Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33835
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » di nov 10, 2015 7:16 pm

Arthur schreef:Ook als ze geanonimiseerd zijn kan de directie natuurlijk zo zien van wie die mails zijn.
Dat vrees ik ook ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 7:22 pm

En naar goed Hollands gebruik de boodschapper veroordelen en de dader vrijuit laten gaan?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33835
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » di nov 10, 2015 7:24 pm

Benji schreef:En naar goed Hollands gebruik de boodschapper veroordelen en de dader vrijuit laten gaan?
Hoe bedoel je dit?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » di nov 10, 2015 7:31 pm

Jij vreest, wellicht terecht, dat de directie zo kan zien wie die mails gelekt heeft, ook als ze geanonimiseerd zijn. Ik neem aan dat je het vreest, omdat 'de klokkenluider' dan zo achterhaald/gestraft wordt. Bij ernstige zaken lijkt het me dat de RvC/directie zich moet focussen op de misstanden en niet op de boodschapper van de misstanden. Dat is echter wat er in het verleden (niet in de voetbalwereld) wel vaak gebeurde.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33835
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » di nov 10, 2015 7:54 pm

Benji schreef:Jij vreest, wellicht terecht, dat de directie zo kan zien wie die mails gelekt heeft, ook als ze geanonimiseerd zijn. Ik neem aan dat je het vreest, omdat 'de klokkenluider' dan zo achterhaald/gestraft wordt. Bij ernstige zaken lijkt het me dat de RvC/directie zich moet focussen op de misstanden en niet op de boodschapper van de misstanden. Dat is echter wat er in het verleden (niet in de voetbalwereld) wel vaak gebeurde.
Ah so, ja, klokkenluiders zijn niet geliefd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rednose » di nov 10, 2015 10:55 pm

Nou, het spel is op de wagen....
Bij Ajax hebben ze niet genoeg aan vijf colonnes, het zijn er wel tien.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:29 pm

Dit lekken is ook weer geen toeval. Wat een slangenkuil is Ajax toch. :blush.gif:


Overmars komt hier wel mee weg, want ze hebben hem nog even nodig. Eerst is Wim Jonk aan de beurt.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Rooie » wo nov 11, 2015 12:33 pm

Yopi schreef:Dit lekken is ook weer geen toeval. Wat een slangenkuil is Ajax toch. :blush.gif:


Overmars komt hier wel mee weg, want ze hebben hem nog even nodig. Eerst is Wim Jonk aan de beurt.
Maar van wie komt dit lek dan weer? 'Kamp Jonk' lijkt geen warme banden met de Volkskrant te hebben. 'Kamp Keizer/Geestman'?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9133
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 11, 2015 12:42 pm

Yopi schreef:Dit lekken is ook weer geen toeval. Wat een slangenkuil is Ajax toch. :blush.gif:


Overmars komt hier wel mee weg, want ze hebben hem nog even nodig. Eerst is Wim Jonk aan de beurt.
"Ze" hebben hem nog even nodig, post je.

Wie zijn "ze"?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 12:44 pm

Hetzelfde kamp dat die 'onderzoeksjournalisten' in stelling heeft gebracht? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 12:50 pm

Yopi schreef:Hetzelfde kamp dat die 'onderzoeksjournalisten' in stelling heeft gebracht? :confused.gif:
Het werkt niet alleen maar met kampen. Het gaat vaak ook om het 'ik mag je gehalte' en dat gehalte kan weer zo in percentages omhoog of omlaag schieten nav één keer een opmerking of bijv juist een goed gesprek.


Ook de Volkskrant, die wel duidelijk een bepaalde toon heeft zit niet voor 100% in een bepaald kamp. Net als de Telegraaf en het AD en welk medium dan ook zijn ze vooral op zoek naar primeurtjes.

Verder gaat het nog altijd om goed voetbal en resultaten. Win je van Fenerbahce, Feyenoord of Molde dan roept men dit, speel je gelijk dan roept een Willem Vissers of een Sjoerd Mossou, een Genee of een Derksen weer dat. Die lui waaien met alle winden mee.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopi » wo nov 11, 2015 1:14 pm

Cruijff schreef: Het werkt niet alleen maar met kampen. Het gaat vaak ook om het 'ik mag je gehalte' en dat gehalte kan weer zo in percentages omhoog of omlaag schieten nav één keer een opmerking of bijv juist een goed gesprek.
Nee, natuurlijk niet. De meesten zijn meelopers die zo van kamp wisselen.

De grootse gemene deler is dat ze zichzelf erg belangrijk vinden omdat ze iets doen/zijn bij Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33835
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » wo nov 11, 2015 1:31 pm

Benji schreef: 'Kamp Jonk' lijkt geen warme banden met de Volkskrant te hebben.
Willem Vissers is uiterst positief over Jonk deze dagen.

Misschien is de VK gewoon wel echt onafhankelijk. Kijken ze naar het gedrag van alle partijen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Cruijff » wo nov 11, 2015 1:35 pm

zeux schreef:
Benji schreef: 'Kamp Jonk' lijkt geen warme banden met de Volkskrant te hebben.
Willem Vissers is uiterst positief over Jonk deze dagen.
Zoals ik eerder vandaag al postte Willem Vissers waait met alle winden mee. Er zijn op dit moment nu gewoonweg meer argumenten waarmee je de standpunten van Jonk kunt verdedigen dan die van Overmars.

zeux schreef:Misschien is de VK gewoon wel echt onafhankelijk. Kijken ze naar het gedrag van alle partijen.
Niemand is afhankelijk.
Althans, niemand op zo'n sportredactie van zo'n klant.

Een jeugdspeler plus zijn alleenstaande moeder, zulke mensen staan er nog volledig neutraal en fris in. De rest heeft altijd zijdelings wel ergens belangen of bijbedoelingen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Demosthenes » do nov 12, 2015 12:45 pm

Nee, natuurlijk niet. De meesten zijn meelopers die zo van kamp wisselen.
Zouden Jonk en Bergkamp bedoeld worden?

Die draaiden volop mee in de jeugdopleiding voor de revolutie, volgens mij al een paar jaar. Ze hebben in ieder geval niet de publiciteit gezocht met hun onvrede, iets wat Jonk nu wel doet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopi » do dec 17, 2015 1:46 pm

Overmars 'volgde Martial al jaren'.


:biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:

AS Monaco betaalde vijf miljoen voor hem toen hij zeventien was. En hij kreeg een fijn, belastingvrij salaris daar.

Ik snap wel dat je hem in het systeem hebt zitten, maar om je erop voor te laten staan dat je 'hem volgde'???? Welke club niet? Daar is toch geen kunst aan?

Lionel
Berichten: 47725
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Lionel » do dec 17, 2015 2:53 pm

Inderdaad. Probeer hem dan op z'n minst op zijn 14e weg te kapen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Marc Overmars

Bericht door beelzebub » do dec 17, 2015 4:17 pm

Ja, maar spelertjes jonger dan 14 vind je toch niet in Football Manager? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Giacomo Puccini » do dec 17, 2015 6:48 pm

Waarom is deze prutser nog niet ontslagen? Het rijtje aankopen van de afgelopen jaren is ronduit belabberd. Als een technisch directeur daar niet op wordt afgerekend, waarop dan wel?
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 30, 2016 5:15 am

Telesport: kan voor 4 jaar bijtekenen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 30, 2016 6:26 am

Dat Overmars nog niet op staande voet ontslagen is, is me echt een raadsel. Hoe incompetent moet je zijn.

Schermen met interesse van Everton is schijnbaar relevanter dan iets presteren waar de club mee vooruit komt. Psv haalde Pröpper en De Jong, wij zaten met Gudelj en Sanogo. Heeft Ajax de titel gekost, en met alleen 2 Costa Ricaanse jeugdspelers erbij lijkt het er niet op dat we ook maar iets van de gemaakte fouten geleerd hebben.
Ajax!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Marc Overmars

Bericht door beelzebub » do jun 30, 2016 9:02 am

Jeugdspelers? Costa Ricaans?

Als je framed moet je het wel bij de feiten houden. Zijn twee Colombiaanse 20-plussers toch? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Demosthenes » do jun 30, 2016 9:48 am

beelzebub schreef:Jeugdspelers? Costa Ricaans?

Als je framed moet je het wel bij de feiten houden. Zijn twee Colombiaanse 20-plussers toch? :ajaxsmiley.gif:
Ik heb begrepen dan die Sanchez 20 jaar is en die spits 19, kortom twee volwassenen en passend bij het beleid van Ajax van de laatste jaren, jonge spelers halen, ook Milik was nog jong toen hij kwam. Gudelj was 23 toen hij kwam, Viergever wat ouder (24, al 'op leeftijd'), van der Hoorn 21? Is zijn vertrek trouwens al door Ajax bevestigd? Youness was 21 toen hij kwam.
Schermen met interesse van Everton is schijnbaar relevanter dan iets presteren waar de club mee vooruit komt. Psv haalde Pröpper en De Jong, wij zaten met Gudelj en Sanogo. Heeft Ajax de titel gekost, en met alleen 2 Costa Ricaanse jeugdspelers erbij lijkt het er niet op dat we ook maar iets van de gemaakte fouten geleerd hebben.
Dat Evertonverhaal was afkomstig van Overmars zelf? Op AS worden de Daily Mail en De T. als bron genoemd en de reactie van Overmars op de geruchten:
Overmars, die bij Ajax een deel van zijn taken heeft moeten afstaan, wenst vooralsnog geen commentaar te geven op de interesse uit de Engelse Premier League.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... L0xPHpX.97

Pröpper en De Jong: wilden beiden wel naar Ajax komen? Kun je beide spelers betalen, De Jong was wel een hoog salaris gewend, ver boven het bedrag dat Ajax maximaal wil betalen, de weg die een paar jaar geleden is ingezet. Voor Pröpper geldt misschien ook wel dat hij niet naar Ajax wilde, niet van Chelsea mocht (Al kan ik daar geen reden voor bedenken, buiten een financiële voorkeur voor PSV), niet genoeg kon gaan verdienen.

Dat heeft Ajax de titel gekost? Eén doelpunt meer tegen De Graafschap was voldoende, Ajax ging als koploper de laatste ronde in en heeft weinig punten verspeeld door Sanogo.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13445
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Arthur » do jun 30, 2016 9:57 am

Ik ben wel benieuwd of het spelersbeleid anders is met Bosz dan onder De Boer. Ik heb het idee dat Overmars zijn oren erg laat hangen naar de trainer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Cruijff » do jun 30, 2016 11:46 am

Arthur schreef:Ik ben wel benieuwd of het spelersbeleid anders is met Bosz dan onder De Boer. Ik heb het idee dat Overmars zijn oren erg laat hangen naar de trainer.
Het is wel duidelijk dat er opeens met een veel wijdere blik wordt rondgekeken. Hoewel de huidige trainer niet erg veel Spaans spreekt in tegenstelling tot de vorige zijn er al heel rap twee Colombianen aangetrokken, voor een substantieel aantal miljoenen ook.

De vorige hoofdcoach keek voornamelijk wat voor Moisanders, Viergevers of Gudeljes er nog bij AZ rondliepen.

Plaats reactie