De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 12:39 pm

Le T. schreef:
mattie schreef:Die Coronel zit zo vol van wraak tegen JC... Want JC heeft ervoor gezorgd dat Coronel eruit gaat.. Mag hij dan zulke beslissingen nemen? ook een regering welke demissionair is mag toch ook alleen lopende zaken behandelen... Laat Coronel lekker oprotten...
Het wegsturen van de RvC is dan ook geen lopende zaak, dus het zou onbehoorlijk zijn om daar in demissionaire status voor te ijveren. Dus het is alleen maar netjes van hem om daarin passief te zijn.

Daarnaast vind ik het nogal beschamend worden dat Coronel allerlei motieven in de schoenen geschoven wordt en er allerlei onwaarheden over hem worden verteld. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die man geheel gratis en voor niks en met grote inzet en meer zelfopoffering dan hij verwacht had datgene doet wat hij denkt dat het beste is voor Ajax? Dat je zelf denkt dat het slecht is voor Ajax wat hij doet wil natuurlijk niet zeggen dat zijn motieven niet deugen.
Vul voor Coronel de naam Cruijff in en je hebt precies hetzelfde verhaal. Oh nee dat is onmogelijk. Wat ben je toch een vermoeiend figuur :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 12:40 pm

De Dominee schreef:
Zeux schreef:
Luciano schreef: Het beste clubteam van de laatste 10 jaar FC Barcelona is hier een grandioos voorbeeld van.
En laat dat team nu ook als een hecht team voetballen. Eén machine, met veel rondgetik. Precies zoals het Ajax van Van Gaal in '95 zo goed kon...
Wat een gelul. Barca is Xavi, Messi en Iniesta. Het team eromheen is goed, maar zonder deze 3 is Barca Barca niet meer.
En zonder het hechte team er omheen, kunnen de 3 topindividuen ook niets.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 12:40 pm

Zeux, het is ook niet zo dat in de visie van Cruijff geen aandacht wordt besteed aan in teamverband voetballen. Zoiets moet je alleen wel individueel leren. Het zijn namelijk individuen die doorstromen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 12:40 pm

Zeux schreef: Het één heeft met het ander te maken. In team-verband voetballen moet je ook leren. Naast individueel zo goed mogelijk worden met fijnslijping van je specifieke kwaliteiten.
Als jij 8 bent maakt het teamverband geen klote uit. Dan moet je lekker voetballen en je technische/fysieke/mentale vaardigheden bijslijpen. Dat tactische gebeuren kan in de laatste fase van de opleiding. Andersom werkt nou eenmaal niet omdat je na een bepaalde leeftijd voetbaltechnisch weinig vorderingen meer zal gaan maken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 12:42 pm

Bertje schreef:Alles wijst er juist op dat het niet besproken is, Zeux. Niet voor niets zijn (op Davids na) alle mensen die betrokken zijn bij het technische beleid dat de club heeft ingezet (van ledenraad, tot Cruijff, tot uitvoerende mensen) buiten de beslissing gehouden.
Als je besluit om dat technische beleid 1 op 1 te blijven volgen, dan hoeft dat ook niet perse.

Cruijff is er buiten gebleven, omdat hij ervoor koos om niet mee te doen me de betreffende vergadering.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 12:43 pm

Luciano schreef:
Zeux schreef: Het één heeft met het ander te maken. In team-verband voetballen moet je ook leren. Naast individueel zo goed mogelijk worden met fijnslijping van je specifieke kwaliteiten.
Als jij 8 bent maakt het teamverband geen klote uit. Dan moet je lekker voetballen en je technische/fysieke/mentale vaardigheden bijslijpen. Dat tactische gebeuren kan in de laatste fase van de opleiding. Andersom werkt nou eenmaal niet omdat je na een bepaalde leeftijd voetbaltechnisch weinig vorderingen meer zal gaan maken.
Ik neem toch aan dat de jeugdopleiding meer omvat dan 8-jarige jongetjes laten ballen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 12:44 pm

Zeux schreef:
Bertje schreef:Alles wijst er juist op dat het niet besproken is, Zeux. Niet voor niets zijn (op Davids na) alle mensen die betrokken zijn bij het technische beleid dat de club heeft ingezet (van ledenraad, tot Cruijff, tot uitvoerende mensen) buiten de beslissing gehouden.
Als je besluit om dat technische beleid 1 op 1 te blijven volgen, dan hoeft dat ook niet perse.

Cruijff is er buiten gebleven, omdat hij ervoor koos om niet mee te doen me de betreffende vergadering.
Cruijff is er nooit bij betrokken en die intentie is er ook nooit geweest. Het enige wat Romer heeft toegegeven...

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 12:45 pm

LucaS schreef:
Integendeel, Cruijff weg bij Ajax is het belang van Ajax. De puinhoop bij Ajax is nog nooit zo groot als sinds groep Cruijff het voor het zeggen heeft. Ruziend over straat, zoals eigenlijk altijd en overal waar Cruijff zich mee bemoeit.
Je hebt geen gelijk. Als groep Cruijff het nou echt voor het zeggen had dan was van Gaal dus nu geen AD geworden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 12:45 pm

Bertje schreef:Zeux, het is ook niet zo dat in de visie van Cruijff geen aandacht wordt besteed aan in teamverband voetballen. Zoiets moet je alleen wel individueel leren. Het zijn namelijk individuen die doorstromen.
Alsof Van Gaal totaal niet naar het individu wil kijken... Ik geloof daar helemaal niets van. Is dat letterlijk te quoten uit zijn boek?

Hoe kan De Boer dan zeggen dat de visies helemaal niet zoveel verschillen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 12:46 pm

Luciano schreef:
Zeux schreef:
Bertje schreef:Alles wijst er juist op dat het niet besproken is, Zeux. Niet voor niets zijn (op Davids na) alle mensen die betrokken zijn bij het technische beleid dat de club heeft ingezet (van ledenraad, tot Cruijff, tot uitvoerende mensen) buiten de beslissing gehouden.
Als je besluit om dat technische beleid 1 op 1 te blijven volgen, dan hoeft dat ook niet perse.

Cruijff is er buiten gebleven, omdat hij ervoor koos om niet mee te doen me de betreffende vergadering.
Cruijff is er nooit bij betrokken en die intentie is er ook nooit geweest. Het enige wat Romer heeft toegegeven...
Cruijff is bewust niet bij de voorfase betrokken. Maar hij kreeg keurig een uitnodiging voor de vergadering waarin gesproken werd over de kandidatuur van Van Gaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 12:46 pm

LucaS schreef:
De Dominee schreef:
LucaS schreef:Ik gun Coronel zijn revanche wel.
Coronel komt op mij over als een enorm rancuneuze man. Ben alles behalve fan van hem.
Als Coronel niet het belang van Ajax zou dienen, had hij de opnames van de tierende en bedreigende Cruijff wel openbaar gemaakt. Ik heb grote bewondering voor het feit dat hij dat niet heeft gedaan.
Heb je bewijs dat die opnames bestaan?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » zo nov 20, 2011 12:52 pm

Zeux schreef:
Cruijff is bewust niet bij de voorfase betrokken. Maar hij kreeg keurig een uitnodiging voor de vergadering waarin gesproken werd over de kandidatuur van Van Gaal.
Keurig om 11 uur in de ochtend, 4 uur van tevoren. Terwijl ze weten (of hadden moeten weten) dat hij in Barcelona was, notabene voor de verjaardag van zijn dochter.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 12:53 pm

Luciano schreef: Het rendement van de Ajax jeugdopleiding en de prestaties van Ajax 1 zijn ook nog nooit zo slecht geweest als de laatste jaren evenals de bestuurlijke stabiliteit. Waar Cruijff is zijn er inderdaad conflicten. Waar Cruijff is staat echter wel altijd voetbal voorop en de geschiedenis heeft uitgewezen dat ALS je de weg van Cruijff volgt (volledig en niet voor 10%) dit gegarandeerd succes heeft. Het beste clubteam van de laatste 10 jaar FC Barcelona is hier een grandioos voorbeeld van.
kun je mij die geschiedenis even vertellen? Welke talenten zijn er door cruijff allemaal doorgebroken?

En Barcelona is niet het beste clubteam van de laatste 10 jaar, hooguit van de laatste 3 jaar. En buiten dat heeft Barcelona ook een schuld van bijna een half miljard meen ik. Maar ik begrijp dat het succes van Barcelona allemaal op het conto van Cruijff kan komen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » zo nov 20, 2011 12:53 pm

Zeux schreef:
Bertje schreef:Zeux, het is ook niet zo dat in de visie van Cruijff geen aandacht wordt besteed aan in teamverband voetballen. Zoiets moet je alleen wel individueel leren. Het zijn namelijk individuen die doorstromen.
Alsof Van Gaal totaal niet naar het individu wil kijken... Ik geloof daar helemaal niets van. Is dat letterlijk te quoten uit zijn boek?

Hoe kan De Boer dan zeggen dat de visies helemaal niet zoveel verschillen?
Zoals reeds eerder aangegeven: FdB heeft het over hun visie op het voetbal van Ajax 1. De visies op de jeugdopleiding zijn tegenover gesteld.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 12:56 pm

De Dominee schreef:
Zeux schreef:
Cruijff is bewust niet bij de voorfase betrokken. Maar hij kreeg keurig een uitnodiging voor de vergadering waarin gesproken werd over de kandidatuur van Van Gaal.
Keurig om 11 uur in de ochtend, 4 uur van tevoren. Terwijl ze weten (of hadden moeten weten) dat hij in Barcelona was, notabene voor de verjaardag van zijn dochter.
Had hij dus 5 uur de tijd om z'n video conference aan te zetten en ik neem aan dat z'n dochter ook wel snapt dat bepaalde zaken belangrijk zijn. Cruijff had toch moeten aanvoelen dat deze vergadering belangrijk was gezien het feit dat deze opeens georganiseerd werd. Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 12:57 pm

Zeux schreef: Cruijff is bewust niet bij de voorfase betrokken. Maar hij kreeg keurig een uitnodiging voor de vergadering waarin gesproken werd over de kandidatuur van Van Gaal.
Hij kreeg een uitnodiging voor een 'vergadering' waar:
1. Hij niet bij aanwezig kon zijn (omdat zijn dochter jarig was) terwijl hij rond die tijd constant in NL was. De commissarissen wisten hiervan. Ze hebben hem bewust pas 's ochtends uitgenodigd.
2. De commissarissen allang rond waren met van Gaal na een aantal geheime gesprekken, er viel dus niets meer te bediscussieren of wijzigen. Die 'voorfase' was dus alles behalve het mededelen van het aantrekken van van Gaal.
3. Hij daar in een 4 vs 1 situatie had gezeten als hij toch was gegaan.
4. Hij ondanks zijn afwezigheid niet eens geïnformeerd is maar het via een vriend in de auto moest vernemen.

Sorry hoor maar moet dit nog worden uitgelegd?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » zo nov 20, 2011 12:58 pm

Raymon schreef:Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
Dat is niet zo moeilijk, om dat te durven stellen.. niemand hier kan het tegendeel bewijzen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 20, 2011 1:00 pm

Ik heb er overigens helemaal geen vertrouwen meer in dat het ooit nog wat gaat worden met Ajax, hoor. Al die organisatorische lagen, de commissies, de raden, de directeurschappen etc. etc. Nee het model Ajax is compleet is zo compleet verziekt dat Ajax altijd rondjes zal blijven draaien. Ajax neemt ook nooit en te nimmer afscheid van mensen, want dan wordt er wel weer een functie bedacht. Iedereen heeft invloed met als gevolg dat we nooit meer ergens zullen komen. Kies je vandaag voor Ten Have en cs dan zitten Swart en Cruijff nog altijd als erelid aan tafel en ook mensen als Molenaar, de Groot, Hulshoff hebben nog altijd wel wat invloed.
Nu hoor ik ook weer dat mensen het wel mooi vinden dat Coronel revanche neemt. Dat is dus typisch Ajax, want zo'n man als Coronel hoort in principe geen invloed meer te hebben. Het rapport Coronel was een mooie binnenkomer voor hem en sindsdien blijft zo'n man ook gewoon binnen. Nu pak ik Coronel eruit, maar ik had hier ook een ander kunnen nemen. B

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 1:01 pm

M schreef:
Raymon schreef:Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
Dat is niet zo moeilijk, om dat te durven stellen.. niemand hier kan het tegendeel bewijzen.
Zou er bij jou geen lichtje gaan branden als de RvC waar je mee overhoop ligt opeens een vergadering belegt en je daar pas 5 uur vantevoren van op de hoogte stelt? Ik zou daar koste wat het kost bij willen zijn
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:03 pm

Raymon schreef:
Luciano schreef: Het rendement van de Ajax jeugdopleiding en de prestaties van Ajax 1 zijn ook nog nooit zo slecht geweest als de laatste jaren evenals de bestuurlijke stabiliteit. Waar Cruijff is zijn er inderdaad conflicten. Waar Cruijff is staat echter wel altijd voetbal voorop en de geschiedenis heeft uitgewezen dat ALS je de weg van Cruijff volgt (volledig en niet voor 10%) dit gegarandeerd succes heeft. Het beste clubteam van de laatste 10 jaar FC Barcelona is hier een grandioos voorbeeld van.
kun je mij die geschiedenis even vertellen? Welke talenten zijn er door cruijff allemaal doorgebroken?

En Barcelona is niet het beste clubteam van de laatste 10 jaar, hooguit van de laatste 3 jaar. En buiten dat heeft Barcelona ook een schuld van bijna een half miljard meen ik. Maar ik begrijp dat het succes van Barcelona allemaal op het conto van Cruijff kan komen?
Kluivert, Seedorf, de Boertjes etc. Geen zin om ze allemaal op te sporen. Zowel gescout als opgeleid door de Cruijff methode. De Boertjes heeft hij destijds zelfs vervoer voor geregeld om ze over te halen...

Noem mij eens een beter clubteam dan Barca van de laatste 10 jaar? 3 maal een Champions League titel in de laatste 5 jaar zegt voldoende.

Elke topclub heeft forse schulden, ook de grootste concurrenten zoals Real Madrid, Manchester United en noem ze maar op.

Barca draagt de voetbalvisie van Cruijff ten volle uit. Het is geen toeval dat nadat Cruijff zich er weer intensief mee ging bemoeien na een jarenlang drama Barcelona er weer bovenop gekrabbeld is.

Ik veronderstel nergens dat het succes allemaal op het conto van Cruijff komt, dat maak jij ervan.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » zo nov 20, 2011 1:03 pm

Raymon schreef:
De Dominee schreef:
Zeux schreef:
Cruijff is bewust niet bij de voorfase betrokken. Maar hij kreeg keurig een uitnodiging voor de vergadering waarin gesproken werd over de kandidatuur van Van Gaal.
Keurig om 11 uur in de ochtend, 4 uur van tevoren. Terwijl ze weten (of hadden moeten weten) dat hij in Barcelona was, notabene voor de verjaardag van zijn dochter.
Had hij dus 5 uur de tijd om z'n video conference aan te zetten en ik neem aan dat z'n dochter ook wel snapt dat bepaalde zaken belangrijk zijn. Cruijff had toch moeten aanvoelen dat deze vergadering belangrijk was gezien het feit dat deze opeens georganiseerd werd. Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
Ja en ik durf wel te stellen dat hij dat niet wist. :excited.gif:

Hoe dan ook blijft staan dat Cruijff bewust niet in de voorfase is betrokken (ontkent door Ten Have, bevestigd door Römer, ook weer typerend). Ten Have en co hebben Cruijff in de gesprekken voor woensdag bewust niks verteld. Achterbaks heet dat.
Zou er bij jou geen lichtje gaan branden als de RvC waar je mee overhoop ligt opeens een vergadering belegt en je daar pas 5 uur vantevoren van op de hoogte stelt? Ik zou daar koste wat het kost bij willen zijn
Ja Cruijff had natuurlijk kunnen weten dat de overige RvC-leden met wie hij de vorige dagen nog gesproken had opeens Louis van Gaal zouden aanstellen als AD.
Laatst gewijzigd door CdE op zo nov 20, 2011 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 1:03 pm

