De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo sep 11, 2013 6:46 pm

Ik vind het wat treurig als je als journalist een Ooijer van 34 als eigen jeugd meepikt, een Enoh van 22 met twee Cypriotische seizoenen meepikt en Alderweireld en de Jong als eigen jeugd bestempelt, maar vervolgens roept dat een Bazoer een aankoop is. Maar ieder zijn meug.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 6:52 pm

Bijzonder dat je commentaar geeft als je het niet gelezen hebt:
Stekelenburg
Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
de Jong-Enoh-De Zeeuw-Emanuelson
Suarez-Hamdaoui

Over Enoh kan je twisten, maar dan zijn het er 7 ipv 8.
Over Bazoer wordt in het stuk niet gesproken, net als over de overige jeugdaankopen niet wordt gesproken.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo sep 11, 2013 7:04 pm

Ik reageer op jou. Jij roept dat er 8 in de basis stonden tegen Real. Dit is natuurlijk niet de opstelling tegen Real.

Maar is het dan nu zoveel minder? Vermeer, Van Rhijn, Moisander, Denswil, Blind, De Jong, Poulsen, Serero/Duarte, Fischer, Sigi, Bojan. Dit zijn er toch ook gewoon 6 a 7? En dan reken ik Fischer eventjes niet mee inderdaad.

Maar het zegt wel wat over de doorstroming inderdaad. En laat dat nu net de reden zijn dat er zeker in de eindfase nu fors wordt doorgeselecteerd. Je moet er niet aan denken dat je zo'n Bonevacia vanaf zijn 10e tot zijn 20e bij de Ajax jeugd hebt rondlopen. En dan was hij nog een 'exceptioneel' talent.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 11, 2013 7:06 pm

Zoals ook op dit forum, zijn de journalisten ook gekleurd. Je kunt duidelijk zien met welke bril dit 'stuk' is geschreven.

Ook ik vind dat nog moet blijken of dit beleid het gewenste resultaat gaat opleveren. En ja, er zijn al diverse mensen vele jaren in dienst die nu het nieuwe beleid uitvoeren, maar de echte verandering (individu centraal, meer trainen, betere medische begeleiding et cetera) is pas 1 jaar bezig. Het is dan ook niet sterk vd journalist om enerzijds aan te geven dat ze pas 1 jaar bezig zijn, maar wel de verschillen (tendentieus) met 3 jaar geleden te vergelijken.


En dan nog het alles belangrijkste: het gaat niet over de kwantiteit van eigen jeugdspelers in het eerste elftal, maar de kwaliteit van de eigen jeugdspelers. En dit nog even los van de eindeloze discussie wanneer iemand een eigen jeugdspelers is.

Het nieuwe beleid moet de kans en de tijd krijgen, nu we deze weg zijn ingeslagen. Ik hoop dat het werkt, maar ben er nog niet van overtuigd. Grote talenten zullen ruim voor de 23ste weggekocht worden, ben ik bang. Je zult dus continue meerdere 'Eriksen' tegelijkertijd moeten opleveren aan het eerste elftal.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 8:07 pm

Het is niet waar, dat 1 jaar bezig zijn. Individuele trainers en trainingen zijn er al 4 jaar.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo sep 11, 2013 8:07 pm

Je ziet in ieder geval niks van terug op het veld ... Van dat nieuwe beleid.

Lucas heeft gewoon een punt.Zonder ouwe koeien uit de sloot te halen, maar als andere trainers met Sana, Boerrigter en Van der Hoorn, Schöne enz. waren aan komen zetten weet ik wel hoe de column en de tirades van JC, Derksen en de T. er uit hadden gezien.

Deze TH enz. zijn mijn inziens al meer de twee jaar bezig.Misschien omdat ik een " ouwe " rot in het " vak " ben, al zolang AJAX supporter ben, maar ik durf toch te stellen dat ondanks de drie " gekregen " kampioenschappen AJAX al drie jaar lang bijna het allerslechtste voetbal speelt wat ik ooit van AJAX gezien heb.Anders gezegt, deze laatste drie jaar staan bij mij in de top vier slechtste spel van AJAX.Wat soms, heel soms, wordt opgeluisterd met een leuke individuele aktie.Maarja, kampioenschappen vergoeden voor velen veel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 8:09 pm

Dat is ook iets dat verdwenen lijkt, dat niet alleen het resultaat geldt, maar ook het hoe.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 11, 2013 8:14 pm

LucaS schreef:Het is niet waar, dat 1 jaar bezig zijn. Individuele trainers en trainingen zijn er al 4 jaar.
Individueel wel, maar minder intensief.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door elliquido » wo sep 11, 2013 8:55 pm

999 schreef:Je ziet in ieder geval niks van terug op het veld ... Van dat nieuwe beleid.

Lucas heeft gewoon een punt.Zonder ouwe koeien uit de sloot te halen, maar als andere trainers met Sana, Boerrigter en Van der Hoorn, Schöne enz. waren aan komen zetten weet ik wel hoe de column en de tirades van JC, Derksen en de T. er uit hadden gezien.

Deze TH enz. zijn mijn inziens al meer de twee jaar bezig.Misschien omdat ik een " ouwe " rot in het " vak " ben, al zolang AJAX supporter ben, maar ik durf toch te stellen dat ondanks de drie " gekregen " kampioenschappen AJAX al drie jaar lang bijna het allerslechtste voetbal speelt wat ik ooit van AJAX gezien heb.Anders gezegt, deze laatste drie jaar staan bij mij in de top vier slechtste spel van AJAX.Wat soms, heel soms, wordt opgeluisterd met een leuke individuele aktie.Maarja, kampioenschappen vergoeden voor velen veel.

1. Liever 1 sana, dan de lukes, kerlons, atoebas, e.d

2. We spelen zeker niet sprankelend, maar daarvoor hebben we de overheersende kwaliteiten niet.
Een kampioenschap krijg je overigens niet.. Rare uitspraak vind ik dat.

3. In het hedendaagse voetbal zijn de verschillen zo klein, dat goed spelen eigenlijk afhankelijk is van de tegenstander.
Als de tegenstander zich ingraaft, dan is goed voetbal bijna onmogelijk

Ik hoop dus op spelers die met een surplus aan techniek dit soort ploegen kunnen stukspelen. De vraag lijft dan wel of dit soort spelers weer op kunnen tegen krachtvoetbal van de topploegen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo sep 11, 2013 9:07 pm

elliquido schreef: 1. Liever 1 sana, dan de lukes, kerlons, atoebas, e.d
Je mist het punt.Het gaat er om dat je beide niet moet wilen.Zeker niet als men van AJAX kant roept dat het nu, wat dit betreft, geheel anders gaat worden.
2. We spelen zeker niet sprankelend, maar daarvoor hebben we de overheersende kwaliteiten niet.
Een kampioenschap krijg je overigens niet.. Rare uitspraak vind ik dat.
De misten we volgens de kenners de andere jaren ook, en toen was er meer dan genoeg te genieten van AJAX.Tenminste dat verschil zie ik als ik wedstrijden terug kijk.
3. In het hedendaagse voetbal zijn de verschillen zo klein, dat goed spelen eigenlijk afhankelijk is van de tegenstander.
Als de tegenstander zich ingraaft, dan is goed voetbal bijna onmogelijk
Het is nooit anders geweest dat de " mindere " tegenstanders zich ingraven tegen AJAX.AJAX speelt inderdaad zo slecht dat ze niet de knowhow en kwaliteit hebben om zo'n verdediging te ontregelen.Het kent op dit moment maar een speltype, de ( meestal zeer langzame ) grote rondo.Dat was nog niet zo lang geleden wel anders.
Ik hoop dus op spelers die met een surplus aan techniek dit soort ploegen kunnen stukspelen. De vraag lijft dan wel of dit soort spelers weer op kunnen tegen krachtvoetbal van de topploegen
Internationaal zal dat denk ik nooit meer lukken, maar dat het nationaal ook al niet meer om aan te zien is zegt toch genoeg lijkt me ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 9:17 pm

I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo sep 11, 2013 9:42 pm

elliquido schreef:2. We spelen zeker niet sprankelend, maar daarvoor hebben we de overheersende kwaliteiten niet.
Dat klopt ja. Dat is echter een keuze.
3. In het hedendaagse voetbal zijn de verschillen zo klein, dat goed spelen eigenlijk afhankelijk is van de tegenstander.
Als de tegenstander zich ingraaft, dan is goed voetbal bijna onmogelijk
Niet waar. Tegenstanders wilden en konden zich 20 jaar geleden nog veel beter ingraven, gewoon omdat er meer mocht en aanvallers veel minder beschermd waren. Maar als een 1-2 tje het meeste is wat je kunt bedenken dan kom je er inderdaad niet makkelijk doorheen. Je moet snel spelen, met 1 keer raken en de verrassing van de derde man.
Ik hoop dus op spelers die met een surplus aan techniek dit soort ploegen kunnen stukspelen. De vraag lijft dan wel of dit soort spelers weer op kunnen tegen krachtvoetbal van de topploegen
Dat soort spelers zijn per definitie zeldzaam. Die paar die er dan zijn worden er sinds de Cruijffrevolutie stelselmatig uitgewerkt of buiten gehouden. Spelers met bijzondere kwaliteiten moet De Boer niet.

Als je niet stelselmatig kiest voor techniek en creativiteit dan krijg je er nooit voldoende van om zich ingravende ploegen van het kastje naar de muur te voetballen en om tegen Europese topclubs je eigen spel te spelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 10:01 pm

Le T. schreef:Dat soort spelers zijn per definitie zeldzaam. Die paar die er dan zijn worden er sinds de Cruijffrevolutie stelselmatig uitgewerkt of buiten gehouden. Spelers met bijzondere kwaliteiten moet De Boer niet.
Je bedoelt die wisselspeler van Fiorentina, pardon, van Malaga?

Suarez was onhoudbaar toen Liverpool kwam. Je weet hoe hij is als hij zich kan verbeteren.

Als je niet stelselmatig kiest voor techniek en creativiteit dan krijg je er nooit voldoende van om zich ingravende ploegen van het kastje naar de muur te voetballen en om tegen Europese topclubs je eigen spel te spelen.

Daar kiest De Boer dan ook niet voor. Echt niet. :hypocrite.gif:
Net zoals Van Gaal dat niet doet, zie de wedstrijd van gisteravond tegen hoogvlieger Andorra. :smallgrin.gif:
De Boer wil best en Van Gaal ook, maar aanvallen is wel ietsje moeilijker dan op de counter spelen.

Dit kon je wel verwachten. Een paar mindere wedstrijden van Ajax 1 en er zijn er een paar die hun gelijk willen halen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo sep 11, 2013 10:08 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Dat soort spelers zijn per definitie zeldzaam. Die paar die er dan zijn worden er sinds de Cruijffrevolutie stelselmatig uitgewerkt of buiten gehouden. Spelers met bijzondere kwaliteiten moet De Boer niet.
Je bedoelt die wisselspeler van Fiorentina, pardon, van Malaga?

Suarez was onhoudbaar toen Liverpool kwam. Je weet hoe hij is als hij zich kan verbeteren.

Als je niet stelselmatig kiest voor techniek en creativiteit dan krijg je er nooit voldoende van om zich ingravende ploegen van het kastje naar de muur te voetballen en om tegen Europese topclubs je eigen spel te spelen.

Daar kiest De Boer dan ook niet voor. Echt niet. :hypocrite.gif:
Net zoals Van Gaal dat niet doet, zie de wedstrijd van gisteravond tegen hoogvlieger Andorra. :smallgrin.gif:
De Boer wil best en Van Gaal ook, maar aanvallen is wel ietsje moeilijker dan op de counter spelen.

Dit kon je wel verwachten. Een paar mindere wedstrijden van Ajax 1 en er zijn er een paar die hun gelijk willen halen. :excited.gif:
Mwah, op die laatste zin van je kon je ook op wachten.Volgens mij roep ik ( en ik niet alleen ) al veel langer dan drie wedstrijden dat er niet zo veel te genieten is maar dat de kampioenschappen voor velen veel goed maakt ..

Maar jij geniet ?.Zie je nog wel veel wedstrijden Joey ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo sep 11, 2013 10:12 pm

LucaS schreef:Dat is ook iets dat verdwenen lijkt, dat niet alleen het resultaat geldt, maar ook het hoe.
Misschien verschillen we onderling wel van mening over het 'hoe'. Volgens jou speelt PSV zoals Ajax zou moeten spelen. Met andere woorden: in mijn ogen pleit jij voor tactisch zwak ren je rot voetbal met gapende gaten op het middenveld. Wat me van een Adriaanse adept dan weer niet verbaast.

Het slechtste voetbal ooit? Wat een flauwekul, zeg.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » wo sep 11, 2013 10:18 pm

Yopi schreef:Dit kon je wel verwachten. Een paar mindere wedstrijden van Ajax 1 en er zijn er een paar die hun gelijk willen halen. :excited.gif:
Inderdaad zeg, je zou bijna denken dat ze er blij mee zijn.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 10:34 pm

De meeste wedstrijden van Ajax zie ik wel, Voetske. En nee, ik vermaak me niet altijd. Dat rondspelen van de bal (meer LVG dan Cruijff trouwens) moet geen doel op zich worden. Ik ben alleen bang dat er op dit moment niet veel anders op zit. De kwaliteit ontbreekt om even snel door een verdediging heen te lopen.

Spelers die het verschil maken zijn inderdaad zeldzaam, dat ben ik met Le T. eens. Ik stel tegelijkertijd vast dat er al in geen tijden meer een dergelijke speler uit de opleiding is gekomen. Dan moeten we al snel een decennium terug. Daar moet verandering in komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 11:06 pm

Peter schreef:Maar die 2-0 is ook een mooi stukje scoreboardjournalistiek. Ga die wedstrijd nog maar eens kijken en oordeel hoe het spelbeeld was. Ik heb Ajax nog nooit zo'n pak slaag zien krijgen. Om over de opstelling maar te zwijgen. Schone als rechtsbuiten is lachwekkend? Wat dacht je van dit elftal dan? Valt geen chocola van te maken.
Dat was inderdaad flinke scorebord journalistiek. Een seizoen later verloren we met 3-0 in Bernabeu maar speelden we veel en veel beter. Een Duitse vriend vroeg me of ik hem kon vertellen hoe die wedstrijd nu precies was verlopen. In de statistieken had Ajax meer balbezit, meer corners, meer doelpogingen en meer schoten tussen de palen dan Real. Wat was er gebeurd vroeg hij zich af. Ik heb hem toen verteld dat we erg sterk begonnen, 0-1 voor hadden kunnen komen maar dat na een weergaloze counter 4,8 seconden nadat we bij hun doelgebied waren de bal met als eindstation C. Ronaldo opeens in ons netje lag.

Daar was geen kruid tegen gewassen, een klasse doelpunt gemaakt door wereldsterren die voor Ajax onbetaalbaar zijn maar helaas wel voor een gedeelte door de Nederlandse belastingbetaler worden gefinancierd. :blush.gif:

Maar in 2011/2012 kwamen we in de CL substantieel beter voor de dag tegen Real Madrid dan in 2010/2011. Zowel uit als in die thuiswedstrijd met die twee afgekeurde doelpunten. In 2012/2013 gingen we er echter weer twee keer kansloos met 4-1 af. Voetballend bar weinig in te brengen. Een zure constatering, sowieso is spelen tegen Real Madrid in deze tijd klote, het liefst zie ik die club uit de CL geknikkerd worden. Ik hoop (bid) dat het tegen Barcelona een beetje beter gaat en heb een positieve verwachting dat we AC Milan moeten kunnen hebben. Ook met spelers zoals Duarte en Schöne. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 12, 2013 4:41 am

Telesport
VAN DER AAT ZIET AF VAN LIDMAATSCHAP AJAX

door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM – Ex-directeur Henri van der Aat heeft in overleg met de bestuursraad van Ajax besloten af te zien van het lidmaatschap van de Amsterdamse club. „Ik heb diverse gesprekken met Henri gevoerd en hij betreurt het dat er commotie rond zijn persoon en dus ook rond Ajax is ontstaan”, zegt bestuursraadsvoorzitter Hennie Henrichs. „Hij hoopt dat het Ajax hartstikke goed gaat en weet dat de club is gebaat bij rust, waardoor hij tot de conclusie is gekomen dat het lidmaatschap nu niet aan de orde kan zijn.”

Met Van der Aats telefoontje met die boodschap aan Henrichs komt er een einde aan een hoop tumult. Binnen veel geledingen van Ajax ontstond weerstand tegen het lidmaatschap van de voormalige commercieel directeur, die in de rechtszaal tegenover erelid Johan Cruijff stond en medeverantwoordelijk was voor de geflopte en in totaal circa 9 miljoen euro kostende Ajax Experience. „Het siert Henri dat hij het belang van Ajax vooropstelt en niet zijn eigen belang”, zegt Henrichs, die niet uitsluit dat Van der Aat ooit nog Ajax-lid wordt.

De voorzitter benadrukt dat Van der Aat gewoon lid had kunnen worden. „Er is een ledenbeleid geformuleerd, dat met enkele aanpassingen door de leden is vastgesteld. In ons ledenbeleid proberen we iedereen gelijk te behandelen, want het kan natuurlijk niet één, twee, drie zo zijn, dat er naar de omstandigheden rond een persoon wordt gekeken. Als hij aan de criteria voldoet en hij wordt voorgedragen – en dat is bij Henri het geval – dan is het prima. Henri kreeg het lidmaatschap aangeboden en dat is eind juli naar hem gecommuniceerd, waarna er in de derde week van augustus veel ophef ontstond. Daarna hebben we ons als bestuursraad samen met Henri de vraag gesteld of het verstandig is dat hij lid wordt. Die heeft hij zelf dus met ’nee’ beantwoord.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » do sep 12, 2013 7:25 am

LucaS schreef:O gelukkig, we gaan goed!

http://www.at5.nl/artikelen/110515/crui ... at5+nieuws

Jaaaa , Comedy capers :excited.gif:

Bij 5-0 gaan we gas terug nemen :neutral.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:04 am

LucaS schreef: Stekelenburg
Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
de Jong-Enoh-De Zeeuw-Emanuelson
Suarez-Hamdaoui
Een elftal van Jol als role model voor eigen jeugd. Het moet niet gekker worden. De man die carte blanche kreeg van z'n AD en het rapport-Coronel voor de open haard gebruikte.

De 'eigen jeugd' uit bovengenoemd elftal maakte, m.u.v. Toby (2009 onder MVB), z'n debuut in de periode 2002-2007. Ik zie de link Jol - opleiden dus niet. Die is er natuurlijk ook niet. Jol was immers van Atouba, Verhoeven, kreupele Brazilianen, Lodeiro e.c. En niet van doorstroming. OK, hij liet Ooijer op 36-jarige leeftijd in Ajax-1 debuteren...

Ajax heeft nú, voor het eerst sinds LVG, weer een organisatie staan die eenheid van denken heeft v.w.b. doorstroming vanuit de opleiding t.e.m. Ajax-1. Een duidelijk door de RvC gecommuniceerd beleid, dat vrij strikt wordt nageleefd. Dit is een significant verschil met de machtsgreep van Coronel. Die liet allerlei goede bedoelingen opschrijven, om daarna MVB de sleutel van de schatkist toe te vertrouwen. En hij stelde daarna een AD aan, die Jol liet sjacheren. En: "het lijstje van Frank is ons lijstje".
LucaS schreef:Dat is ook iets dat verdwenen lijkt, dat niet alleen het resultaat geldt, maar ook het hoe.
Dit vind ik wat hypocriet. Je hebt de de resultaten en het spel onder trainer Blind altijd te vuur en te zwaard verdedigd. Hetgeen heel veel minder was dan de afg. bijna 3 jaar onder FdB.

Het is zoals Yopi zegt: Ajax speelde bagger in Augustus. Dus dan kruipen er een paar onder hun steen vandaan. Terwijl Ajax in Mei nog kampioen werd met een elftal met een man of 7-9 uit de jeugd.
Laatst gewijzigd door wimpey op do sep 12, 2013 8:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:09 am

999 schreef: Misschien omdat ik een " ouwe " rot in het " vak " ben, al zolang AJAX supporter ben, maar ik durf toch te stellen dat ondanks de drie " gekregen " kampioenschappen AJAX al drie jaar lang bijna het allerslechtste voetbal speelt wat ik ooit van AJAX gezien heb.
Het is onzin en dat weet je zelf ook wel. Hier heb je een paar seizoenen waarin het vele malen slechter was: 08/09, 07/08, 05/06, 04/05, 00/01, 99/00, 98/99, 96/97. 92/93 was ook niet best. 88/89 en 87/88 waren ook naadje. En 89/90 was ook pet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 8:42 am

Koren op de molen van de Cruijff haters jongens.

Nummer 14 komt woensdag niet in Camp Nou naar FC Barcelona-Ajax kijken. :drecul.gif: Reden is dat hij weer een keer ruzie met iemand heeft. Op de site van de Telegraaf staan via deze link maar liefst 4 Cruijff gerelateerde filmpjes geplaatst. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 9:02 am

Jabu schreef: En mijn inschatting was ook dat wimpey wel het een en ander kan hebben. Maar ook als hij zich persoonlijk aangevallen voelt dan spijt dat mij.
Dat is weliswaar erg lief, maar totaal onnodig. wimpey kan uitdelen, dus ook incasseren.
LucaS schreef:Je geheugen is inderdaad selectief Wimpey. Sturkenboom en Blind hebben niets teruggedraaid. Op zijn hoogst is er twee maanden iets minder 'vooruitgang' geboekt dan de sekte zou willen.
Het is idd jammer dat voetbaldier d'n Sturk z'n etnische zuivering, op instigatie van Louis, niet heeft kunnen voltooien. Danny had daar natuurlijk part noch deel aan. As usual… Die lul van een rechter ook! Vast bedreigd door Cruijff en die Satudarah-kliek van 'm!
LucaS schreef: Bij de Nederlaag tegen Real waar Cruijff zijn haatcampagne begon, stonden er 8 spelers uit de opleiding op het veld, nu nog een stuk of 5.
En de Masterclass die Ajax daar af gaf, was promotie voor de opleiding? Ajax heeft die wedstrijd nog geen 2 minuten gevoetbald. Ging er meer dan 5 keer een bal van de ene naar de andere speler in een Ajax-shirt?
Schone als rechtsbuiten :excited.gif:
999 schreef: Zonder ouwe koeien uit de sloot te halen, maar als andere trainers met Sana, Boerrigter en Van der Hoorn, Schöne enz. waren aan komen zetten weet ik wel hoe de column en de tirades van JC, Derksen en de T. er uit hadden gezien.
Wat hebben jullie tegen Schöne? Transfervrije basisspeler van kampioensploeg.

En Voetske, vind je het niet erg vroeg om vd Hoorn nu al af te zagen? Heeft hij al hopeloos gefaald in Ajax-shirt?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 9:16 am

Van der Hoorn heeft toch al gedebuteerd? Met een invalbeurt tegen Feyenoord. Toen deed hij niets verkeerd. :hypocrite.gif:

Schöne is een prima speler, geen Ajax haalt de Europese top materiaal maar niet veel minder of überhaupt zelfs niet minder dan de andere jongens die er in onze selectie rondlopen. Als Schöne bij Feyenoord zou spelen zou hij daar zo ongeveer de beste voetballer van allemaal zijn, daar ben ik echt van overtuigd.

Plaats reactie