De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB
Berichten: 16898
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » di feb 21, 2012 8:03 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Maar waarom zegt JC dan dat er al 2 weken niets gebeurt sinds de uitspraak van de rechter. Dat snap ik dus niet. Ik wil horen dat sinds de uitspraak ze de volgende zaken hebben geregeld. Ik zie geen leiding. Geen richting, alleen maar weer die columns in de Telegraaf dat er nog steeds niets gebeurt. Dat vind ik heel erg zorgelijk.
Er zal toch echt een RvC moeten zijn voordat je een AD gaat zoeken.

Ja, Ajax is stuurloos momenteel. De club bevindt zich in een machtsvacuum. Maar ik kan niet beoordelen hoe de verhoudingen momenteel liggen. Welke krachten achter de schermen welke rol spelen. Wat doet Uri? Os? Welke macht heeft de RvC (-1) nog? Wat kan / mag de bestuursraad doen?

Zeg het maar.
Ik voel weer een excuus aankomen. Een week geleden verkondigde De Groot dat de mensen lopen te trappelen van ongeduld om in het bestuur te treden. Maar opeens laat Cruijff zich weer tegenhouden door zogenaamd Coronel.. terwijl hij de laatste maanden zo lekker bezig was om iedereen weg te pesten.

Sturkenboom is weg. Van Gaal heeft de handdoek geworpen. Er ligt echt niemand meer dwars hoor. Cruijff heeft gewonnen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 8:20 pm

GangstaRiB schreef: Ik voel weer een excuus aankomen.
Leg het me eens uit dan: Welke macht heeft de RvC (-1) nog? Wat kan / mag de bestuursraad doen?
Sturkenboom is weg. Van Gaal heeft de handdoek geworpen. Er ligt echt niemand meer dwars hoor. Cruijff heeft gewonnen.
Die laatste 2 zinnen betwijfel ik. Ajax is een hotpot, die spreekwoordelijke 5e colonne.

Je kunt niet stellen dat Cruijff de samenstelling van de nieuwe RvC bepaalt. Dat is namelijk onzin. Er zit idd nog weinig schot in, voorzover wij dat kunnen beoordelen tenminste. Het lijkt me zaak dat die invulling er komt, want Ajax wordt nu gerund door Aat, Slop en het TH. Dat lijkt me geen gezonde situ.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23039
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » di feb 21, 2012 8:30 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ik voel weer een excuus aankomen.
Leg het me eens uit dan: Welke macht heeft de RvC (-1) nog? Wat kan / mag de bestuursraad doen?
Sturkenboom is weg. Van Gaal heeft de handdoek geworpen. Er ligt echt niemand meer dwars hoor. Cruijff heeft gewonnen.
Die laatste 2 zinnen betwijfel ik. Ajax is een hotpot, die spreekwoordelijke 5e colonne.

Je kunt niet stellen dat Cruijff de samenstelling van de nieuwe RvC bepaalt. Dat is namelijk onzin. Er zit idd nog weinig schot in, voorzover wij dat kunnen beoordelen tenminste. Het lijkt me zaak dat die invulling er komt, want Ajax wordt nu gerund door Aat, Slop en het TH. Dat lijkt me geen gezonde situ.
Het punt is dat ik nog niet 4 of 5 nieuwe namen heb gehoord van JC. Ik schaar me achter JC als hij alles in het werk stelt om de juiste mensen te vinden en dit dan wordt tegengehouden door de huidige RvC. In mijn ogen is de rechter duidelijk geweest, JC is nu aan zet. Maar ik merk daar dus weinig van. Net als een jaar geleden ligt er geen plan. Ja, wat technische adviezen en ideeen om het uit te voeren, maar geen beleidsbepalers die het kunnen leiden. En dat vind ik een hevige tekortkoming.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » di feb 21, 2012 9:55 pm

Een hevige tekortkoming ja. Net een buschauffer die zijn route niet kent. Een fatale tekortkoming.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33987
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » wo feb 22, 2012 8:56 am

Ling praat met Ajax

Tscheu La Ling is nog altijd in beeld voor een functie bij Ajax. De oud-voetballer is de laatste tijd regelmatig te vinden op De Toekomst, waar hij al sprak met het technisch hart van de Amsterdammers.

Dat meldt het AD.

Ling woonde tevens de Europa League-wedstrijd tegen Manchester United bij. Binnen de club wordt nu verkend of er voldoende draagvlak is voor de komst van de Hagenaar, die eerder door Johan Cruijffs medecommissarissen werd afgeserveerd als nieuwe algemeen directeur van Ajax.

Het technisch hart is in de ogen van Cruijff de levensader van de club, belangrijker nog dan de directeur. Momenteel bestaat het hart uit hoofd opleidingen Wim Jonk, hoofdtrainer Frank de Boer en Dennis Bergkamp, die zowel een functie bekleedt op De Toekomst als bij het eerste elftal.

Vorige maand werd bekend dat Ling met het Slowaakse AS Trencin, waar hij eigenaar van is, samen gaat werken met AGOVV uit Apeldoorn.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » wo feb 22, 2012 8:57 am

De Schaar van JC ongelooflijk :excited.gif:

Johan heeft z'n eigen netwerk Lingedin :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op wo feb 22, 2012 8:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo feb 22, 2012 8:59 am

Binnen de club wordt nu verkend of er voldoende draagvlak is voor de komst van de Hagenaar
Durf eens tegen te stemmen! Ling en dat na "de plastic zakken", een spelersmakelaar als directeur, dat hebben Raiola of Lemic nooit bereikt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16898
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2012 9:21 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ik voel weer een excuus aankomen.
Leg het me eens uit dan: Welke macht heeft de RvC (-1) nog? Wat kan / mag de bestuursraad doen?
Sturkenboom is weg. Van Gaal heeft de handdoek geworpen. Er ligt echt niemand meer dwars hoor. Cruijff heeft gewonnen.
Die laatste 2 zinnen betwijfel ik. Ajax is een hotpot, die spreekwoordelijke 5e colonne.

Je kunt niet stellen dat Cruijff de samenstelling van de nieuwe RvC bepaalt. Dat is namelijk onzin. Er zit idd nog weinig schot in, voorzover wij dat kunnen beoordelen tenminste. Het lijkt me zaak dat die invulling er komt, want Ajax wordt nu gerund door Aat, Slop en het TH. Dat lijkt me geen gezonde situ.
Crujff heeft in feite de vorige RvC ook samengesteld (die ene commissie met Molenaar, weet je wel), dus waarom nu niet nog een keer? De grootaandeelhouder heeft gekozen voor de lijn Cruijff, de RvC (-1) zijn vrijwillig opgestapt terwijl ze dat formeel niet hoefden te doen.

Kortom: de weg is vrij.

Lionel
Berichten: 47658
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo feb 22, 2012 9:30 am

Vrijwillig opgestapt?
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16898
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2012 9:54 am

Rishi schreef:Vrijwillig opgestapt?
:smallgrin.gif:
Ja, ze zijn vrijwillig teruggetreden. Ik snap wel waar je heen wilt, maar formeel had de RvC niet hoeven terugtreden. Het hele klimaat rond de RvC was natuurlijk zodanig verziekt dat ze het zelf ook wel inzagen.

Maar reageer eens inhoudelijk. Er zijn nu toch geen problemen meer voor Cruijff? Iedereen die hem kan dwarszitten is weg. Ik zie de naam Ling ook alweer rondzingen, dus dat komt helemaal goed. De naievelingen die denken dat Cruijff zich alleen wil beperken tot de jeugdopleiding, worden nu al door hun Verlichte Leider in de hemd gezet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48023
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo feb 22, 2012 10:00 am

Hoezo is de weg vrij? Cruijff is helemaal niet aan zet. Er moet eerst een nieuwe RvC worden voorgedragen, daarna komt er een AD (operationeel en voetbalinhoudelijk hopelijk).

GangstaRiB
Berichten: 16898
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2012 10:20 am

Peter schreef:Hoezo is de weg vrij? Cruijff is helemaal niet aan zet. Er moet eerst een nieuwe RvC worden voorgedragen, daarna komt er een AD (operationeel en voetbalinhoudelijk hopelijk).
De RvC werd toch vorige keer ook gekozen door middel van goedkeuring van Cruijff? Ze moeten nu alleen leren om geen doorgeleerde professoren te vragen, maar gewoon makke schapen.

De weg ligt vrij voor Cruijff. Iedere andere conclusie is een excuus zoeken waarom Cruijff voor een zoveelste keer mag falen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48023
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo feb 22, 2012 10:40 am

"Ze moeten nu alleen leren om makke schapen te selecteren" impliceert toch dat de weg niet vrij is? Wie is namelijk 'ze'. Als dat alleen Cruijff was geweest, dan was de weg vrij geweest. Nee, er moet eerst een nieuwe RvC worden geinstalleerd en daar heeft Cruijff als persoon wel wat over te zeggen, maar daarin staat hij niet alleen.

GangstaRiB
Berichten: 16898
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2012 10:56 am

Peter schreef:"Ze moeten nu alleen leren om makke schapen te selecteren" impliceert toch dat de weg niet vrij is? Wie is namelijk 'ze'. Als dat alleen Cruijff was geweest, dan was de weg vrij geweest. Nee, er moet eerst een nieuwe RvC worden geinstalleerd en daar heeft Cruijff als persoon wel wat over te zeggen, maar daarin staat hij niet alleen.
Formeel gezien moet de oude RvC haar opvolgers aanstellen. Echter.. de oude RvC is met pek en veren weggejaagd dat het me vrij onwaarschijnlijk lijkt dat ze nog echt strijdbaar (willen) zijn. Verder wil de grootaandeelhouder (Ajax met 70 % van de aandelen) de lijn Cruijff volgen. Dus wat dat betreft staat Cruijff redelijk aan de top als het gaat om zeggenschap.

Linksom of rechtsom: uiteindelijk gaan we de lijn Cruijff volgen. Daarom moeten ze nu gewoon makke schapen aanstellen (eenvoudigweg omdat het volgens de statuten moet) die Cruijff geen strobreed in de weg leggen. We hebben namelijk kunnen constateren dat er niks gebeurd als we een RvC hebben die vraagtekens bij het doen en laten van Cruijff zet. Want Cruijff gaat zich dan als een klein kind gedragen en heel Ajax houdt zich bezig met rechtszaken ipv voetbal. En vervolgens wordt dat weer als excuus gebruikt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33746
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo feb 22, 2012 11:52 am

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:"Ze moeten nu alleen leren om makke schapen te selecteren" impliceert toch dat de weg niet vrij is? Wie is namelijk 'ze'. Als dat alleen Cruijff was geweest, dan was de weg vrij geweest. Nee, er moet eerst een nieuwe RvC worden geinstalleerd en daar heeft Cruijff als persoon wel wat over te zeggen, maar daarin staat hij niet alleen.
Formeel gezien moet de oude RvC haar opvolgers aanstellen. Echter.. de oude RvC is met pek en veren weggejaagd dat het me vrij onwaarschijnlijk lijkt dat ze nog echt strijdbaar (willen) zijn. Verder wil de grootaandeelhouder (Ajax met 70 % van de aandelen) de lijn Cruijff volgen. Dus wat dat betreft staat Cruijff redelijk aan de top als het gaat om zeggenschap.

Linksom of rechtsom: uiteindelijk gaan we de lijn Cruijff volgen. Daarom moeten ze nu gewoon makke schapen aanstellen (eenvoudigweg omdat het volgens de statuten moet) die Cruijff geen strobreed in de weg leggen. We hebben namelijk kunnen constateren dat er niks gebeurd als we een RvC hebben die vraagtekens bij het doen en laten van Cruijff zet. Want Cruijff gaat zich dan als een klein kind gedragen en heel Ajax houdt zich bezig met rechtszaken ipv voetbal. En vervolgens wordt dat weer als excuus gebruikt.
Helemaal mee eens.

Waar ik alleen bang voor ben is dat dezelfde 'scherpheid' waarmee de sceptici over Cruijffs handelen onder een vergrootglas werden (worden) gelegd, bij het beoordelen van Cruijff zelf als sneeuw voor de zon zal verdwijbnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo feb 22, 2012 12:05 pm

Hoe werd er zo'n 600 bladzijden geleden over de toen nieuwe RvC gedacht? De "Raad van Molenaar"! In mijn herinnering positief, want JC had die raad samengesteld, via Molenaar. Als je dan ergens in oktober (Ben de draad wat dat betreft een beetje kwijt, zoveel is erover gepubliceerd) denkt/ziet dat die RvC moet verdwijnen, net als de RvC ervoor, dan kom je toch met opvolgers, misschien niet direct in oktober, maar zeker in november. De media staan al klaar: De Telegraaf en VI, columns die vooral worden gebruikt om Ajax kapot te maken, dat door een lid van de RvC.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo feb 22, 2012 12:26 pm

Het zou voor Ajax ook goed zijn als meneer Molenaar eens wat afstand hield. Hij was verantwoordelijk voor het samenstellen van de RvC. Al gauw bleek dat er een groot verschil van mening was over de taak van die RvC: faciliterend vs controlerend. Dat had hij toch beter moeten dichttimmeren lijkt me.
Daarna stond hij zelf te roepen dat de RvC moest aftreden, zijn RvC nota bene.

Maar goed, zodra er ergens een camera draait zal Molenaar er wel weer voor springen om zijn mening te geven.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo feb 22, 2012 12:40 pm

Voordat iedereen weer rood aanloopt en over elkaar heen duikelt: Molenaar heeft een tijd geleden al aangegeven dat hij niet beschikbaar is voor de RvC, omdat hij het zichzelf aanrekent dat de huidige RvC een fiasco is geworden.

Zouden veel mensen binnen Ajax een voorbeeld aan kunnen nemen. Hoewel ik geen fan ben van Molenaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo feb 22, 2012 12:48 pm

Bertje schreef:Voordat iedereen weer rood aanloopt en over elkaar heen duikelt: Molenaar heeft een tijd geleden al aangegeven dat hij niet beschikbaar is voor de RvC, omdat hij het zichzelf aanrekent dat de huidige RvC een fiasco is geworden.

Zouden veel mensen binnen Ajax een voorbeeld aan kunnen nemen. Hoewel ik geen fan ben van Molenaar.
Ok, dat heb ik gemist kennelijk. Prima, scheelt weer een keer rood aanlopen! ;-)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo feb 22, 2012 1:21 pm

Bertje schreef:Voordat iedereen weer rood aanloopt en over elkaar heen duikelt: Molenaar heeft een tijd geleden al aangegeven dat hij niet beschikbaar is voor de RvC, omdat hij het zichzelf aanrekent dat de huidige RvC een fiasco is geworden.

Zouden veel mensen binnen Ajax een voorbeeld aan kunnen nemen. Hoewel ik geen fan ben van Molenaar.
Heb jij daar een linkje van ?.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo feb 22, 2012 1:25 pm

VI ergens vorige week.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo feb 22, 2012 1:26 pm

Bertje schreef:VI ergens vorige week.
Link ?.

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marcel » wo feb 22, 2012 1:29 pm

wimpey schreef:Het voetbalplan is m.i. wél duidelijk: technisch hart is leading.
Ik ben blij dat nu eindelijk duidelijk is wat het grote voetbalplan van Cruijff is... "Doe maar wat die 3 zeggen".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 22, 2012 1:29 pm

Hij heeft het ook voor de camera's gezegd. Gelukkig is hij geen optie ...... glibber :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo feb 22, 2012 1:31 pm

Bertje schreef:VI ergens vorige week.
Ik heb het hem ook de laatste keer dat hij bij Vi te gast was horen zeggen, niet beschikbaar.
YNWA

Plaats reactie