De toekomst van Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 12, 2007 4:18 pm

Ach, HtC en Fontein mogen dat dan wel allemaal roepen, niet plaatsen voor de C.L. is een financiele en sportieve ramp.Punt.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za mei 12, 2007 5:27 pm

Voetske schreef:Ach, HtC en Fontein mogen dat dan wel allemaal roepen, niet plaatsen voor de C.L. is een financiele en sportieve ramp.Punt.
Dat staat er toch ook juist? Fontein zegt 'dat we een kleiner jasje' aan zullen moeten trekken als we de CL niet halen.

Sinds wanneer begroot Ajax eigenlijk CL in, sinds Fontein? Ajax begrootte altijd alleen twee rondes Uefa Cup, dat lijkt me beter voor we straks dezelfde financiele problemen hebben als PSV.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 12, 2007 5:31 pm

Lijkt me ook zeer onverstandig en inderdaad een breuk met het verleden. Ajax moet de recettes uit de europacup in de begroting opnemen (2 wedstrijden) en niet meer dan dat. extra inkomsten zijn dan puur winst die je kan benutten op de transfermarkt of opzij kan zetten voor slechtere tijden!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mei 12, 2007 5:44 pm

Is het niet vanwege het beleidsplan, om 1 x in de twee jaar kampioen te worden? Dan speel je immers automatisch CL (althans, zolang we niet kelderen op de Uefa-ranglijst) en heb je in ieder geval 3 thuiswedstrijden te begroten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za mei 12, 2007 5:51 pm

Ik vind het goed om ambitie uit te spreken in een beleidsplan, maar op financieel gebied zou voorzichtigheid voor ambitie moeten gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 8:20 pm

Ajax gaat loyaliteitsbonussen betalen. Een goed idee?

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 17, 2008 11:22 pm

Ik ben al sinds eind jaren '70 loyaal Ajaxsupporter, dus kom maar op met die bonus.
joey schreef:Ajax gaat loyaliteitsbonussen betalen. Een goed idee?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:51 pm

Ja, ik heb er ook recht op. Ik zal een rekening indienen. :666.gif:

In ruil voor een flinke bonus ben ik bereid net zoveel vertrouwen te tonen als Neef. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 10:12 am

Zal voor jullie weinig overblijven, ik heb Wim Bleyenberg nog zien voetballen :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:19 am

Jemig, Demo... :biggthumpup.gif:

Maar serieus, denken jullie dat zo'n bonus iets helpt? Volgens mij is het een utopie dat Ajax op deze manier de kloof met het buitenland kan dichten. Hooguit sta je sterker op de binnenlandse markt.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di mar 18, 2008 10:24 am

Ik vind het een positieve zaak. De kloof dichten is teveel van het goede, maar wellicht blijven spelers als KJH en Heitinga door dit systeem nét dat jaartje langer. In dat jaar verdienen ze door te excelleren als het meezit nog een deel van die bonus terug voor Ajax aangezien hun transferwaarde welicht stijgt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:35 am

Ik denk niet dat het in het geval van zulke spelers iets helpt, die vertrekken toch wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di mar 18, 2008 11:44 am

Tja, dat moet je dus proberen om te kunnen oordelen. En dat is nu precies wat Ajax doet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 11:50 am

Begrijp me goed, ik heb er niets tegen. Maar spelers zijn op een gegeven moment uitgekeken op de Nederlandse competitie. Dat heeft maar ten dele met geld te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di mar 18, 2008 1:08 pm

666 schreef:Ik ben al sinds eind jaren '70 loyaal Ajaxsupporter, dus kom maar op met die bonus.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 1:21 pm

Je trekt er hooguit een keer een twijfelaar mee over de streep maar verder heeft het denk ik niet zoveel zin. Spelers willen op een gegeven moment gewoon een keer de stap naar het buitenland zetten. Spelen in een grote europese competitie in volle stadions. En ook al betalen we een bonus, het geld zal daar nog altijd aantrekkelijker blijven.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mar 18, 2008 2:04 pm

Waarom gaat het alleen om het geld?

Als je ziet dat Gomes bij psv wilt blijven omdat alles voor hem geregeld wordt, dan zit daar ook nog zeker winst voor Ajax. Het is niet onbekend dat Ajax haar miljoeneninvesteringen bijkans laat vallen zodra ze in Amsterdam aankomen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 2:21 pm

Daar is, zeker als het om aankopen gaat, denk ik ook zeker nog veel te winnen. Onlangs las ik een interview met Charisteas. Die gaf aan dat hij inderdaad zo in een hotel werd gezet en dat was het dan wel zo'n beetje.

Als je er voor zorgt dat spelers zich prettig voelen dan helpt dat zeker bij hun prestaties op het veld. Neem twee mensen aan die zich daar lekker mee bezighouden. Kost naar verhouding niet veel en als ze het goed doen is het rendement heel interessant. Je kunt dat natuurlijk ook doen voor de spelers die je al hebt. Niet alleen voor nieuwe aankopen.

Maar goed. Dan is het nog zo dat de meeste spelers op een gegeven moment gewoon verder willen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:38 pm

Marillion schreef:Als je er voor zorgt dat spelers zich prettig voelen dan helpt dat zeker bij hun prestaties op het veld. Neem twee mensen aan die zich daar lekker mee bezighouden.
Twee mensen, doe maar duur. Ajax heeft daar al iemand voor in dienst, hoor. :hypocrite.gif:
Dan is het nog zo dat de meeste spelers op een gegeven moment gewoon verder willen.
Zo is dat. Heeft met prestige te maken. En voetballers zijn kuddedieren. Als de een gaat, wil de ander ook. Heitinga ziet wat Sneijder meemaakt, bijvoorbeeld. Sneijder is nu toch een stuk belangrijker in de kleedkamer van Oranje.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mar 18, 2008 3:13 pm

Marillion schreef:Daar is, zeker als het om aankopen gaat, denk ik ook zeker nog veel te winnen. Onlangs las ik een interview met Charisteas. Die gaf aan dat hij inderdaad zo in een hotel werd gezet en dat was het dan wel zo'n beetje.

Als je er voor zorgt dat spelers zich prettig voelen dan helpt dat zeker bij hun prestaties op het veld. Neem twee mensen aan die zich daar lekker mee bezighouden. Kost naar verhouding niet veel en als ze het goed doen is het rendement heel interessant. Je kunt dat natuurlijk ook doen voor de spelers die je al hebt. Niet alleen voor nieuwe aankopen.

Maar goed. Dan is het nog zo dat de meeste spelers op een gegeven moment gewoon verder willen.
Klopt. Ik heb dat interview ook gelezen. Zelfde met Maxwell, Chivu en Zlatan.

Kapitaalvernietiging.

Ajax is gewoon een slecht geleide club. Triest. Waarom ze nog steeds geen zwembad plaatsen in De Arena snap ik ook niet (aquajoggen)
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di mar 18, 2008 3:20 pm

joey schreef:Begrijp me goed, ik heb er niets tegen. Maar spelers zijn op een gegeven moment uitgekeken op de Nederlandse competitie. Dat heeft maar ten dele met geld te maken.
Waarheid als een koe. Aan de andere factoren kun je echter zeer weinig tot helemaal niets doen. Aan de financiele wel. Dan moet je daar dus ook wel alles uit halen.

Voor wat betref de begeleiding: inderdaad. Kijk eens hoe dat bij PSV gaat, kopieer het en klaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di mar 18, 2008 3:32 pm

Geld, Champions League, goede begeleiding, goede sfeer... dan zullen ze heus wel te porren zijn voor een langer verblijf. Al zal je ze uiteindelijk altijd kwijtraken aan de top, begrijpelijk en mochten ze hun verdiensten hebben gehad, zal ze dat best worden gegund.

Geld schijnen ze wat aan te willen doen, waardevolle spelers beloon je met Luque-salarissen, Luque-aankopen moet je ook niet meer doen...
Champions League moeten ze toch zelf voor zorgen, maar elk jaar daaraan meedoen werkt natuurlijk positief door op het aanblijven en aantrekken van spelers.
Goede begeleiding en sfeer moet em natuurlijk zitten in de kwaliteit van technische en medische staf en faciliteiten. Een mooi trainingscomplex met goede velden op de Toekomst en in de Arena een fatsoenlijk veld en positieve sfeer.

:ajaxscarf.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 3:39 pm

Voor wat betref de begeleiding: inderdaad. Kijk eens hoe dat bij PSV gaat, kopieer het en klaar.
Het gras is bij de buurman groener?

De tijd van de lekkere gevulde koeken van tante Annie, kom op. Vraag aan Robben wat hij wilde, Alex, speelt Farfan nog met veel zin? Aissati? Ik denk dat Gomes weg zou zijn geweest als een grote club zich had gemeld, maar dat is niet gebeurd.

Van Aanholt zit nu toch ook in Engeland!

Ajacieden zijn individuaistischer dan veel andere spelers, zo worden ze toch ook opgeleid: individu binnen het collectief? Zij zullen hun vleugels willen uitslaan, kan niet anders.

Trainen op combinatievoetbal levert pas na lange tijd echt rendement op, die tijd is Ajax niet meer gegund. Gingen spelers vroeger naar het buitenland als ze achter in de twintig waren, midden twintig, Sneijder, Babel en De Mul waren 23, 20 en 21.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mar 18, 2008 3:52 pm

Demosthenes schreef:
Voor wat betref de begeleiding: inderdaad. Kijk eens hoe dat bij PSV gaat, kopieer het en klaar.
Het gras is bij de buurman groener?

De tijd van de lekkere gevulde koeken van tante Annie, kom op. Vraag aan Robben wat hij wilde, Alex, speelt Farfan nog met veel zin? Aissati? Ik denk dat Gomes weg zou zijn geweest als een grote club zich had gemeld, maar dat is niet gebeurd.

Van Aanholt zit nu toch ook in Engeland!

Ajacieden zijn individuaistischer dan veel andere spelers, zo worden ze toch ook opgeleid: individu binnen het collectief? Zij zullen hun vleugels willen uitslaan, kan niet anders.

Trainen op combinatievoetbal levert pas na lange tijd echt rendement op, die tijd is Ajax niet meer gegund. Gingen spelers vroeger naar het buitenland als ze achter in de twintig waren, midden twintig, Sneijder, Babel en De Mul waren 23, 20 en 21.
Dat Gomes weg zou zijn gegaan als er een absolute topclub zou zijn gekomen is toch niet meer dan logisch? Het punt is dat spelers bij PSV BETER begeleidt worden waardoor ze minder aanpassingsproblemen hebben. Farfan heeft een vormdip, maar presteerde de eerste jaren wel goed.

Aissati heeft een mentaliteitsprobleem.

De zaken die jij noemt hebben totaal niks met het punt te maken wat wordt aangehaald. Misschien moet je het ff opnieuw lezen....
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 6:59 pm

Ten eerste: ik geloof niet in een kopie van wat welke andere vereniging dan ook. Leren van wat andere clubs doen kan geen kwaad.

Ten tweede: op basis waarvan wordt geconcludeerd dat de begeleiding daar beter is? Op basis van het het feit dat de jeugd de top niet haalt? dat de jeugdspelers die worden aangetrokken het niet redden? Vergeet niet dat elke scheet die een Ajacied dwars zit in vier talkshows wordt nagebootst, besproken en wordt afgemaakt. Dat ligt niet aan de begeleiding.

Wat Ajax van andere verenigingen kan leren is omgaan met de pers, ervoor zorgen dat iets niet uitlekt, want uitlekken levert negatieve pubiciteit op.

Iemand die de absolute top wil halen moet in de watten worden gelegd? Het zijn juist watjes die klagen. Ik kan me voorstellen dat er bij het zoeken van een huis sneller gehandeld kan worden, als zal de wens van de speler rond Eindhoven misschien eenvoudiger te vervullen zijn. Ligt het ook niet aan de speler als hij accepteert lang in een hotel te moeten blijven?

Spelers die het wel redden zul je zelden horen klagen. Achteraf vindt Zlatan Ajax een harde leerschool, maar hij is er wel groot geworden en dat is toch de bedoeling.

Met het groene gras elders bedoel ik te zeggen dat ook bij psv genoeg fout gaat. Lasse Quist, het grootste talent van Denemarken, met heimwee naar huis!!!! Ligt dat aan de begeleiding? Was die De Roovere ook niet het grootste Belgische talent? Hij redde het niet, ligt dat aan de begeleiding?

Vermaelen en Vertonghen spelen in Ajax 1. Is dat ondanks de begeleiding? De verschillen zijn niet zo groot.

Enig idee hoeveel jonge spelers die feyenoord had gestald aan de Strevelsweg (aantal appartementen met zgn. moeders en vaders?) Van de 25 Brett Holman en Salamon Kalou? Zij hebben dezelfde begeleiding gekregen als de anderen.

Plaats reactie