De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » vr sep 13, 2013 12:37 pm

De praktijken van Jordania/Chelsea keuren we af, maar we willen wel Van Ginkel huren. Zo verbeteren we de wereld! :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr sep 13, 2013 12:51 pm

We willen hem kopen. Als huren de enige optie is dan zal met frisse tegenzin de afweging worden gemaakt dat het voor die jongen wel fijn is dat hij het WK zal halen door 5 maanden bij Ajax te schitteren en dat Van Ginkel Ajax naar een nog wat langer vervolg van onze Europese overwintering kan schieten.

Maar mocht Van Ginkel na een half jaar Chelsea vooral wat invalbeurten hebben mogen maken, reken dan maar dat Marc Netto opnieuw miljoenen voor hem neer zal willen leggen. Want bij zo'n jongen zal het Technisch Hart niet willen dat derden (deels) eigenaar zijn, die jongen wil je zelf voor 4 of 5 seizoenen onder contract hebben. De verantwoordelijken bij Ajax hebben veel vertrouwen in Van Ginkel, en terecht.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door DelToro » vr sep 13, 2013 1:21 pm

Volgens mij hebben ze bij Chelsea ook veel vertrouwen in die jongen. Scheen hun beste speler in de voorbereiding te zijn geweest en ze zien hem als opvolger van Lampard, waar ze hem nu voor klaarstomen.

Denk dat we hem helaas nooit in een Ajax shirt zullen zien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr sep 13, 2013 1:28 pm

DelToro schreef:Volgens mij hebben ze bij Chelsea ook veel vertrouwen in die jongen. Scheen hun beste speler in de voorbereiding te zijn geweest en ze zien hem als opvolger van Lampard, waar ze hem nu voor klaarstomen.
Dat hij de beste speler in de voorbereiding was vonden inderdaad de fans die Chelsea achterna reisden voor de oefenwedstrijden. Die zijn doorgaans trouwens niet achterlijk, die hebben er best kijk op. De fans hebben er meer kijk op dan de beleidsbepalers ga je bijna denken.

Helaas is goed spel in de voorbereiding bij Chelsea weinig waard. Net zoals de afspraken die je mondeling maakt daar weinig waard blijken. Van Ginkel heeft slechts een paar speelminuten gekregen en zat tegen United niet bij de selectie. In Ajax shirt zou hij gewoon een basisplek hebben tegen Barcelona, tegen AC Milan, Celtic, kunnen scoren in de Klassiekers tegen Feyenoord. Als die jongen zelf de keuze had mogen maken dan wist hij het wel.
DelToro schreef:Denk dat we hem helaas nooit in een Ajax shirt zullen zien.
Ik denk van wel.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door DelToro » vr sep 13, 2013 1:32 pm

Ik hoop dan dat je gelijk hebt!

Maar inderdaad, goed spelen in de voorbereiding zegt niet veel. De signalen zijn alleen wel dat ze bij Chelsea veel van hem verwachten en hem rustig brengen. Dat hij zelf een voorkeur had voor Ajax geloof ik ook wel, maar hij speelt nu bij Chelsea en daar zijn ze volgens mij welwat met hem van plan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr sep 13, 2013 1:49 pm

Ja, ze hebben inderdaad plannen met Van Ginkel.

Maar die hadden ze met Jeffrey Bruma (en nog 450 anderen) ook. Ze schieten met hagel op talent maar verwonden daardoor eerder de meest talentvolle spelers dan dat ze ze beter maken. Goed spelen in de voorbereiding zegt inderdaad niet veel. Ja, het zegt dat Marco van Ginkel gewoon een heel goede speler is. Maar dat wisten wij als kenners al.

Voor zijn 'status en positie' binnen Chelsea zal het hem helaas niet verder helpen. Hij krijgt gewoon de kans niet, want Lampard blijft erin staan tot het bittere einde en Chelsea kennende verbranden ze wanneer er weer een grote Engelse hype langskomt lachend tientallen miljoenen aan een Britse speler die dan eventjes de waan van de dag was. Die dan, ook al is hij een mindere voetballer, boven Van Ginkel zal worden verkozen.


Onder leiding van Frank de Boer en consorten gebeuren dit soort praktijken niet, mede daarom zou een jongen als Marco zich in Amsterdam echt als een vis in het water voelen. Hij heeft ook écht de flair van een Ajax voetballer vind ik. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr sep 13, 2013 3:37 pm

Ik geloof geen ruk van dat Duarte verhaal ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr sep 13, 2013 4:08 pm

Ik geloof geen ruk van de paracetamol verhalen.....



Nee Arthur... doe dit nu niet. Laat andere AT-isten nu gewoon hun gang gaan. Bemoei je met je eigen zaken, kappen met persoonlijke dingen oprakelen en evt. heibel schoppen!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 11:25 am

FdB uit TH, vervangen door Overmars. Bron: Parool.

Opmerkelijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 11:28 am

Hoort dit niet in "de plannen van Bergkamp en Jonk" ?

In mijn ogen is dit gewoon een duidelijke vorm van functiescheidingen. Trainer zijn is al een hele baan apart en wanneer een hoofdcoach / eindverantwoordelijke ook tot het Technisch Hart behoort lopen de taken en belangen wel een beetje door elkaar heen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma sep 16, 2013 11:35 am

De Boer uit de top van Ajax

Frank de Boer maakt geen deel meer uit van het technische hart van Ajax. Zijn positie is overgenomen door Marc Overmars. Hij bepaalt samen met Wim Jonk en Dennis Bergkamp het technische beleid en oordeelt over het functioneren van De Boer.

De wijziging heeft gevolgen voor de verdeling van de macht bij Ajax. Niet de directie van de club, maar het technische hart beslist over het aanblijven van de hoofdtrainer. 'Ook de commissarissen zitten er dicht op,' aldus directeur voetbalzaken Overmars. 'Ik heb bijna wekelijks overleg met Theo van Duivenbode.'

Het technische hart is een idee van Johan Cruijff. Het orgaan is twee jaar geleden in het leven geroepen. In het verleden zette een technisch directeur de technische koers uit, maar om te voorkomen dat die koers bij vertrek van de technisch directeur wijzigt, schoof Cruijff een driemanschap naar voren: Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Frank de Boer.

De verandering is al van eind vorig seizoen, maar komt nu naar buiten. Overmars: 'Mocht Frank ooit trainer van Barcelona of Liverpool worden, dan zorgt het technische hart voor de continuïteit.'

Focus op eerste elftal
De Boer kan goed leven met de wijziging. Over het technische hart zegt hij: 'Dennis houdt zich bezig met de overgang van jeugdspelers naar het eerste elftal. Wim bewaakt de jeugdopleiding. Dat zijn zaken waar ik als hoofdtrainer weinig tijd voor heb en weinig zicht op heb. Ik focus me op het eerste elftal. Ik kan prima leven met deze situatie'.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma sep 16, 2013 11:38 am

Zolang De Boer het maar echt prima vindt is het mij best. Voorlopig is hij belangrijker voor Ajax dan wie ook.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 11:39 am

Duke schreef:
De Boer uit de top van Ajax

Frank de Boer maakt geen deel meer uit van het technische hart van Ajax. Zijn positie is overgenomen door Marc Overmars.
Heerlijk begin van het artikel, speciaal zo opgeschreven voor de lieden met slechts 3 hersencellen.

Zo'n 600.000 Nederlanders (75.000 kakkerlakken, 150.000 PSV-ers, 300.000 Vitesse supporters en 75.000 Ajax fans) zullen nu een middagdeel denken dat Frank de Boer er uit is geknikkerd als trainer en Marc Overmars zijn plek inneemt. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 12:00 pm

Arthur schreef:Zolang De Boer het maar echt prima vindt is het mij best. Voorlopig is hij belangrijker voor Ajax dan wie ook.
Nou, TH staat voor continuïteit. FdB nu niet meer. Dus ik vind dat niet zo prima, want Ajax is wat mij betreft voor 90% FdB.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » ma sep 16, 2013 12:22 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef:Zolang De Boer het maar echt prima vindt is het mij best. Voorlopig is hij belangrijker voor Ajax dan wie ook.
Nou, TH staat voor continuïteit. FdB nu niet meer. Dus ik vind dat niet zo prima, want Ajax is wat mij betreft voor 90% FdB.
Het gaat om het principe. Een trainer kan natuurlijk niet over z'n eigen functioneren beslissen. Dat de Boer een trainer voor de langere termijn zou kunnen zijn doet daar niets aan af. Overigens is die langere termijn ook relatief en afhankelijk van heel veel zaken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » ma sep 16, 2013 12:34 pm

Volgens mij was dit in de praktijk al een tijdje het geval. Alleen komt het nu naar buiten.

Ik heb er op zich geen probleem mee. De scheiding is op zichzelf logisch. Weliswaar is De Boer degene waar ik het meeste vertrouwen in heb maar dat is wel gebaseerd op zijn resultaten met Ajax 1. Hij blijft rustig doorwerken en panikeert niet.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 12:35 pm

Raymon schreef: Een trainer kan natuurlijk niet over z'n eigen functioneren beslissen.
Nee, maar dat deed de directie dan ook voorheen. Is Overmars nu directeur af en exclusief lid TH?
Dat de Boer een trainer voor de langere termijn zou kunnen zijn doet daar niets aan af.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het kán natuurlijk ook een voorbode voor een spoediger vertrek dan 2017 zijn. Dit seizoen is geen feest voor hem tot dusver.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 12:44 pm

wimpey schreef:
Dat de Boer een trainer voor de langere termijn zou kunnen zijn doet daar niets aan af.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het kán natuurlijk ook een voorbode voor een spoediger vertrek dan 2017 zijn. Dit seizoen is geen feest voor hem tot dusver.
Ja, uiteraard. Die Frank de Boer is zoals het nu gaat regelrecht op weg naar de uitgang. :aai.gif: Het opportunisme viert weer hoogtij zeg! :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 12:50 pm

Cruijff schreef: Ja, uiteraard. Die Frank de Boer is zoals het nu gaat regelrecht op weg naar de uitgang. :aai.gif: Het opportunisme viert weer hoogtij zeg! :excited.gif:
Nee Einstein: ik bedoel natuurlijk dat hij zelf eerder op zou kunnen stappen. Hij is nu enkel passant, in het TH droeg hij mede de continuiteit van Ajax als club.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » ma sep 16, 2013 1:43 pm

In de praktijk had hij zijn handen toch al vol aan het eerste elftal. Ik denk dat de trainer van Ajax 1 zich ook gewoon daarop moet richten. Er moet geen energie naar andere zaken gaan.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 1:48 pm

Marillion schreef:In de praktijk had hij zijn handen toch al vol aan het eerste elftal. Ik denk dat de trainer van Ajax 1 zich ook gewoon daarop moet richten. Er moet geen energie naar andere zaken gaan.
Initieel inschattingsfoutje Cruijff? :smallgrin.gif: Die had het toen over korte lijnen enzo. Die zonder FdB in het TH wat langer zijn.

Ik geef je trouwens gelijk: trainer Ajax-1 is een meer dan fulltime job. Zeker dit seizoen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma sep 16, 2013 1:52 pm

Bergkamp is nog altijd De Boers assistent. Ze moeten het samen doen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 2:28 pm

wimpey schreef:Initieel inschattingsfoutje Cruijff? :smallgrin.gif: Die had het toen over korte lijnen enzo. Die zonder FdB in het TH wat langer zijn.

Ik geef je trouwens gelijk: trainer Ajax-1 is een meer dan fulltime job. Zeker dit seizoen.
Ik kan je posts op deze pagina moeilijk volgen. Waarom is trainer van Ajax-1 dit seizoen op een hardere manier een fulltime-job dan in pak hem beet seizoen 2010/2011?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 2:42 pm

Cruijff schreef: Ik kan je posts op deze pagina moeilijk volgen. Waarom is trainer van Ajax-1 dit seizoen op een hardere manier een fulltime-job dan in pak hem beet seizoen 2010/2011?
Terwijl jij toch de onnavolgbare bent, Cruijffmans. :smallgrin.gif:

Het simpele antwoord op je vraag luidt dat FdB dit seizoen bij nul mag beginnen. In September n.b. Hij had in vorige seizoenen meer jongens waarop hij kon terugvallen. Nu, zeker zonder Siem, is het puzzelen, zoeken, corrigeren.

Vergelijkbaar m.i. met Ajax 96/97. Één seizoen kun je het wegvallen van Rijkaard, Seedorf opvangen. Omdat er genoeg kwaliteit resteert. Maar als dan ook Davids, Kanu, Finidi e.c. aftaaien en dat wat overblijft ziek, zwak en misselijk is: dan moet er ineens teveel van Gorré, Witschge en Melchiot komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 2:50 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Ik kan je posts op deze pagina moeilijk volgen. Waarom is trainer van Ajax-1 dit seizoen op een hardere manier een fulltime-job dan in pak hem beet seizoen 2010/2011?
Terwijl jij toch de onnavolgbare bent, Cruijffmans. :smallgrin.gif:
Onnavolgbaar was ik vroeger in het veld ook al. En afgelopen vrijdagavond bij een toernooi tegen Rotturrrrdammurs ook weer. :ajaxsmiley.gif:



wimpey schreef:Het simpele antwoord op je vraag luidt dat FdB dit seizoen bij nul mag beginnen. In September n.b. Hij had in vorige seizoenen meer jongens waarop hij kon terugvallen. Nu, zeker zonder Siem, is het puzzelen, zoeken, corrigeren.

Vergelijkbaar m.i. met Ajax 96/97. Één seizoen kun je het wegvallen van Rijkaard, Seedorf opvangen. Omdat er genoeg kwaliteit resteert. Maar als dan ook Davids, Kanu, Finidi e.c. aftaaien en dat wat overblijft ziek, zwak en misselijk is: dan moet er ineens teveel van Gorré, Witschge en Melchiot komen.
Vind ik eigenlijk niet vergelijkbaar. We hebben nu Melegs, Lobotka's, Bazoers in de pijpleiding zitten en een Fischer, Denswil en Andersen die al verder zijn.

Toen moesten we het met aankopen als Juan, Santos en Gabrich oplossen. Dat was gedoemd om te mislukken alleen in de Arena zag men dat toen nog allesbehalve in...

Plaats reactie