Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Arthur » di sep 19, 2023 10:20 pm

Het klinkt allemaal niet heel zuiver, maar toch heb ik de indruk dat dit soort dealtjes continu gebeurt en nu vooral wordt gebruikt als stok om Mislintat mee te slaan.

Het zou in ieder geval een gigantisch drama zijn als hij dit niet overleeft.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » di sep 19, 2023 10:22 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 19, 2023 10:07 pm
LucaS schreef:
di sep 19, 2023 9:51 pm
zeux schreef:
di sep 19, 2023 9:46 pm


Ah, semantics.

:biggthumpup.gif:
Nee hoor. Groot verschil
Het verschil is helemaal niet groot en vooral totaal niet relevant in deze. Lul niet zo slap.

Sven heeft namens Ajax een speler gekocht waardoor een investeerder in zijn bedrijf verrijkt is. Allemaal zonder Ajax van dat alles op de hoogte te stellen. Vind jij dat allemaal 100% koosjer?

En als blijkt dat waar is dat hij op de dag van de transfer naar die zaakwaarnemer is overgestapt op aandringen van Sven? Zou dat ook allemaal prima moeten kunnen?

Als dit onderzoek niet heel, heel, heeeeeeel overduidelijk Sven cleart (wat ik zo langzamerhand niet zo snel meer zie gebeuren) dan denk ik helaas dat er maar één uitweg is.

Ik hoop oprecht dat dit goed komt allemaal, maar vrees het ergste.
Het verschil is gigantisch
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Scherrer » di sep 19, 2023 10:23 pm

zeux schreef:
di sep 19, 2023 9:58 pm
Scherrer schreef:
di sep 19, 2023 9:50 pm
zeux schreef:
di sep 19, 2023 9:47 pm
Ondertussen meldt de Telegraaf dat Mislintat Sosa zou hebben gevraagd voor die zaakwaarnemer te kiezen...
Oké, als dit waar is wordt het wel héél shady.
Premium-artikel, dus geen idee wat de onderliggende 'feiten' zijn.

Plus dat het de Telegraaf blijft. Driessen en Verwey hebben nu natuurlijk een field day...
Ik heb ook geen Telegraaf-abonnement maar gelukkig is daar altijd nog Ajax Showtime dat artikeltjes binnen een uur overtypt en als nieuws op de website gooit. :smallgrin.gif:

'Mislintat adviseerde Sosa over te stappen naar zaakwaarnemer Beck'
vandaag, 22:20 door Jesse ter Haar

Bron De Telegraaf - Laatst geüpdatet vandaag 22:55

Sven Mislintat heeft Borna Sosa op de slotdag van de transfermarkt aangeraden om van zaakwaarnemer te wisselen, zo schrijft De Telegraaf. Eerder was Thies Bliemeister van CAA Stellar zijn agent, maar de directeur voetbalzaken van Ajax raadde hem aan om over te stappen naar Arthur Beck - de man met aandelen in het eigen bedrijf van Mislintat. Alleen op die manier zou de transfer kunnen worden afgerond. Dat gebeurde, via Mislintats zakenrelatie Beck.

De bestuurder is medeoprichter van het bedrijf Matchmetrics GmbH. Aanvankelijk deelde hij de aandelen evenredig met vier aandelen, maar kort na zijn aanstelling bij Ajax kreeg hij plots 35 procent van de aandelen in handen. Tegelijkertijd kreeg ook Duits zaakwaarnemerskantoor AKA Global aandelen in de organisatie. AKA Global wordt gerund door Kerim Cerit en de genoemde zaakwaarnemer Beck.

Mislintat had contact met Beck inzake de transfer van Eduard Spertsyan, maar dat ging niet door. De transfer van Sosa echter wel. Het grote probleem hierbij is het feit dat de handelswijze van Mislintat niet samengaat met de corporate governance van de club. Volgens deze bepaling mag een directeur van Ajax geen besluiten nemen over onderwerpen waarbij deze een tegenstrijdig belang heeft. Gezien de aandelen die Beck heeft, kan het zo worden beoordeeld dat er sprake is van een dergelijk belang.

Aanvankelijk was Bliemeister dus de zaakwaarnemer van Sosa. Op 31 augustus echter, kreeg de back een bericht van Mislintat. Daarin stond de vraag of Sosa wilde videobellen, wanneer hij via de beeldverbinding niet alleen de Mislintat maar ook Beck trof. Op een ander moment vertelt Sosa aan Bliemeister dat hij de transfer naar Ajax enkel kan maken wanneer hij overstapt naar Beck. Mislintat zou immers alleen zaken willen doen met zijn landgenoot en niet met een zaakwaarnemer van CAA Stellar. Sosa stond niet te springen om de overstap van Bliemeister naar Beck, maar wilde graag naar Ajax en besloot het toch te doen.

Het werk van Beck in de transfer van Sosa ging verder dan alleen het opstellen van het contract. Namens Ajax ging hij de onderhandelingen in met VfB Stuttgart en kwam hij tot een te betalen transfersom. 'Het heeft ermee te maken dat Mislintat en zijn oude werkgever Stuttgart op slechte voet met elkaar staan. Maar ook bij de uiteindelijk afgeketste deal van Eduard Spertsyan werd Beck er door Mislintat tussen geschoven.'


Vragen aan Van Halst
Naar aanleiding van het verhaal rond Mislintat zijn er aan Jan van Halst - de tijdelijke algemeen directeur van Ajax - elf vragen gesteld. Voorbeelden zijn of er voor de aanstelling van Mislintat is geïnformeerd bij zijn vorige werkgevers Arsenal, Dortmund en Stuttgart, waarom Ajax toestemming heeft gegeven dat Mislintat bij zijn in dienst treden twintig procent van de aandelen van Matchmetrics GmbH behield en waarom Mislintat niet op non-actief wordt gesteld. De reactie van Van Halst: 'Wij waren voordat Sven Mislintat werd aangesteld reeds op de hoogte van zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt.'
Het is de T, van de walgelijke Mike en Valentijn, dus ik neem het met een kilo zout. Maar als het dikgedrukte waar is, is het exit Mislintat. Dit kan echt niet.
***

columbus
Berichten: 5463
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door columbus » di sep 19, 2023 10:24 pm

GangstaRiB schreef:
columbus schreef:
di sep 19, 2023 10:02 pm
Ik wacht het onderzoek wel eerst even af, een onderzoek waar Mislintat ook gewoon aan meewerkt. Half Telegraaf gaat alweer schuimbekkend tekeer. Mijn eerste reactie is dat heel veel storm is. En het bizarre is, als ajax 12 punten zou hebben zou er werkelijk geen hond naar kraaien
Is toch helemaal niet relevant? Ik had dit ook niet verwacht. Ik was alleen maar pissed dat er zoveel rotzooi werd aangekocht. Maar nu zit aan die rotzooi ook nog eens een vies geurtje. Prima om het onderzoek af te wachten maar ik zou er niet rouwig om zijn als hij vertrekt. Zijn aankopen als TD vind ik treurig voor een club als Ajax.
Hier de aankopen noemen dat je ze niet zo goed vindt, vind ik dan weer niet relevant. De kwaliteit van een speler staat los van een deal die niet pluis is. Agree to disagree

Overigens ben ik erg voorstandster van dat iemand onschuldig is tot anders wordt bewezen. En mocht er wel een kern van waarheid inzitten dan mag heel Ajax, als beursgenoteerd bedrijf, zich doodschamen. Dat dit gemist wordt door zoveel mensen…

Maar nogmaals, onschuldig tot anders wordt bewezen lijkt me wel fair

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » di sep 19, 2023 10:25 pm

LucaS schreef:
di sep 19, 2023 10:20 pm
Scherrer schreef:
di sep 19, 2023 9:54 pm
LucaS schreef:
di sep 19, 2023 9:51 pm


Nee hoor. Groot verschil
Onzin, LucaS. Iedereen weet wat er wordt bedoeld met 'een speler van zaakwaarnemer X'. Heel flauw dit.
Maar dat stond er niet. Er stond dat Ajax een speler heeftvgekocht van een zaakwasrnemer. Ischelemaal niet gebruikelijk. Ik weet van geen van de spelers bij welke zaakwaarnemer die zit.

2 vragen zijn van belang...had Ajax die speler ook gekocht als ie een andere zaakwaarnemer had gehad, en is de betaalde commissie marktconform
Dat is gewoon onjuist. De eerste vraag is waarom Sven Ajax niet op de hoogte heeft gesteld van deze link.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » di sep 19, 2023 10:26 pm

Arthur schreef:
di sep 19, 2023 10:20 pm
Het klinkt allemaal niet heel zuiver, maar toch heb ik de indruk dat dit soort dealtjes continu gebeurt en nu vooral wordt gebruikt als stok om Mislintat mee te slaan.
Heb jij eerder gehoord van een zaakwaarnemer die aandelen heeft in het bedrijf van een Technisch Directeur die namens een voetbalclub zaken met die voetbalmakelaar doet, terwijl de club waarvoor de TD werkt niet op de hoogte is van dat 'zakelijke belang'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 10:26 pm

Als ik Kroes was, bleef ik weg bij Ajax.
Je integriteit gaat altijd naar de klote bij Ajax.

Als je niet ‘meewerkt’ wordt je kapot geschreven en als je meewerkt is je integriteit weg.

Mislintat is klaar, dit wordt als stok gebruikt. Voordat er maar iets duidelijk is dmv rapport, is hij al weg.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » di sep 19, 2023 10:28 pm

LucaS schreef:
di sep 19, 2023 10:22 pm
Mr. Ajax schreef:
di sep 19, 2023 10:07 pm
LucaS schreef:
di sep 19, 2023 9:51 pm


Nee hoor. Groot verschil
Het verschil is helemaal niet groot en vooral totaal niet relevant in deze. Lul niet zo slap.

Sven heeft namens Ajax een speler gekocht waardoor een investeerder in zijn bedrijf verrijkt is. Allemaal zonder Ajax van dat alles op de hoogte te stellen. Vind jij dat allemaal 100% koosjer?

En als blijkt dat waar is dat hij op de dag van de transfer naar die zaakwaarnemer is overgestapt op aandringen van Sven? Zou dat ook allemaal prima moeten kunnen?

Als dit onderzoek niet heel, heel, heeeeeeel overduidelijk Sven cleart (wat ik zo langzamerhand niet zo snel meer zie gebeuren) dan denk ik helaas dat er maar één uitweg is.

Ik hoop oprecht dat dit goed komt allemaal, maar vrees het ergste.
Het verschil is gigantisch
Nee, dat is het niet, en het is vooral totaal niet relevant.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 10:32 pm

zeux schreef:
Arthur schreef:
di sep 19, 2023 10:20 pm
Het klinkt allemaal niet heel zuiver, maar toch heb ik de indruk dat dit soort dealtjes continu gebeurt en nu vooral wordt gebruikt als stok om Mislintat mee te slaan.
Heb jij eerder gehoord van een zaakwaarnemer die aandelen heeft in het bedrijf van een Technisch Directeur die namens een voetbalclub zaken met die voetbalmakelaar doet, terwijl de club waarvoor de TD werkt niet op de hoogte is van dat 'zakelijke belang'?
Ergens moet de link tot verrijking gemaakt worden.
Wist Ajax van zijn aandeel in bedrijf? Wist Ajax wie de mede aandeelhouders waren?

Er is vast een due dillegence gehouden bij zijn aanstelling. Daarin heeft hij alles bloot gegeven. Als Ajax niet doorvraagt, kan ik me goed voorstellen dat jij niet aanlevert
Dat bedrijfje, daar wist Ajax van. Als ze dat al niet wisten, kan je de gehele Rvc ontslaan wegens het niet doen van hun werk.
Of ze ook gevraagd hebben wie de mede aandeelhouders zijn, geen idee of onderzoek zo diep/ver ging
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » di sep 19, 2023 10:33 pm

Scherrer schreef:
di sep 19, 2023 10:23 pm
'Mislintat adviseerde Sosa over te stappen naar zaakwaarnemer Beck'
vandaag, 22:20 door Jesse ter Haar

Bron De Telegraaf - Laatst geüpdatet vandaag 22:55

Sven Mislintat heeft Borna Sosa op de slotdag van de transfermarkt aangeraden om van zaakwaarnemer te wisselen, zo schrijft De Telegraaf. Eerder was Thies Bliemeister van CAA Stellar zijn agent, maar de directeur voetbalzaken van Ajax raadde hem aan om over te stappen naar Arthur Beck - de man met aandelen in het eigen bedrijf van Mislintat. Alleen op die manier zou de transfer kunnen worden afgerond. Dat gebeurde, via Mislintats zakenrelatie Beck.

De bestuurder is medeoprichter van het bedrijf Matchmetrics GmbH. Aanvankelijk deelde hij de aandelen evenredig met vier aandelen, maar kort na zijn aanstelling bij Ajax kreeg hij plots 35 procent van de aandelen in handen. Tegelijkertijd kreeg ook Duits zaakwaarnemerskantoor AKA Global aandelen in de organisatie. AKA Global wordt gerund door Kerim Cerit en de genoemde zaakwaarnemer Beck.

Mislintat had contact met Beck inzake de transfer van Eduard Spertsyan, maar dat ging niet door. De transfer van Sosa echter wel. Het grote probleem hierbij is het feit dat de handelswijze van Mislintat niet samengaat met de corporate governance van de club. Volgens deze bepaling mag een directeur van Ajax geen besluiten nemen over onderwerpen waarbij deze een tegenstrijdig belang heeft. Gezien de aandelen die Beck heeft, kan het zo worden beoordeeld dat er sprake is van een dergelijk belang.

Aanvankelijk was Bliemeister dus de zaakwaarnemer van Sosa. Op 31 augustus echter, kreeg de back een bericht van Mislintat. Daarin stond de vraag of Sosa wilde videobellen, wanneer hij via de beeldverbinding niet alleen de Mislintat maar ook Beck trof. Op een ander moment vertelt Sosa aan Bliemeister dat hij de transfer naar Ajax enkel kan maken wanneer hij overstapt naar Beck. Mislintat zou immers alleen zaken willen doen met zijn landgenoot en niet met een zaakwaarnemer van CAA Stellar. Sosa stond niet te springen om de overstap van Bliemeister naar Beck, maar wilde graag naar Ajax en besloot het toch te doen.

Het werk van Beck in de transfer van Sosa ging verder dan alleen het opstellen van het contract. Namens Ajax ging hij de onderhandelingen in met VfB Stuttgart en kwam hij tot een te betalen transfersom. 'Het heeft ermee te maken dat Mislintat en zijn oude werkgever Stuttgart op slechte voet met elkaar staan. Maar ook bij de uiteindelijk afgeketste deal van Eduard Spertsyan werd Beck er door Mislintat tussen geschoven.'


Vragen aan Van Halst
Naar aanleiding van het verhaal rond Mislintat zijn er aan Jan van Halst - de tijdelijke algemeen directeur van Ajax - elf vragen gesteld. Voorbeelden zijn of er voor de aanstelling van Mislintat is geïnformeerd bij zijn vorige werkgevers Arsenal, Dortmund en Stuttgart, waarom Ajax toestemming heeft gegeven dat Mislintat bij zijn in dienst treden twintig procent van de aandelen van Matchmetrics GmbH behield en waarom Mislintat niet op non-actief wordt gesteld. De reactie van Van Halst: 'Wij waren voordat Sven Mislintat werd aangesteld reeds op de hoogte van zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt.'
Het is de T, van de walgelijke Mike en Valentijn, dus ik neem het met een kilo zout. Maar als het dikgedrukte waar is, is het exit Mislintat. Dit kan echt niet.
De bron lijkt mij Bliemeister. Die is denk ik 'een beetje boos'. Speler stapt op laatste moment over én maakt direct daarna een mooie transfer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 10:39 pm

Mislintat heeft Beck gebruikt voor de onderhandelingen met Stuttgart, daar kreeg hij waarschijnlijk geen voet meer binnen.
Overmars deed het ook regelmatig zo en betaalde vervolgens exorbitante fees aan zaakwaarnemers

Maar succes wordt bedekt door de mantel der liefde.

Zelfs als Sven clean is, is ie weg!
En als ik hem was, gooide ik de handdoek naar deze kut club!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » di sep 19, 2023 10:39 pm

Mano schreef:
di sep 19, 2023 10:32 pm

Ergens moet de link tot verrijking gemaakt worden.
Why?
Het gunnen van een goede deal aan een zakelijke belanghebbende vind ik ook niet in orde.
Al helemaal als Ajax niet weet van die deal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 10:40 pm

zeux schreef:
Mano schreef:
di sep 19, 2023 10:32 pm

Ergens moet de link tot verrijking gemaakt worden.
Why?
Het gunnen van een goede deal aan een zakelijke belanghebbende vind ik ook niet in orde.
Al helemaal als Ajax niet weet van die deal.
En als Ajax wel weet wie de aandeelhouders zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Duke » di sep 19, 2023 10:43 pm

Ajax-directeur Sven Mislintat adviseerde linksback Sosa met klem voor ’eigen’ agent te kiezen
author avatar
MIKE VERWEIJ

1 uur geledenin VOETBAL

AMSTERDAM - Ajax-directeur voetbalzaken Sven Mislintat heeft linksback Borna Sosa (25) op de slotdag van de transfermarkt met klem geadviseerd afscheid te nemen van zijn eigen zaakwaarnemer Thies Bliemeister (CAA Stellar) en te kiezen voor Arthur Beck, melden meerdere bronnen in Duitsland en Nederland. Alleen met Beck, die zoals de NOS onderzocht aandelen heeft in het bedrijf van Mislintat, zou Sosa een transfer van VfB Stuttgart naar Ajax kunnen maken. Dat verhaal wordt bevestigd door CAA Stellar Europe.

Dinsdagavond pakte de NOS groot uit met het een-tweetje tussen Mislintat en medeaandeelhouder Beck van Mislintats voetbaldatabedrijf Matchmetrics GmbH, waarvan Ajax niet op de hoogte was en een onderzoek naar is gestart. De kwestie is mogelijk in strijd met regels waar de beursgenoteerde club zich aan moet houden.

Mislintat startte de onderneming met vier anderen, waarbij iedereen twintig procent van de aandelen kreeg. Maar vijf weken na de indiensttreding van de Duitser bij Ajax werd de Ajax-directeur de grootste aandeelhouder met 35 procent van de aandelen, aldus de omroep. Die meldt op basis van stukken uit het Duitse Handelsregister verder dat op 26 juni van dit jaar het door Beck en Kerim Cerit gerunde zaakwaarnemerskantoor AKA Global een eerdere lening van 161.000 euro ziet worden omgezet in drie procent van de aandelen van Matchmetrics GmbH.

’Very happy’
Wat de transfer van Sosa, die op 1 september uiteindelijk voor acht miljoen euro van Stuttgart naar Ajax ging, extra pikant maakt, is dat de Kroaat tot 31 augustus helemaal niet door Beck, maar door Bliemeister van de Duitse tak van CAA Stellar werd begeleid. Op die laatste dag van augustus kreeg hij volgens de bronnen een bericht van Mislintat dat Ajax in hem was geïnteresseerd en de vraag of hij kon videobellen. Tot zijn verbazing trof hij in dat gesprek niet alleen Mislintat, maar ook Beck. Die lezing wordt bevestigd door CAA Stellar Europe en staat ook in WhatsApp-verkeer tussen Sosa en Bliemeister.

Sosa vertelt Bliemeister dat hij de overstap naar Ajax alleen met Beck kan maken, omdat Mislintat alleen zaken met die agent wil doen en niet met CAA Stellar. Dat wekt bij dat bedrijf verbazing, omdat het in het verleden tot ieders tevredenheid deals sloot met Ajax en Sosa een contract heeft bij CAA Stellar. Ook dat bevestigt CAA Stellar Europe. De bronnen melden verder dat Sosa zich er ongemakkelijk bij voelde Bliemeister te verlaten, omdat hij ’very happy’ bij hem was. De kans om tot 2028 bij Ajax te tekenen, wilde hij echter niet aan zich laten voorbijgaan.

Elf vragen
Bijzonder is het ook dat Beck niet alleen het vijfjarige contract voor Sosa in orde maakte, maar ook namens Ajax met VfB Stuttgart onderhandelde over de transfersom die de Amsterdamse club naar Die Schwaben moest overmaken. Hetgeen ook door meerdere bronnen wordt beaamd. Het heeft ermee te maken dat Mislintat en zijn oude werkgever Stuttgart op slechte voet met elkaar staan. Maar ook bij de uiteindelijk afgeketste deal van Edoeard Spertsyan werd Beck er door Mislintat tussen geschoven.

Naar aanleiding van de kwestie zijn elf vragen aan interim directeur én voormalig technisch commissaris Jan van Halst voorgelegd. Onder meer of er voor de aanstelling van Mislintat is geïnformeerd bij zijn vorige werkgevers Arsenal, Dortmund en Stuttgart? Waarom Ajax toestemming heeft gegeven dat Mislintat bij zijn in dienst treden twintig procent van de aandelen van Matchmetrics GmbH behield? Of de club ervan op de hoogte was dat de lening van een spelersmakelaar kon worden omgezet in drie procent van de aandelen? Of Mislintat verplicht was dat te melden? Of alle transfers nu onder de loep worden genomen, wat Van Halst zichzelf als controleur verwijt en waarom Mislintat niet op non-actief wordt gesteld? Van Halst kiest er echter voor een algemene verklaring te geven.

Statement
Die luidt: ,,Wij waren voordat Sven Mislintat werd aangesteld reeds op de hoogte van zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt.”

Tot we maandag vragen kregen, was Ajax niet op de hoogte van een aandeelhouderschap dat AKA Global GmbH in Matchmetrics heeft. Wij hebben dit vanzelfsprekend met Sven besproken. Hij heeft daar een uitgebreide toelichting op gegeven. Hij heeft verklaard dat in 2020 een investeringsronde heeft plaatsgevonden, waarbij verschillende partijen in Matchmetrics geïnvesteerd hebben. Bij het maken van de afspraken ter zake de investering is meteen ook afgesproken dat deze lening op een later moment omgezet zou worden naar een drie procent aandeelhouderschap, aldus Sven.

Ajax is dit uiteraard nader aan het bekijken en wordt daarbij geassisteerd door externe adviseurs. Sven verleent daarbij volledige medewerking, waaronder het delen van alle relevante documenten.”

Mislintat zelf is gebeld voor een reactie, maar neemt zijn telefoon niet op.
Het complete artikel uit de T.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » di sep 19, 2023 10:53 pm

Mano schreef:
di sep 19, 2023 10:40 pm
zeux schreef:
Mano schreef:
di sep 19, 2023 10:32 pm

Ergens moet de link tot verrijking gemaakt worden.
Why?
Het gunnen van een goede deal aan een zakelijke belanghebbende vind ik ook niet in orde.
Al helemaal als Ajax niet weet van die deal.
En als Ajax wel weet wie de aandeelhouders zijn?

Daar lijkt het niet op in het NOS-artikel:
"Ajax is niet op de hoogte van een aandeelhouderschap dat AKA Global GmbH in Matchmetrics heeft. Wij hebben dit vanzelfsprekend met Sven besproken. Hij heeft daar een uitgebreide toelichting op gegeven", stelt Ajax in een reactie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » di sep 19, 2023 11:28 pm

(overigens, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar van het idee dat Jan van Halst deze storm als interim-AD moet gaan ‘managen’, word ik niet zo vrolijk… Commissaris, misschien, maar is hij AD-materiaal?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » di sep 19, 2023 11:32 pm

Nee, dit is echt een ongekende teringbende. Bijna satirisch. Of doe dat bijna maar weg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 6:46 am

zeux schreef:(overigens, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar van het idee dat Jan van Halst deze storm als interim-AD moet gaan ‘managen’, word ik niet zo vrolijk… Commissaris, misschien, maar is hij AD-materiaal?)
Mag hopen dat kroes hem telefonisch bijstaat?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » wo sep 20, 2023 6:46 am

Ondertussen is alle aandacht weg bij onze overachiever en kan die lekker doorgaan met z’n geweldige tactische plannen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 6:47 am

Nu krijgt Kroes dus de sleutels van de club.
Kan zijn eigen TD aanstellen en trainer

Wat weten we van hem eigenlijk?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 6:48 am

Trab schreef:Ondertussen is alle aandacht weg bij onze overachiever en kan die lekker doorgaan met z’n geweldige tactische plannen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja ik hoop dat Mislintat hem eerst ontslaat alvorens hij (Sven) het pand moet verlaten.
Sowieso omdat hij (Steijn) hem (Sven) zo snel een mes in de rug stak
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Arthur » wo sep 20, 2023 6:57 am

zeux schreef:
Arthur schreef:
di sep 19, 2023 10:20 pm
Het klinkt allemaal niet heel zuiver, maar toch heb ik de indruk dat dit soort dealtjes continu gebeurt en nu vooral wordt gebruikt als stok om Mislintat mee te slaan.
Heb jij eerder gehoord van een zaakwaarnemer die aandelen heeft in het bedrijf van een Technisch Directeur die namens een voetbalclub zaken met die voetbalmakelaar doet, terwijl de club waarvoor de TD werkt niet op de hoogte is van dat 'zakelijke belang'?
Misschien niet op de manier dat er een BV in het spel is, maar bevriende zaakwaarnemers worden vaak genoeg door TDs bevoordeeld.

Zelfs het onder druk zetten van een speler om van zaakwaarnemer te wisselen schijnt wel vaker te gebeuren, maar dat heb ik eerlijk gezegd alleen van een bericht op Twitter ergens.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » wo sep 20, 2023 7:22 am

Natuurlijk zal vaker iets gegund worden aan een bevriende makelaar. Maar aan een zakenpartner? En als de club waar je voor werkt niet weet dat die zakenrelatie bestaat?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Duke » wo sep 20, 2023 7:46 am

Het is op z'n zachtst gezegd niet handig van onze DD. Dat kan er ook nog wel bij, zo wordt het nooit rustig. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 7:52 am

zeux schreef:
wo sep 20, 2023 7:22 am
Natuurlijk zal vaker iets gegund worden aan een bevriende makelaar. Maar aan een zakenpartner? En als de club waar je voor werkt niet weet dat die zakenrelatie bestaat?
Dat zegt ook iets voor de RvC volgens mij.
Als je iemand aanneemt, doe je toch iets van een background-check?


Ik ben niet specifiek pro-mislintat maar ik vind wel dat je een TD de kans moe(s)t geven. Er lag nogal een opdracht.
Haal de scheefgroei uit de selectie, maak het gezond en zorg voor waarde (toekomst).
Daarmee is hij aan de slag gegaan en ik geloof nog steeds dat hij dat integer deed en met de beste intenties voor Ajax.
Maar ja, voetbal en integriteit, dat kan niet samen. Al die slangen van zaakwaarnemers die vanuit macht en geld van alles van je willen, hou die allemaal maar eens op afstand.
Janssen is al 3x in de krant verschenen. Uiteindelijk kan je dus geen TD zijn zonder 'bondjes' te hebben met zaakwaarnemers. Dat had Overmars ook.
Alleen als jij met zaakwaarnemers komt die geen band hebben met de NL pers, gaan de zaakwaarnemers die dat wel hebben al hun contacten inzetten.
Dat hebben we gemerkt, al sinds zijn aanstelling. Als je daarnaast corifee scouts, die al 100 jaar bij Ajax zitten en daardoor denken dat ze meer mogen dan anderen, nieuwe opdrachten geeft, heb je ook gelijk intern vijanden. Zo'n hans van der Zee is toch werkelijk een dinosaurus die weg moet.

Wil niet zeggen dat je slecht bezig bent maar succes op het veld zou jou dan wel helpen. Dat bleef uit.
Mede door zijn eigen fout, het aanstellen van een slang als Steijn. Daar schoot zijn mensenkennis even te kort.

En dan komt er nu zo'n dossier boven tafel. Denk dat het in de kern helemaal geen eng dossier is maar dat het beursgenoteerde onderdeel van de club het eng maakt.
Door beursgenoteerd te zijn, heb je regels.
Had hij succes of deed hij zaken met zaakwaarnemers als Janssen, dan was dit dossier niet aan het licht gekomen. Was men niet gaan graven en zoeken naar vuilnis.

Wat mij enorm irriteert is dat zo'n kutkrant met 2 kut journalisten die ik werkelijk nog niets zinnigs heb horen zeggen dus hun zin krijgen. :1evil.gif:


Ik merk dat ik wel klaar ben met deze soap.
Sneijder zal nu wel via de zijdeur proberen binnen te komen. De man die niets kan maar alles wil.
Als hij daadwerkelijk komt, stop ik met voetbal.
Ik kijk (nu) alleen Ajax, de rest hing al aan de wilgen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie