De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 1:55 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Aanname, geen feit.
Dit stadium ben ik echt allang gepasseerd.
Dus herhaal je het maar tientallen keren om alle blinden en ongelovigen te doen inzien dat jouw waarheid dé waarheid is? Ik zie een parallel...

Krijgen anderen wel gewoon de vrijheid uit te gaan van feiten?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 1:56 pm

Zeux schreef:Behoort het ook tot zijn opdracht om actief mee te doen aan een rechtszaak waar de Bestuursraad part noch deel aan heeft? Zelfs Ajax part noch deel aan heeft? Dit is een rechtszaak tussen twee individuen.
Een rechtszaak waarbij hij als getuige optreedt. Simpelweg omdat hij er was en hem dat gevraagd is. Niet zo vreemd, toch? Hij is hier ook helemaal niet omdat hij een functie bij Ajax heeft, maar omdat hij een oud-teamgenoot wil helpen z'n naam te zuiveren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 1:58 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Waarom gaat die Ten Have niet gewoon weg? Begrijpen jullie dat nou? :confused.gif: Hij heeft totaal niets meer bij Ajax te zoeken. De ledenraad heeft hem al verschillende malen verzocht om op te stappen, en bovendien heeft de bestuursraad als opdracht meegekregen om de leden van de RvC uit hun functie te ontzetten.

Zou het om geld gaan? :confused.gif:
Naamzuivering, neem ik aan. Ten Have zal geen moeite hebben om na Ajax weer een ander projectje te vinden (waarvan hij er sowieso natuurlijk meerdere heeft lopen), maar het is desalniettemin wel zo prettig om zo positief mogelijk te vertrekken.
Of hij neemt zijn opdracht serieus en denkt niet zozeer aan zijn eigen belang, dit brengt hem meer negatiefs dan positiefs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo dec 28, 2011 2:04 pm

Aan wiens belang denkt hij dan? Het belang van de spelers? De supporters? De trainers? De leden? Maar dat zijn toch niet eens hoogleraren? :confused.gif:


Ten Have heeft geen toekomst meer bij Ajax. Hij kon beter meteen vertrekken toen hem dat voor het eerst gevraagd werd. Met de aanstelling van Van Gaal heeft hij gegokt en verloren. Het idee dat de hele club wel mee zou waaien met die beslissing omdat Van Gaal zo'n clubicoon was, bleek een vergissing.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 2:04 pm

Jabu schreef:Of hij neemt zijn opdracht serieus en denkt niet zozeer aan zijn eigen belang, dit brengt hem meer negatiefs dan positiefs.
Zijn opdracht is niet meer, Jabu. De ledenraad die voor zijn benoeming was is niet meer (en heeft zich daarvoor al tegen hem gekeerd) en de aandeelhouders pruimen hem niet.

Of hij nou 'gelijk' heeft of niet, van zijn opdracht is niets meer over.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo dec 28, 2011 2:07 pm

Tja, volgens mij kan ie dankzij de T. en Derksen allang niet meer met goed fatsoen weg .. En zal ie als ie weg gaat nog wel meer drek over zich heen krijgen van de T. en Derksen ..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 2:15 pm

Jöhnk schreef:Aan wiens belang denkt hij dan? Het belang van de spelers? De supporters? De trainers? De leden? Maar dat zijn toch niet eens hoogleraren? :confused.gif:
Het belang dat er bij een organisatie als Ajax obv procedures gewerkt moet worden en dat die ook gevolgd worden. Dus niet direct zwichten voor smeercampagnes van de Telegraaf, VI, etc. Zo is het voor geen enkele bestuurders mogelijk om te werken bij Ajax. Je zal namelijk altijd onverkort de dictaten van Cruijff moeten uitvoeren, anders schrijft hij je volgens eigen zeggen kapot. Zo creëer je nooit een situatie waarbij obv overtuiging beleid gemaakt wordt. Het is iig mijn overtuiging dat die situatie niet in het belang van Ajax is en één van de voornaamste redenen is van de huichelarij binnen Ajax.

De club in zijn geheel uit handen geven aan Cruijff/Derksen/De Groot/Molenaar, etc. lijkt mij niet wenselijk. Ook al zou het tot sportieve verbetering leiden, ik ben fan van een club om meer dan alleen winst of verlies. De Telegraaf en VI-rotzooi herken ik mijzelf totaal niet in.
Laatst gewijzigd door jabu op wo dec 28, 2011 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 2:16 pm

Jabu schreef:
Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Waarom gaat die Ten Have niet gewoon weg? Begrijpen jullie dat nou? :confused.gif: Hij heeft totaal niets meer bij Ajax te zoeken. De ledenraad heeft hem al verschillende malen verzocht om op te stappen, en bovendien heeft de bestuursraad als opdracht meegekregen om de leden van de RvC uit hun functie te ontzetten.

Zou het om geld gaan? :confused.gif:
Naamzuivering, neem ik aan. Ten Have zal geen moeite hebben om na Ajax weer een ander projectje te vinden (waarvan hij er sowieso natuurlijk meerdere heeft lopen), maar het is desalniettemin wel zo prettig om zo positief mogelijk te vertrekken.
Of hij neemt zijn opdracht serieus en denkt niet zozeer aan zijn eigen belang, dit brengt hem meer negatiefs dan positiefs.
Ik denk ook het eerste. Hij zit de rit uit, zoals het hoort.

En eergevoel zal vast ook meespelen: niet buigen voor een vuile oorlog. Ik kan daar wel respect voor opbrengen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 2:17 pm

Jabu schreef:
Jöhnk schreef:Aan wiens belang denkt hij dan? Het belang van de spelers? De supporters? De trainers? De leden? Maar dat zijn toch niet eens hoogleraren? :confused.gif:
Het belang dat er bij een organisatie als Ajax obv procedures gewerkt moet worden en dat die ook gevolgd worden. Dus niet direct zwichten voor smeercampagnes van de Telegraaf, VI, etc. Zo is het voor geen enkele bestuurders mogelijk om te werken bij Ajax. Je zal namelijk altijd onverkort de dictaten van Cruijff moeten uitvoeren, anders schrijft hij je volgens eigen zeggen kapot. Zo creëer je nooit een situatie waarbij obv overtuiging beleid gemaakt wordt. Het is iig mijn overtuiging dat die situatie niet in het belang van Ajax is en één van de voornaamste redenen is van de huichelarij binnen Ajax.
+1

Als de 'overwinning' van Cruijff iets zal aantonen, dan is het dat een vuile oorlog werkt (niets nieuws, maar desondanks weer pijnlijk om te concluderen)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo dec 28, 2011 2:31 pm

Jabu schreef:Het belang dat er bij een organisatie als Ajax obv procedures gewerkt moet worden en dat die ook gevolgd worden.
Dat is dus juist totaal niet belangrijk, zoals we de laatste maanden gemerkt hebben. Die procedures kun je namelijk zodanig oprekken, dat ze nauwelijks enige waarde meer hebben.
Dus niet direct zwichten voor smeercampagnes van de Telegraaf, VI, etc. Zo is het voor geen enkele bestuurders mogelijk om te werken bij Ajax.
Ach, smeercampagnes....het was de ledenraad die de RvC vroeg om op te stappen. Niet de Telegraaf. En laatst vroeg de ALV het weer aan de bestuursraad: zorg er alsjeblieft voor dat Ten Have verdwijnt en nooit meer terugkomt.

Het zijn natuurlijk geen hoogleraren, maar als je enigszins democratisch denkt, dien je die standpunten uiterst serieus te nemen.


Sowieso vind ik de situatie kolderiek. Na het jarenlang dom houden van de leden, worden die mensen eindelijk belangrijk gemaakt (met Cruijff als aanstichter). Mensen die tegen dictatuur zijn zouden dat juist moeten toejuichen.
Je zal namelijk altijd onverkort de dictaten van Cruijff moeten uitvoeren, anders schrijft hij je volgens eigen zeggen kapot.
Dit heb jij hem horen zeggen? Of neem je het aan van Coronel?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 2:31 pm

Het zijn niet Derksen en De Groot die Ten Have vragen te vertrekken, maar de leden van Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo dec 28, 2011 2:34 pm

Bertje schreef:Het zijn niet Derksen en De Groot die Ten Have vragen te vertrekken, maar de leden van Ajax.
Och erm, die ontzettend onschuldige De Groot en Derksen toch... :hypocrite.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo dec 28, 2011 2:38 pm

Jabu schreef:
Jöhnk schreef:Aan wiens belang denkt hij dan? Het belang van de spelers? De supporters? De trainers? De leden? Maar dat zijn toch niet eens hoogleraren? :confused.gif:
Het belang dat er bij een organisatie als Ajax obv procedures gewerkt moet worden en dat die ook gevolgd worden. Dus niet direct zwichten voor smeercampagnes van de Telegraaf, VI, etc. Zo is het voor geen enkele bestuurders mogelijk om te werken bij Ajax. Je zal namelijk altijd onverkort de dictaten van Cruijff moeten uitvoeren, anders schrijft hij je volgens eigen zeggen kapot. Zo creëer je nooit een situatie waarbij obv overtuiging beleid gemaakt wordt. Het is iig mijn overtuiging dat die situatie niet in het belang van Ajax is en één van de voornaamste redenen is van de huichelarij binnen Ajax.

De club in zijn geheel uit handen geven aan Cruijff/Derksen/De Groot/Molenaar, etc. lijkt mij niet wenselijk. Ook al zou het tot sportieve verbetering leiden, ik ben fan van een club om meer dan alleen winst of verlies. De Telegraaf en VI-rotzooi herken ik mijzelf totaal niet in.
Voor de zoveelste keer: Als je met Cruijff in zee gaat, neemt hij alles over. Alleen visie over de jeugdopleiding? Vergeet het maar, binnen de kortste keren moet je uit de Telegraaf lezen hoe het eigenlijk zou moeten.

Dat vind ik de allerbelangrijkste les van deze hele rotzooi: Cruijff geef je een vinger, maar hij neemt de hand. Er zijn al vele bestuuders zo gesneuveld. Coronel /Boog en Ten Have proberen tegengas te geven en worden professioneel door de Telegraaf kallt gestelt (respect voor de hoeveelheid shit die ze over zich heen krijgen).

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo dec 28, 2011 2:47 pm

Zeux schreef:
Bertje schreef:Het zijn niet Derksen en De Groot die Ten Have vragen te vertrekken, maar de leden van Ajax.
Och erm, die ontzettend onschuldige De Groot en Derksen toch... :hypocrite.gif:
Wat Bert stelt, is natuurlijk waar.

Maar de GKL II blijft in het kader van change management liever zitten. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 2:52 pm

Bertje schreef:Het zijn niet Derksen en De Groot die Ten Have vragen te vertrekken, maar de leden van Ajax.
Dat krijg je er hier op de een of andere manier dus niet in he.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 2:52 pm

Zeux schreef:Och erm, die ontzettend onschuldige De Groot en Derksen toch... :hypocrite.gif:
Leg me geen woorden in de mond. Als we het toch bij de feiten willen houden, laten we dat dan echt doen. De leden en aandeelhouders willen Ten Have niet (meer).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 3:13 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:Het zijn niet Derksen en De Groot die Ten Have vragen te vertrekken, maar de leden van Ajax.
Dat krijg je er hier op de een of andere manier dus niet in he.
Misschien moet je doel ook niet zijn iets er bij anderen in te krijgen? Er is nml zoveel wat je er bij beide kampen niet inkrijgt. Doe dus ajb niet steeds alsof je de waarheid in pacht hebt en compleet objectief bent.

De leden van Ajax besluiten obv de berichtgeving zoals door Derksen en De Groot erin gestampt. Overigens willen zij ook dat Cruijff opstapt, alleen ziet zijn kamp hem dan wel weer terugkeren als 'adviseur'. Ondertussen is volgens mij wel duidelijk hoe vrijblijvend adviezen zijn en wat er gaat gebeuren als iemand daar kritisch over is.
Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Het belang dat er bij een organisatie als Ajax obv procedures gewerkt moet worden en dat die ook gevolgd worden.
Dat is dus juist totaal niet belangrijk, zoals we de laatste maanden gemerkt hebben. Die procedures kun je namelijk zodanig oprekken, dat ze nauwelijks enige waarde meer hebben.
De vraag is alleen wie die procedures oprekt? Als een ieder zijn of haar taak als lid van de RvC even serieus zou nemen, dan mankeert er niet zoveel aan de procedures.

Ik ben overigens wel benieuwd wat jij van de hier door Voetske geplaatste laatste column van Cruijff vindt?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 3:21 pm

Het is niet zozeer het serieus nemen van een taak als commissaris, als wel het serieus nemen van medecommissarissen. En dat geldt voor beide partijen.

Maar goed, de RvC is een gepasseerd station, Cruijff incluis. De leden en aandeelhouders willen deze mensen weg, dus moeten ze gaan. De leden hebben nu vijf mensen het vertrouwen gegeven en die moeten (op basis van de wens van de leden) samen met de aandeelhouders nu bepalen hoe het verder gaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo dec 28, 2011 3:27 pm

Jabu schreef:De leden van Ajax besluiten obv de berichtgeving zoals door Derksen en De Groot erin gestampt.
Is dit een feit of een aanname? :confused.gif:

Ik vind dit een matig excuus om de leden niet serieus te nemen, zelfs al zou je gelijk hebben.


Niet gelezen. Ik zal die column zo even zoeken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 3:32 pm

Bertje schreef:Het is niet zozeer het serieus nemen van een taak als commissaris, als wel het serieus nemen van medecommissarissen. En dat geldt voor beide partijen.
Daar heb je gelijk in. Beide partijen nemen elkaar op dit moment niet meer serieus en vechten hun ruzies zelfs via de media uit. Het verbaasd mij dat de AFM niet ingrijpt. Overigens vraag ik mij af of bij alle partijen de bereidheid om elkaar serieus te nemen vanaf het begin er wel is geweest.
Bertje schreef:Maar goed, de RvC is een gepasseerd station, Cruijff incluis. De leden en aandeelhouders willen deze mensen weg, dus moeten ze gaan.
En ook zich niet meer met Ajax bemoeien in een andere hoedanigheid? Het is nml niet zo heel stoer om steeds te roepen 'we moeten opstappen', als je zelf van plan bent terug te keren als adviseur. Dan wil je dus feitelijk alleen dat de anderen van het toneel verdwijnen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo dec 28, 2011 3:38 pm

Cruijff kan niet zichzelf als adviseur benoemen. Pas als de leden van Ajax en/of de aandeelhouders daar om vragen, dan is im frage wat de wens van Cruijff is hieromtrent. Dat lijkt me een hele normale gang van zaken. Als de leden van Ajax om Ten Have zouden vragen, zou daar ook serieus naar gekeken moeten worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 28, 2011 3:47 pm

Ik denk, dat is dus mijn persoonlijke mening en geen feit, dat Cruijff zich er niet zoveel van aantrekt of hij gevraagd wordt of niet en zijn 'adviezen/dictaten' gevraagd of ongevraagd sowieso wel zal uitvaardigen. Met het benoemen in een officiële functie was bij mij iig de hoop aanwezig dat het gal spuwen via de bekende spreekbuizen zou verminderen, maar dat lijkt alleen maar te zijn toegenomen.

Maar als de leden dat willen dan zij dat zo.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo dec 28, 2011 4:07 pm

@Jabu: de essentie van de column van Cruijff is volgens mij dat zo ongeveer iedereen wil dat Ten Have vertrekt, maar dat hij toch blijft zitten en Ajax in diskrediet kan blijven brengen. Zoals bekend ben ik het daar dus volledig mee eens.

Waarom gaat hij niet gewoon weg? Dan schrappen we de benoeming van Van Gaal van alle agenda's en kunnen zijn opvolgers naar eigen inzicht een AD aanstellen. Of is het soms in het belang van Ajax dat de benoeming van Van Gaal er toch nog even doorheen wordt gedrukt zodat we straks weer in een lastig parket komen te zitten met alle onrust die daarbij komt?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 28, 2011 4:11 pm

Jabu schreef:
Peter schreef:
Bertje schreef:Het zijn niet Derksen en De Groot die Ten Have vragen te vertrekken, maar de leden van Ajax.
Dat krijg je er hier op de een of andere manier dus niet in he.
Misschien moet je doel ook niet zijn iets er bij anderen in te krijgen? Er is nml zoveel wat je er bij beide kampen niet inkrijgt. Doe dus ajb niet steeds alsof je de waarheid in pacht hebt en compleet objectief bent.
Dat smeer je me de hele tijd aan, maar wat bertmans roept is gewoon feitelijk. De RvC heeft geen toekomst en dat ligt allemaal niet aan de Telegraaf of aan de VI. Het zijn de leden die het vertrouwen hebben opgezegd. Daar kun je van alles van vinden, maar zo ligt de boel erbij. De rol van de huidige RvC is uitgespeeld en de lijn Cruijff blijft overeind. De vraag is of Cruijff hier zelf nog een rol in krijgt, maar veel zal afhangen van de nieuwe RvC. Daar zullen weer wat (oud)-voetballers in plaatsnemen en zo krijgt de voetbalclub wat meer voetbalinhoud.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo dec 28, 2011 4:34 pm

Peter schreef:
Jabu schreef:
Peter schreef:
Dat krijg je er hier op de een of andere manier dus niet in he.
Misschien moet je doel ook niet zijn iets er bij anderen in te krijgen? Er is nml zoveel wat je er bij beide kampen niet inkrijgt. Doe dus ajb niet steeds alsof je de waarheid in pacht hebt en compleet objectief bent.
Dat smeer je me de hele tijd aan, maar wat bertmans roept is gewoon feitelijk. De RvC heeft geen toekomst en dat ligt allemaal niet aan de Telegraaf of aan de VI. Het zijn de leden die het vertrouwen hebben opgezegd. Daar kun je van alles van vinden, maar zo ligt de boel erbij.
Ben je nou echt zo naief?

Plaats reactie