Raymon schreef:
De Dominee schreef:
Zeux schreef:
Cruijff is bewust niet bij de voorfase betrokken. Maar hij kreeg keurig een uitnodiging voor de vergadering waarin gesproken werd over de kandidatuur van Van Gaal.
Keurig om 11 uur in de ochtend, 4 uur van tevoren. Terwijl ze weten (of hadden moeten weten) dat hij in Barcelona was, notabene voor de verjaardag van zijn dochter.
Had hij dus 5 uur de tijd om z'n video conference aan te zetten en ik neem aan dat z'n dochter ook wel snapt dat bepaalde zaken belangrijk zijn. Cruijff had toch moeten aanvoelen dat deze vergadering belangrijk was gezien het feit dat deze opeens georganiseerd werd. Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
Waaruit had hij dat moeten aanvoelen? Hij wist net zoveel als jij en ik. Of voelde jij het soms ook aan?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 1:05 pm

Luciano schreef:
Raymon schreef:
De Dominee schreef: Keurig om 11 uur in de ochtend, 4 uur van tevoren. Terwijl ze weten (of hadden moeten weten) dat hij in Barcelona was, notabene voor de verjaardag van zijn dochter.
Had hij dus 5 uur de tijd om z'n video conference aan te zetten en ik neem aan dat z'n dochter ook wel snapt dat bepaalde zaken belangrijk zijn. Cruijff had toch moeten aanvoelen dat deze vergadering belangrijk was gezien het feit dat deze opeens georganiseerd werd. Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
Waaruit had hij dat moeten aanvoelen? Hij wist net zoveel als jij en ik. Of voelde jij het soms ook aan?
Ik wist niet dat er een vergadering was..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » zo nov 20, 2011 1:06 pm

jamie schreef:
LucaS schreef:
Integendeel, Cruijff weg bij Ajax is het belang van Ajax. De puinhoop bij Ajax is nog nooit zo groot als sinds groep Cruijff het voor het zeggen heeft. Ruziend over straat, zoals eigenlijk altijd en overal waar Cruijff zich mee bemoeit.
Je hebt geen gelijk. Als groep Cruijff het nou echt voor het zeggen had dan was van Gaal dus nu geen AD geworden.
Nee, dan was het de uitermate geschikte Ling geweest natuurlijk.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 1:07 pm

CdE schreef:
Raymon schreef:
De Dominee schreef: Keurig om 11 uur in de ochtend, 4 uur van tevoren. Terwijl ze weten (of hadden moeten weten) dat hij in Barcelona was, notabene voor de verjaardag van zijn dochter.
Had hij dus 5 uur de tijd om z'n video conference aan te zetten en ik neem aan dat z'n dochter ook wel snapt dat bepaalde zaken belangrijk zijn. Cruijff had toch moeten aanvoelen dat deze vergadering belangrijk was gezien het feit dat deze opeens georganiseerd werd. Ik durf wel te stellen dat cruijff wist dat er wat aan de hand was.
Ja en ik durf wel te stellen dat hij dat niet wist. :excited.gif:

Hoe dan ook blijft staan dat Cruijff bewust niet in de voorfase is betrokken (ontkent door Ten Have, bevestigd door Römer, ook weer typerend). Ten Have en co hebben Cruijff in de gesprekken voor woensdag bewust niks verteld. Achterbaks heet dat.
Zou er bij jou geen lichtje gaan branden als de RvC waar je mee overhoop ligt opeens een vergadering belegt en je daar pas 5 uur vantevoren van op de hoogte stelt? Ik zou daar koste wat het kost bij willen zijn
Ja Cruijff had natuurlijk kunnen weten dat de overige RvC-leden met wie hij de vorige dagen nog gesproken had opeens Louis van Gaal zouden aanstellen als AD.
Ik zeg ook niet dat hij wist dat van gaal zou worden aangesteld, alleen dat de vergadering belangrijk was en dat hij in principe genoeg tijd had om een video conference aan te zetten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie