De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo nov 06, 2013 12:26 pm

Duke schreef: Het is inderdaad makkelijk, en een momentopname. Maar kun jij dan aangeven waar Jonk, Bergkamp en Overmars in uitblinken? Cruijff heeft het over supermensen, maar waar blijkt dat uit? Ik zou het graag zien, echt.
Kan alleen maar oordelen over datgene wat we zien en wat we halen uit interviews enzo. Jonk en Bergkamp hebben in de VI (?) pagina's lang een interview gegeven waar in ieder geval goede aanknopingspunten in zaten. Hun visie sprak mij in ieder geval erg aan. Gedeelde ambitie waardoor de samenwerking beter zal lopen. Laatste is een aanname, maar Ajax was verdeeld in eilanden en ruzies. Er lijkt nu in ieder geval wat consistentie te zijn. Gedeelde ambitie, gedeeld plan, gedeelde samenwerking. Dat is de grote verandering.
Ik juich de veranderingen in de jeugd toe en ik zie dan ook dat dit in gang wordt gezet (jeugdscouting op de schop, andere manier van trainen, andere organisatiestructuur, betere afstemming). Op medisch gebied doen we het volgens mij vrij behoorlijk, al sta ik daar te ver van af.
Overmars heeft duidelijke kaders en loopt niet te zwaaien met de portemonnaie. Vind het ook goed hoe we Alderweireld en Eriksen hebben verhandeld. Inkomende transfers voor Ajax-1 stellen wat teleur met als dieptepunt van der Hoorn. Jeugdaankopen lijken daarentegen wel weer beter te verlopen. Bijvoorbeeld een toptalent van PSV wat nu bij ons voetbalt.
Over van der Sar heb ik geen mening, want daar hebben we nog geen 'bevindingen'. Al is het besluit om te stoppen met Ajax Expierence een groot pluspunt tov zijn voorganger.

Dat in een notendop. Uiteindelijk wordt het hele beleid beoordeeld op sportieve en financiele voortgang.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 06, 2013 5:48 pm

Jonk en Bergkamp hebben in de VI (?) pagina's lang een interview gegeven waar in ieder geval goede aanknopingspunten in zaten.
Papier is geduldig.

We zullen zien; de verwijzing naar DB toen Fischer met een lob scoorde was duidelijk, "alles te danken aan", maar wat is er sindsdien gebeurd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 07, 2013 9:02 am

Die Veltman heeft stappen gemaakt he. Sodeju.

Dit bedoel ik dus met een momentopname. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 9:06 am

Peter schreef:Die Veltman heeft stappen gemaakt he. Sodeju.
Ik meen me toch echt te herinneren dat menig jeugdvolger zich afvroeg wat die jongen in de Ajax-jeugd te zoeken had.

Dat wat hij nu laat zien, heeft hij aan JOR te danken. Maar da's logisch.

Oom Ludwig zal hem ongetwijfeld oproepen binnenkort. Veltman als tegen Vitesse en Celtic is beter dan Bruma en De Vrij.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 9:33 am

wimpey schreef:Dat wat hij nu laat zien, heeft hij aan JOR te danken. .Oom Ludwig zal hem ongetwijfeld oproepen binnenkort. Veltman als tegen Vitesse en Celtic is beter dan Bruma en De Vrij.

O, ik dacht...
Hij won inderdaad bijna al zijn duels. Hoogtepunt was misschien wel zijn succesvolle sliding in de slotfase in een overvol strafschopgebied. Even eerder hield hij zo veel oog voor de bal dat hij een foutje van Nicolai Boilesen kon herstellen. 'Zulke dingen leer je van Jaap Stam', vertelt hij. 'Daar trainen we veel op. Hij wijst me op details die eigenlijk heel belangrijk zijn.'
AD

Je reikt spelers dingen aan. De een pikt het sneller op dan de ander. Zo zie je wie er talent heeft. Cruijff zei ooit: 'Het gaat om de details.'

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 9:37 am

Echt een fantastische ingreep!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 9:55 am

Yopi schreef:
wimpey schreef:Dat wat hij nu laat zien, heeft hij aan JOR te danken. .Oom Ludwig zal hem ongetwijfeld oproepen binnenkort. Veltman als tegen Vitesse en Celtic is beter dan Bruma en De Vrij.

O, ik dacht...
Cynisme. Alles wat fout gaat: TH. Alles wat goed gaat: JOR.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 10:10 am

Als sportman moet je de juiste personen tegen het lijf lopen. En dus niet JOR. Een generatie Ajax-verdedigers gaat straks het grote geld pakken dankzij Jaap Stam. :biggthumpup.gif:

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » do nov 07, 2013 10:23 am

Het is goud dat zo een jongen nu bij Ajax aan de slag is. Die maakt spelers echt beter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 10:30 am

Dus alles komt goed met v.d. Hoorn ? ..

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 11:24 am

Dat weet je niet. Het zal moeilijk voor hem worden als Veltman zo blijft spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do nov 07, 2013 11:35 am

Daar moet hij voorlopig alleen maar op hopen. Als Van der Hoorn nu iedere week zou moeten spelen is hij binnen twee weken door iedereen afgeserveerd. Hij is er echt niet aan toe om wekelijks bij Ajax achterin te staan. Kijk alleen naar het verschil in houding tussen Veltman en Van der Hoorn. De één zelfverzekerd de ander als Bambi op glad ijs.

De enige hoop die ik wat V.d.Hoorn betreft heb is dat hij een lange aanloop nodig heeft. Laat hem maar een tijdje rondlopen, af en toe eens invallen, en dan kijken of hij het oppakt. Voorlopig ben ik bang dat de meeste AT'ers het wat betreft deze transfer bij het juiste eind hadden. Maar laten we die jongen maar even de tijd geven. Hij staat nu toch al onder contract.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 11:40 am

De vraag is ook of hij het kan opbrengen. Bij Utrecht blikvanger, nu moet hij achteraan aansluiten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » do nov 07, 2013 11:41 am

Ik ga er zondermeer van uit dat Frank de Boer van der Hoorn langer dan twee maanden te tijd geeft om te acclimatiseren, hij heeft Blind twee jaar gegeven als linksback, niet dat het overigens gelukt is. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 11:41 am

Maar is het niet een beetje met v.d. Hoorn zoals met Sulejmani.Na een seizoentje waarin wat betere wedstrijden wordt hij gehaald ( gelukkig niet voor een Sulejmani o.i.d bedrag ) en blijkt dus dat men in ieder geval zijn start verkeerd heeft ingeschat ?.

Hij is gehaald als vervanger van, en opeens dendert er een jongen uit de opleiding van JOR hem voorbij ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do nov 07, 2013 11:47 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:
wimpey schreef:Dat wat hij nu laat zien, heeft hij aan JOR te danken. .Oom Ludwig zal hem ongetwijfeld oproepen binnenkort. Veltman als tegen Vitesse en Celtic is beter dan Bruma en De Vrij.

O, ik dacht...
Cynisme. Alles wat fout gaat: TH. Alles wat goed gaat: JOR.
Daar dragen oa Yopi, Peter en jij zelf aan mee. Je trekt zelf steeds die vergelijking met het verleden. Laat die JOR nou gewoon eens een keer zitten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 11:51 am

Vergelijken, daar ontkom je toch niet aan? Het huidige beleid is ingezet omdat het beter moest dan in het verleden.

@Voetske: zou kunnen dat VDH voorbijgestreefd wordt door een speler uit de eigen gelederen. Niets nieuws onder de zon. Dat is precies de reden dat het TH terughoudend wil zijn met het halen van spelers.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 07, 2013 11:58 am

Jabu schreef:
Daar dragen oa Yopi, Peter en jij zelf aan mee. Je trekt zelf steeds die vergelijking met het verleden. Laat die JOR nou gewoon eens een keer zitten.
Nou nee. Ik draag daar helemaal niet aan bij.

Ik kijk juist naar het heden en het valt mij gewoon op dat als het even slecht gaat, er een aantal lieden zijn die alles opeens bij Ajax waardeloos vinden. Dan is er geen progressie, ,maakt het TH spelers niet beter, is de ingepaste jeugd klote, zijn de individuele trainers ruk, is het veldspel het slechtste ooit etc. etc. Ik roep de hele tijd al dat het gaat om momentopnames en dat je daar geen conclusies aan moet verbinden. Mijn voorbeeldje van Veltman is juist om dat te onderschrijven en niet om aan te tonen dat het goed gaat. Oordelen doe je op basis van een langere periode en bij voorkeur aan het einde van een seizoen. Als Ajax geen kampioen wordt, spelers geen progressie maken of geen CL haalt, dan mag je de hele TH een dolk in de rug steken (voor wat betreft de korte termijn). Sowieso is het wat lastig discussieren als iedereen in de kramp schiet met discussies als:
A: 'de spelers worden alleen maar slechter, wat doen ze daar bij het TH. Ik zie het niet. Wat een prutsers',
B: 'Veltman speelde een puike pot en ontwikkelt zich goed'.
A: 'Van der Hoorn is nog steeds een prutser. En Sana ook. Oja en Bojan is ook klote.'

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 12:05 pm

Jabu schreef: Daar dragen oa Yopi, Peter en jij zelf aan mee. Je trekt zelf steeds die vergelijking met het verleden. Laat die JOR nou gewoon eens een keer zitten.
Zonder verleden geen heden.

Wat ik met JOR, Boog e.c. doe, doen anderen met Bergkamp, Jonk etc. Hetgeen je minder lijkt te storen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 12:06 pm

Yopi schreef:Vergelijken, daar ontkom je toch niet aan? Het huidige beleid is ingezet omdat het beter moest dan in het verleden.

@Voetske: zou kunnen dat VDH voorbijgestreefd wordt door een speler uit de eigen gelederen. Niets nieuws onder de zon. Dat is precies de reden dat het TH terughoudend wil zijn met het halen van spelers.
Maar Yopi, niemand wil dat het TH gaat smijten met euro's.En vierentachtig aankopen doen.Al is het natuurlijk wel zo ( en ik ben de weer eerste om te zeggen dat v.d. Hoorn ( nog ) meer tijd moet krijgen, maar tot nu toe is het niet al te veel wat hij laat zien ) dat 3.5 miljoen of meer voor v.d. Hoorn juist in het kader van dat nieuwe beleid dan ook smijten met geld is.Zeker als je verschillende keren hebt aangegeven dat zo rond de tien miljoen de uitsterste limiet is wat je wil uitgeven aan eventuele aankopen ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 12:07 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef: Daar dragen oa Yopi, Peter en jij zelf aan mee. Je trekt zelf steeds die vergelijking met het verleden. Laat die JOR nou gewoon eens een keer zitten.
Zonder verleden geen heden.

Wat ik met JOR, Boog e.c. doe, doen anderen met Bergkamp, Jonk etc. Hetgeen je minder lijkt te storen.
JOR werkt toch niet ( meer ) bij AJAX, Bergkamp, Jonk etc. wel ?.Of heb ik weer iets gemist ?.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » do nov 07, 2013 1:29 pm

zou kunnen dat VDH voorbijgestreefd wordt door een speler uit de eigen gelederen. Niets nieuws onder de zon. Dat is precies de reden dat het TH terughoudend wil zijn met het halen van spelers.
Juist: niets nieuws onder de zon.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 1:31 pm

Maar waarom hebben ze hem gehaald?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 07, 2013 1:32 pm

Yopi schreef:@Voetske: zou kunnen dat VDH voorbijgestreefd wordt door een speler uit de eigen gelederen. Niets nieuws onder de zon. Dat is precies de reden dat het TH terughoudend wil zijn met het halen van spelers.
Maar wat is dan de reden dat ze zulke slechte spelers halen voor best nog veel geld? Zijn ze ook terughoudend met het talent wanneer ze toch iets kopen om de eigen jeugd niet in de weg te zitten?

Overigens is die Veltman al bijna 22, die heeft er dan 10 jaar opleiding door JOR c.s. opzitten. Toch bijzonder dat hij daar zo onbeschadigd uit lijkt te zijn gekomen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 1:39 pm

Of hij is door Stam gerepareerd, haha.
Rishi schreef:Maar waarom hebben ze hem gehaald?
Omdat ze krap in de verdedigers kwamen te zitten.

Plaats reactie