De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr mar 02, 2012 8:05 pm

De Boer: 'Kan niks met kritiek Van Gaal'
Bron: Novum
Frank de Boer weet niet zo goed wat hij moet met de kritiek van Louis van Gaal. Volgens de Ajax-coach mag iedereen zijn mening hebben over de gang van zaken bij Ajax.

'Ik heb het niet gelezen, ik ben niet zo'n ELF-fan', grapt de Ajax-coach. 'Iedereen mag zijn mening hebben en ik stap daar makkelijk overheen. Ik doe altijd mijn stinkende best en meer kan ik niet doen. Dat doe ik dan met volle overgave voor Ajax dus ik kan weinig met de kritiek.'

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr mar 02, 2012 9:12 pm

Ze gaan op RTL7 nu Van Gaal zijn interview in Elf doornemen bij Voetbal International.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr mar 02, 2012 11:16 pm

Dat zal vast een hééél objectief verhaal van Derksen en Co. zijn....

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr mar 02, 2012 11:18 pm

De waarheid ligt vast ergens in het midden van Derksen en Co. ;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za mar 03, 2012 12:09 am

Zoals altijd, de gulden middenweg!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 03, 2012 9:02 am

Van Gaal zwijgt

Eindelijk is Louis van Gaal naar buiten getreden over zijn rol in het voortslepende conflict binnen Ajax. Het is zijn mening en zijn verhaal.

Alleen ontbreekt in het lange betoog het antwoord op die ene prangende vraag: waarom heeft juist hij, als Ajaxicoon, meegewerkt aan een achterbakse actie? In zijn relaas blijft dit onbesproken. Terwijl het de kern is van de vuile oorlog binnen Ajax.

Daardoor gaat het allang niet meer om gelijk en ongelijk, maar om recht en onrecht.

Zo kun je alles van Johan Cruijff vinden, maar hij zegt wel midden in je gezicht waar het op staat. Dat is precies het tegenovergestelde van wat Van Gaal heeft gedaan.

Om algemeen directeur van Ajax te kunnen worden, viel hij Cruijff van achter aan. Om in sporttermen te spreken was dat onsportief. Bovendien zette hij daarmee Ajax in de fik.

Vervolgens werd door de commissarissen de boodschap uitgedragen, dat het gekozen technisch beleid gewoon zou worden uitgevoerd. In de praktijk was niettemin sprake van het traineren van processen en het wegpesten van zelfs mensen die als speler onder Van Gaal hadden gediend.

Daarmee kwam Ajax in de wurggreep van chaos en wantrouwen.

Intussen bleef Van Gaal zwijgen over zijn aanval van achteren. Terwijl alleen dit tot zijn verlies heeft geleid.

Gezien de publieke opinie op dat moment had er namelijk een wonder moeten gebeuren om zijn benoeming tegen te houden als deze open en bloot was uitgevoerd. Dit werd later ook door de rechter bevestigd.

Een sinistere strategie werd daarom de ondergang van zowel de rvc als Van Gaal. Was de verhouding tussen pro-Cruijff en pro-Van Gaal binnen en rond Ajax tot dat moment fiftyfifty, daarna zou het draagvlak voor Van Gaal met de week afnemen.

Dat had niets te maken met de rol van De Telegraaf, Voetbal International, de Volkskrant of wie of wat dan ook, maar vooral vanwege het feit dat hier sprake was van onrecht. Omdat eerlijkheid het langst duurt, waren Van Gaal & co gedoemd deze strijd te verliezen.

En resteert nog altijd de vraag waarom juist hij het zo heeft gedaan?
Tjesus, Hij durft het nog te schrijven ook.Tja, Zolang JdG en V.I. achter JC staan zal iedereen die niet meegaat in JC zijn zijn plannen genadeloos te kakken worden gezet ..

Zoals gisteravond in het V.I. programma waarin Derksen van Gaal een redelijke trainer noemde .. tja ..

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 03, 2012 1:59 pm

Van Gaal geeft af op de media omdat die Cruijff geen kritische vragen stellen. Alsof ELF ook maar één kritische vraag stelde aan LvG. Ik zou wel wat kritische vragen voor hem hebben, waarbij natuurlijk het gevaar dreigt dat LvG rood aanloopt en je uitfoetert.

- Waarom verkondig je dat Ajax je club niet meer is en spring je er toch weer in?
- Waarom via de achterdeur naar binnen?
- Waarom niet meteen begonnen, Bayern zou je graag van de loonlijst hebben geskipt?
- Waarom je marionetten Sturkenheuvel en Blind?
- Waarom liet je die Sturkenga vanaf dag een olie op het vuur gooien?
- Waarom maak je je zo druk over de rol van Ajax, Cruijff, media na de bedreigingen aan het adres van Sturkendijk en Ten Have? Nam Ajax wél stelling toen Danny Blind met z'n zatte harses een vrouw aanreed?
- Waarom ben je zo anti-hervormingen op De Toekomst, vind je dat de opleiding zo geweldig functioneerde?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 03, 2012 2:11 pm

Tja, dat er nooit een kritische vraag is gesteld aan JC heeft ie gewoon gelijk in.En JC is toch de onbetwiste leider van de " fluwele revolutie " .. die overgens zijn weerga niet kent in de historie van AJAX .. .. Bij P&W was het een one-man show .. Over de T. en Derksen kun je kort zijn, De Groot slaapt tussen Johan en Danny in en Derksen dekt ze toe ...

Dus als je het dan toch over kritische vragen stellen hebt ..

Overgens suggereer je weer een heleboel niet bewezen items in je vragen .. Maar goed ..

We hebben van Gaal nu ook gehad in de media .. Nu eens kijken wanneer de verlosser onderhand is komt met zijn mensen die het nu weer verder mogen gaan doen ..

En volgens mij was Danny Blind ten tijde van dat ongeluk niet in dienst van AJAX .. Bij de vriendschappelijke wedstrijd tegen V.V. Hierden op 23 mei 2006 zat Blind voor het laatst op de bank bij Ajax.Op donderdag 7 december 2006 veroorzaakte Blind een auto-ongeluk
Laatst gewijzigd door 999 op za mar 03, 2012 2:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 03, 2012 2:14 pm

999 schreef: Dus als je het dan toch over kritische vragen stellen hebt ..
Ik heb het over kritische vragen die zowel LvG als JC niet gesteld worden. Beiden zoeken nl. media uit die geen kritische vragen stellen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 03, 2012 2:23 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dus als je het dan toch over kritische vragen stellen hebt ..
Ik heb het over kritische vragen die zowel LvG als JC niet gesteld worden. Beiden zoeken nl. media uit die geen kritische vragen stellen.
Was Blind ten tijde van dat ongeluk eigenlijk nog wel in dienst van AJAX ?.Volgens mij niet .. Na wekenlange speculaties in de media kwam op 10 mei 2006 de bevestiging: de gehele trainersstaf waaronder Blind kreeg zijn ontslag. Bij de vriendschappelijke wedstrijd tegen V.V. Hierden op 23 mei 2006 zat Blind voor het laatst op de bank bij Ajax.Op donderdag 7 december 2006 veroorzaakte Blind een auto-ongeluk

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za mar 03, 2012 9:49 pm

Weekje weg, is er al een nieuwe RvC? JC zal samen met Molenaar toch wel weer de volgende RvC hebben samengesteld: Suurendonk wil graag, Van Duivenbode staat te trappelen, JC is nummer drie, Peter Boeve weet ook erg veel, dan is er nog maar één nodig.

LvG, de man snapt er echt helemaal niets van, hij denkt echt dat hij iets voor Ajax kan betekenen zonder daarbij gehinderd te worden door de JC-kliek. LvG is in mijn achting gedaald.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za mar 03, 2012 10:19 pm

wimpey schreef:Van Gaal geeft af op de media omdat die Cruijff geen kritische vragen stellen. Alsof ELF ook maar één kritische vraag stelde aan LvG. Ik zou wel wat kritische vragen voor hem hebben, waarbij natuurlijk het gevaar dreigt dat LvG rood aanloopt en je uitfoetert.

- Waarom verkondig je dat Ajax je club niet meer is en spring je er toch weer in?
- Waarom via de achterdeur naar binnen?
- Waarom niet meteen begonnen, Bayern zou je graag van de loonlijst hebben geskipt?
- Waarom je marionetten Sturkenheuvel en Blind?
- Waarom liet je die Sturkenga vanaf dag een olie op het vuur gooien?
- Waarom maak je je zo druk over de rol van Ajax, Cruijff, media na de bedreigingen aan het adres van Sturkendijk en Ten Have? Nam Ajax wél stelling toen Danny Blind met z'n zatte harses een vrouw aanreed?
- Waarom ben je zo anti-hervormingen op De Toekomst, vind je dat de opleiding zo geweldig functioneerde?
Goede vragen (op dat cheap shot op Blind, dat gekleuter met die naam van Sturkenboom en die subjectieve interpretaties na).

Nu hopen dat je ook eerlijk en onbevooroordeeld naar de antwoorden zult luisteren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2012 10:28 pm

Ja dat hoop ik maar, daar ben jij immers ook altijd heel goed in. :excited.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za mar 03, 2012 10:29 pm

Ja en bij jou krijg je er gratis en voor niets een stuk of vijf zelf verzonnen vragen en antwoorden bij.
Zeux schreef:Nu hopen dat je ook eerlijk en onbevooroordeeld naar de antwoorden zult luisteren.
Daar raak je de kern. Het heeft geen nut om vragen te stellen als je niet geïnteresseerd bent in de antwoorden als ze de vooraf ingenomen mening niet bevestigen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za mar 03, 2012 11:07 pm

Gelukkig zijn de meningen van jullie, Jabu, Zeux, Le T. en Demosthenes, nooit vooringenomen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo mar 04, 2012 10:33 am

Gelukkig zijn de meningen van jullie (...) en Demosthenes, nooit vooringenomen.
'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.'

De topic gaat over: "Cruijff terug bij Ajax, het bestuur vertrekt". We zijn nu ruim een jaar verder en ik lees dat de RvC is opgestapt, dat de nieuwe RvC is weggestuurd, dat er (halve?) directieleden als Blind en Sturkenboom zijn opgestapt, dat er mensen uit adviesraden o.i.d. opstappen (Stuut, Geestman) dat de medische staf opstapt, maar tot nu toe zie ik alleen maar mensen opstappen, er komt niemand bij, ja Het TH gaat nu ook boven (de binnenkort niet meer bestaande?) medische staf staan.

Mag ik me zorgen maken over Ajax?

Ben ik tegen het plan-JC? Nee, ik kan er niet tegen zijn, mij is niets anders bekend dan "meer individu" (op welke manier dan ook) Het plan is door een niet-voetballer geschreven! In een andere topic werd naar een poster verwezen, die wist wat er in het plan stond, maar ook die poster kon alleen maar wat jargon produceren.

Mag ik me zorgen maken over het binnenhalen van vriendjes als die trainer van de A2, wat heeft die man bewezen dat hij Ajax naar het hoogste niveau in Europa kan brengen (We leiden toch niet meer op voor de eredivisie), geen talent is er onder hem doorgebroken bij Volendam (Marken wel?)

Mag ik me zorgen maken als Ling AD wordt, hij heeft een niet geheel onbesmet verleden (Nu maar hopen dat dit geen rechtszaak oplevert) Is die linksback al gearriveerd?

Mag ik me zorgen maken wanneer de grote Ajaxhater Derksen (Heeft hij toen Frenk van der Linden bij VI was expliciet gezegd) ineens "zo voor Ajax is"?

Mag ik me zorgen maken dat sinds JC zich met Ajax bemoeit het enige positieve nieuws het kampioenschap was, helaas voor JC met vooral spelers uit de eigen jeugd.

Mag ik me zorgen maken als jeugdspelers als Boere en Bouy voor het buitenland kiezen, als op AS melding gemaakt wordt dat Eriksen beter naar het niveau-Everton kan gaan, omdat hij bij Ajax niets meer leert (Waar de schrijver m.i. gelijk in heeft)

Mag ik me zorgen maken als er wordt beweerd dat Jonk en Bergkamp de Hoeness en Beckenbauer (of Rummenigge?) moeten worden van Ajax. Hoe durft iemand Jonk en Bergkamp met deze wereldkampioenen te vergelijken!

Het kaf wordt van het koren gescheiden in deze "fluwelen revolutie", maar wat blijft er achter?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo mar 04, 2012 1:14 pm

Zeux schreef: Nu hopen dat je ook eerlijk en onbevooroordeeld naar de antwoorden zult luisteren.
Welke antwoorden? :confused.gif:

Louis zoekt media uit die geen (kritische) vragen stellen. Zodat hij zijn monoloog / dictaat ongestoord kan opdreunen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo mar 04, 2012 1:15 pm

Hij heeft net 1 keer een interview over dit onderwerp gegeven :confused.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo mar 04, 2012 1:22 pm

999 schreef:Hij heeft net 1 keer een interview over dit onderwerp gegeven :confused.gif:
Je weet dat Louis de editor van zij eigen interviews is, neem ik aan. Daar komt geen journalist aan te pas. Louis ondervragen heeft dan ook alleen zin voor lopende camera. Dan kan er niet geknipt worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo mar 04, 2012 1:29 pm

Willem, LvG heeft 1 interview gegeven w.b. dit onderwerp, of dat ie nu wel of niet zelf de regie heeft in dit interview, daarnaast zijn we bijna 1 JAAR lang bestookt met verhalen en interviews in de T. , Derksen en " we kennen geen kritische vragen " P&W , waar in de T. ook nog eens eeen 1-2tje speelt met Johan C.Derksen met kwijl op zijn mond JC in ALLES heeft staan te verdedigen ( zelfs de racistische opmerking mocht vrolijk door JC in een opzetje met Derksen van tafel geveegd worden ) en iedere JC vijand schuimbekkend en schreeuwend het woord ontzegt ..

:confused.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo mar 04, 2012 1:33 pm

999 schreef:Willem, LvG heeft 1 interview gegeven w.b. dit onderwerp
Nee, hij heeft een monoloog mogen voeren. ZIJN verhaal. Straks schrijft ie er een boek over en dan is de cirkel weer rond.

Het mediagedrag van JC en LvG is hetzelfde: ze kiezen hun krantjes uit en zorgen ervoor dat ze niet in een kwetsbare positie geraken waarin ze met kritische vragen worden bestookt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo mar 04, 2012 2:02 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Willem, LvG heeft 1 interview gegeven w.b. dit onderwerp
Nee, hij heeft een monoloog mogen voeren. ZIJN verhaal. Straks schrijft ie er een boek over en dan is de cirkel weer rond.

Het mediagedrag van JC en LvG is hetzelfde: ze kiezen hun krantjes uit en zorgen ervoor dat ze niet in een kwetsbare positie geraken waarin ze met kritische vragen worden bestookt.
Mwah, De propagande trein van JC is gewoon eng .. Maar goed ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo mar 04, 2012 2:20 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Nu hopen dat je ook eerlijk en onbevooroordeeld naar de antwoorden zult luisteren.
Welke antwoorden? :confused.gif:

Louis zoekt media uit die geen (kritische) vragen stellen. Zodat hij zijn monoloog / dictaat ongestoord kan opdreunen.
Je geeft er weer een 'fraaie' draai aan - die weinig goeds voorspelt.

Ik zeg: (deels) goede vragen, nu hopen dat je eerlijk naar de antwoorden luistert.
Aard en condities van het interview zeg ik niets over. In de hypothese van de vragen, ga ik dus ook uit van eerlijke antwoorden van Van Gaal.

En het is ook weer fijn. 999 heeft natuurlijk helemaal gelijk: één interview in Elf gaan vergelijken met een zorgvuldig geregisseerd, activistisch mediabombardement over meerdere schijven van een jaar lang is volkomen ridicuul.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo mar 04, 2012 2:24 pm

Zeux schreef: Ik zeg: (deels) goede vragen, nu hopen dat je eerlijk naar de antwoorden luistert.
Ik herhaal: welke antwoorden? LvG dreunt zijn versie van het verhaal op. Daar is geen (kritische) vraag aan te pas gekomen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo mar 04, 2012 2:38 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Ik zeg: (deels) goede vragen, nu hopen dat je eerlijk naar de antwoorden luistert.
Ik herhaal: welke antwoorden? LvG dreunt zijn versie van het verhaal op. Daar is geen (kritische) vraag aan te pas gekomen.
*zucht*

Je hebt een aantal goede vragen, die overblijven na het lezen van Elf. Het wachten is op iemand die ze aan hem stelt. En dat jij dan eerlijk luistert naar de antwoorden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie