De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 3:16 pm

Strafrechtelijk misschien, maar hij heeft wel een rechtszaak verloren.

http://925.nl/archief/2009/10/22/wanpre ... n-den-boog

VDB gaat er niet de gevangenis voor in, maar de rechter heeft wel geoordeeld dat VDB die Krol heeft belazerd. We zullen zien hoe het in hoger beroep gaat uitpakken.

Unico Glorie maakt op mij ook een louche indruk, ik zou geen zaken met hem doen en jij waarschijnlijk ook niet. VDB dus wel, en misschien zegt dat wel wat.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » za mei 22, 2010 3:30 pm

Als AD van AJAX vind ik hem echt prima, ik hoop dat hij geleerd heeft van het "keiharde zakendoen op het randje" dat hij hiervoor blijkbaar gedaan heeft. :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 3:34 pm

Nou ja, dat bedoel ik. Zijn we het toch eens. :biggthumpup.gif:

Ik hoop alleen dat hij als AD zich verre houdt van het soort geknoei waar hij zich in het verleden mee beziggehouden heeft. Ik vind dat wel een punt van zorg, moet ik zeggen. Ze moeten hem maar goed in de gaten houden. Helemaal vertrouwen doe ik hem zeker niet, want het heeft iets heel onprettigs als iemand zomaar met het geld van een ander aan het rotzooien slaat.

We zullen zien of hij te handhaven is. Ik krijg het gevoel dat ze er bij de T. op gokken van niet.
Laatst gewijzigd door joey op za mei 22, 2010 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » za mei 22, 2010 4:02 pm

:biggthumpup.gif:

Niet alleen gokken hoor, ze willen er maar wat graag aan mee werken. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 4:07 pm

O, dat zeker. De T. is nu eenmaal een ***krant.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » za mei 22, 2010 4:18 pm

joey schreef:Strafrechtelijk misschien, maar hij heeft wel een rechtszaak verloren.

http://925.nl/archief/2009/10/22/wanpre ... n-den-boog

VDB gaat er niet de gevangenis voor in, maar de rechter heeft wel geoordeeld dat VDB die Krol heeft belazerd. We zullen zien hoe het in hoger beroep gaat uitpakken.
Belazerd? Volgens mij oordeelt de rechter dat juist niet, anders was het wel tot een strafzaak gekomen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 4:33 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Strafrechtelijk misschien, maar hij heeft wel een rechtszaak verloren.

http://925.nl/archief/2009/10/22/wanpre ... n-den-boog

VDB gaat er niet de gevangenis voor in, maar de rechter heeft wel geoordeeld dat VDB die Krol heeft belazerd. We zullen zien hoe het in hoger beroep gaat uitpakken.
Belazerd? Volgens mij oordeelt de rechter dat juist niet, anders was het wel tot een strafzaak gekomen.
Nee, dit betreft een civiele procedure die is aangespannen door de benadeelde partij. In het andere geval (strafrechtelijke procedure) zou het initiatief van het OM komen.

De rechter heeft hem wel degelijk veroordeeld wegens geknoei met andermans geld.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » za mei 22, 2010 4:39 pm

Ja goed, maar belazerd suggereert kwade wil. Die is kennelijk niet bewezen. Dan blijft het geknoei over.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 4:40 pm

Het is gewoon een andere procedure.

Die Krol wil zijn geld terug. Dat doe je op deze manier.

De rechter is duidelijk genoeg geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » za mei 22, 2010 4:42 pm

Het is inderdaad een andere procedure, maar als er oplichting aan het licht zou zijn gekomen zou het OM daar werk van hebben gemaakt.


Inderdaad, wanpresteren.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » za mei 22, 2010 4:45 pm

Ook Krol wist dat vdBoog geen tovenaar was. Krol was gewend aan vastgoedhandel, met vrij zekere rendementen. Hij wilde echter meer en in de entertainmentwereld zijn de marges hoger, alleen ook meer risicovol. Dat wist hij vantevoren, maar iedereen dacht toen dat het niet op kon. Ook vdBoog waarschijnlijk niet. Toen het tegenviel, was Krol boos op vdBoog, maar voor een deel was het een ingecalculeerd risico.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 4:46 pm

Doet het OM dat dan standaard in zulke gevallen? Ik ben geen jurist. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » za mei 22, 2010 4:49 pm

Daar zijn ze toch voor?

Maakt verder ook niet zoveel uit. Hij is niet voor oplichting veroordeeld, dus dan kun je moeilijk zeggen dat hij de boel belazerd heeft. Althans, je kunt het wel zeggen (ik vind ook dat er een geurtje aan zit), maar je kunt niet zeggen dat de rechter dat geoordeeld heeft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za mei 22, 2010 5:51 pm

Dat zijn woordspelletjes. De rechter heeft VDB in het ongelijk gesteld en bepaald dat hij verkeerd is omgegaan met het geld van een ander.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma jun 14, 2010 9:04 am

Zware tegenslag Van den Boog

Opnieuw een zware tegenslag voor Ajax-directeur Rik van den Boog. Het Amsterdamse gerechtshof heeft hem vlak voor afgelopen weekeinde in het ongelijk gesteld in een hoger beroep dat hij had aangespannen tegen vastgoedbedrijf Nedvast, eigenaar van het aan het omgevallen artiestenbureau The Entertainment Group (TEG) verkochte hoofdkantoor.

Op basis van het arrest moet TEG's zieltogende zusterbedrijf Grump, eigendom van onder meer Rik van den Boog, Marco Borsato en Paul Brinks, alsnog opdraaien voor de koopprijs van het Hilversumse pand (ruim 4 miljoen euro). Aangezien Grump dit geld niet heeft, dreigt nu ook daar een faillissement én de persoonlijke aansprakelijkstelling van de bestuurders Van den Boog en Brinks.
Artiestenbureau TEG, dat werkte voor sterren als Guus Meeuwis, Trijntje Oosterhuis, Ilse DeLange en Marco zelf, ging afgelopen najaar door vooral mismanagement failliet met een miljoenenschuld. Hoewel het al héél slecht ging met het bedrijf, kocht TEG vlak voor het faillissement een nieuw hoofdkantoor, terwijl het helemaal niet in staat was om het pand af te nemen. Desondanks zette Rik van den Boog zijn handtekening onder het koopcontract.

De Ajax-directeur ligt inmiddels al geruime tijd onder vuur in de TEG-affaire, aangezien het vooral Van den Boog was die de financiële zaken voor het artiestenbureau regelde. Vaak gebeurde dit met allerlei onduidelijke constructies waarbij miljoenen euro's tussen de verschillende TEG-bedrijf werden rondgepompt. Het bezorgde hem intern de bijnaam 'balletje balletje Rik'. In opdracht van de curator van TEG werd afgelopen tijd daarom vooral onderzoek gedaan naar de rol van Van den Boog in het faillissement.
Later deze maand maakt de curator bekend wie hij aansprakelijk acht voor het omvallen van het artiestenbureau. Naar verluidt staat zijn positie bij Ajax als gevolg van alle TEG-perikelen onder druk.
Van den Boog en zijn advocaat waren beiden onbereikbaar voor commentaar.
De T.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Michael_B » ma jun 14, 2010 9:07 am

Ik hoop dat hij aanblijft, hij doet het goed voor Ajax tot nu toe. (voor zover ik kan beoordelen)
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma jun 14, 2010 9:20 am

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, Dominee. Ik zag een tijdje terug VDB en Coronel naast elkaar op de tribune zitten op de Toekomst. Héél dicht bij elkaar, ze leken wel getrouwd. Dat was een dag na de vorige keer dat er slecht nieuws in de T. stond over de TEG-affaire. Coronel is duidelijk helemaal in Rik.

Dat waren ze bij TEG trouwens ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » ma jun 14, 2010 9:41 am

Houden die man. Voor Ajax de perfecte bestuurder.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma jun 14, 2010 10:33 am

Hoe weet je dat eigenlijk? Zijn PR is goed, maar verder????
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » di jun 15, 2010 10:11 am

Het aanstellen van Jol, de jeugdopleiding, de sfeer die er heerst rond Ajax.. Prima hoor
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma jun 21, 2010 9:04 am

Of dat iets gaat opleveren, moet nog blijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » zo jul 25, 2010 12:22 pm

Net nog wat terug zitten lezen en het viel me toch wel op hoe snel het gekrakeel voorbij was nadat vdBoog terug was van vakantie. Er is er maar een de baas. :biggthumpup.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door goodfella » zo jul 25, 2010 4:05 pm

Jöhnk schreef:Ja goed, maar belazerd suggereert kwade wil. Die is kennelijk niet bewezen. Dan blijft het geknoei over.
Kwade wil valt niet te bewijzen in dit soort zaken, wat niet wil zeggen dat het niet voorkomt. Wanbeleid valt simpelweg niet te bewijzen. Het is echter heel goed mogelijk dat v/d Boog allerlei bv's heeft gesticht, daar vervolgens geld heeft in laten stoppen door derden en dat geld er vervolgens voor eigen gewin heeft uitgetrokken. Om vervolgens de boel failliet te laten gaan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door goodfella » zo jul 25, 2010 4:07 pm

joey schreef:Hoe weet je dat eigenlijk? Zijn PR is goed, maar verder????
Voor de rest kun je moelijk oordelen over zijn werk, want je bent geen insider. Overigens heeft hij het salarishuis wel goed aangepakt volgens jou. Toen Cruijff immers een opmerking plaatste over resultaatafhankelijke beloningen was v/d Boog daar al tijden mee bezig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » do jul 29, 2010 3:28 pm

Dat is net omgekeerd. Lage(re) basissalarissen, hoge premies, dat is een stokpaardje van Cruijff. Dat wilde hij in de tachtiger jaren al invoeren bij Ajax. Het is echt niet zo dat VDB dat verzonnen heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie