Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » wo dec 15, 2010 3:05 pm

De sfeer begint bij jezelf. Als we met 2-0 voorstaan tegen Internazionale is er een topsfeer, als het 0-0 staat tegen ADO niet. En dat komt niet door het stadion.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » wo dec 15, 2010 3:44 pm

Ik vind het stadion niet moe en door de grachten, overvloed aan beton hangt er bijna nooit een echt magische sfeer. Net zoals San Siro..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door joey » wo dec 15, 2010 6:07 pm

Thijs schreef:De sfeer begint bij jezelf.
Dat heb ik ook lang gedacht maar daar ben ik van teruggekomen. Sommige stadions hebben sfeer en andere niet. De Arena heeft dus geen sfeer.

Je kunt van een loods geen salon maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Alexander » do dec 16, 2010 11:26 am

martijn401 schreef: Grootste ergernis vind ik de logistieke ellende rond een evenement als je met de auto komt.
Dan ben je zeker nog nooit in een ander stadion geweest? Eerlijk is eerlijk, de ArenA is fantastisch te bereiken met het Openbaar Vervoer en met de auto. Je kan onder het stadion parkeren, en anders op een zeer kleine loopafstand.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door martijn401 » do dec 16, 2010 11:52 am

Nee dat klopt. Als ik ga dan pak ik tegenwoordig de trein. Dat is wel prima geregeld. Maar met de auto kost het te veel tijd. Zowel met wedstrijden als met grote concerten. Ligt niet zozeer aan de Arena, maar wel aan de gemeente die het verkeer moet regelen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door bryan » do dec 16, 2010 12:10 pm

Heh, met de auto/ov naar De Meer of het Olympisch Stadion, dat was pas interessant.

Laten wer eerlijk zijn, Ajax supporters zijn een van de stilste supporters ter wereld, en dat ligt niet aan het stadion!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door martijn401 » do dec 16, 2010 12:12 pm

Hehe baal ervan dat ik in die tijd nog niet naar het stadion ging. Had ik wel wat logistieke ergernissen voor over gehad.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Kowalczyk » do dec 16, 2010 12:18 pm

joey schreef:
Thijs schreef:De sfeer begint bij jezelf.
Dat heb ik ook lang gedacht maar daar ben ik van teruggekomen. Sommige stadions hebben sfeer en andere niet. De Arena heeft dus geen sfeer.

Je kunt van een loods geen salon maken.
Thijs heeft gelijk én Joey heeft gelijk.

Daarom is het bij ons dus dubbel kut, soms: Ajax-publiek kan best sfeer creëren, maar het kan tijdens kleine, slechte wedstrijden ook heeeeeeel doods zijn. En daar komt dan nog eens bij dat de Amsterdam ArenA in vergelijking met sommige andere nieuwe stadions een niet zo heel geslaagd nieuwbouwstadion is, qua gezelligheid.

Mes snijdt aan twee kanten. In je vlees.

K.
Still alive...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door wimpey » do dec 16, 2010 12:30 pm

joey schreef:Ik ook. Het is een nare betonbak.
Ik had het in de Arena altijd koud, toen ik nog regelmatig ging. In de Meer en zelfs in het OS niet. De Arena is kil, vind ik.

De Meer en het OS waren deel van de stad. Je hoefde de prachtige stad Amsterdam niet uit om je club te bezoeken. Nu wel. Voor mijn gevoel is het Amsterdamse Ajax in de niet-Amsterdamse Arena nooit echt aangekomen.

Ik ga nog wel eens naar Go Ahead wanneer ik in NL ben. Ben blij dat ze zijn gebleven waar ze thuis horen. In een nieuw stadion, genaamd naar een sponsor, ergens in een weiland tussen Deventer en Apeldoorn zou Go Ahead een andere club zijn.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door bryan » do dec 16, 2010 12:55 pm

Ik had het in de Arena altijd koud, toen ik nog regelmatig ging. In de Meer en zelfs in het OS niet.
Heh, ik heb het nooit zo koud gehad in een stadion als in het OS tegen De Graafschap in December 1995.

Zat helemaal bovenin achter het doel met een zicht van nul, op een oude houten bank die ooit helemaal door en door nat was maar nu helemaal dichtbevroren. Een sterke en, naar mijn inziens, dodelijke koude wind waaide op me af. Ik kon niet zitten omdat het bankje te koud was maar als je ging staan had je dan weer last van het wind.

Ging met de rust thee halen maar de kiosks waren helemaal overbelast en ik was nog maar 14 jaar of zo. Dus geen thee.

Als ik er aan denk dan voel ik me slecht.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door M.. » do dec 16, 2010 1:11 pm

bryan schreef:
Ik had het in de Arena altijd koud, toen ik nog regelmatig ging. In de Meer en zelfs in het OS niet.
Heh, ik heb het nooit zo koud gehad in een stadion als in het OS tegen De Graafschap in December 1995.

Zat helemaal bovenin achter het doel met een zicht van nul, op een oude houten bank die ooit helemaal door en door nat was maar nu helemaal dichtbevroren. Een sterke en, naar mijn inziens, dodelijke koude wind waaide op me af. Ik kon niet zitten omdat het bankje te koud was maar als je ging staan had je dan weer last van het wind.

Ging met de rust thee halen maar de kiosks waren helemaal overbelast en ik was nog maar 14 jaar of zo. Dus geen thee.

Als ik er aan denk dan voel ik me slecht.
Pff of Ajax - twente in het OS, sneeuw, regen, hagel en de rest ook nog.. 1-0 verlies. geen treinen, met de bus terug naar leiden...

Ajax - ferensvaros in het OS vond ik ook zo'n ramp.. als ik aan die wedstrijden terug denk ben ik blij met het dak

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door joey » do dec 16, 2010 1:27 pm

Ajax-Twente was inderdaad een verschrikking. Wij zijn in de rust naar huis gegaan want we waren doorweekt en onze lippen waren blauw van de kou.

Ajax-Porto voor de Supercup was ook geen pretje. Toen stond er een gierende poolwind precies op vak SS.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door brigade zuid » do dec 16, 2010 3:48 pm

Rishi schreef:Ik vind het stadion niet moe en door de grachten, overvloed aan beton hangt er bijna nooit een echt magische sfeer. Net zoals San Siro..
De akoestiek is ook waardeloos in de Arena.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Bert » do dec 16, 2010 4:16 pm

De supporters zijn vooral waardeloos.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Lionel » do dec 16, 2010 4:16 pm

Precies. Het is allemaal zo nep. Zelfs als ik de sfeer leuk vind is het in andere stadions op tv mooier/gezelliger en beter.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » do dec 16, 2010 4:38 pm

Bij bijna elke club wordt gezeurd over het feit dat de sfeer kut is.

Ik blijf erbij: De Arena/Ajax is echt niet wezenlijk anders dan andere clubs in de eredivisie. Overal heb je stille lange zijdes en een groepje achter de goal wat lawaai maakt. In goede tijden is de sfeer gemiddeld beter, in slechte tijden is 'ie slechter.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Giacomo Puccini » vr dec 17, 2010 7:49 pm

Als de Eredivisie je maatstaf is dan is het elders niet veel beter. Groningen, Twente en Nac zijn wat mij betreft in Nederland positieve uitzonderingen waar voetbal op een authentieke, leuke manier beleefd wordt. Over de hele linie is de voetbalbeleving in Nederland niet aan mij besteed.

Ik heb helemaal niks met de meeste Ajax supporters. Onplezierige mensen. Vaak merk ik helemaal niet dat de mensen in de Arena iets met voetbal hebben. Het is meestal stil. De mensen die je wel hoort roepen vaak smakeloze dingen. De ArenA zelf is ook één groot drama. Alleen qua logistiek is het inmiddels prima geregeld. Volop parkeerplaatsen, meerdere schitterende treinstations op loopafstand, metro om de hoek, echt perfect. De locatie is niet ideaal, wat sfeerloos, maar had nog veel slechter gekund.
Ajax!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Pride of Amsterdam » vr dec 17, 2010 10:14 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb helemaal niks met de meeste Ajax supporters. Onplezierige mensen.
Nogal een stelling om op een Ajaxforum te doen. :confused.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door peter » vr dec 17, 2010 11:16 pm

Giacomo Puccini schreef:Als de Eredivisie je maatstaf is dan is het elders niet veel beter. Groningen, Twente en Nac zijn wat mij betreft in Nederland positieve uitzonderingen waar voetbal op een authentieke, leuke manier beleefd wordt. Over de hele linie is de voetbalbeleving in Nederland niet aan mij besteed.
Vooral bij Twente. Daar zetten ze met z'n allen hun authentieke lied in als ze het veld op komen. You'll never walk Aloan Aloan Aloan. Verdomde authentiek. Twente is alleen leuk omdat ze het zo goed doen. Ik vond de sfeer nooit zo top vroeger, hoor.

NAC en Groningen zijn prima idd.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Ronald! » do mei 26, 2011 10:05 am

Goed. Kampioen geworden met een fantastische sfeer en wedstrijd tegen Twente. De vraag is daarmee:

Is de Arena nog steeds een kutstadion?* :hypocrite.gif:

*klein empirisch onderzoek over het effect van sportief succes op de perceptie van omgevingsfactoren

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Thijs » ma mei 30, 2011 9:47 am

Volgens de T. krijgt de ArenA de Europa League-finale van 2013.

Zonde dat we dan net de Champions League gaan winnen, maar toch leuk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Jeroen126 » ma mei 30, 2011 9:48 am

Ronald! schreef:Goed. Kampioen geworden met een fantastische sfeer en wedstrijd tegen Twente. De vraag is daarmee:

Is de Arena nog steeds een kutstadion?* :hypocrite.gif:

*klein empirisch onderzoek over het effect van sportief succes op de perceptie van omgevingsfactoren
Ja. Maar wel een kutstadion waar ik inmiddels zo veel heb meegemaakt dat ik er van ben gaan houden.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door 666 » vr aug 12, 2011 7:21 am

Mijn toekomstvoorspelling is weer een stapje dichterbij gekomen.
Waarzegger 666 in 2005 op AT schreef:Over 40 jaar gaan we nostalgisch terugdenken aan die fantastische sfeervolle Arena.

In 2044 verhuist Nokia Ajax Amsterdam ® (één van de filialen van Emirates Airlines Chelsea ®), uitkomend in de Dommelsch Ice Competitie ® van de Koninklijke Philips Voetbalbond ®, naar de nieuwe ABN-AMRO-ING-Fortis Dome ® in Stadsdeel Lelystad-Zuid ® van de Nuon-gemeente Amstermere-LelYburg Powered By Mora ®.
Seizoenkaarten worden niet meer verkocht. Wel kan je een Delta Lloyd Match'n'Entertainment Pack ® inclusief Adidas UEFA Pass ® winnen bij aankoop van een Sony Playstation Supporters Shirt Replica ® of McDonalds Low-Cal Happy-Kids Sports Meal ®.

Om de spelers, met name onze Fuji Defender-of-the-Month ®, te beschermen tegen herkenning door wraakzuchtige hooligans (powered by Bayer-Roche Pharmaceuticals International ®) uit de Douwe Egberts-Deelgemeente Rijnmond-Maasvallei ® wordt het Tuincentrum Osdorp Multifunctional FiberField ® afgeschermd met een ondoorzichtig Heras Stadium Security Screen ® waarop de vooraf opgenomen Umbro Match ®, om de 8 minuten onderbroken door Amazing Amazon Offers ®, wordt geprojecteerd, waarbij de gezichten onherkenbaar zijn gemaakt met Symantic Personal Protection Imaging ® en alle namen om privacyredenen gefingeerd.


Voor het authentieke stadiongevoel ga je naar Free Record Shop ®, waar je de Arcade Song-and-Cheer Simulation Disk ® (Special Edition) kan kopen die je in de Dome afspeelt op je Personal Nintendo Home Stadium Entertainment Console ®.
Nog even en dan zitten de kids van 410 in de Arena met een gesponsorde galaxy tab op schoot statistiekjes te downloaden en digitale vogels naar virtuele varkens te gooien. Zou er ook een AjaxTalk-app opzitten?

http://www.engadget.com/2011/07/24/t-mobile-looks-to-go-back-to-back-offers-angels-fans-tablet-ren/ schreef:T-Mobile looks to go back-to-back, offers Angels fans tablet rentals

Looking to enhance that in-person baseball experience with one more technological distraction? Well, the wait is over, thanks to T-Mobile and its new tablet rental program at Angel Stadium in Anaheim. The company will not only offer the slates to patrons, but it'll also push out customized content to enhance the superfan's game-day stat overload -- something we've seen before over at Safeco Field. Fans get to choose between a T-Mobile G-Slate or a Samsung Galaxy Tab, and the rental will only set you back a cool Hamilton, which is likely easier on the wallet than a decked-out hotdog. In addition to the tablet, you'll also get your game-day program, a library of magazines for browsing between innings, T-Mobile TV and network access. So if you're the casual baseball fan who scored free tickets, you can work on your Cut the Rope skills for a few hours... looking up to catch the home run jacks, of course.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Alexander » wo aug 24, 2011 4:58 pm

Een dag nadat de gemeente Rotterdam en Feyenoord geen geld lijken te hebben voor een nieuw stadion dan wel een renovatie van De Kuip, kunnen ook de uitbreidingplannen van de Amsterdam ArenA in de prullenbak. Dat meldt RTV Noord-Holland. “De plannen zijn van de baan. Het is heel kostbaar en het levert weinig op”, laat Henk Markerink, directeur van de Amsterdam ArenA, weten.

In mei 2009 kwam het plan naar buiten om het stadion van Ajax, met het oog op het WK 2018, uit te breiden van 52.000 naar 80.000 plaatsen. Dat gaat niet door en ook de tweede mogelijkheid (65.000 toeschouwers) gaat het niet worden.
Omdat ook de Rotterdamse plannen op de lange baan zijn geschoven, blijft de ArenA voorlopig het grootste stadion van Nederland. “We focussen ons op onszelf. Ik gun mijn collega van De Kuip een groot stadion, maar ik ben wel een beetje blij”, reageert Markerink.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Realisatie 'Stadion van de toekomst'

Bericht door Marillion » wo aug 24, 2011 7:34 pm

Mooi zo. Ik zit absoluut niet te wachten op een uitbreiding van het stadion. Niet goed voor de sfeer.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie