De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo sep 11, 2013 11:36 am

Is wij bij Cruijff niet koninklijk meervoud?
wimpey schreef:
999 schreef:
wimpey schreef:Maar wellicht heb ik een selectief geheugen...
Alleen maar een ... :smallgrin.gif:
Ach, ik bevind me in goed gezelschap. We hebben het op 11/9 immers over een gecrashte AD, interim AD en TD. Die van zichzelf vinden dat ze niet gecrasht zijn. :hypocrite.gif:

Niet alleen op 11/9..... het lijkt zo ongeveer je levensmissie om het daar steeds over te hebben. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 11:49 am

Waarom die persoonlijke aanvallen, Jabu? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 12:04 pm

Jabu schreef: Niet alleen op 11/9..... het lijkt zo ongeveer je levensmissie om het daar steeds over te hebben. :smallgrin.gif:
De totale mens wimpey heeft zich ook door de meester laten brainwashen, Jabu! :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 12:50 pm

Gisteren goed opgelet wat je moest zeggen, Wimpey? :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 1:15 pm

Yopi schreef:Vellenkip! :biggthumpup.gif:
:biggthumpup.gif:

De uitdrukking "Vellenkip" is enkele decennia terug ook toegevoegd aan de Spaanse taal heb ik begrepen. Hoe zouden ze dat schrijven? :biggthumpup.gif:

Schitterende beelden in die documentaire.

Als je nog meer Kippenvel of Vellenkip wilt oplopen bekijk dan deze ook maar even! Vooral de beelden van een jonge Johan na 01:45 minuten zijn prachtig! :blub.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 1:41 pm

Yopi schreef:Gisteren goed opgelet wat je moest zeggen, Wimpey? :hypocrite.gif:
Goed naar de meester luisteren is een absolute voorwaarde voor succes, Yopi!

Denk niet zelf, maar laat de meester voor je denken! :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 2:15 pm

Overigens was die Johan Cruijff als 36-jarige ook gewoon al een demente eikel die overal een puinhoop van maakte. Ton Harmsen had volledig gelijk.

Inmiddels is er ook een compilatie gemaakt waarin (bij elkaar opgeteld) alle geslaagde acties zijn verwerkt die Cuenca en Bojan tot op heden op de Nederlandse velden hebben vertoond. Klasse hoor! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » wo sep 11, 2013 3:48 pm

Cruijff schreef:Overigens was die Johan Cruijff als 36-jarige ook gewoon al een demente eikel die overal een puinhoop van maakte. Ton Harmsen had volledig gelijk.

Inmiddels is er ook een compilatie gemaakt waarin (bij elkaar opgeteld) alle geslaagde acties zijn verwerkt die Cuenca en Bojan tot op heden op de Nederlandse velden hebben vertoond. Klasse hoor! :biggthumpup.gif:
Toch kon ie wel een balletje raken..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 4:05 pm

Wie? Johan?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » wo sep 11, 2013 4:09 pm

Cruijff schreef:Wie? Johan?
Ja.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 4:24 pm

Hoezo toch? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 4:31 pm

Ah... ik heb weliswaar geen smiley achter mijn vorige post gezet, maar kon me eigenlijk niet voorstellen dat de ironie je zou zijn ontgaan.

Raymon schreef:
Cruijff schreef:Overigens was die Johan Cruijff als 36-jarige ook gewoon al een demente eikel die overal een puinhoop van maakte. Ton Harmsen had volledig gelijk.
In alle opzichten was dit sarcastisch bedoeld. Johan Cruijff was in het seizoen 1983/1984 weergaloos goed. In mijn ogen, maar ook in die van vele anderen. Feyenoord volgers die het kunnen weten geven eerlijk toe dat in de 29 jaar na 1984 er bij Feyenoord nooit meer zo gevoetbald is als in dat seizoen. Ajax verlaten voor de aartsrivaal ligt gevoelig, de 8-2 nederlaag in 't Olympisch was hard, maar JC toonde zich dat jaar toch echt vaderlandse oppergod van het voetbal.

Zoals Andre Hazes hier prachtig zong: Hij ging van Ajax naar Feyenoord, maar dat mocht niet, was ongehoord. Het bestuur dat liet hem gaan, hij had voor Ajax afgedaan. Hij werd toch weer kampioen, pakte de beker en de gouden schoen.

De man heeft echt extreem goed gespeeld in dat seizoen, diverse keren zag je dat hij fysieke ongemakken had, dat met name de knieën aardig wat slijtage hadden. Maar hij dribbelde alsnog weergaloos talloze spelers voorbij en met name hoe hij de ballen met buitenkantje rechts dat seizoen overal neerlegde. Dat is gewoon vergelijkbaar met biljart stoten van Raymond Ceulemans.

Nu ben ik logischerwijs een Cruijffiaan ( verrassend met mijn forum nick :smallgrin.gif: ) en heb ik Johan uit Betondorp nogal hoog zitten. Het is terecht dat mensen mij op het forum regelmatig dollen, daar vraag ik soms zelf om. Net zoals ik zelf ook vaak moet lachen om JC zijn uitleg/gepraat/zijn neiging om voor orakel te spelen. Echter, personen die iets anders beweren dan dat Johan Cruijff in seizoen 1983/1984 onbetwist de keizer van de Nederlandse voetbalvelden was, hebben werkelijk echt geen verstand van voetbal.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo sep 11, 2013 4:52 pm

Yopi schreef:Waarom die persoonlijke aanvallen, Jabu? :confused.gif:
Aanvallen? Dat zou men bij Ajax op het veld wat gerichter mogen doen ipv al dat gebrei.

Ik wist niet dat je zo lichtgeraakt was. Als jij je persoonlijk aangevallen voelt dan was dat iig niet de bedoeling. En mijn inschatting was ook dat wimpey wel het een en ander kan hebben. Maar ook als hij zich persoonlijk aangevallen voelt dan spijt dat mij.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » wo sep 11, 2013 4:54 pm

Mijn sarcasme was een reaktie op jouw sarcasme, Cruijff :ajaxsmiley.gif:

Toch was Olsen in ieder geval 1 wedstrijd Cruijff de baas :onfire.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 5:04 pm

De Vlo was die dag niet te vangen inderdaad. Een ongrijpbare wedstrijd van Jesper Olsen.

Het verschil tussen uit en thuiswedstrijden zit hem niet alleen in de aanmoedigingen van het publiek heb ik het idee. In een voetbaltempel hangt een soort aura van alle spelers plus vurig hopende toeschouwers bij elkaar die soms voor mirakels zorgen. Bovennatuurlijk aandoende krachten los lijken te maken.

Een 8-2 overwinning van Ajax op Cruijff dat met Feyenoord langs komt leek de ultieme wraak, maar onder aanvoering van JC waren ze toen juist meer vastberaden geworden, door de nederlaag overtuigd geraakt van wat ze moesten doen om de titel te pakken. Die R'dammers kwamen eerst nog op 0-1, daarna gingen ze hard op hun bek. Erg pijnlijk voor Jordi die die dag ballenjongen was en dus een metertje achter hem vanaf de tribune tientallen varianten aanhoorde hoe ze zijn vader beschimpten.

In de Kuip ging Ajax zowel in de competitie als in de beker ten onder, twee terechte nederlagen tegen Feyenoord. Een duidelijke wraak van Cruijff op Ton Harmsen en consorten, die kreeg het hard om zijn oren op een manier die vergelijkbaar is met hoe onder meer Coronel en Sturkenboom er bij Ajax uit zijn gewerkt.


Jabu, 999 & bryan zullen zich eraan ergeren dat Cruijff door een aantal mensen als een heilige wordt behandeld. De verklaring hiervoor is simpel, de man is gewoonweg ook heilig, het gaat misschien ver om hem een (half)god te noemen maar JC is toch op zijn minst Jezus Christus op voetbalschoenen.

In ieder geval zeker voor Catalanen die de 0-5 winst in Madrid als een directe afrekening met Franco hebben ervaren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 5:06 pm

Je geheugen is inderdaad selectief Wimpey. Sturkenboom en Blind hebben niets teruggedraaid. Op zijn hoogst is er twee maanden iets minder 'vooruitgang' geboekt dan de sekte zou willen.

Het is trouwens te merken dat Derksen weg is bij de VI; in de papieren versie wordt er zeer kritisch gesproken over de zogenaamde 'revolutie'. Misschien dat Derksen daarom nog een extra tandje hysterie mbt van Gaal tentoonspreidde afgelopen maandag.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 5:18 pm

Dat artikel niet geschreven door Simon Zwartkruis maar door Taco van der Velde.

Niet echt een sterk artikel, trouwens.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 5:35 pm

Uiteraard.

Nee, maar onder Derksen was dit er zo niet ingekomen, wie de schrijver ook was. Sterker nog, onder Derksen had deze schrijver nu niet heel veel toekomst bij VI gehad.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo sep 11, 2013 5:54 pm

Dat stuk van Van der Velde stelt niets voor. Hij telt Vertonghen, Alderweireld en De Jong mee als eigen jeugd, maar nieuwe spelers als Bazoer niet. Ja, zo ken ik er nog een paar. Verder is het stuk natuurlijk tendentieus en oppertunistisch.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 6:15 pm

Dat is onzin, Luuk. Zo stond er ter ere van Cruijffs 65e verjaardag een stuk in VI, geschreven door Frans van den Nieuwenhof (een PSV'er), waarin Cruijff met de grond gelijk werd gemaakt.

Ajax haalt al vele jaren jeugdspelers van buiten. Niet alleen de Belgen en de Denen waren daar voorbeelden van, maar ook jongens als Siem de Jong, Fabian Sporkslede, Mitchell Dijks, Rik Schouw, Tom Boere, enz, enz, enz. De lijst is eindeloos.

De redenering van de journalist is: er lopen nu nog stééds geen toppers uit eigen opleiding in Ajax 1 rond! Terwijl het al DRIE jaar geleden is dat Cruijff die column in De Telegraaf heeft geschreven! De fluwelen Revolutie heeft gefaald!
Tja, zo kan ik het ook. Cruijff heeft geen toverstokje. Eerst stellen dat Ajax de talenten niet mag kopen, en dan eisen dat er onmiddellijk toptalent klaarstaat. Alsof dat van de ene op de andere dag gaat. De jongens die nu senioren worden zijn nog bijna allemaal naar Ajax gehaald en opgeleid door JOR c.s. Het TH krijgt dus de schuld van andermans falen. Als je wilt dat het TH toppers opleidt die bovendien ook nog niet bij andere BVO's gespeeld hebben, dan moet je een tijdje wachten. Namelijk tot de eerste spelers de vernieuwde opleiding hebben doorlopen.
Let wel, van mij hoeft het niet, hoor. Niets mis met het halen van talenten, als het maar echt talenten zijn.



Maar waar hebben we het over? Taco van der Velde weet blijkbaar niet eens wat er rondloopt op de Toekomst...
Laatst gewijzigd door Yopi op wo sep 11, 2013 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 6:20 pm

Het is een prima stuk dat precies de vinger legt waar hij hoort. Bij de Nederlaag tegen Real waar Cruijff zijn haatcampagne begon, stonden er 8 spelers uit de opleiding op het veld, nu nog een stuk of 5. En inderdaad, elke trainer hiervoor die a la de Boer had gespeeld was afgemaakt. Door Cruijff voorop. Schone als rechtsbuiten :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo sep 11, 2013 6:28 pm

Wie dan precies?

Stekelenburg
vd Wiel
Ooijer
Alderweireld
De Zeeuw
Enoh
De Jong
Emanuelson
Anita
Sulejmani
El Hamdaoui

Dan reken je dus Ooijer als eigen jeugd en blijkbaar Alderweireld ook. En Enoh dus ook.

Maar die 2-0 is ook een mooi stukje scoreboardjournalistiek. Ga die wedstrijd nog maar eens kijken en oordeel hoe het spelbeeld was. Ik heb Ajax nog nooit zo'n pak slaag zien krijgen. Om over de opstelling maar te zwijgen. Schone als rechtsbuiten is lachwekkend? Wat dacht je van dit elftal dan? Valt geen chocola van te maken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo sep 11, 2013 6:34 pm

Het is sowieso een mooi stukje natuurlijk. Taco roept dat het TH nu een jaar officieel aan de gang is en dat je pas later mag oordelen. Vervolgens concludeert hij dat er nu, een jaar naar dato, bijna geen eigen jeugd meer in het eerste elftal speelt en dat de eigen jeugd van een treurig niveau is. Onderstreept dit juist niet het gelijk van de koerswijziging van een jaar geleden?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 6:37 pm

Drie jaar. En er is natuurlijk al een aantal ex-voetballers al langer als individueel trainer in dienst.
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 6:39 pm

Volgens mij, en wat mij betreft terecht, neemt hij spelers die als jeugdspeler van satelietclubs zijn gekomen mee als jeugd. En de discussie eigen moesten we maar niet voeren, want dan is een speler als bv van Basten ook geen Ajaxjeugd.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie