Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mr. Ajax » do sep 06, 2012 3:03 pm

Arthur schreef:
Toppie schreef:Maar als je elk jaar 3 of vierde wordt heb je niks aan dat geld je moet ook durven investeren.
Gelukkig zijn we al 2 jaar eerste geworden.
:ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 07, 2012 11:36 am

Leuk overzicht t.a.v. de transfers de afgelopen jaren.

http://www.transfermarkt.de/en/eredivis ... b_NL1.html
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 07, 2012 4:32 pm

Van het potje "transfers" moet psv het niet hebben. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » za sep 08, 2012 11:40 am

Klop die hebben de gemeente om hun tekorten aan te zuiveren in de vorm van subsidie.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 29, 2012 6:17 am

Telesport
Grootaandeelhouder Delta Lloyd ziet mogelijkheid notering te beëindigen

’AJAX KAN BEST VAN DE BEURS’



door GIEL TEN BOSCH & VALENTIJN DRIESSEN
AM­STER­DAM – Een slor­di­ge 45 mil­joen eu­ro haal­de Ajax ruim veer­tien jaar ge­le­den op door 3,9 mil­joen aan­de­len te ver­ko­pen via de Am­ster­dam­se beurs. Maar dat geld is na­ge­noeg op en sinds­dien heeft de beurs­no­te­ring de Am­ster­dam­se voet­bal­club wei­nig ple­zier ge­bracht. Wat rest zijn de las­ten die ho­ren bij een beurs­ge­no­teer­de on­der­ne­ming, zo­als ho­ge kos­ten en stro­pe­ri­ge be­stuurs­pro­ce­du­res. Vriend en vij­and zijn het er dan ook over eens dat Ajax moet ver­trek­ken van Beurs­plein 5. Groot­aan­deel­hou­der Del­ta Lloyd weet hoe dat kan, zon­der dat de voet­bal­club di­rect een enor­me zak geld op ta­fel moet leg­gen.

Alex Ot­to, hoofd be­leg­gin­gen bij Del­ta Lloyd (be­heerd ver­mo­gen van € 75 mil­jard), kan van­af zijn kan­toor op de twin­tig­ste ver­die­ping van de Am­ster­dam­se Mond­ri­aan­to­ren de Are­nA zien. Bo­ven zijn bu­reau hangt een fo­to waar­voor hij sa­men met Johan Cruijff heeft ge­po­seerd. En hij is re­gel­ma­tig te vin­den in de Are­nA tij­dens thuis­wed­strij­den van Ajax. Ot­to, kort­om, heeft iets met Ajax.

De ver­ze­ke­raar heeft ook cir­ca 8,5% van de aan­de­len van het beurs­ge­no­teer­de Ajax NV, een be­lang dat te­gen de hui­di­ge koers zo’n € 11 mil­joen waard is. Al­leen is er te wei­nig han­del in het aan­deel, waar­door Del­ta Lloyd de ruim 1,5 mil­joen aan­de­len sim­pel­weg niet kan ver­ko­pen. De groot­aan­deel­hou­der kan er – met an­de­re woor­den – niet uit.

Maar dat is niet het groot­ste pro­bleem van de beurs­no­te­ring van Ajax, vindt Ot­to. „In een lan­ge­ter­mijn-be­leg­gings­por­te­feuil­le heb je al­tijd min­der li­qui­de be­leg­gin­gen zo­als die in Ajax”, be­gint hij zijn uit­leg. „Je moet je af­vra­gen: hoort Ajax op de beurs? Ik vind van niet, en zou ook niet op­nieuw in­stap­pen met Del­ta Lloyd. Er wordt nau­we­lijks tot geen di­vi­dend uit­be­taald en de fan­ta­sie van een over­na­me ont­breekt om­dat de ver­e­ni­ging Ajax 73% be­lang heeft. En als aan­deel­hou­der zit je niet op zo’n pu­bli­ci­teit­sen me­dia­spek­ta­kel als vo­rig sei­zoen te wach­ten. Maar het be­lang­rijk­ste is dat de voet­bal­club Ajax al­leen maar de las­ten van een no­te­ring heeft en niet de lus­ten. En ui­ter­aard zal Del­ta Lloyd als lan­ge­ter­mijn be­leg­ger ra­ti­o­neel naar een even­tu­e­le trans­ac­tie kij­ken.”

Ot­to ver­dui­de­lijkt: „Er moet nu aan al­le re­gels wor­den vol­daan waar elk beurs­ge­no­teerd be­drijf zich aan moet hou­den. Dan gaat het bij­voor­beeld om za­ken als op tijd nieuws naar bui­ten bren­gen en aan­deel­hou­ders­ver­ga­de­rin­gen uit­schrij­ven. Het werkt ook ver­tra­gend, al die re­gels. Dat heb­ben we ge­zien. Al­le el­len­de bij Ajax van vo­rig sei­zoen is niet vol­le­dig te wij­ten aan de beurs­no­te­ring, maar die droeg wel sterk bij aan de ne­ga­tie­ve spi­raal waar­in Ajax te­recht­kwam”, ana­ly­seert Ot­to. „En geld op­ha­len via de beurs, waar een no­te­ring in eer­ste in­stan­tie voor is be­doeld, gaat niet ge­beu­ren. Ajax is be­ter af zon­der no­te­ring.”

Ot­to zegt zelf het ini­ti­a­tief niet te ne­men. „Dat moet van Ajax ko­men, en ui­ter­aard zijn wij be­reid om hier­naar te luis­te­ren. Een no­te­ring is ook niet goed­koop.” De ver­mo­gens­be­heer­der is niet de eni­ge die de me­ning is toe­ge­daan, dat Ajax be­ter af is zon­der beurs­no­te­ring. Oud-be­stuur­der Uri Co­ro­nel be­pleit­te al een exit in zijn in­mid­dels be­ruch­te rap­port uit 2008. „Des­tijds was niet het mo­ment, maar nu wel. Er is veel ver­an­derd bij de club en ook in de fi­nan­ciële we­reld”, al­dus Ot­to.

Ook ere­lid en ad­vi­seur Johan Cruijff ziet niets in de beurs­no­te­ring. „Cruijff bel­de me vo­rig jaar no­vem­ber”, ver­telt Ot­to. „Hij kwam heel erg be­trok­ken en be­vlo­gen over. Dat viel echt op. En hij zei on­der meer ’we zijn een voet­bal­club en geen beurs­ge­no­teerd be­drijf’. Dat snap ik wel, maar de fei­ten lig­gen an­ders, Ajax staat wel op Eu­ronext ge­no­teerd.”

Maar dat kan ver­an­de­ren, stelt Ot­to. De ver­e­ni­ging Ajax heeft een be­lang van 73% in de club. De ove­ri­ge 27% van de aan­de­len is in han­den van Del­ta Lloyd (8,5%), oud-beurs­han­de­laar Stra­ting (cir­ca 10%) en par­ti­cu­lie­ren (de rest) en ver­te­gen­woor­di­gen een beurs­waar­de van cir­ca € 35 mil­joen. „Ajax zou een deel van het geld in kas kun­nen ge­brui­ken om de aan­de­len van de­ze par­tij­en te ko­pen. De rest, of het ge­he­le be­drag, kan wor­den ge­leend mid­dels een obli­ga­tie­le­ning. De ren­te en de spread zijn nu laag, dus wel­licht een pri­ma mo­ment om dit te­gen een aan­trek­ke­lij­ke ren­te te doen. Met daar­bo­ven­op een op­slag als bij­voor­beeld de Cham­pi­ons Lea­gue wordt ge­haald of het kam­pi­oen­schap of bij een lu­cra­tie­ve ver­koop van een spe­ler. In dat ge­val ne­men de fi­nan­cie­rings­kos­ten toe als de in­kom­sten ook toe­ne­men. En als je, zo­als de­ze zo­mer, Ver­tong­hen, Van der Wiel en Ani­ta voor een goe­de prijs ver­koopt, kun je be­slui­ten om aan­de­len te­rug te ko­pen.”

Een an­de­re mo­ge­lijk­heid zou zijn dat de be­staan­de aan­deel­hou­ders hun be­lang om­wis­se­len in een le­ning. Ook dan krijgt de ver­e­ni­ging 100% van de aan­de­len in han­den en ook dan kan Ajax van de beurs. De leen­voor­waar­den in de­ze con­struc­tie zijn wat Ot­to be­treft ver­ge­lijk­baar met de hier­bo­ven be­schre­ven obli­ga­tie­le­ning.
DE BOER: „VERKOOP GRAAG”


Van onze speciale verslaggevers
AM­STER­DAM – Frank de Boer kocht bij de beurs­gang van Ajax sa­men met zijn broer Ro­nald aan­de­len van de Am­ster­dam­se club. „En die heb ik nog steeds”, zei de trai­ner in de aan­loop naar het du­el met FC Twen­te. „Ei­gen­lijk al­leen voor de ’heb’.”

De 112-vou­dig in­ter­na­ti­o­nal is be­reid er af­stand van te doen. „Ik ga er niet over of Ajax van de beurs gaat en heb er ook geen ver­stand van. Maar als dit het bes­te is voor Ajax, ver­koop ik ze graag.”
Strating bereid te verkopen


Van onze speciale verslaggevers
AM­STER­DAM – Oud­beurs­han­de­laar en fer­vent Ajax-sup­por­ter Adri Stra­ting is met een be­lang van 9,95% de groot­ste par­ti­cu­lie­re be­leg­ger in de voet­bal­club. Zijn be­lang is te­gen de hui­di­ge koers een slor­di­ge 12,5 mil­joen eu­ro waard.

Stra­ting ver­schijnt niet graag in de me­dia en be­moeit zich niet met het be­leid van Ajax. Over een even­tu­eel ein­de van de beurs­no­te­ring van de voet­bal­club Ajax laat een woord­voer­der van Stra­ting des­ge­vraagd we­ten dat de be­leg­ger „in het be­lang van Ajax be­reid is naar elk aan­ne­me­lijk bod te kij­ken” om de club van de beurs te ha­len.
VEB voor beursexit

Van onze speciale verslaggevers
AM­STER­DAM – De Ver­e­ni­ging van Ef­fec­ten­be­zit­ters (VEB) is niet te­gen een beursexit van Ajax, mits de hui­di­ge aan­deel­hou­ders een goe­de prijs voor hun stuk­ken krij­gen. „Je kunt ze niet af­sche­pen met een fooi”, al­dus Da­vid To­mic van de VEB. „De mees­te aan­deel­hou­ders zijn in­ge­stapt bij de beurs­gang, toen lag de koers aan­zien­lijk ho­ger (cir­ca € 4,50 ho­ger, red.) dan nu. Daar moet Ajax wel re­ke­ning mee hou­den. Het gaat pri­mair om een goe­de prijs.” Om­zet­ten in een le­ning zou vol­gens To­mic ook kun­nen. „Maar daar kan ik pas een de­fi­ni­tief oor­deel over vel­len als er een con­creet voor­stel van Ajax op ta­fel ligt.”
Ajax: „Geen commentaar”

Van onze speciale verslaggevers
AM­STER­DAM – Als voor­zit­ter van de ver­e­ni­ging Ajax, meer­der­heids­aan­deel­hou­der met 73%, heeft voor­ma­lig pre­ses Uri Co­ro­nel een beursexit on­der­zocht. Het bleek toen­ter­tijd in 2008 wen­se­lijk, maar on­haal­baar voor Ajax om van de beurs te stap­pen. Hen­nie Hen­richs, de hui­di­ge voor­zit­ter van de be­stuurs­raad van Ajax – het hoog­ste be­stuurs­or­gaan bin­nen de ver­e­ni­ging AFC Ajax – wenst de voor­zet van een beursexit van groot­aan­deel­hou­der Del­ta Lloyd (nog) niet in te kop­pen. „De ver­e­ni­ging zal op voor­hand niet re­a­ge­ren op de uit­la­tin­gen van Alex Ot­to in het in­ter­view met De Te­le­graaf”, laat Hen­richs des­ge­vraagd we­ten.

Vol­gens in­ge­wij­den een lo­gi­sche re­ac­tie van Hen­richs, maar een­tje die een beursexit niet uit­sluit. De voor­zit­ter van de be­stuurs­raad kan geen open kaart spe­len. Vol­gens de beurs­re­gels zou Hen­richs (lees Ajax) de in­ten­tie om over te wil­len gaan tot een beursexit eerst moe­ten com­mu­ni­ce­ren aan de aan­deel­hou­ders. Even­als de stra­te­gie, die Ajax voor ogen heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za sep 29, 2012 10:21 am

De beursintrede was een zwakzinnig plan. Ajax is niet corporate. psv is corporate. Je hebt behoefte aan een statutaire directie, bestaande uit 'experts' die een godsvermogen opstrijken. En de experts van Ajax bleken meestal knoeiers te zijn. Je moet voldoen aan een waslijst aan criteria die nu eenmaal bij beursgenoteerdheid horen en die een organisatie een rib uit het lijf kosten.

Ajax is simpelweg véél te klein voor de beurs. Kosten staan in geen verhouding tot de baten. Qua turnover is Ajax op de beurs een lachertje. Ik hoop op een exit-scenario, al ben je wel een decennium verder voordat je de kosten daarvan hebt verwerkt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Michael_B » zo sep 30, 2012 12:42 pm

Een exit zou, net als het herinvoeren van het oude logo, in ieder geval een enorme bijdrage kunnen zijn aan het gevoel dat Ajax weer Ajax wordt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 12:50 pm

Het oude logo moet gewoon met een enorm mooi gevoel van timing terugkeren. Bijvoorbeeld als we in 2020 onze 40e titel hebben gewonnen een logo ontwerpen met 4 sterren en de oude strijder Ajax erin. Dan ontwerp je dus iets dat er FAN-TAS-TISCH uitziet en kun je het huidige logo als 'retro' verkopen in de fanshop, het oude logo als oldschool en het 4 sterren logo vliegt dan sowieso over de toonbanken.

Je hebt altijd typisch die alle merchandise willen bezitten dus op hen wordt het lekker cashen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 12:51 pm

Maar over financiële zaken gesproken... ik hoorde laatst weer 2 bizarre indianenverhalen over Henri van der Aat. Die vent gedraagt zich echt als Hugo Chavez. Dit artikel van AFCA doet vermoeden dat een deel van de verhalen van de werkvloer ook bij andere externen zijn beland:
http://www.afca.nl/nieuws/van-der-aat-hoelang-nog/

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » zo sep 30, 2012 1:40 pm

Ze komen alleen met weinig concrete punten. Leuk om op te roepen tot een opstand, maar leg dan wel duidelijk uit wat er precies verkeerd zit.
Er wordt gesproken over een lijst van mislukkingen, kom dan maar met die lijst.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 1:55 pm

Die zijn er naast het debacle van die Ajax Experience genoeg. Recentelijk weer het inkorten van het contract met Aegon en naast salarissen voor El Hamdaoui is er gewoon fraude gepleegd met o.a. Luque want zijn tekengeld is nooit aan de aandeelhouders gecorrespondeerd. Daar kwamen we pas later achter.

Sowieso als je na gaat rekenen wat Ajax in de jaarcijfers voor winsten en verliezen naar buiten communiceert dan is men gewoon al jarenlang creatief aan het boekhouden. De 3 CL plaatsingen vanaf 2010 zijn financieel de redding geweest, anders hadden we voor tientallen miljoenen euro's in het rood gestaan.

Wel ga ik met je mee in het feit dat het weinig zin heeft om in een stadion leuzen tegen een boekhouder te gaan scanderen. Moedig daar gewoon je club ff aan zodat ze van Twente en andere tegenstanders winnen. De manier waarop afca.nl hun 'betoog' heeft opgeschreven oogt een beetje als een lege huls.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door jabu » zo sep 30, 2012 2:48 pm

Het 'inkorten van het contract met Aegon' is Vd Aat aan te rekenen, begrijp ik?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 3:00 pm

Nee is een samenloop van omstandigheden, bij Aegon vinden ze dat ze eigenlijk een veel te vet sponsorcontract hebben afgesloten, maar 3 jaar geleden waren ze dat ook al van mening. Met de magere prestaties van Ajax (tot aan 15 mei 2011) en al die interne onrust was de hoofdsponsor ook absoluut niet blij.

Maar bij Aegon (en op tig andere plekken) vinden ze de commercieel directeur van Ajax maar een akelige gozer.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » zo sep 30, 2012 3:17 pm

Je noemt het wel als eerste punt....

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » zo sep 30, 2012 4:04 pm

De Dominee schreef:Een exit zou, net als het herinvoeren van het oude logo, in ieder geval een enorme bijdrage kunnen zijn aan het gevoel dat Ajax weer Ajax wordt.
Het oude logo, dat is een tijd geleden dat ik daarover iemand hoorde. Op de voorloper van dit board, was die niet van Edwin of zo, hadden we een gozer die er een kruistocht over begonnen, kon bijna nergens anders over praten en was er bloedfanatiek over. Ik moest er altijd wel om lachen, maakte me toen en nu niet druk om maar het leek wel of het zijn missie in het leven was.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 10:31 pm

Je bedoelt Ajax Basic?

Edwin S. uit Nijmegen was een enigszins megalomane Moderator die het forum Ajax Mania een beetje als zijn persoonlijke eigendom zag. Hij runde de boel, samen met o.a. Rudy. Uiteindelijk maar beter dat Edwin van het toneel verdween.

Maar Ajax Basic was inderdaad altijd een strijd aan het voeren waarbij zijn betoog er op neerkwam dat de N.V. Ajax moest worden opgeheven, om de simpele reden dat we gewoon een vereniging moesten zijn volgens hem en te koste van alles moest het oude logo terugkeren. Ik heb de man één keer mogen ontmoeten. In Café Soccerworld.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » zo sep 30, 2012 10:42 pm

AJAEX was het, toch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 10:46 pm

Klopt :biggthumpup.gif: ja, dat was één van de afkortingen die hij veelvuldig gebruikte om de beursgenoteerde onderneming mee aan te duiden.

Overigens bleek Ajax Basic face to face een vrij sympathieke kerel.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thijs » ma okt 01, 2012 11:44 am

AFC AJAX forever, AjAEX never!

Een jaar of 5 geleden zag ik nog een ingezonden brief van 'm in de VI, waarin het inderdaad hier weer over ging.

Ach, nog steeds een nobel streven wat mij betreft. Liever vandaag dan morgen terug naar het oude logo. Straalt veel meer uit, echt schitterend.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » ma okt 01, 2012 6:25 pm

Cruijff schreef:Je bedoelt Ajax Basic?
Ja inderdaad Ajax Basic dat was hem een soort Don Quichot, en maar vechten tegen dat nieuwe logo en de beursgang, prachtig.
Cruijff schreef:Edwin S. uit Nijmegen was een enigszins megalomane Moderator die het forum Ajax Mania een beetje als zijn persoonlijke eigendom zag.
Edwin uit Nijmegen, ja, ja, maar was dat forum ook niet van hem?
Cruijff schreef:Hij runde de boel, samen met o.a. Rudy.
Rudy, ‘ken’ ik ook nog, wilde graag aandacht door te doen alsof hij inside info had, wel een aardige vent, familie van je…….. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » di okt 02, 2012 1:59 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Edwin S. uit Nijmegen was een enigszins megalomane Moderator die het forum Ajax Mania een beetje als zijn persoonlijke eigendom zag.
Edwin uit Nijmegen, ja, ja, maar was dat forum ook niet van hem?
Ja, in mijn herinnering is Edwin de oprichter geweest van het toenmalige Ajax Mania. In principe zou je dus kunnen stellen dat het zijn goed recht was geweest om op elk geweest moment zijn site op te heffen of om welke mede Moderator of forum poster die hem dwars zat dan ook eruit te kegelen.

Maar uiteindelijk werd zijn 'dominante gedoe' niet meer 'gepikt' en is Edwin zelf van het toneel verdwenen.
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Hij runde de boel, samen met o.a. Rudy.
Rudy, ‘ken’ ik ook nog, wilde graag aandacht door te doen alsof hij inside info had, wel een aardige vent, familie van je…….. :smallgrin.gif:
Je zou het gaan denken. :smallgrin.gif: Hij heeft me wel een keer vaderlijk toegesproken in een telefonisch onderhoud in 2001. Ik was toen 18 en had iets doms uitgehaald (een paar net iets te ridicule grappen op rij) en hij gaf op een rustige toon een paar keer dingen aan als "Beste Arthur, dit en dat moet je gewoon maar beter niet meer doen dan blijf je verder uit de problemen denk ik / hoop ik / daar zorg ik voor.

Klonk allemaal wel sympathiek alhoewel hij een Willem Holleeder achtige dominantie wilde neerzetten. Zijn stem klonk trouwens net als die van cabaretier Eric van Sauers. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door beelzebub » di okt 02, 2012 9:15 am

Hij moet toen ook al tegen de 40 hebben gelopen en wat Surinaamse roots hebben als je z'n stamboom ziet: http://www.moret.info/tabellen/tabel_6.pdf
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » di okt 02, 2012 8:38 pm

Klopt, ten opzichte van de snotaap die ik toentertijd was, was die vaderlijke rol die hij op zich nam opzich ook niet heel gek. En hij zou in zijn doen en laten familie van me kunnen zijn geweest ja. :smallgrin.gif:

Wat betreft een financieel / organisatorisch gerucht over Ajax en de Beurs, Johan Derksen beweerde 2 weken geleden bij Voetbal International dat ze bij Ajax heel zuinig aan doen omdat ze van plan zouden zijn een pot te creëren waarmee ze zich van de Beurs vrij kunnen kopen. Volgens JD zou hier 50 miljoen voor nodig zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » ma okt 15, 2012 8:59 pm

Ajax doorbreekt de grens van honderd miljoen omzet

Dankzij het nieuwe zakelijke beleid en de deelname aan de Champions League, schrijft Ajax voor het tweede opeenvolgende jaar zwarte cijfers. Over het afgelopen boekjaar (juni 2011/juni 2012) heeft de club de magische grens van honderd miljoen euro omzet doorbroken. Over de periode daarvoor was de omzet 97,1 miljoen, terwijl de nettowinst toen 5,5 miljoen euro bedroeg.

De exacte cijfers zijn nog niet bekend omdat de raad van commissarissen daarover nog geen beschikking heeft en bovendien de rapportage nog moet goedkeuren. Duidelijk is in ieder geval dat de Amsterdammers significant meer inkomsten hebben tegenover een aanzienlijke daling van de uitgaven.

De deelname aan de Champions League leverde Ajax in totaal 17,2 miljoen euro op. Inclusief startgeld, premies, recettes en televisie-inkomsten. Doordat de club als enige Nederlandse club in het toernooi uitkwam, had het recht op de hele marketingpool van 7,6 miljoen, het bedrag dat de Nederlandse uitzendgemachtigden van de CL inleggen. Als FC Twente zich ook had geplaatst voor de groepsfase, dan had die 7,6 miljoen gedeeld moeten worden.

Ajax eindigde vorig seizoen als derde in de CL-poule met acht punten en ging daardoor naar de Europa League. Daarin was de thuiswedstrijd tegen Manchester United een financieel hoogtepunt.

De verwachting is wel dat er ook uit het huidige boekjaar florissante cijfers tevoorschijn zullen komen. De directie snijdt flink in de spelerssalarissen, het aantal contractspelers is al verminderd en de tijd van dure transfers zijn voorgoed voorbij.

Die tendens van voorzichtiger handelen is al eerder ingezet. Urby Emanuelson kreeg een beduidend lagere aanbieding, waarmee hij niet akkoord ging en uiteindelijk begin 2011 naar AC Milan vertrok voor een afkoopsom van 1,7 miljoen euro. Die inkomsten vallen buíten het afgelopen boekjaar. Daarin maakte Ajax wel twee klappers op de transfermarkt, met de verkopen van Demy de Zeeuw naar Spartak Moskou en die van Maarten Stekelenburg naar AS Roma. Dat leverde samen zo’n dertien miljoen euro op.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door mattie » di okt 16, 2012 11:08 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Je bedoelt Ajax Basic?
Ja inderdaad Ajax Basic dat was hem een soort Don Quichot, en maar vechten tegen dat nieuwe logo en de beursgang, prachtig.
Cruijff schreef:Edwin S. uit Nijmegen was een enigszins megalomane Moderator die het forum Ajax Mania een beetje als zijn persoonlijke eigendom zag.
Edwin uit Nijmegen, ja, ja, maar was dat forum ook niet van hem?
Cruijff schreef:Hij runde de boel, samen met o.a. Rudy.
Rudy, ‘ken’ ik ook nog, wilde graag aandacht door te doen alsof hij inside info had, wel een aardige vent, familie van je…….. :smallgrin.gif:
Ha Ha dat waren nog eens tijden..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie