Speculatie: wie volgt Bosz op?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie is de meest geschikte trainer om Peter op te volgen?

Louis van Gaal
0
Geen stemmen
Erik ten Hag
6
19%
Clarence Seedorf
0
Geen stemmen
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
5
16%
Martin Schmidt
1
3%
Roger Schmidt
4
13%
Thomas Tuchel
8
25%
Hein Vanhaezebrouck
1
3%
Roberto Martinez
0
Geen stemmen
Anders, namelijk...
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Demosthenes » do jun 08, 2017 9:10 am

JA heeft ook slechte wedstrijden gespeeld, vergeet dat niet. Ajax maakte weliswaar meer dan 90 doelpunten, maar kreeg er ook 54 tegen in 38 wedstrijden. Ik kan niet bepalen of dat komt door onvoldoende tactische kennis van Keizer, of ineens met de A1-verdediging moeten spelen, maar er lopen in de JL minder goede spelers rond dan in de CL.

Speelde JA in de sterkste opstelling, dan had iedere trainer achterovergeleund kunnen zitten kijken en genieten, zie de A1 vorig seizoen, de B1 een paar jaar geleden, maar kon Keizer de wedstrijd naar zijn hand zetten als JA even niet presteerde? Ik heb geen idee, maar ik mag aannemen dat er bij Ajax voldoende kennis rondloopt om dat wel te kunnen beoordelen.

JA speelde wel veel beter dan onder Stam, die toch ook geen slechte spelers tot zijn beschikking had, al was Onana vorig seizoen slechter dan dit seizoen in Ajax 1.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Thijs » do jun 08, 2017 10:35 am

Die tegendoelpunten komen -denk ik- vooral omdat Jong Ajax minder kwaliteit had in de achterhoede. Daar staat weinig tot geen Ajax-1-materiaal in. (Alblas, Lartey, Dankerlui, Savastano...alleen Zeefuik zie ik het nog wel redden, Bergsma moet eigenlijk verhuurd worden)

Bedenk ook dat Jong Ajax echt niet het hele seizoen met fantastisch materiaal heeft gespeeld, regelmatig stond de halve A1 in het veld. Dolberg en Kluivert hebben Jong Ajax overgeslagen, De Ligt heeft alleen het eerste half jaar gespeeld, Vd Beek is steeds vaster en vaster een Ajax-1 speler geworden.

Toen Jong Ajax in haar sterkste opstelling speelde (oktober vorig jaar) werd echt elke tegenstander, zeker thuis, helemaal aan gort gespeeld. En dan te bedenken dat Jong Ajax ook heel vaak zonder linksbuiten speelde (Mazraoui heeft daar vaak gespeeld), en zonder echte topspits. En dan toch meer dan 90 goals.

Ik heb Jong Ajax 23 keer live gezien afgelopen seizoen, en heb niet zoveel verstand van het spelletje zelf maar wel echt genoten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » do jun 08, 2017 10:42 am

Ik wil blijven genieten. Ik wil geen realist.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Demosthenes » do jun 08, 2017 10:52 am

Ik heb Jong Ajax 23 keer live gezien afgelopen seizoen, en heb niet zoveel verstand van het spelletje zelf maar wel echt genoten.
Dat is, ook, de bedoeling van het spelletje, maar voor JA was het een vrijblijvend seizoen, promoveren kon niet, de nacompetitie was verboden, stel dat Keizer naar Ajax 1 gaat, dan moet hij in staat zijn tactisch de Mourinho's te verslaan (Al is het onzin om de 1-0 die Fellaini maakt aan het tactisch vernuft van Mourinho toe te schrijven, blunder Riedewald en een bal die van richting wordt veranderd)

Hij zal een prijs moeten pakken en dan vind ik halve finale EL ook een prijs. Ik heb geen idee of je hem die kwaliteiten kunt toedichten op basis van wat hij bij Telstar, Cambuur, Emmen en JA heeft gepresteerd. Hij is niet echt een jonkie, hij is 48 jaar, de verwijzing van Ronalde de Boer naar LvG en FdB gaat om die reden al niet op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » do jun 08, 2017 12:30 pm

Mano schreef: Ik zie niemand een naam noemen en deze met hand en tand verdedigen.... :confused.gif:
oftewel: niemand hier weet wie of wat goed is voor Ajax, alleen weet men dat welke keuze Ajax ook maakt, dat die NIET goed is....
Precies Mano, menig persoon staat hier al klaar om Marcel Keizer af te branden of om de beleidsmakers die zijn naam kennelijk op het lijstje hebben staan zonder (goed) te weten wie deze Keizer is.

WP_Legend schreef:Klopt, tuurlijk krijgt hij een eerlijke kans mocht hij het worden. Het probleem is dat er zoveel meer geschiktere kandidaten te vinden zijn, het is eerder een brevet van onvermogen richting het TH.

Ohja? Zijn er zoveel geschiktere kandidaten te vinden? Noem er dan eens een paar en nee, Frank Rijkaard heeft al lang en breed aangegeven dat zijn loopbaan als hoofdtrainer is beëindigd.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door WP_Legend » do jun 08, 2017 12:44 pm

Er zijn er al 5 in dit topic genoemd, scmidt1&2 die Belg, Martinez etc.

Daarnaast Tuchel, Karanka, Paulo Sousa.. Allemaal beschikbaar..
Laatst gewijzigd door WP_Legend op do jun 08, 2017 12:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » do jun 08, 2017 12:48 pm

WP_Legend schreef:Er zijn er al 5 in dit topic genoemd, scmidt1&2 die Belg, Martinez etc.
Lijken mij véél slechtere opties dan Marcel Keizer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » do jun 08, 2017 12:49 pm

Door: Rodney Rijsdijk

Seizoen 1987/88. Marcel Keizer, reserve van AFC Ajax in Stadion De Meer. De tijd dat Ajax, mede dankzij een belastingfraude door Ton Harmsen en Arie van Eijden zo arm was dat ze zelf de kerstkaarten door de stad bezorgden om postzegels uit te sparen. Hardwerkend middenveldertje, maar niet goed genoeg voor Ajax 1, zoals zijn generatiegenootjes uit de Ajax-jeugd dat wel waren: Richard Witschge, Bryan Roy, de broertjes De Boer, Marciano Vink. En wellicht vergeet ik er nog 1. Oh ja. Dennis Bergkamp! Gewezen wereldvoetballer en tegenwoordig 'cultuurbewaker' (wat dat ook moge inhouden) in het technisch hart (wat dat ook moge inhouden) van Ajax.

Deze Marcel Keizer, is nu trainer van de reserves van het stinkend rijke Ajax in de Johan Cruijff Arena. Het team waarvoor hij zelf ook meestal uitkwam alvorens hij een loopbaan bij modale clubs opbouwde. Dat is een grappige overeenkomst met Louis van Gaal: dat was ook een reservespeler van Ajax met later een modale voetbalcarriere en die later uit de eigen gelederen werd doorgeschoven als hoofdtrainer toen Don Leo ineens een roestig stuivertje in Madrid kon pakken. De rest is geschiedenis.

Zover is het nog niet, dus laten we niet op de zaken vooruit lopen, maar van mij mag hij het proberen. De man heeft de reserves leuk en attractief laten voetballen. En hij is vriendjes met Dennis Bergkamp, dat schijnt ook een belangrijke voorwaarde te zijn, heb ik begrepen. Daarbij: hij is de neef van Piet Keizer. Dus veel meer kan Ajax niet in je DNA zitten. Wat mij betreft doet Ajax dit gewoon.


Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » do jun 08, 2017 1:02 pm

Ah, WP_Legend heeft zijn post iets ge-edit.

WP_Legend schreef:Er zijn er al 5 in dit topic genoemd, scmidt1&2 die Belg, Martinez etc.

Daarnaast Tuchel, Karanka, Paulo Sousa.. Allemaal beschikbaar..
Hiervan zou ik alleen Thomas Tuchel een interessant idee vinden. De gekke gedachte schiet dan door mijn kop dat de bij NEC ontslagen Peter Hyballa een aardige assistent zou zijn. Of dat het geinig zou zijn als die Hyballa, die op een mooie manier Nederlands spreekt met een vet Duits accent een rol in de opleiding zou krijgen.


De andere namen: daarvan vind ik, net als jullie van Keizer vinden... nog helemaal niet structureel bewezen een attractieve speelstijl aan resultaten te koppelen, kennen Ajax en onze beste jeugdspelers helemaal niet, 'beschikbaar' zijn in de zin van momenteel geen baan hebben betekent nog niet dat ze zichzelf ook beschikbaar stellen voor de job als hoofdtrainer van Ajax.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door WP_Legend » do jun 08, 2017 1:18 pm

Maar al die namen hebben wel bewezen op het hoogste niveau te kunnen acteren. Keizer kan dat niet, ik wil hem niet totaal diskwalificeren maar hij moet meer bewijzen dan die anderen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » do jun 08, 2017 1:30 pm

WP_Legend schreef:Keizer kan dat niet, ik wil hem niet totaal diskwalificeren maar hij moet meer bewijzen dan die anderen.
Je wilt hem niet diskwalificeren? Dat doe je hierboven dus wel...
...Ja, hij zal meer moeten bewijzen dan andere trainers met meer 'startkrediet' dankzij een grotere naam. Mooi toch? Ajax moet komend seizoen ook beter gaan resteren dan afgelopen jaar.

WP_Legend schreef:Maar al die namen hebben wel bewezen op het hoogste niveau te kunnen acteren. Keizer kan dat niet, ik wil hem niet totaal diskwalificeren maar hij moet meer bewijzen dan die anderen.
Alle Nederlandse trainers die met Ajax grote bekers wonnen kwamen op een vergelijkbare manier binnen. Michels alleen ervaring als gymleraar en JOS Watergraafsmeer. Van Gaal slechts speler van het tweede (net als Keizer) en in een rol op het tweede plan tot Beenhakker vertrok.

Voordat Cruijff de EC II won had hij ook nog nooit eerder een club gecoacht.


Dus inderdaad, Keizer heeft nog geen ervaring als coach bij een grote club maar is dat zo erg?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41103
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Marillion » do jun 08, 2017 1:42 pm

Laten we eerlijk zijn. Het gros van de AT'ers heeft toch ook geen flauw idee van de capaciteiten van de andere trainers uit het genoemde lijstje?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door WP_Legend » do jun 08, 2017 1:54 pm

Dat is ook best moeilijk, net als met spelers die het bij een kleine club goed doen, of spelers die het bij een grotere club niet gered hebben... Ajax heeft momenteel een hele aardige selectie met enorm groei potentieel, dat zou voor veel trainers een heerlijke uitdaging moeten zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door 999 » do jun 08, 2017 2:32 pm

Mwah, je kan natuurlijk wel een beetje inschatten welk soort trainer deze groep nodig heeft.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Demosthenes » do jun 08, 2017 2:50 pm

Verschillen zijn er wel, Michels was 37 toen hij Ajax onder zijn hoede nam, Van Gaal 40 en Keizer heeft in die extra jaren, acht t.o.v. LvG) niets bijzonders gedaan waaruit je kunt opmaken dat hij een toptrainer is. Bosz had nog de ervaring bij Heracles, Vitesse, Feyenoord en Maccabi (en was 52 toen hij kwam), Bosz had ook op een hoger niveau gevoetbald.

Van Gaal heeft trouwens vier jaar bij Antwerp gespeeld en jaren in Sparta 1, heeft in 1984 de zilveren schoen gewonnen, wat dat ook moge zijn, voor Danny Blind (https://www.sparta-rotterdam.nl/1028/2051/tijdslijn/) Keizer heeft dat in ieder geval niet gehaald, al zegt dat ook niet alles.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » do jun 08, 2017 3:12 pm

Van der Sar heeft gesproken met Seedorf... Via via gehoord.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 08, 2017 3:19 pm

Lionel schreef:Van der Sar heeft gesproken met Seedorf... Via via gehoord.
Daar heb ik een beetje het Ruud Gullit gevoel bij, geweldige voetballer, maar geen coach/trainer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mano » do jun 08, 2017 3:23 pm

Demosthenes schreef:Verschillen zijn er wel, Michels was 37 toen hij Ajax onder zijn hoede nam, Van Gaal 40 en Keizer heeft in die extra jaren, acht t.o.v. LvG) niets bijzonders gedaan waaruit je kunt opmaken dat hij een toptrainer is. Bosz had nog de ervaring bij Heracles, Vitesse, Feyenoord en Maccabi (en was 52 toen hij kwam), Bosz had ook op een hoger niveau gevoetbald.

Van Gaal heeft trouwens vier jaar bij Antwerp gespeeld en jaren in Sparta 1, heeft in 1984 de zilveren schoen gewonnen, wat dat ook moge zijn, voor Danny Blind (https://www.sparta-rotterdam.nl/1028/2051/tijdslijn/) Keizer heeft dat in ieder geval niet gehaald, al zegt dat ook niet alles.

Je moet ook wel de kans krijgen. LvG trainde het 2de en mocht doorstoten. Dat hij toevallig op dat moment 40 was ipv 53 zegt niets.

Co Adriaanse mocht niet doorstromen en koos eieren voor zijn geld en kwam later terug. Heeft ook geen grandioze (voetbal)carrière gehad.

het zegt allemaal niets. Er zijn geen parallellen te vinden. Hij presteert of hij presteert niet en resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.
Als Bosz dit seizoen geen kampioen was geworden, hadden we hem uitgekotst. Was het na 2 verliespartijen weer een 'kakkerlak' en was zijn krediet van de EL finale volledig opgedroogd.

Wie Ajax ook kiest, alle AT'ers hebben geen flauw idee of de persoon bij Ajax past en/of zijn speelwijze Ajax mooi en leuk laat ballen. Ik zie alleen maar afkraken van genoemde namen, gebaseerd op gebakken lucht.

Ik kan het je wel ACHTERAF vertellen of het een goede of slechte keuze was. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Demosthenes » do jun 08, 2017 3:51 pm

Wie Ajax ook kiest, alle AT'ers hebben geen flauw idee of de persoon bij Ajax past en/of zijn speelwijze Ajax mooi en leuk laat ballen. Ik zie alleen maar afkraken van genoemde namen, gebaseerd op gebakken lucht.
Ik zie in 'zich zorgen maken' iets anders dan afkraken.
Ik kan het je wel ACHTERAF vertellen of het een goede of slechte keuze was. :hypocrite.gif:
Kan ik ook. :ajaxsmiley.gif:

De kans krijgen? Is de vraag niet waarom Keizer die kans nooit heeft gekregen? Blijkbaar viel hij niet op bij VVSB (2011-2012), Telstar (2012-2014) en Emmen (2015-2016)

Volgens Wikipedia in 2002 gestopt als voetballer, in 2011 begonnen als trainer. Ik ben wel nieuwsgierig wat hij in die tussenliggende tijd heeft gedaan (jeugdtrainer? diploma's gehaald?)? Wordt hij de nieuwe trainer, dan zal dat wel bekend gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do jun 08, 2017 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door 999 » do jun 08, 2017 3:51 pm

Want afkraken gebaseerd op gebakken lucht heeft Manootje hier nooit gedaan.Lol .. LOl ... LOL ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Sandro » do jun 08, 2017 3:56 pm

Mano schreef:Hij presteert of hij presteert niet
Ok, nu wil ik je tot de nieuwe trainer zijn eerste wedstrijd erop heeft zitten dan ook niet meer in dit topic zien :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41103
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Marillion » do jun 08, 2017 3:58 pm

Lionel schreef:Van der Sar heeft gesproken met Seedorf... Via via gehoord.
Als hij trainer zou worden dan moet Ajax een verzoek indienen om voortaan niet meer om 12:30 te moeten spelen want voor die tijd is Clarence niet met zijn bespreking klaar. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door 999 » do jun 08, 2017 4:34 pm

Tja, we kunnen er wel lacherig over doen.Maar nu de foute keuze w.b. trainer en de groep staat wel stil in zijn ontwikkeling.Zeker omdat er wat jeugd in de selectie zit die nog steeds veel te leren heeft.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door InnerHarbour » do jun 08, 2017 5:03 pm

Afbeelding
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Demosthenes » do jun 08, 2017 7:04 pm

Sjaak Swart op AS; paar nieuwe namen.
De vraag is dan ook: wie moet wel de nieuwe hoofdtrainer worden van Ajax? 'Er moet iemand bijkomen die ook wel een reputatie bij Ajax heeft gehad', is Swart van mening. 'Iemand die weet hoe het spel is, dat is belangrijk. Aan welke namen ik dan denk? Arveladze, Olsen, Laudrup en Seedorf. Dat zijn een paar namen die ook als speler goed waren bij Ajax. Ze weten precies hoe het spel werkt en voor die jonge jongens is dat echt belangrijk.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... coach-ajax

Hij ziet Keijzer wel als veldtrainer bij het eerste.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie