Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 11, 2009 6:07 pm

LucaS schreef:Bert heeft natuurlijk gewoon gelijk
Ik denk dat ik jouw, Wimpey's en Joey's mening over dit onderwerp maar even oversla als je het niet erg vindt ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 11, 2009 6:09 pm

Vraag het aan Johnk

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jan 11, 2009 6:09 pm

Raymon schreef:
Bertje schreef:Niet mee eens. Onder Blind hebben we meerdere keren beter gevoetbald. Doen we nu (meestal) weer.
Blind?? :biggrin.gif:

Next..
Ajax heeft in het eerste half jaar van zowel Blind als Ten Cate aardig veldspel laten zien. Bij Blind speelden we rond Praag-uit prima voetbal. Voetbal dat we in jaren niet hadden gezien, al zegt dat meer over de ellende onder Koeman.

Ook onder Ten Cate speelden we tot PSV-thuis (begin november 2006) zeer behoorlijk voetbal.

Het is daarna misgegaan, eigenlijk hadden Blind en Ten cate hun 'hoogtepunt' qua veldspel al in hun eerste maanden. Dat is wel zorgelijk als je dit doortrekt naar Van Basten...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2009 6:15 pm

De beginperiode van Blind was zowel qua spel als qua resultaat beter dan de beginperiode van Ten Cate.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo jan 11, 2009 6:21 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 11, 2009 6:23 pm

Zie je wel!

:666.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 11, 2009 7:24 pm

Jöhnk schreef:De beginperiode van Blind was zowel qua spel als qua resultaat beter dan de beginperiode van Ten Cate.
Ik kan me het breekpunt van Blind nog goed herinneren. Ajax balde heel aardig, maar liep tegen dom puntverlies aan. Sparta-uit deed ie het ineens totaal anders, Ajax speelde bagger, won en sindsdien sloeg Blind aan het schipperen. Heel jammer, want hij was op de goede weg.

Henk ten Cate is voor mij synoniem aan misselijkmakend gedrag, het besmeuren van Ajax' reputatie in Europa en defensief geklooi in de marge dat er niet uit zag. Kuttrainer par excellence.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 11, 2009 7:28 pm

Ik vond het eerste deel van Blind erg goed. In zijn volledige seizoen was het veldspel met vlagen zelfs van een hoog nivo. Probleem was alleen dat Ajax/hij zich verkeken had op het scorend vermogen, Ajax had geen afmakers en scoorde dus erg weinig. Eeuwig zonde

Toen Huntelaar er eenmaal was was de lijn weg, en kampte Ajax met meerdere belangrijke blessures. Zo waren volgens mij Sneijder en Grygera tot de play-offs afwezig en

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 11, 2009 7:44 pm

Woeps... KJH begon vandaag op de bank!
Real Madrid boekt ruime overwinning op Mallorca

Op Mallorca boekte Real Madrid zijn derde overwinning op rij. Dankzij de in topvorm verkerende Arjen Robben namen Los Merengues al heel vroeg in de wedstrijd de leiding.

Real Mallorca zag onze landgenoot al na drie minuten de score openen. Robben werd weggestuurd door Gonzalo Higuaín en bleef heel koel voor debuterend Mallorca-doelman Dudu Aouate.

Raúl bekroonde zijn vijfhonderdste Primera División-wedstrijd met een treffer. De aanvoerder van Real maakte na ruim een kwartier spelen de tweede treffer voor de club uit Madrid.

De derde en laatste treffer van de wedstrijd kwam halverwege de tweede helft op naam van Sergio Ramos. De mee opgekomen verdediger schoot binnen op aangeven van Fernando Gago.

Klaas-Jan Huntelaar en Rafael van der Vaart kwamen in de tweede helft in de ploeg. Wesley Sneijder en Robben begonnen beiden in de basis van Real Madrid.

Door de overwinning op Mallorca staat Real Madrid nu tweede. De ploeg van trainer Juande Ramos heeft negen punten achterstand op Barcelona, dat nog een wedstrijd minder speelde.

www.vi.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jan 11, 2009 8:02 pm

Bij elke nieuwe trainer die de laatste jaren bij Ajax begonnen is staat het forum vol met kreten van het type "ik heb in 5 wedstrijden onder de nieuwe trainer X al meer voetbal gezien dan onder alle wedstrijden van z'n voorganger bijelkaar." Vooral van degenen die het niet in de vorige trainer zagen zitten. Of het voetbal onder de nieuwe trainer ook echt beter was deed daarbij uijteraard niet ter zake.

Zelfs bij de eerste wedstrijden met De Bloempot aan het roer vond Wimpey dat ie het verdienstelijk deed, de goede keuzes maakte, progressie boekte en Ajax vééééél beter liet voetballen dan z'n voorganger.

Thom, Jünk, GangstaRiB en Jim zagen het ook helemaal in A3 zitten toen ie net begonnen was. Neefkens uiteraard ook (die zal een nieuwe trainer eens niet de hemel inprijzen), en Lucas begon ook al als Koster-groupie.

Een snelle zoektocht in de muffe forumkelder leverde een berg kreten op van het type:
Thom schreef:Adri Koster is volgens mij een goede trainer
Jünk schreef:Koster kan ik mee leven.
[...in antwoord op de vraag of Ajax onder A3 kampioen zou worden:]
Natuurlijk. :ajaxscarf.gif: Laat dat maar aan Adri over.
[...]
Koster lijkt me wel een sympathieke kerel. En hij levert doorgaans goed werk af.
Wimpey schreef:Het lijkt me erg voorbarig om Koster nu al uit te sluiten voor de race om het trainerschap van Ajax voor volgend seizoen. Hij maakt een prima indruk.
LucaS schreef:Misschien is koster wel dé man die Ajax op dit moment nodig heeft!
[...]
Ik heb het idee dat Koster Ajax bij vlagen al beter laat spelen dan Ten Cate in anderhalf jaar.
[...]
Suarez speelt erg goed vandaag, heeft Koster hem toch weten te leren te kijken en af te geven
[...]
ik zie vooruitgang in het veldspel
[...]
De hand van Koster wordt zichtbaar
[...]
Ik vind dat het spel beter wordt
[...]
ik vind dat er de laatste wedstrijden steeds meer voetbal in komt
[...en toen werd Lucas boos en ging de capslock aan:]
DE AFSPRAAK IS DAT kOSTER HET SEIZOEN AFMAAKT
GangstaRiB over Koster schreef:Ik zag het zowiezo wel zitten in Adrie en gisteren heeft hij me nog meer overtuigd. Waarom moet Ajax altijd een flegmatieke wereldburger als coach hebben? Ik denk dat Koster menigeen nog wel gaat verbazen.
Er was zelfs een AT-ist die het over plezier had. Je gelooft je ogen niet als je ziet wie:
Voetske was z'n fles azijn vergeten leeg te drinken en schreef:Ach, ik zie niet in waarom Koster er niet het plezier weer in kan krijgen.
En toen verloor Ajax thuis van NAC en ook nog bij Excelsior, werd ook al niet van Twente, VVV, NEK en Vitesse gewonnen. Dat we daarna ook nog een in eigen huis verloren van een onthutsend zwak PSV is logisch. Uiteraard kon Koster toen helemaal niks meer goed doen, zelfs niet bij degenen die het in de euforie na het vertrek van HtC nog helemaal in de bloempot zagen zitten.

Alleen Lucas bleef A3 nog even de hand boven het hoofd houden en beweerde zelfs dat de resultaten niet slechter waren dan het jaar ervoor, totdat Jesse hem met wat harde cijfers uit de droom hielp.

Onder de opvolger van Marco van Basten zal het spel volgens sommigen ongetwijfeld ook wel weer het beste van de laatste tien jaar zijn. Nou ja, de eerste zes wedstrijden dan. Daarna gaat het licht weer aan en herhaalt de geschiedenis zich weer eens.
Laatst gewijzigd door 666 op zo jan 11, 2009 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2009 8:04 pm

666 schreef:Bij elke nieuwe trainer die de laatste jaren bij Ajax begonnen is staat het forum vol met kreten van het type "ik heb in 5 wedstrijden onder de nieuwe trainer X al meer voetbal gezien dan onder alle wedstrijden van z'n voorganger bijelkaar."
Dat heb ik over Ten Cate nooit gezegd. :smallgrin.gif:

In A3 heb ik het nooit zien zitten, niet dat ik me kan herinneren tenminste. Zal wel cynisch geweest zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 11, 2009 10:20 pm

666 heeft gelijk. Wij zijn bij gelegenheid allemaal opportunistisch - dan zien we wat we willen zien. Misschien hoort dat bij het vak van supporter.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2009 10:32 pm

Dat is zo. :biggthumpup.gif:

Ach, een mening is maar een mening. Heel onbelangrijk, eigenlijk.

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 11, 2009 10:47 pm

De Joey-Lucas vete is natuurlijk ook een constante in dit verhaal. Zij zijn om de beurt fan van de zittende trainer of hebben een hekel aan hem, en hebben altijd de tegenovergestelde mening.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 11, 2009 10:51 pm

Ach, een vete... Ik waardeer Luuk zeer, hoor. Maar over trainers worden we het inderdaad nooit eens.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 12, 2009 12:15 am

Jöhnk schreef:Dat is zo. :biggthumpup.gif:

Ach, een mening is maar een mening. Heel onbelangrijk, eigenlijk.
Spreek voor jezelf! Ik vind m'n eigen mening erg belangrijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 12, 2009 12:21 am

Ja ja, dat weten we nou wel. :666.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 12:23 am

Als scout is je mening natuurlijk wel heel belangrijk. Dat gaat om miljoenen. :666.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 12, 2009 12:25 am

En als kenner? Een reputatie is niet in geld uit te drukken!

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 12:28 am

Kenners krijgen de complimenten van Jansma. :666.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 12, 2009 12:31 am

Dan ben ik liever het spook van Ajax. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 12, 2009 12:32 am

Jöhnk schreef:Als scout is je mening natuurlijk wel heel belangrijk. Dat gaat om miljoenen. :666.gif:
The pressure! :luukie: :baaa.gif: :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 12, 2009 7:34 pm

Raymon schreef:
LucaS schreef:Bert heeft natuurlijk gewoon gelijk
Ik denk dat ik jouw, Wimpey's en Joey's mening over dit onderwerp maar even oversla als je het niet erg vindt ;)
En toch krijg je 'm. :smallgrin.gif:

Henk ten Cate misdroeg zich keer op keer. Hij is een omhooggevallen demagoog, die van gekkigheid niet wist wat ie moest doen. Hij deed me denken aan die zwerver uit 'Trading places' die ineens de CEO van een miljardenbedrijf wordt. Hij trok een duur pak aan, showde opzichtig z'n Rolex en was ineens trainer van Ajax, maar de ontwikkeling die ie als mens doormaakte liep nou niet bepaald parallel aan de ontwikkeling van z'n carrière.

Het 'hoogtepunt' was i.m.o. dat hij kleedkamergeheimen (Perez lag niet lekker in de groep) lekte. Normaal hoor je een trainer er altijd op hameren dat gevoelige zaken intern dienen te blijven. Hendrik dacht het 'groepsproces' echter op geheel eigen wijze een impuls te moeten geven... Daarnaast loog ten Cate regelmatig, deed opzichtig aan vriendjespolitiek, maakte ruzie met scheidsrechters en collega-trainers, liep tijdens een wedstrijd het veld in en reisde achter de rug van z'n werkgever om naar London. De man is niets anders dan een onbeschoft stuk vreten.

Als trainer viel ie ook door de mand. Tegen FCK-thuis zat ie te snurken en had niet in de smiezen dat de wedstrijd kantelde. In plaats van tactisch in te grijpen, bracht ie direct na de 0-1 een debutant in en hield de ervaren Grygera op de bank. Tegen PSV-thuis haalde ie bij 0-1 Huntelaar eruit terwijl PSV met 10 man stond en Ajax in de 16 van PSV moest spelen. 2-2 thuis tegen Excelsior, in Waalwijk met 2 aanvallers spelen terwijl Ajax koste wat kost moest winnen. In Bremen en Zagreb permanent met 9 man achter de bal, de afgang tegen Slavia, 20 verliespunten in de eerste seizoenshelft van 06/07. Het voetbal was vaak niet om aan te gluren, hij is de enige Ajax-trainer die ik me herinner onder wiens leiding ik niet één memorabele thuiswedstrijd heb gezien.

Die 1-5 in Eindhoven was geweldig, al speelde PSV wel met een defensie bestaande uit dumb and dumber: Alcides, de Prutsa, Salcido en die Chinees... Z'n bijdrage aan het aankoopbeleid was ook lekker. Jopie's Roger was motorisch nog niet in staat om aan een spelletje Twister mee te doen. Luque was te lui om brand te roepen en een jaar of 5 voorbij z'n sell-by-date, Urzaiz was er een voor Lucky Ajax en wie instemt met de aankoop van Ogararu begrijpt er net zo weinig van als MVG. Colin en Leonardo waren ook meesterzetten...

Al met al vind ik HtC op Jan W. na de slechtste navolger van LVG. Koster en Westerhof reken ik maar effe niet mee, want die waren er sowieso maar even en werden met de puinzooi van hun voorgangers opgezadeld. Olsen (met goed voetbal in 97/98) en Koeman (met goed voetbal in 02/03) wonnen titels, Co A. haalde met Don Leo enkele toppers naar Ajax, in het eerste half jaar onder Blind speelde Ajax goed voetbal en MVB is op ieder vlak superieur aan HtC. London, Athene, dat gaat prima zo: steeds verder weg van Ajax. Wladiwostok of Auckland lijkt me een prima volgend adres!

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 12, 2009 9:45 pm

:drecul.gif:

Zo, dat is er uit.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 15, 2009 5:24 pm

807 Teletekst do 15 jan
***OETBAL******************************
**** voetbal kort

**Tom de Mul keert terug naar België.De
22-jarige oud-Ajacied wordt door zijn