Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » wo jun 29, 2011 7:04 am

Johan Neeskens trainer in Zuid-Afrika
dinsdag 28 juni 2011 | 16:40 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 28 juni 2011 | 16:57


Afbeelding
Johan Neeskens. Archieffoto: Broer van den Boom


PRETORIA - Oud-NEC-trainer Johan Neeskens gaat op avontuur in Zuid-Afrika. De 59-jarige oud-international heeft een contract getekend als hoofdtrainer van Mamelodi Sundowns. Dat maakte de Zuid-Afrikaanse voetbalclub dinsdag bekend.

Neeskens werd afgelopen seizoen samen met Frank Rijkaard ontslagen bij Galatasaray. Hij werkte eerder als hoofdtrainer bij onder meer NEC en was assistent van Guus Hiddink en Rijkaard bij het Nederlands elftal.

Neeskens was tevens actief als bondscoach van Nederland B en assistent-trainer bij FC Barcelona. Mamelodi Sundowns eindigde afgelopen seizoen als vierde in de Zuid-Afrikaanse competitie.

De Sundowns kondigden tevens aan de filosofie van Johan Cruijff te gaan toepassen in de jeugdopleiding. Jeugdtrainers van de voetbalacademie van Cruijff verblijven de komende drie jaar in Pretoria om de ideeën van de legendarische nummer 14 over te brengen.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » wo jun 29, 2011 10:06 am

Miljoenen leiden Rijkaard naar Saudi-Arabië

Frank Rijkaard wordt de nieuwe bondscoach van Saudi-Arabië. De voetbalbond van het land huurt de Nederlander voor drie jaar in en betaalt Rijkaard in die periode 11 miljoen dollar, zo'n 7,6 miljoen euro.

Volgens persbureau AP tekent Rijkaard zijn contract morgen in Londen.

Saudi-Arabië zit sinds de uitschakeling in januari in de Azië Cup zonder coach. Een eerdere overeenkomst met Ricardo Gomes werd verbroken omdat de eisen van de Braziliaan te hoog waren. Ook Twente-trainer Michel Preud'homme was enige tijd kandidaat maar die koos uiteindelijk voor de Saudische club Al-Shabab.

Rijkaard was eerder coach van het Nederlands elftal, Sparta, Barcelona en Galatasaray.
www.ad.nl

Ach ja, de schoorsteen moet natuurlijk wel blijven roken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door joey » wo jun 29, 2011 10:50 am

Zeker met al die exen. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door LucaS » wo jun 29, 2011 10:56 am

Waarom is/was Rijkaard eigenlijk geen kandidaat AD?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door joey » wo jun 29, 2011 11:00 am

Geen ervaring op zakelijk gebied.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Feest » wo jun 29, 2011 11:01 am

Jawel, geflopte onderbroekenlijn!

En van stereotorens weet-ie ook alles.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 666 » wo jun 29, 2011 10:49 pm

Krijgt Frank maar 2,5 miljoen per jaar van de arabieren? De olieprijs is zeker gezakt ofzo.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ronald! » do jun 30, 2011 7:15 pm

Ex-Ajacied waagt nieuwe poging bij kampioen Roemeense derde divisie
Donderdag, 30 juni 2011 om 18:35

Nicolae Mitea doet een nieuwe poging zijn carrière uit het slop te halen. De 26-jarige vleugelspeler vertrok medio 2008 bij Ajax, waar hij na een paar seizoenen tijd nog steeds niet definitief was doorgebroken. Mitea tekende toen bij Dinamo Boekarest, maar verdween na één jaar alweer richting Griekenland. Ook daar hield hij het niet lang uit.

Nu melden Roemeense media dat Mitea aan de slag gaat bij Petrolul Ploiesti. Die club is net kampioen geworden van de derde divisie in Roemenië. Daardoor speelt Petrolul komend seizoen een niveau hoger, tussen clubs als FC Snagov, Farul en Gloria Buzau.

