gesprek worden! Waanzin.
Tot slot gaat de ledenraad in conclaaf over de ontstane situatie bij Ajax. Bij deze meeting mogen de raad van commissarissen, met uitzondering van Johan Cruijff, niet aanwezig zijn. De legendarische nummer 14 mag als erelid van Ajax namelijk alle vergaderingen van de ledenraad bijwonen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 11:18 am

Ja, Ajax is een bestuurlijk gedrocht. Dat wisten we toch al?
Ajaciedjuh schreef:Je kunt ook niet over je graf heen regeren. Dat is iets voor het nieuwe bestuur. Wel komt er vandaag hopelijk duidelijkheid.
Hij zou zich moeten aansluiten bij een eventueel besluit van de ledenraad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 11:22 am

Swart is er ook trouwens. Hoe zit het met overige ereleden? Coronel is er natuurlijk. Ik ga ervan uit dat Van Praag hier niet bij kan zijn. Is bijvoorbeeld Van Os er?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 11:31 am

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Ten Have en co niet eerst bij wat leden hebben gepolst of ze genoeg steun voor de benoeming van Van Gaal zouden hebben. Ze wisten natuurlijk dat dit zou gebeuren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 11:33 am

Raymon schreef:Dus Cruijff mag dus invloed blijven uitoefenen door aanwezig te zijn bij de bespreking van zijn eigen functioneren? Dat zal een lekker open gesprek worden! Waanzin.
Tot slot gaat de ledenraad in conclaaf over de ontstane situatie bij Ajax. Bij deze meeting mogen de raad van commissarissen, met uitzondering van Johan Cruijff, niet aanwezig zijn. De legendarische nummer 14 mag als erelid van Ajax namelijk alle vergaderingen van de ledenraad bijwonen.
Schandalig natuurlijk. Fatsoenlijke bestuurders in zo'n situatie trekken zich natuurlijk terug uit de meeting van de ledenraad.
I think I lost my fucking headache

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » zo nov 20, 2011 11:34 am

'Motie van wantrouwen Ajax'

Er zal vanochtend tijdens de ledenraadsvergadering van Ajax geen stemming volgen over de huidige van de raad van commissarisen, wél kan een afzonderlijk iemand van de ledenraad een motie van wantrouwen indienen. In dat geval volgt wel een stemming.

Mocht een mogelijke 'motie van wantrouwen' via een stemming door de meerderheid van de ledenraad worden aangenomen, dan wordt deze motie vervolgens op 12 december in de algemene ledenvergadering behandeld.

Vier rvc-leden (Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers) moeten zich vanochtend verantwoorden voor hun handelen bij de benoeming Louis van Gaal tot algemeen directeur bij Ajax. Het viertal deed dit zonder medeweten van medecommissaris Johan Cruijff.
Bron: de Telegraaf

Plaats reactie