Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 20, 2008 10:15 am

Duke schreef:@ Thomas. Jij reageert hierop:
Mwah, bij balverlies gaat ook alles mis. Verdedigers die simpel uitgespeeld raken, die verkeerd opgesteld staan, alibi-koppen, een man uit hun rug laten weglopen, et cetera. Kwestie van kwaliteit.
Dan lijkt het me logisch dat je het hebt over het team dat die wedstrijd verloor.

Natuurlijk is er vorig jaar vooral middelmaat gekocht, en zitten we daar nu nog mee. Dat neemt echter niet weg dat er nu een ander basisteam staat, dat gewoon kampioen moet worden. Of denk je dat PSV sterker is?
De post waar ik op reageerde zag ik ook meer als een algemene beschrijving van dit Ajax. Maakt verder ook niet uit hoor. Het is nu duidelijk wat ik er mee bedoelde.

PSV heeft ook weer aardig ingekocht en was afgelopen seizoen al sterker dan Ajax. Ik wacht nog even met m'n oordeel tot PSV z'n nieuwe spits en Ajax z'n nieuwe centrale verdediger binnen heeft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 20, 2008 11:52 am

Bertje schreef:PSV heeft overigens ook nog niet bepaald een indrukwekkende oefenperiode achter de rug.
Mwah..

Sporting - psv 1-1
Newcastle - psv 2-2
Everton - psv 1-1
Mallorca - psv 1-1

Kan het niet echt slecht vinden moet ik je zeggen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 20, 2008 11:54 am

Meen je dat?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 11:54 am

MAar ook niet echt goed. Je vergeet er trouwens 1.

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 20, 2008 11:54 am

Maar zoals Bertje zegt, het is niet indrukwekkend. Wat vooral opvalt, is dat er geen 1x de 0 is gehouden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 20, 2008 12:10 pm

Bertje schreef:Meen je dat?
Ja wat is er slecht aan dan?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 20, 2008 12:13 pm

Volgens mij is er weinig verschil tussen gelijkspelen tegen Everton en Mallorca en minimaal verliezen van Arsenal en Inter.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 12:14 pm

Waarom staat VVV-PSV er niet bij?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 12:16 pm

Bertje schreef:Volgens mij is er weinig verschil tussen gelijkspelen tegen Everton en Mallorca en minimaal verliezen van Arsenal en Inter.
Maar verliezen van Murcia is dan weer iets erger.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 20, 2008 12:17 pm

Ja, dat lijkt meer op gelijkspelen tegen VVV.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 20, 2008 12:19 pm

Bertje schreef:Volgens mij is er weinig verschil tussen gelijkspelen tegen Everton en Mallorca en minimaal verliezen van Arsenal en Inter.
Dat van psv waren uitwedstrijden, AJAX speelde op een eigen toernooitje. Maargoed ik wil hier niet overkomen als een psv supporter hoor.. :smallgrin.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 20, 2008 12:20 pm

Van beiden is het niet indrukwekkend.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 12:21 pm

Bertje zegt volgens mij alleen dat PSV nog niet echt overtuigd heeft.

Dat dat ook voor Ajax geldt is wel duidelijk.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 20, 2008 12:21 pm

En van beiden waren het oefenpotjes
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 12:23 pm

Klopt, mij zegt het allemaal weinig. PSV sloot ooit de voorbereiding af zonder overwinning, werd kampioen en won de EC 1 (de laatste wedstrijden ook zonder overwinning), dus wat zegt het?
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 20, 2008 12:23 pm

Dan zou zelfs Feyenoord nog kampioen kunnen worden :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 20, 2008 12:27 pm

Inderdaad

Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 20, 2008 12:27 pm

Nou ga je wel heel ver. :wink.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 12:27 pm

LucaS schreef:Inderdaad
En RKC.

Oh nee, die doen niet mee. :biggrin.gif: :wink.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 20, 2008 12:28 pm

We hebben het over de theorie toch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 20, 2008 6:56 pm

Ajacieden vechten op zijspoor
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Acht spelers zegde Marco van Basten ruim twee weken geleden de wacht aan. Vier van hen verbande de nieuwe trainer naar Jong Ajax, ook de anderen hebben nauwelijks meer perspectief in Amsterdam.

Kennedy, Leonardo, Rommedahl en Ogararu maken nog wel deel uit van de hoofdmacht maar mogen vertrekken. Ze leven in elk geval in de wetenschap dat ze nauwelijks aan spelen toe zullen komen. Hun hoge salaris staat een overgang naar een andere Nederlandse club in de weg. Maar daar denken de vier nog niet aan, de wil om te slagen bij Ajax is namelijk onverminderd groot.

KENNEDY BAKIRCIOGLU
Enthousiast stapte Kennedy Bakircioglu na de eerste training van het seizoen uit de kleedkamer. Hij had er zin in. Alles was nieuw bij Ajax, was hem opgevallen. Een nieuwe trainersstaf, nieuwe medespelers en nieuw elan.

Hijzelf was ook ‘nieuw’ zo zei hij. Vol overgave vertelde hij te willen afrekenen met de vorige jaargang. Toen raakte hij vroeg in het seizoen geblesseerd en kwam hij niet meer op zijn oude niveau.

De Zweedse dadendrang werd door Marco van Basten twee weken geleden in de kiem gesmoord. Zaakwaarnemer Chiel Dekker zei eerder al dat hij vier weken te kort vond om een nieuwe club te zoeken. Nu zijn dat er nog twee. ,,We gaan niets overhaasten,’’ zegt Dekker. ,,Er is geen enkele club geweest die concrete belangstelling heeft getoond. Wij houden alle opties open maar in principe blijft hij gewoon bij Ajax.’’

LEONARDO
Op de vraag die hem in de eerste week van de voorbereiding het meest werd gesteld, had Leonardo steevast hetzelfde antwoord klaar: ,,Situatie? Welke situatie?’’

Ook de Braziliaan heeft een seizoen achter de rug om snel te vergeten. Na lang blessureleed zat hij onder Adrie Koster voornamelijk op de bank. De mededeling van Van Basten was dus niet eens zo verrassend.

Maar Leonardo wil nog altijd door in Amsterdam. ,,De mededeling van Van Basten heeft hij gelaten over zich heen laten gaan,’’ vertelt manager Hans Coret. ,,Er is hem verteld dat ze zeker niet ontevreden over hem zijn maar dat de selectie veel aanvallers heeft.’’

Mogelijk ligt Leonardo’s toekomst in Nijmegen. NEC hengelt al langer naar zijn diensten. Trainer Mario Been kent Leonardo nog uit zijn Feyenoord-tijd en denkt dat de clubs er wel uitkomen.

Carlos Aalbers, technisch directeur van NEC, wil wachten tot het laatste moment. En volgens Coret is er niets concreet. ,,Leonardo speelt bij Ajax een goede voorbereiding. Het gaat goed met hem.’’

DENNIS ROMMEDAHL
Wie hem op het trainingskamp in De Lutte en in Engeland bezig zag met zijn ploeggenoten wist één ding: Met het humeur van Dennis Rommedahl is vaak weinig mis. Of zijn grappen en grollen nog steeds voor vertier binnen de spelersgroep zorgen is de vraag. Ook hij kreeg van Van Basten te horen, dat er weinig speeltijd inzit.

De Deense voetballer van het jaar, net als de andere drie een aankoop van de uitgezwaaide technisch directeur Martin van Geel, gaat rustig om met zijn situatie, zo zegt hij zelf in de Deense pers. ,,Van Basten heeft mij niets schokkends gezegd. Hij kon mij gewoon geen garanties geven. Ik snap het wel, er zijn twee aanvallers gehaald voor veel geld. De club is in tegenstelling tot Perez eerlijk met mij omgegaan. Ik wil in ieder geval in Nederland blijven want mijn familie is happy hier.’’

,,Hij gaat voor zijn kansen bij Ajax,’’ benadrukt ook manager Sören Lerby.

GEORGE OGARARU
Net als Rommedahl verblijft George Ogararu deze week in zijn vaderland. Hij werd opgeroepen voor het Roemeense team. Met het arbeidsethos van de verdediger is weinig mis. Hij werkt hard voor een plaatsje in de selectie.

Op het netvlies staat echter vooral zijn prestatie tijdens de afscheidswedstrijd van Jaap Stam. Van zijn 35-jarige tegenstander Marc Overmars zag de Roemeen die natte avond in Zwolle vooral zijn hielen. Maar net als zijn drie ploeggenoten strijkt Ogararu een hoog salaris op. Op veel belangstelling van Nederlandse clubs hoeft de rechtsback daarom niet te rekenen.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo aug 20, 2008 6:59 pm

Hier levert Rommedahl wel kritiek:
De Deense voetballer van het jaar, net als de andere drie een aankoop van de uitgezwaaide technisch directeur Martin van Geel, gaat rustig om met zijn situatie, zo zegt hij zelf in de Deense pers. ,,Van Basten heeft mij niets schokkends gezegd. Hij kon mij gewoon geen garanties geven. Ik snap het wel, er zijn twee aanvallers gehaald voor veel geld. De club is in tegenstelling tot Perez eerlijk met mij omgegaan. Ik wil in ieder geval in Nederland blijven want mijn familie is happy hier.’’

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 20, 2008 7:08 pm

Verkeerde topic, lijkt me. Rommie zegt hier dat Perez verkeerd met hem is omgegaan.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 20, 2008 7:09 pm

Rommedahl zegt daar dat Perez niet eerlijk met hem is omgegaan, dus dat is geen kritiek op Ajax/Van Basten.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo aug 20, 2008 7:12 pm

Ik denk dat hij bedoelt dat de club, in tegenstelling tot met Perez, eerlijk met hem om is gegaan.

Gesloten