De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 07, 2009 3:34 pm

Mijn primaire reactie nadat ik had gelezen dat MvB stoppen overwoog (overweegt?):

de láffe hónd!

Mijn secundaire reactie: hoe haalt hij het in zijn hersens? Heeft het alleenheerschap in de schoot geworpen gekregen, verliest een paar wedstrijden en we stoppen er maar mee?

Waar is zijn :onfire.gif: gevoel??
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 3:39 pm

Armoedige selectie?

Zo lag het erbij in de zomer:

--------Stekelenburg--------
-Wiel-Vertonghen-Vermaelen-Urby
-------Gabri-----------Lindgren-----
---------------Sarpong--------
--------Suarez-----(Huntelaar)----------

Daar is op ingespeeld en de prut (Luque, Rommedahl, Perez etc.) is afgeserveerd en er is voor 30 miljoen aan spelers gehaald. Tsja, wellicht is de basis wel armoedig, maar vorig jaar werden we hier ook tweede mee.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za feb 07, 2009 3:40 pm

Al denkt hij aan stoppen, dat moet hij niet zeggen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 3:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mijn primaire reactie nadat ik had gelezen dat MvB stoppen overwoog (overweegt?):

de láffe hónd!

Mijn secundaire reactie: hoe haalt hij het in zijn hersens? Heeft het alleenheerschap in de schoot geworpen gekregen, verliest een paar wedstrijden en we stoppen er maar mee?

Waar is zijn :onfire.gif: gevoel??
Nergens, Cees. Dat heeft hij niet.

@Peter: klopt, voor die 34 miljoen kun je met een beetje zoeken vijf, zes spelers halen die een versterking voor Ajax zijn. En er was nog een zekere basis, want Suarez, de Belgen, Stekelenburg, Gabri, Urby, Lindgren, etc. zijn gebleven.

Hoe dan ook, ik ben die excuses zat. We zouden voor de titel gaan, remember?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 4:12 pm

Over automatismen gesproken. Ik heb even wat opstellingen nagetrokken, want we spelen zogenaamd met dezelfde spelers, tenzij er blessures zijn. En dan nog laat MvB iedereen op zijn eigen positie spelen. Automatismen vinden duurt lang, maar het onderstaande lijstje geeft misschien ook wel weer dat je geen automatismen weet te vinden als je zo aan het schuiven bent (vergeef me de inconsistentie van namen, maar deze heb ik gekopieerd uit de topics):

WillemII uit (Eerste wedstrijd seizoen):
Stekelenburg
Silva, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen
Sno, Lindgren, Emanuelson
Suarez, Huntelaar en Sulejmani

Feyenoord uit (21/9):
Stekelenburg;
Van der Wiel, Vermaelen, Oleguer, Emanuelson;
Sno, Sulejmani,Vertonghen;
Suarez, Huntelaar, Sarpong.

Heracles uit (29/10):
Vermeer
Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Emanuelson
Lindgren, De Jong, Vertonghen
Suarez, Huntelaar, Leonardo

Sparta thuis (9/11):
Vermeer
Vd Wiel - Oleguer - Vermaelen -
Vertonghen
Gabri, Suarez, Lindgren
Kennedy. KJH, Urby

PSV thuis (16/11)
Vermeer
Wiel, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen
Enoh, Kennedy, Lindgren
Rommedahl, Suarez, Emanuelson

Volendam uit (7/12)
Vermeer
Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Vermaelen;
Enoh, Sulejmani, Lindgren;
Suarez, Cvitanich, Urby

ADO thuis (28/12)
Vermeer
VD Wiel, Oleguer, Vertonghen, Vermaelen
Gabri, Sulejmani, Enoh
Suarez, Dario, Urby

Heerenveen thuis (31/1)
Stekelenburg
VD Wiel, Wielaert, Vermaelen, Schilder
Gabri, Sulejmani - Anita
Suarez - Dario - Urby

Een lange, lange zoektocht naar een optimaal elftal. Nu tegen Vitesse wordt het weer anders, maar het is zo ook wel logisch dat we geen fatsoenlijk voetbal spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 07, 2009 4:38 pm

Donkey Shot schreef:het is dan ook wel een megaklus hoor, niet alleen voor de supporters alleen, maar marco zit ook opgescheept met een armoedige MvG-selectie.
Ik vind dat altijd wat overdreven, super is het niet maar vorig jaar deden we tot de laatste speelronde gewoon mee om de titel hoor. Er wordt nog wel eens de indruk gewekt alsof ie op een absoluut nulpunt moest beginnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 07, 2009 4:39 pm

Inderdaad, en dat is dus bij lange na niet het geval.
Laatst gewijzigd door 999 op za feb 07, 2009 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 4:43 pm

Mooi lijstje, Peter. Zegt genoeg, lijkt me.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 07, 2009 4:49 pm

joey schreef:Mooi lijstje, Peter. Zegt genoeg, lijkt me.
Mij ook!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za feb 07, 2009 5:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mijn primaire reactie nadat ik had gelezen dat MvB stoppen overwoog (overweegt?):

de láffe hónd!
Mijn secundaire reactie: hoe haalt hij het in zijn hersens? Heeft het alleenheerschap in de schoot geworpen gekregen, verliest een paar wedstrijden en we stoppen er maar mee?

Waar is zijn :onfire.gif: gevoel??
Dat gevoel heb ik nog steeds! Echt een vieze vent!!!! Hij heeft heel wat goed te maken hoor..
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za feb 07, 2009 5:13 pm

Eigenlijk mag ie van mij gaan! Halen we Rutten op..
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 07, 2009 5:18 pm

Rishi schreef:Eigenlijk mag ie van mij gaan! Halen we Rutten op..
Ja, gaat dat ook weer kut, mag die mooi over een paar maanden weg. Mooi, halen we Co op! Joepie. :onfire.gif: Half jaar later: Opflikkeren met die vent. :1evil.gif: Mooi, halen we Rijkaard op! :onfire.gif: Half jaar later; Opflikkeren met die vent. :1evil.gif: Enzovoorts, denk je dat dat de oplossing is Rishi? Weet je nou nog steeds niet beter na de laatste jaren om het jaar/half jaar een andere trainer aan het roer te hebben gehad? Nu weer een trainer eruit flikkeren is het domste wat je kan doen, telkens doen we maar weer. En wat schieten we ermee op? Helemaal niks, vaak heeft het gewoon ook tijd nodig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 07, 2009 5:28 pm

Tijd zat

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 07, 2009 5:29 pm

Een half/drie kwart jaar om de troep van plus minus 5 jaar op te ruimen? Welke al ongeveer 10 jaar geleden is begonnen met groeien?
Ik vind het knap, zou zeggen, laat maar zien of draag degene voor die dat wel zou kunnen. Ik ken hem niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 07, 2009 5:29 pm

Vorig jaar deden we tot en met de laatste speeldag mee om de titel.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 07, 2009 5:31 pm

Wat is dat nou voor een vaag antwoord? Vorig jaar lag heel de competitie op zijn gat, twee jaar terug kon Ajax nota bene van 11 punten achter terug komen tot op de laatste speeldag. Wat maakt dat voor een verschil in deze situatie? Je wil zeggen dat het vorig jaar wel goed ging?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 5:32 pm

Daniel_vT schreef:Een half/drie kwart jaar om de troep van plus minus 5 jaar op te ruimen? Welke al ongeveer 10 jaar geleden is begonnen met groeien?
De rommel? Heb je mijn lijstje gezien? Van Basten werkt met een aardige selectie, hoor. En mocht het rommel zijn, dan had hij die 'luttele' miljoenen misschien wat beter kunnen verdelen. Een tijdje geleden werd er ook nog verkondigd dat Vertonghen, Urby, Wiel en dergelijk een stap voorwaats hebben gemaakt. Al met al heeft Marco dus topaankopen gedaan en spelers van voorheen beter gemaakt, maar leidt het tot paupervoetbal en 1 punt meer. Poeh, zeg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 07, 2009 5:33 pm

Daniel_vT schreef:Wat is dat nou voor een vaag antwoord? Vorig jaar lag heel de competitie op zijn gat, twee jaar terug kon Ajax nota bene van 11 punten achter terug komen tot op de laatste speeldag. Wat maakt dat voor een verschil in deze situatie? Je wil zeggen dat het vorig jaar wel goed ging?
Vind jij het beter gaan onder Marco met al zn miljoentjes? Volgens mij hebben we nu zelfs minder punten dan vorig jaar na even veel wedstrijden. Zie jij met het verstrijken van de tijd meer progressie onder Marco? Ikke niet.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 07, 2009 5:34 pm

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen denken dat je een winnend team direct bij elkaar koopt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 5:35 pm

brigade zuid schreef:
Daniel_vT schreef:Wat is dat nou voor een vaag antwoord? Vorig jaar lag heel de competitie op zijn gat, twee jaar terug kon Ajax nota bene van 11 punten achter terug komen tot op de laatste speeldag. Wat maakt dat voor een verschil in deze situatie? Je wil zeggen dat het vorig jaar wel goed ging?
Vind jij het beter gaan onder Marco met al zn miljoentjes? Volgens mij hebben we nu zelfs minder punten dan vorig jaar na even veel wedstrijden. Zie jij met het verstrijken van de tijd meer progressie onder Marco? Ikke niet.
Wedden dat er in september 2009 weer een totaal ander elftal staat? Het is niet voor niets dat er in vergelijk met begin dit jaar maar 2 à 3 spelers nog op dezelfde positie staan, hoor. Van Basten probeert van alles en nog wat, maar krijgt de boel niet aan het voetballen. Spijtig maar waar.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 07, 2009 5:35 pm

Peter schreef:
Daniel_vT schreef:Een half/drie kwart jaar om de troep van plus minus 5 jaar op te ruimen? Welke al ongeveer 10 jaar geleden is begonnen met groeien?
De rommel? Heb je mijn lijstje gezien? Van Basten werkt met een aardige selectie, hoor. En mocht het rommel zijn, dan had hij die 'luttele' miljoenen misschien wat beter kunnen verdelen. Een tijdje geleden werd er ook nog verkondigd dat Vertonghen, Urby, Wiel en dergelijk een stap voorwaats hebben gemaakt. Al met al heeft Marco dus topaankopen gedaan en spelers van voorheen beter gemaakt, maar leidt het tot paupervoetbal en 1 punt meer. Poeh, zeg.
De hele club was een rommel, niet alleen de selectie. En dat allemaal moet schoongemaakt worden, dat heeft allemaal invloed op het spel. Toe maar hoor, flikker er maar weer een trainer uit, goed zo, schieten we een hoop mee op. Zul je het zelf wel zien, prima.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 5:35 pm

Daniel_vT schreef:Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen denken dat je een winnend team direct bij elkaar koopt.
--------Stekelenburg--------
-Wiel-Vertonghen-Vermaelen-Urby
-------Gabri-----------Lindgren-----
---------------Sarpong--------
--------Suarez-----(Huntelaar)----------

11 nieuwe inderdaad. :hypocrite.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za feb 07, 2009 5:36 pm

Als het voorheen kut ging met dat elftal, waarom zou het nu wel goed gaan dan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 07, 2009 5:36 pm

Ik vroeg of je progressie ziet Daniel.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za feb 07, 2009 5:36 pm

Jij bent van mening dat we met 10 man kunnen beginnen, aangezien we anders toch een rode kaart krijgen Peter?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie