Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » do feb 11, 2010 9:45 pm

Het lijkt me wel een ongezellige bedoeling zo in zo'n transferium.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » do feb 11, 2010 9:51 pm

Het is maar net wat je er van maakt. Bekijk die huidige loods maar eens goed. Dat ding kun je toch ook moeilijk gezellig noemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door beelzebub » vr feb 12, 2010 11:57 am

Nu is het nog wachten op een geheime tunnel om slinks het stadion in te komen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr feb 12, 2010 1:27 pm

Het was de enige mogelijkheid om nog een home te hebben. Op Noord zouden de vergunningen nooit meer verlengd worden gezien de veiligheidsrisico's.
Het home moest dus verplaatst worden naar de Zuid zijde, daar is de ruimte echter beperkt en waarschijnlijk stukken duurder. Ben blij dat er alsnog een oplossing tot stand gekomen is.

Nog een stukje over de verplaatsing op ad.nl, met trouwens een schitterende foto! ahahahahaha

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door GangstaRiB » vr sep 17, 2010 3:50 pm

Ik surf zojuist naar Ajax.nl en op het intro scherm staat dat Ajax/de Arena overgaat op kunstgras....

"Ajax gaat over op kunstgras. Kom in het bezit van het laatste stuk gras waar Ajax op gespeeld heeft"

Is dat zomaar besloten ofzo???

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » vr sep 17, 2010 3:57 pm

:smallgrin.gif:

Klik eens op het linkje.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door GangstaRiB » vr sep 17, 2010 3:58 pm

Mmm.. ik zie dat het een grapje is voor het lanceren van de nieuwe mobiele website...

Ik klik nooit op die banners. Rete-irritant.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Ronald! » vr sep 17, 2010 4:22 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Rooie » di nov 23, 2010 6:35 pm

Ajax.nl
Goed gesprek over 'roodwitte ArenA'

23 november 2010
De Ajax Supporters Raad en de afdeling Marketing van Ajax hebben onlangs een gesprek gehad over de mogelijkheden om de Amsterdam ArenA meer roodwit te laten kleuren. Het was een positief gesprek waarin Ajax, de ASR en het sfeerteam op een goede manier met elkaar van gedachten hebben gewisseld.
Al jaren ligt deze wens er bij de supporters. Het gaat dan uiteraard om de kleur van de stoelen, andere gedeeltes in het stadion, maar ook om bijvoorbeeld de verschillende omlopen en de trappenhuizen.

Afgesproken is dat de medewerkers van de afdeling Marketing een en ander gaan onderzoeken. Er wordt gekeken of er mogelijkheden zijn, ook op budgettair gebied. Na dit onderzoek zal er een vervolgafspraak plaats vinden.
Afdeling Marketing? Wat valt er nog te onderzoeken?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Neefkens » di nov 23, 2010 7:16 pm

Wil je álles rood verven en betaal je het allemaal zelf?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » wo nov 24, 2010 12:46 am

Van mij mogen ze de Arena afbreken. Wat een kutstadion!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Arthur » wo nov 24, 2010 9:25 am

Volgens mij 'onderzoeken' ze dit jaarlijks. Als ze dit daadwerkelijk doen kunnen ze het geld voor die onderzoeken beter in de uitvoering stoppen. Maar waarschijnlijk is zo'n bericht niet meer dan een zoethoudertje.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Kowalczyk » wo nov 24, 2010 9:43 am

Rishi schreef:Van mij mogen ze de Arena afbreken. Wat een kutstadion!
Weet je... Lang geleden, in de Ajax Mania-tijd, hadden we hier Ajax Basic (later Ajax Original), een poster die voortdurend dezelfde oude plaat afspeelde over de beursgang en de ArenA. Hij hield er een soort Hans Janmaat-achtig toontje op na, en altijd kwam het weer op hetzelfde neer. Hij kreeg vaak bans en botste voortdurend met iedereen.

Ik vond het ook echt onzin wat hij beweerde. Ik was ervan overtuigd dat de neergang van Ajax niet kwam door de verhuizing naar de ArenA en de beursgang als zodanig. De neergang viel alleen sámen met die dingen, en werd er dus door velen aan opgehangen. Zolang de vereniging AFC Ajax meer dan 50% van de aandelen in handen had, vond ik dat er niet zo veel aan de hand was. En de ArenA? Ach, daar speelden we ook heus wel eens goed.

Ik moet zeggen dat ik daar de laatste jaren toch anders over ben gaan denken.

Er is iets heel wezenlijks kapot. Iets dat veel dieper zit dan de spelers, de jeugdopleiding, de uitslagen, het voetbal. Ik begin langzaam maar zeker te geloven dat Ajax de zaak niet meer écht aan de praat gaat krijgen zolang het een beursgenoteerde onderneming is, die in dit typische net-niet-stadion speelt. De club is ontworteld, loopt structureel met de ziel onder de arm. Een grote club zijn? Ajax kan het niet. Het lukt ze gewoon niet. Het geld heeft Ajax gemakzuchtig gemaakt, en het heeft bovendien een verkeerd slag volk aangetrokken: spelers die Ajax wel leuk vinden voor hun cv, spelers die best miskoop bij Ajax willen zijn, zolang ze hun salaris van 1,2 miljoen maar opstrijken, directeuren die Ajax voor het prestige op hun cv willen en in de huidige structuur bovendien leuke bonussen voor zichzelf kunnen verzinnen.

Ik begin echt te vermoeden dat die rare Ajax Basic het misschien wel bij het juiste eind had, en dat Ajax gewoon van de beurs af moet, een nul moet doorstrepen in alle salarissen en andere bedragen op de begroting en een hele dikke, principiële streep moet zetten onder de cultuur van bedrijfsmatigheid van de laatste vijftien jaar. Deze fase moet afgesloten. Ajax heeft geprobeerd groot te zijn, en het is niet gelukt.

Ik begin te vermoeden dat Ajax alleen weer zichzelf kan worden, wanneer de club weer klein wordt. Arm, maar sexy, heb ik dat in een column al eens genoemd. Nu rennen we in een rondje en komen we er niet meer uit.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door 999 » wo nov 24, 2010 12:32 pm

Zou natuurlijk wel minder opvallen dit zooitje in een kleiner stadion . :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » wo nov 24, 2010 1:25 pm

Ik denk eigenlijk niet dat Ajax met het beëindigen van de beursgang ineens weer heel leuk gaat voetballen.

Kijk, op dit moment dat je weer in een groot zwart gat zit, past het nu wel weer mooi in het verhaal. Een tijdje terug zinderde de Arena toen we die Champions League-kwalificatie afdwongen, nu is het stadion weer kut.

We moeten gewoon die ballen in het doel rossen en kampioen worden. Zo simpel is het. Vorig jaar vond ik het, ondanks het mislopen van de titel, prima om Ajacied te zijn. Nu valt het me weer érg zwaar, maar ik hoef niet meer terug naar 1950.

Ik heb ook geen oplossing, ik weet het. Ik hoop dat anderen het wel hebben, en tot die tijd zal ik er staan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Daily Blind » wo nov 24, 2010 2:11 pm

Ja late nwe ons druk maken om het stadion in deze tijd. Vooral tijd en geld ins teken.

Het moet VERDOMME op het veld beter.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » wo nov 24, 2010 4:32 pm

Thijs schreef: Kijk, op dit moment dat je weer in een groot zwart gat zit, past het nu wel weer mooi in het verhaal. Een tijdje terug zinderde de Arena toen we die Champions League-kwalificatie afdwongen, nu is het stadion weer kut.
Ik vind het stadion altijd kut, succes of geen succes.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Kowalczyk » do nov 25, 2010 10:36 am

@ Thijs:

En toch denk ik dat de enige redding voor deze club downscaling is: weer klein worden, in organisatie en financiële huishouding. Dan word je gedwongen om slimmer te zijn en terug te grijpen op je kernwaarden. Ajax moet niet langer een bedrijf zijn waar je qua cv-building en salaris lekker een paar jaar wilt zitten. Zodra Ajax op díe manier niet langer aantrekkelijk is, zal een buitengewoon schadelijke categorie volk Ajax weer met rust laten. Dan heb ik het over spelers die op zichzelf helemaal niet dolgraag naar Ajax wilden, maar hier gewoon beter kunnen verdienen dan bij de andere geïnteresseerde clubs, en vervolgens liever bij Ajax op de bank blijven zitten dan verhuurd te worden aan Roda. Maar ik heb ook over Van der Aatjes, die niks bij Ajax voelen, maar het gewoon kicken vinden dat ze een spannend, lucratief baantje hebben bij deze club.

Ajax moet weer een club worden die voor dát soort types helemaal niet aantrekkelijk is. Dáár ligt de sleutel.

Zolang Ajax blijft streven naar verdere verhoging van de begroting, zolang de club blijft denken dat de sleutel naar succes het genereren van meer inkomsten is, gaat het niet goed komen. Daar ben ik wel van overtuigd geraakt.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door bryan » ma dec 13, 2010 12:42 am

Tsja, een klein club past wel bij het amateuristisch beleid die er heerst. Ajax is een moderne en grote club en verdient een professioneel, duidelijk en gestroomlijnd voetbalbeleid die daarbij hoort. Dat zo'n beleid ontbreekt betekent niet dat we weer een klein cluppie moeten worden. Dat is gewoon opgeven. Nee, al dat shit moet eruit getrapt worden. Kijk naar Twente, dat is een klein club met groot beleid. Daar lukt het wel. Als je het bestuur van Twente Ajax laat overnemen dan zouden ze met de grotere financiële middelen en internationale allure veel meer bereiken.

Ik bedoel, als ik een shirt wil bestellen op de Engelse winkel van Ajax.nl dan heb ik twee keuzes bij "badge":
Badge:
Geen
Eredivisie badge (€ 5,00)

Geen? Wat is "geen" badge als je geen Nederlands spreekt? Totaal amateurisme.

Kijk naar de Twente site. Zie je de Twitter logo? Juist, ze lopen mee. Ajax loopt achter. Op alle gebieden.

Wat betreft het stadion: de sfeer is soms kut, maar dat ligt eerlijk gezegd aan de supporters. Als de supporters een sfeertje maken, dan heb is het een perfect stadion. Wat mij betreft kunnen ze de verlichting wel iets moderner maken, buiten het veld lijkt het behoorlijk donker. Dit zie je niet met de nieuwe stadions zo als Emirates, waar ook de tribunes verlicht zijn.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » di dec 14, 2010 11:16 pm

Het stadion is ook gewoon kut hoor. Zelfs als iedereen met de vlaggetjes loopt te zwaaien tijdens de CL vind ik het een beetje triest. Ik doe vrolijk mee, zing altijd uitbundig mee maar het stadion is gewoon kil. Lijkt alsof je kilometers van het veld verwijderd bent. Gooi die grachten dicht, kleur de stoeltjes wit en rood, doe wat aan de lichten en je komt al een stuk dichter in de buurt. Verder moeten ze het beton ook maar een kleurtje geven. Dump Boog en SLop en ga aan de slag!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Pride of Amsterdam » wo dec 15, 2010 9:40 am

Rishi schreef:Het stadion is ook gewoon kut hoor. Zelfs als iedereen met de vlaggetjes loopt te zwaaien tijdens de CL vind ik het een beetje triest. Ik doe vrolijk mee, zing altijd uitbundig mee maar het stadion is gewoon kil. Lijkt alsof je kilometers van het veld verwijderd bent. Gooi die grachten dicht, kleur de stoeltjes wit en rood, doe wat aan de lichten en je komt al een stuk dichter in de buurt. Verder moeten ze het beton ook maar een kleurtje geven. Dump Boog en SLop en ga aan de slag!
Dump de grachten hoor ik nu al zo vaak, maar dat gaat gewoon nooit gebeuren aangezien het stadion niet van Ajax is. Die gracht wordt door alle wagens gebruikt bij concerten, en zal niet voor Ajax gedempt worden. Dus dat idee moeten we gewoon overboor gooien. Nu denk ik ook niet dat met rode stoeltjes er een topsfeer komt, want als iedereen gewoon komt zie je d'r toch geen kloot van. Dus daar ligt het echt niet aan.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door 999 » wo dec 15, 2010 2:47 pm

Succes maakt sfeer ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » wo dec 15, 2010 2:49 pm

Zelfs dan niet. Het stadion is echt lelijk!

Als je soms kijkt naar andere wedstrijden zie je gewoon dat de sfeer heel anders is. Hoe het stadion eruit ziet, ook als er lege plekken zijn.. Stukken beter dan bij Ajax. Kan er niks aan doen maar vind de Arena echt bagger!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door joey » wo dec 15, 2010 2:54 pm

Ik ook. Het is een nare betonbak.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door martijn401 » wo dec 15, 2010 3:02 pm

De Arena past idd prima in het straatbeeld van Zuid Oost. Maar op zich ben ik wel redelijk tevreden over de Arena.Het zicht op het veld vind ik prima. De gracht is op veel plekken al opgevuld met een extra ring , dus dat stoort me niet zo meer. Voetbal hoort niet overdekt te worden,maar als het dak dicht zit heb ik niet het gevoel of ik in een gymzaal zit. ( zoals Gelredome).
Grootste ergernis vind ik de logistieke ellende rond een evenement als je met de auto komt.

Plaats reactie