Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 29, 2008 3:30 pm

Waarom vinden jullie nu toch dat een investering van 30 miljoen het kampioenschap moet opleveren? Daarvoor hadden we toch echt substantiele versterking van de achterhoede moeten realiseren. Onze uitwedstrijden illustreren dat (en onze thuiswedstrijden maskeren dat nog enigszins).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 3:34 pm

Dat komt omdat wij allemaal verwachten dat Van Basten van deze spelersgroep een mooi geheel gaat smeden. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 29, 2008 3:36 pm

Het gaat wat mij betreft om de investering als totaal. Als een nieuwe trainer 30 miljoen mag investeren, en het jaar ervoor ben je op een paar punten na kampioen geworden, dan wek je daarmee een verwachtingspatroon. Dat er vervolgens voor gekozen wordt de verdediging niet echt te versterken, doet aan dat verwachtingspatroon niets af.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 29, 2008 3:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom vinden jullie nu toch dat een investering van 30 miljoen het kampioenschap moet opleveren? Daarvoor hadden we toch echt substantiele versterking van de achterhoede moeten realiseren. Onze uitwedstrijden illustreren dat (en onze thuiswedstrijden maskeren dat nog enigszins).
Die versterkingen zijn er toch ( Silva, Olequer ) daarbij van Basten heeft zijn selectie anders had ie wel " anders " ingekocht.Dit is zijn selectie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 3:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom vinden jullie nu toch dat een investering van 30 miljoen het kampioenschap moet opleveren? Daarvoor hadden we toch echt substantiele versterking van de achterhoede moeten realiseren. Onze uitwedstrijden illustreren dat (en onze thuiswedstrijden maskeren dat nog enigszins).
Het gaat me niet om wat hij met het geld heeft gedaan. De selectie van vorig seizoen + 30 miljoen moet genoeg zijn. vBasten gaf de invulling zoals deze is gedaan en zal daar kampioen mee moeten worden. Tuurlijk missen we een verdediger, maar dat is zijn probleem.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 29, 2008 3:37 pm

Natuurlijk moet en zal Ajax tot het eind meedoen om het kampioenschap. Dat kan niet anders met een investering van 30 miljoen. 'Moeten' is wat mij betreft een te groot woord, omdat Sulejmani, Aissati, Cvitanich en Enoh er allemaal 6 tot 10 weken uitliggen. Dan kan je investeren wat je wil, maar als je die extra kwaliteit vervolgens constant moet missen ben je dus niets opgeschoten.
Voetske schreef:Die versterkingen zijn er toch ( Silva, Olequer ) daarbij van Basten heeft zijn selectie anders had ie wel " anders " ingekocht.Dit is zijn selectie.
Silva is niet gehaald door Van Basten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 29, 2008 3:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom vinden jullie nu toch dat een investering van 30 miljoen het kampioenschap moet opleveren? Daarvoor hadden we toch echt substantiele versterking van de achterhoede moeten realiseren. Onze uitwedstrijden illustreren dat (en onze thuiswedstrijden maskeren dat nog enigszins).
Tja, 30 miljoen moet genoeg zijn om voor elke linie een of twee versterkingen te halen, dus waar hebben we het over? Van Basten vond blijkbaar dat het ging lukken met deze selectie, dus hij ziet maar dat hij het voor elkaar krijgt.

Zoals Duke zegt, het verschil met PSV was de afgelopen jaren al niet groot. PSV is bovendien aan het kwakkelen. Voeg daarbij de investeringen die Ajax heeft gedaan en we mogen heel wat verwachten, nietwaar?

Mijn verwachtingspatroon is dus: KAMPIOEN.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 29, 2008 3:41 pm

Natuurlijk, als je zoveel geld mag investeren, dan moet je kampioen worden. En inderdaad, er zijn nu wel erg veel spelers geblesseerd, maar wat mij betreft is dat geen excuus.

Ik heb geen idee, Joey, waarom van basten bepaalde dingen wel en andere dingen weer niet zegt. Ik heb het vermoeden dat hij daar niet heel diep over nadenkt, wat hij op welke manier tegen de pers zal zeggen. Ik vermoed dat hij zich zoveel mogelijk op de vlakte houdt, dat zou ik in zijn situatie in ieder geval wel doen

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 29, 2008 3:42 pm

En dat Sulejmani, Enoh, Aissati en Cvitanich er allemaal 6 tot 10 weken uitliggen is totaal niet van belang? Dat betekent dus dat we te maken hebben met het elftal van vorig jaar, - Heitinga + Oleguer en Sno. Nou, dat is inderdaad geweldig materiaal om mee te werken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 3:45 pm

Zo is dat, Thomas. Ik vind dat het naar omstandigheden nog best aardig gaat. We zijn iig nog niet uitgeschakeld voor alles waar we aan deelnemen, zoals de afgelopen jaren wel het geval was. Kan alleen nog maar beter gaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 29, 2008 3:45 pm

Thomas schreef:Natuurlijk moet en zal Ajax tot het eind meedoen om het kampioenschap. Dat kan niet anders met een investering van 30 miljoen. 'Moeten' is wat mij betreft een te groot woord, omdat Sulejmani, Aissati, Cvitanich en Enoh er allemaal 6 tot 10 weken uitliggen. Dan kan je investeren wat je wil, maar als je die extra kwaliteit vervolgens constant moet missen ben je dus niets opgeschoten.
Voetske schreef:Die versterkingen zijn er toch ( Silva, Olequer ) daarbij van Basten heeft zijn selectie anders had ie wel " anders " ingekocht.Dit is zijn selectie.
Silva is niet gehaald door Van Basten.
Dat maakt toch niks uit.Suarez is ook niet gehaald door van Basten.Dit is van Basten zijn achterhoede, zijn elftal.Daar heeft ie bij het begin van dit seizoen op ingezet, versterkt met een spelers injectie van 30 Miljoen !!!.Dan telt alleen het kampioenschap.Punt.Voor mij dan toch ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 3:47 pm

Thomas schreef:Natuurlijk moet en zal Ajax tot het eind meedoen om het kampioenschap. Dat kan niet anders met een investering van 30 miljoen. 'Moeten' is wat mij betreft een te groot woord, omdat Sulejmani, Aissati, Cvitanich en Enoh er allemaal 6 tot 10 weken uitliggen. Dan kan je investeren wat je wil, maar als je die extra kwaliteit vervolgens constant moet missen ben je dus niets opgeschoten.
Aissati werd nog geen gebruik van gemaakt en Cvitanich is normaliter bankzitter. Sulejmani wordt node gemist inderdaad, zeker gezien zijn prijskaartje is het erg sneu als je zo'n jongen voor langere tijd moet missen. Verder hebben we nog wel Sno en Oleguer, dus je bent er wel wat mee opgeschoten.

Of ze er nu wel of niet bij zijn voor een langere periode moet ook niet zoveel uitmaken, want je moet gewoon kampioen worden. Geen excuus dat je ze een maandje moet missen, natuurlijk. Verder werden er ook punten verloren toen bijna iedereen fit was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 29, 2008 3:48 pm

Dat is inderdaad niet van belang, Thomas, Ajax heeft genoeg spelers. Zelfs zonder Sulejmani kan Van Basten bijvoorbeeld nog altijd voorin KJH en Suarez opstellen, dat is meer (in kwalitatief opzicht) dan de trainers van alle andere clubs kunnen zeggen. Wat het middenveld betreft: aankoop Sno zit op de bank en Gabri vanavond ook. Achterin is eigenlijk iedereen fit.
Van Basten kan zich wel achter blessures verschuilen, maar Ajax heeft altijd veel blessures. Belangrijke spelers die de afgelopen seizoenen wedstrijden misten waren o.a. Sneijder, Stam, Davids, Vermaelen, Van der Wiel en zo zijn er nog wel een paar.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 3:52 pm

Punt is dat de huidige selectie vergelijkbaar is met die van vorig seizoen. En die selectie was volgens ons waardeloos. Je kunt natuurlijk van alles eisen, maar ik hou daar op dit moment wel rekening mee als ik naar Ajax kijk, anders krijg je misschien geen reeel beeld van de stand van zaken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 3:54 pm

De enige wedstrijd waarin we compleet aan de start kwamen was een verlieswedstrijd. Misschien moeten we wel blij zijn met al die blessures, want nu pakken we tenminste punten. :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 29, 2008 3:55 pm

Jöhnk schreef:Punt is dat de huidige selectie vergelijkbaar is met die van vorig seizoen. En die selectie was volgens ons waardeloos. Je kunt natuurlijk van alles eisen, maar ik hou daar op dit moment wel rekening mee als ik naar Ajax kijk, anders krijg je misschien geen reeel beeld van de stand van zaken.
Precies. Die selectie was waardeloos. Daar was vrijwel iedereen het over eens. Hoe een selectie -Heitinga, +Oleguer en Sno dan opeens goed genoeg kan zijn, is mij een raadsel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 3:56 pm

Plus vdWiel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 29, 2008 4:07 pm

Jöhnk schreef:Zo is dat, Thomas. Ik vind dat het naar omstandigheden nog best aardig gaat. We zijn iig nog niet uitgeschakeld voor alles waar we aan deelnemen, zoals de afgelopen jaren wel het geval was.
Dat komt doordat de Nederlandse top subtop is geworden. Alle clubs hebben al veel verliespunten. Ik heb het niet paraat, maar volgens mij stonden we er vorig jaar na een gelijk aantal wedstrijden veel beter voor.

De selectie was niet sterk genoeg, maar inmiddels is er voor 30 miljoen aan spelers bijgekomen, dus moet de selectie nu wel sterk genoeg zijn. Voor dertig miljoen kocht Porto een team bij elkaar dat de CL won, dus Ajax moet zich met evenveel geld dusdanig kunnen versterken dat het in elk geval beter is dan de Nederlandse subtop.

Overigens begonnen Aisatti en Cvitanich als bankzitters en is ook Sno op de bank terechtgekomen, dus zo slecht vindt Van Basten de spelers die er al waren blijkbaar niet.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 4:08 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Punt is dat de huidige selectie vergelijkbaar is met die van vorig seizoen. En die selectie was volgens ons waardeloos. Je kunt natuurlijk van alles eisen, maar ik hou daar op dit moment wel rekening mee als ik naar Ajax kijk, anders krijg je misschien geen reeel beeld van de stand van zaken.
Precies. Die selectie was waardeloos. Daar was vrijwel iedereen het over eens. Hoe een selectie -Heitinga, +Oleguer en Sno dan opeens goed genoeg kan zijn, is mij een raadsel.
Toch heeft AJAX telkens tot het laatst meegedaan om het kampioenschap en nu is er voor 30 miljoen geïnvesteerd en bij Psv zijn er een paar sterkhouders weg dus een kampioenschap is echt niet meer dan normaal. En al die geblesseerden zijn echt niet het hele jaar geblesseerd hoor. (vraag me trouwens af waarom ze allemaal geblesseerd zijn)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2008 4:12 pm

Dat zie ik anders. Twee jaar terug waren we in december al uitgeschakeld voor het kampioenschap. Vorig seizoen zat het er ook geen moment in, behalve volgens Luuk.

@joey: soms moeten nieuwe spelers wennen. Bij AZ hielpen die 30 miljoen ook niet direct.


PS: HTC had er tegen Borac al uitgelegen. :smallgrin.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo okt 29, 2008 4:14 pm

Als je er veel verstand van hebt dan kan je die investeringen snel eruit laten komen. Van Gaal die maakte afgelopen seizoen een absurd spelconcept.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 29, 2008 4:17 pm

Jöhnk schreef:Dat zie ik anders. Twee jaar terug waren we in december al uitgeschakeld voor het kampioenschap. Vorig seizoen zat het er ook geen moment in, behalve volgens Luuk.
Als we in Eindhoven hadden gewonnen in plaats van op 0-0 te spelen, waren we kampioen geworden. Datzalfde geldt als Suarez vlak voor tijd de penalty had gekregen uit bij twente, ook dan waren we kampioen geweest

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 4:17 pm

Jöhnk schreef:Dat zie ik anders. Twee jaar terug waren we in december al uitgeschakeld voor het kampioenschap. Vorig seizoen zat het er ook geen moment in, behalve volgens Luuk.
Dat we nu nog wel meedoen ligt niet specifiek aan AJAX, ben wel eens benieuwd namelijk naar de vergelijking van puntenaantallen met nu en de laatstje jaren na evenveel wedstrijden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 29, 2008 4:22 pm

joey schreef:Dat komt doordat de Nederlandse top subtop is geworden. Alle clubs hebben al veel verliespunten. Ik heb het niet paraat, maar volgens mij stonden we er vorig jaar na een gelijk aantal wedstrijden veel beter voor.

De selectie was niet sterk genoeg, maar inmiddels is er voor 30 miljoen aan spelers bijgekomen, dus moet de selectie nu wel sterk genoeg zijn. Voor dertig miljoen kocht Porto een team bij elkaar dat de CL won, dus Ajax moet zich met evenveel geld dusdanig kunnen versterken dat het in elk geval beter is dan de Nederlandse subtop.

Overigens begonnen Aisatti en Cvitanich als bankzitters en is ook Sno op de bank terechtgekomen, dus zo slecht vindt Van Basten de spelers die er al waren blijkbaar niet.
30 miljoen, waarvan 25 miljoen geblesseerd is. Vier van de zes aankopen. Je herhaalt constant wat je al eerder zei, maar het is toch gewoon een feit dat we vrijwel iedere toevoeging van afgelopen zomer missen? En dat de selectie op dit moment dus niet beter is dan die van vorig seizoen?
brigade zuid schreef:Toch heeft AJAX telkens tot het laatst meegedaan om het kampioenschap en nu is er voor 30 miljoen geïnvesteerd en bij Psv zijn er een paar sterkhouders weg dus een kampioenschap is echt niet meer dan normaal. En al die geblesseerden zijn echt niet het hele jaar geblesseerd hoor. (vraag me trouwens af waarom ze allemaal geblesseerd zijn)
Maar nu wel. En nu vallen de resultaten dan ook wat tegen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 4:42 pm

Ook met de wel fitte spelers valt AJAX qua puntenaantal tegen.. Het enige positivie wat ik op dit moment zie is dat er regelmatig de '0' gehouden wordt, al denk ik dat we qua tegengoal gemiddelde ongeveer op hetzelfde niveua als vorig jaar zitten.

Gesloten