Een nieuwe kans in het nationale elftal wordt steeds onwaarschijnlijker voor Mitea. Hij debuteerde als international toen hij nog een groot talent van Dinamo Boekarest was. Ten tijde van zijn verblijf bij Ajax kwamen daar nog diverse interlandduels bij, maar in november 2005 werd Mitea voor het laatst opgeroepen.
voetbalzone

Toppertje hoor! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » do jun 30, 2011 8:57 pm

Ik herinner me van hem nog wel zijn winnende goal tegen PSV. Was de 1e keer dat we van ze in de ArenA wisten te winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Justin » do jun 30, 2011 11:53 pm

Of de goal tegen Bayern München, door de benen van Kahn. :headbang.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » vr jul 01, 2011 6:58 am

Mooi moment was dat. Naast ons zat destijds een gast de hele tijd te zeiken op Mitea, bij elk balcontact van hem gezeik. Iedereen om hem heen werd er helemaal gestoord van, dus toen Mitea ineens scoorde vlogen tien man juichend op die gozer. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » vr jul 01, 2011 6:58 am

Mooi moment was dat. Naast ons zat destijds een gast de hele tijd te zeiken op Mitea, bij elk balcontact van hem gezeik. Iedereen om hem heen werd er helemaal gestoord van, dus toen Mitea ineens scoorde vlogen tien man juichend op die gozer. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » vr jul 01, 2011 7:01 am

Ik herinner me veel gedraaf weinig rendement ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » vr jul 01, 2011 7:03 am

Dat sowieso. In het seizoen 2007-2008 zag ik 'm nog wel eens door de Arena lopen. Met de ziel onder z'n arm.

Je zou eigenlijk willen dat alle aardige jongens ook goed konden voetballen he.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jesse » vr jul 01, 2011 7:31 am

Thijs schreef:Mooi moment was dat. Naast ons zat destijds een gast de hele tijd te zeiken op Mitea, bij elk balcontact van hem gezeik. Iedereen om hem heen werd er helemaal gestoord van, dus toen Mitea ineens scoorde vlogen tien man juichend op die gozer. :smallgrin.gif:
Haha, dat heb ik ook wel eens met Anastasiou gehad. Eén vent liep tijdens een CL-wedstrijd alleen maar op hem te zeiken, hij kon werkelijk niks goed doen. Scoort de Ananas - tot ieders stomme verbazing - opeens twee keer in die wedstrijd (tegen FC Thun, als ik me niet vergis). Die vent stond zelf nog het hardste te juichen. :smallgrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » vr jul 01, 2011 8:10 am

Was dat niet tegen Sparta Praag? Of wonnen we niet thuis twee keer met 2-0?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jesse » vr jul 01, 2011 9:06 am

Ik dacht zelf eerst ook Sparta Praag, maar m'n huisgenoot zei FC Thun en volgens mij heeft hij gelijk: http://sport.fok.nl/nieuws/301738/1/1/5 ... -thun.html

Tenzij de Ananas dit geintje twee keer heeft uitgehaald. :smallgrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » vr jul 01, 2011 10:14 am

Sparta Praag was 2x Nigel volgens mij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Bert » vr jul 01, 2011 10:18 am

Klopt. Als invaller.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jeroen126 » vr jul 22, 2011 4:34 pm

Cees de Wolf overleden


Oud-Ajacied Cees de Wolf (1946) is donderdagavond na een langdurig ziekbed overleden. De Wolf zal altijd bekend blijven als de ’Man van de Mistwedstrijd’. Als 19-jarige Ajacied scoorde hij op 7 december 1966 al in de tweede minuut tegen Liverpool. De Wolf: "Alleen de mensen achter het doel hebben mijn doelpunt gezien, zo mistig was het die avond in het Olympisch Stadion. Het was mijn eerste balcontact, en meteen raak."
:sad.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » vr jul 22, 2011 5:10 pm

Ex-Ajacied Bodul kiest verrassend voor Sturm Graz

22/07/2011 14:53

Darko Bodul (22) heeft wat uit te leggen aan Lechia Gdansk. De Kroatische aanvaller die de voorbije drie seizoenen bij Ajax onder contract stond, leek de voorbije dagen op weg naar een dienstverband in Polen, maar uiteindelijk heeft hij zich voor één seizoen verbonden aan Sturm Graz, de regerend kampioen van Oostenrijk.

Bodul trainde tijdens de voorbereiding al enkele dagen mee de selectie van Sturm. In Polen was evenwel verwachting dat hij zou tekenen bij Lechia Gdansk, de club die ook Fred Benson contracteerde.

Bodul zou zich deze week bij de Poolse club melden nadat hij vorige week wegens privé-omstandigheden terug was gegaan naar zijn vaderland. Gisteren was Bodul ook daadwerkelijk aanwezig in de kleedkamer van Gdansk, maar het trainingsveld betrad hij niet. Na een telefoontje uit Oostenrijk pakte de spits zijn spullen en vertrok.

Gelijktijdig versterkte Sturm Graz zich met de Servische centrumverdediger Milan Dudić, wiens contract bij Red Bull Salzburg afliep. Beide aankopen zijn speelgerechtigd voor de derde voorrondeduels in de Champions League met het Georgische FC Zestafoni.

'Ik ben blij dat we deze spelers konden halen en ik ben ervan overtuigd dat zij ons verder helpen', aldus Sturm-trainer Franco Foda.

Bij Ajax bleef Boduls inbreng beperkt tot één competitieduel in februari 2009. Hij tekende weliswaar een nieuw tweejarig contract maar werd slechts sporadisch in de wedstrijdselectie opgenomen, waarna hij werd verhuurd aan achtereenvolgens Sparta Rotterdam en het Portugese Nacional.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door joey » do jul 28, 2011 2:29 pm

In de VI van deze week staat dat Stefan Pettersson tegenwoordig zaakwaarnemer is. Hij heeft zijn speler Martensson aan Utrecht gesleten. Hij is ook min of meer scout voor Utrecht in Zweden. Dat wil zeggen dat Utrecht bij hem komt om inlichtingen over spelers uit de Zweedse competitie.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door joey » ma aug 08, 2011 10:53 pm

Jurgen Seedorf, de jongere broer van, op amateurbasis voor één seizoen naar FC Zwolle.

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2011 6:28 pm

AD Sport schreef:Van der Vaart droomt van terugkeer bij Ajax 'a la Cocu'
Afbeelding
© ANP
Veel topvoetballers beloven bij hun vertrek uit Nederland terug te zullen keren. Zo ook Rafael van der Vaart. Maar niet altijd komt het tot een hereniging tussen de held van weleer en zijn oude liefde, weet ook de Tottenham Hotspur-spelmaker. 'Als ik vooraf weet dat ik net zo kan eindigen als Cocu bij PSV, dan ga ik zeker terug naar Ajax.'




Het was de zomer van 2002 toen misschien wel de beste voetballer van Ajax uit de jaren negentig zijn comeback maakte. Jari Litmanen, één van de belangrijskte schakels uit het gouden elftal van Louis van Gaal in 1995, was echter door voornamelijk een aaneenschakeling van blessures niet meer de voetballer van weleer.

Gevallen ster
'Je zag slechts af en toe een glimp van zijn klasse', zegt Van der Vaart in Amsterdam Voetbalstad, een uitgave van The Sports Editions, over Litmanen, samen met Romário en Dennis Bergkamp zijn jeugdidolen. 'Achteraf heel jammer, want als-ie op z'n top was geweest hadden we veel van hem kunnen leren. Mede daardoor denk ik dat hij in de kleedkamer niet helemaal serieus meer werd genomen, op het laatst. Als je niet speelt, ebt het onderling respect toch weg. Hoe groot je status ook.'

Terugkeer
Toch wil Van der Vaart (28) op nagenoeg dezelfde leeftijd als Litmanen, die 31 was bij zijn comeback, terugkeren. 'Over een jaar of vier, vijf misschien. Ajax moet natuurlijk ook maar net willen.'

Amsterdammer
Ondanks dat de Heemskerker als zes jaar buiten Nederland speelt, wordt hij nog altijd als een Ajacied gezien. 'Ik voel me ook verbonden met de Amsterdamse mentaliteit. In het buitenland denken ze ook altijd dat ik uit Amsterdam kom. Amsterdam is gewoon dé stad, waar je ook komt. En dan heb ik het nog niet eens over Ajax, maar alles erom heen, het bruisende uitgaans- en theaterleven, alles. Als ik in Amsterdam kom, word ik altijd vrolijk. Die stad voelt echt als thuiskomen.'

Zondag Ajax kijken
Nog altijd volgt Van der Vaart zijn jeugdliefde op de voet. 'Als ik op zaterdag heb gespeeld, dan zit ik zondagmiddag meestal lekker thuis, op de bank voor de televisie naar Ajax te kijken. Demián d'r bij, die kijkt echt alles, een chippie, een colaatje light, dan ben ik helemaal tevreden.'

Tot bittere eind
Een terugkeer als Cocu bij PSV, die in de herft van zijn loopbaan nog bijna de Champions League-finale bereikte en drie keer kampioen werd, komt in de dromen van Van der Vaart voor. 'Hoe dan ook, ik ben iemand die zo lang mogelijk door wil voetballen. Is het niet bij Ajax, dan wordt het een niveautje lager. Dat zal me een worst wezen.'
:smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 02, 2011 6:43 pm

Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Wim Meutstege gaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie