De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

wimpey
Berichten: 52152
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do mar 01, 2012 7:43 pm

Teneur was als vanouds: ik perfect, zij de kwade genius. Louis and friends: plus plus. De rest: min min.

"Kwaliteitsblad" ELF is het enige krantje dat Louis geen kritische vragen stelt en zijn dictaat letterlijk afdrukt? :confused.gif:

Een 8 pagina's durende lofzang op zichzelf en types als Sturkenbos en Blind. Ik pas.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do mar 01, 2012 7:51 pm

Het lijkt net Cruijff met z'n telegraaf.
Peter schreef:
Jabu schreef:Vind je dat verhaal van Cruijff mbt hersenhelften niet eng?
Eng niet. Wel volkomen larie.
Eng klinkt nogal stellig, maar ik vind het nogal wat om mensen obv dergelijke kwalificaties in te delen en genadeloos af te serveren.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do mar 01, 2012 7:53 pm

Ride schreef:Van Gaal wilde niet met Cruijff samenwerken

Auteur: Pieter Zwart http://www.ajax1.nl

In verscheidene interviews en zelfs in de rechtszaal heeft de Raad van Commissarissen beweert dat Louis van Gaal open stond voor een samenwerking met Johan Cruijff. In Nieuwsuur antwoordde president-commissaris Steven ten Have op de vraag of de komst van Van Gaal een exit betekende voor Cruijff als volgt: “Het is vooral Van Gaal erin en het gaat niet over Cruijff eruit. Het gaat niet over oorlogsverklaringen, het gaat over wat het beste is voor Ajax.”

”We willen met deze twee iconen van de club verder. Cruijff is de beste speler ooit van Ajax, Van Gaal de beste trainer ooit. Dat is waar wij op hebben ingezet en ik geloof dat we daarvoor steun zullen krijgen. Erevoorzitter Michael van Praag heeft ook een betoog gehouden waarin hij stelde dat die twee nader tot elkaar moeten zien te komen.”

”Waarom zou dat niet kunnen?”, ging Ten Have verder. ”In deze wereld zijn om belangrijkere zaken, met alle respect voor het voetbal, afstanden tussen mensen en groeperingen overbrugd.”

“Dat er veel steun is voor Cruijff hebben we gezien en dat is ook een goede zaak. Wij zijn ook voor Cruijff. We willen hem bij Ajax en zullen ons best doen om dat te realiseren, maar wij willen ook Van Gaal. Die zal de baas worden, met daarboven een adviserende rol voor Cruijff als commissaris. Als commissaris ben je niet de baas, maar wel het hoogste orgaan. Je bent in die rol dienstbaar en geeft advies. Johan heeft de revolutie ingezet, dat is zijn verdienste en komt hem helemaal toe. Dat zien en voelen de supporters en dat maken zij kenbaar, daar hebben wij alle begrip voor.”

Gedurende de rechtszaak betoogde advocaat Peter Wakkie meerdere malen dat Van Gaal hier inderdaad voor open stond: “Louis van Gaal is bereid met Johan Cruijff te praten, maar Cruijff heeft dit geweigerd. Van Gaal is bereid over zijn eigen schaduw heen te stappen en als Cruijff dat ook wil, dan is er geen probleem meer.” Tijdens een eerdere rechtszaak stelde hij ook al een gesprek tussen Van Gaal en Cruijff voor.

Tegenover Elf Voetbal geeft Van Gaal nu echter een totaal andere visie weer: “Cruijff zat daar en ik had niet de behoefte om iets mét hem te gaan doen. Dat is zelfs niet bij me opgekomen”, meldt de beoogd algemeen directeur. Dat heeft Van Gaal ook aangegeven bij de Raad van Commissarissen, die desondanks in de media bleef spreken over een samenwerking: “Ik heb de RvC meteen verteld dat, zodra de naam Van Gaal zou vallen, Cruijff er letterlijk álles aan zou doen dat tegen te houden.”

De herhaaldelijke betoogde, tot in de rechtszaal aan toe, samenwerking tussen Van Gaal en Cruijff is dus nooit een optie geweest voor Van Gaal. Hij is nooit van plan geweest daadwerkelijk met Cruijff aan de slag te gaan in het belang van Ajax.
Waarom de Raad van Commissarissen hier wel constant op zinspeelde, is onduidelijk.



Yep
Wordt het niet tijd dat dat rotjoch een vriendinnetje krijgt? Geen behoefte hebben is wat anders dan niet bereid zijn. Vaststellen dat Cruijff daartoe niet bereid is wat anders dan zelf niet bereid zijn. Samen aan de slag was helemaal niet aan de orde want in tegenstelling tot Van Gaal wil Cruijff helemaal niet aan de slag voor Ajax maar af en toe wat roepen vanuit Barcelona.

Maar nu gaan volwassen hogeropgeleide mannen her en der natuurlijk weer roepen dat kleine Pietertje een goed stuk schrijft en scherp analyseert ondanks dat hij nog niet echt kan lezen. Kolder in de kop, iets anders kan ik er niet van maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do mar 01, 2012 7:56 pm

wimpey schreef:Teneur was als vanouds: ik perfect, zij de kwade genius. Louis and friends: plus plus. De rest: min min.

"Kwaliteitsblad" ELF is het enige krantje dat Louis geen kritische vragen stelt en zijn dictaat letterlijk afdrukt? :confused.gif:

Een 8 pagina's durende lofzang op zichzelf en types als Sturkenbos en Blind. Ik pas.
Als dat de inhoud is vind ik het wel interessant om het 2 of zelfs 3 keer te lezen en je erover te blijven verbazen. Daarna moet ik er vooral vrij hard om lachen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do mar 01, 2012 8:09 pm

Peter schreef:
Over Van Gaal blijft Cruijff bij zijn mening. 'Ik blijf in de RvC, maar werken bij Ajax zal ik niet en werken met Van Gaal zal ik dus ook niet. De kans op samenwerking met Van Gaal is ook klein. Wij hebben een andere manier van opvattingen. Er zijn oud-voetballers die denken met hun rechter hersenhelft en dat zal altijd botsen met bestuursleden zoals Van Gaal die denken met de linker hersenhelft. Bij de club is het nu zo dat de volgende generatie met het creatieve brein aan de beurt moet komen. Ik denk dus ook niet dat Van Gaal de club weer aan de top kan brengen. Er moeten nu technische mensen komen op die plek.'
Kan Voetske ook weer rustig slapen. Quoten is ook een vak apart, zo blijkt wel weer.
Ach, Behalve dat ik nog nooit zo'n lariekoek gehoord heb, wilde ik gewoon aangeven dat JC van alles en nog wat door elkaar husselt, en daar dan ZIJN verhaal van maakt.Overgens blijkt dus dat de creativiteit, gezien het lijstje van Van Gaal kwa prijzen enz. ( die voortkomen uit zijn denken ) vele malen groter is dan van JC.

Van Gaal heeft dus beide hersenhelften gebruikt ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do mar 01, 2012 8:12 pm

Dat is ook weer een cirkelredenering die als een lul op een drumstel slaat Voetske! :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do mar 01, 2012 8:16 pm

Cruijff introduceert nieuwe oefenstof op de toekomst ..
Oefening voor de integratie van de linker- en rechterhersenhelft: de Kruisloop.
Til je linkerknie op en tik hem aan met je rechterhand of rechterelleboog. Til daarna je rechterknie op en tik hem aan met
je linkerhand of elleboog. Doe dit om en om en 25 keer per been. Links dan rechts en steeds opnieuw. Deze oefening zorgt voor een betere samenwerking van de linker- en rechterhersenhelft, waardoor de levensprocessen zoals leren, concentreren en slapen kunnen verbeteren. Ook mensen met dyslexie kunnen veel baat hebben bij deze kruisloopoefening.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do mar 01, 2012 8:17 pm

Cruijff schreef:Dat is ook weer een cirkelredenering die als een lul op een drumstel slaat Voetske! :excited.gif:
Zorg jij nu eerst maar eens voor wat foto's en dat wetenschappelijk onderzoek voordat je weer je mond opendoet ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do mar 01, 2012 8:38 pm

Je foto's komen er aan! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do mar 01, 2012 9:14 pm

En niet met photoshop hé ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do mar 01, 2012 9:42 pm

Wees niet bang, wat bent u op voorhand altijd wantrouwig zeg! De enige die angstig moet worden is m'n harde schijf omdat het aantal zuipfoto's van Toby & Friends + andere voetballers die namens Ajax een poging tot voetbal willen doen de pan uit rijst. Gelukkig hield Johan het vroeger bij 1 glaasje cognac na een EC I winst op Wembley of een klein beetje Sekt aan de rand van een Duits zwembad.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do mar 01, 2012 11:06 pm

Met een slofje sigaretten!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ride » vr mar 02, 2012 7:43 am

Jim schreef:Van Gaal: 'Eigenlijk wil ik liever trainer/coach zijn, dan directeur.'
Dit alleen al, maakt hem ongeschikt voor een directeursfunctie. Als je voor zo'n job kiest moet je er namelijk voor de volle 100 procent achter staan, anders moet je er sowieso niet aan beginnen want wordt het nooit wat.
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar Van Gaal en Ten Have en consorten hebben er blijkbaar geen enkele moeite mee. Van Gaal laat hiermee zien dat hij nooit in de spiegel kijkt, en Ten Have en co. spelden zich een brevet van onvermogen op. Het eerste wat je namelijk doet bij het benaderen van een kandidaat voor een vacature is hem/haar expliciet vragen of hij/zij met hart en ziel, volledig en louter en alleen voor betreffende functie wil gaan. Bij een negatief antwoord op die vraag is verder praten al zinloos.
Ten Have en co. bewijzen tevens dat ze totaal geen benul hebben van de geschiedenis van Ajax. Want bij Koeman deed toenmalig technisch directeur Van Gaal reeds wat De Boer nu ook was overkomen. Gezaag aan zijn stoelpoten. Ongelooflijk ondoordacht handelen van Ten Have en consorten. En zich maar druk maken over Ling.
De keuze voor van Gaal was dan ook uit rancune naar Cruijff en niet uit het algemeen belang voor Ajax zelf.
Anders gooi je niet een vliegtuig vol kerosine op het vuur.
Gegokt en verloren heet zo iets.

Ten Have en Co moeten nu alleen nog sneller verdwijnen.
Die zijn nu nog minder houdbaar gebleken :excited.gif:


Grappig dat er hier lieden in het begin waren die Ten Have bestempelde als een uiters integer man :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr mar 02, 2012 8:35 am

999 schreef:
Peter schreef:
Over Van Gaal blijft Cruijff bij zijn mening. 'Ik blijf in de RvC, maar werken bij Ajax zal ik niet en werken met Van Gaal zal ik dus ook niet. De kans op samenwerking met Van Gaal is ook klein. Wij hebben een andere manier van opvattingen. Er zijn oud-voetballers die denken met hun rechter hersenhelft en dat zal altijd botsen met bestuursleden zoals Van Gaal die denken met de linker hersenhelft. Bij de club is het nu zo dat de volgende generatie met het creatieve brein aan de beurt moet komen. Ik denk dus ook niet dat Van Gaal de club weer aan de top kan brengen. Er moeten nu technische mensen komen op die plek.'
Kan Voetske ook weer rustig slapen. Quoten is ook een vak apart, zo blijkt wel weer.
Ach, Behalve dat ik nog nooit zo'n lariekoek gehoord heb, wilde ik gewoon aangeven dat JC van alles en nog wat door elkaar husselt, en daar dan ZIJN verhaal van maakt.Overgens blijkt dus dat de creativiteit, gezien het lijstje van Van Gaal kwa prijzen enz. ( die voortkomen uit zijn denken ) vele malen groter is dan van JC.

Van Gaal heeft dus beide hersenhelften gebruikt ..
Het is ook eigenlijk best ironisch, aangezien Cruijff ijzersterk is in de analyse van een wedstrijd en het spel, zijn rechterhersenhelft dus, terwijl er niets dan chaos en dommigheid uitkomt wanneer hij plannen gaat maken, de creatieve linkerhersenhelft dus.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 10:42 am

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » vr mar 02, 2012 10:46 am

Ride schreef:Grappig dat er hier lieden in het begin waren die Ten Have bestempelde als een uiters integer man :smallgrin.gif:
Natuurlijk, je kunt dingen zo simpel maken als je wilt, maar je vergeet dan even de manier waarop de zaken gegaan zijn.

Het begon natuurlijk al verkeerd met het samenstellen van de RvC door Molenaar, die de opdracht gaf aan de RvC om controlerend te zijn, terwijl Cruijff ervan uit ging dat de RvC faciliterend zou zijn. Daar begon de wrijving al mee.

Toch heeft Ten Have lange tijd geprobeerd heeft om met Cruijff samen te werken, en heeft hem in vrijwel alles zijn zin gegeven. Maar het aanstellen van een AD duurde te lang. Cruijff bleef met Ling leuren, en blokkeerde een aanstelling van Van Basten. Ten Have vond dat allemaal te lang duren en heeft toen zelf het initiatief genomen en Van Gaal benaderd. Daarmee heeft hij gegokt en verloren. Was dat allemaal fraai? Nee. Zeker niet. Maar je kunt net zo min zeggen dat het Cruijff kamp het allemaal zo netjes heeft gespeeld.

Laat er nu maar zo snel mogelijk een einde komen aan de strijd binnen de club, en dan maar met 1 kamp vooruit. Maar dan ook doorpakken graag.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33801
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr mar 02, 2012 10:53 am

Ride schreef:

De keuze voor van Gaal was dan ook uit rancune naar Cruijff en niet uit het algemeen belang voor Ajax zelf.
Anders gooi je niet een vliegtuig vol kerosine op het vuur.
Gegokt en verloren heet zo iets.

Ten Have en Co moeten nu alleen nog sneller verdwijnen.
Die zijn nu nog minder houdbaar gebleken :excited.gif:


Grappig dat er hier lieden in het begin waren die Ten Have bestempelde als een uiters integer man :smallgrin.gif:
Ten Have had feilloos door dat Cruijff slechts in belang van zijn eigen eer en glorie bezig was (en met het pluggen van zijn eigen 'universiteit' natuurlijk, waarvan hij Ajax een verlengstuk wil maken).
Ten Have is een bestuurder. En nostalgische sentimenten kunnen in de weg zitten van goed bestuur. Zeker als je het hebt over een beursgenoteerde NV met 300 werknemers en een omzet van heel veel miljoen.
Na de tweede sabotage-actie van Cruijff was het genoeg. Ten Have heeft vier maanden lang geprobeerd om het op de 'Cruijff'-manier te doen, alleen bleek Cruijff een dwingeland en een rupsje-nooit-genoeg, die als opperaap de boel volledig wilde dicteren. En vervolgens ging het fout.

Ten Have is gewoon teveel bestuurder gebleken voor een door emoties gerunde club als Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » vr mar 02, 2012 11:39 am

Zeux schreef:
Ride schreef:

De keuze voor van Gaal was dan ook uit rancune naar Cruijff en niet uit het algemeen belang voor Ajax zelf.
Anders gooi je niet een vliegtuig vol kerosine op het vuur.
Gegokt en verloren heet zo iets.

Ten Have en Co moeten nu alleen nog sneller verdwijnen.
Die zijn nu nog minder houdbaar gebleken :excited.gif:


Grappig dat er hier lieden in het begin waren die Ten Have bestempelde als een uiters integer man :smallgrin.gif:
Ten Have had feilloos door dat Cruijff slechts in belang van zijn eigen eer en glorie bezig was (en met het pluggen van zijn eigen 'universiteit' natuurlijk, waarvan hij Ajax een verlengstuk wil maken).
Ten Have is een bestuurder. En nostalgische sentimenten kunnen in de weg zitten van goed bestuur. Zeker als je het hebt over een beursgenoteerde NV met 300 werknemers en een omzet van heel veel miljoen.
Na de tweede sabotage-actie van Cruijff was het genoeg. Ten Have heeft vier maanden lang geprobeerd om het op de 'Cruijff'-manier te doen, alleen bleek Cruijff een dwingeland en een rupsje-nooit-genoeg, die als opperaap de boel volledig wilde dicteren. En vervolgens ging het fout.

Ten Have is gewoon teveel bestuurder gebleken voor een door emoties gerunde club als Ajax.
Ten Have heeft dit ook zelf aangegeven in een interview. De vereniging Ajax als grootaandeelhouder van Ajax NV weet zich geen houding te geven en treedt zelfs wettelijke procedures met de voeten. Bij een beursgenoteerd bedrijf gaat het via procedures en protocollen, maar Cruijff fietst overal dwars doorheen. Ten Have zag dat wel aankomen, maar hem is het meest tegengevallen dat de vereniging Ajax (Rob Been jr.) zich ook liet leiden door de waan van de dag. In de vereniging zitten natuurlijk de mensen die massaal (?) achter Cruijff zijn gaan staan.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » vr mar 02, 2012 1:26 pm

Zeux schreef: Zeker als je het hebt over een beursgenoteerde NV met 300 werknemers en een omzet van heel veel miljoen.
Nou, nou klink een beetje opgeblazen Zeux. Ten eerste heeft de hele tak betaald voetbal een jaarlijkse omzet te vergelijken met een grote Albert Heijn, ten tweede is dat Ajax aandeel gewoon een pretaandeel en ten derde heeft die achterbakse doorgeleerde professor zich laten leiden door zijn veel te grote ego zoals zoveel bestuurders vanbuiten de voetbalwereld die dachten de dingen wel even naar hun (slinkse) hand te kunnen zetten.

Gewogen en te licht bevonden is die achterbakse doorgeleerde professor, dagggggggg. :drecul.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 02, 2012 1:31 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef: Zeker als je het hebt over een beursgenoteerde NV met 300 werknemers en een omzet van heel veel miljoen.
Nou, nou klink een beetje opgeblazen Zeux. Ten eerste heeft de hele tak betaald voetbal een jaarlijkse omzet te vergelijken met een grote Albert Heijn, ten tweede is dat Ajax aandeel gewoon een pretaandeel en ten derde heeft die achterbakse doorgeleerde professor zich laten leiden door zijn veel te grote ego zoals zoveel bestuurders vanbuiten de voetbalwereld die dachten de dingen wel even naar hun (slinkse) hand te kunnen zetten.

Gewogen en te licht bevonden is die achterbakse doorgeleerde professor, dagggggggg. :drecul.gif:
Just curious IH; Ajax ís toch een beursgenoteerde NV? Met 300 werknemers? En een omzet van 60+ miljoen euri? Wat is daar opgeblazen aan? Het zijn toch feiten?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » vr mar 02, 2012 2:09 pm

There are no facts, only interpretations..

wanneer het zo uitkomt natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33801
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr mar 02, 2012 2:54 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef: Zeker als je het hebt over een beursgenoteerde NV met 300 werknemers en een omzet van heel veel miljoen.
Nou, nou klink een beetje opgeblazen Zeux. Ten eerste heeft de hele tak betaald voetbal een jaarlijkse omzet te vergelijken met een grote Albert Heijn, ten tweede is dat Ajax aandeel gewoon een pretaandeel
En als straks blijkt dat door slecht financieel beleid van de oud-voetballers de boel onglooflijk in het honderd is gelopen financieel, mag dan Amsterdam - net als Eindhoven - de boel met gemeentegeld gaan redden? Of heffen we dan het zootje op?

Los daarvan: hoeveel omzet je ook hebt of hoeveel werknemers, een NV is een NV. Als je niet volgens die spelregels wilt spelen, moet je die NV ontmantelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ride » vr mar 02, 2012 3:16 pm

Zeux schreef: Los daarvan: hoeveel omzet je ook hebt of hoeveel werknemers, een NV is een NV. Als je niet volgens die spelregels wilt spelen, moet je die NV ontmantelen.
Tsja.. spijker op zijn kop.
Hiermee maak je duidelijk wat er mis is met Ajax.
Teveel mensen die denken alsof het alleen maar een NV is...
Vakkie 129

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33801
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr mar 02, 2012 3:19 pm

Ride schreef:
Teveel mensen die denken alsof het alleen maar een NV is...
Tja, dat verzin je er zelf bij. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr mar 02, 2012 3:26 pm

Ride schreef:
Zeux schreef: Los daarvan: hoeveel omzet je ook hebt of hoeveel werknemers, een NV is een NV. Als je niet volgens die spelregels wilt spelen, moet je die NV ontmantelen.
Tsja.. spijker op zijn kop.
Hiermee maak je duidelijk wat er mis is met Ajax.
Teveel mensen die denken alsof het alleen maar een NV is...
Alsof dat echt uitmaakt. Als het geen structuurvennootschap was dan was het wel een gewone N.V., een B.V. of een vereniging. Een organisatie dus, met regels dus, waarbij mensen die de dienst uitmaken verantwoording moeten afleggen aan andere organen van de club, waar het nodig is dat er bestuurders zijn, en waar het nodig is dat die bestuurders worden gecontroleerd.

De puinzooi die Cruijff ervan gemaakt heeft kan zelfs bij biljartclub met 10 leden niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie