Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Alexander » do okt 26, 2023 8:53 pm

Lionel schreef:
do aug 31, 2023 12:26 pm
Ajax Rules schreef:
do aug 31, 2023 11:52 am
Zo verschrikkelijk blij met deze man, niet normaal.
Ik ook. Heel tevreden mee.

En ja, er moet nog van alles bewezen worden.
Nog steeds 'heel' tevreden?

We zullen nog 4 tot 5 jaar enorme last van deze man hebben.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » do okt 26, 2023 8:57 pm

Inmiddels wat minder tevreden. Maar dat had meer te maken met het aanstellen van Steijn.

En zijn gedrag.

Maar Sutalo komt wel goed. En Ramaj is een prima keeper hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » do okt 26, 2023 9:02 pm

Lionel schreef:
wo okt 11, 2023 7:20 pm


En dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van die spelers…
Misschien moeten we daar eens over hebben. Forbs, Sosa, Gaaei en Tahirovic zijn doorsnee eredivisie. Niets bijzonders.

Sutalo is waarschijnlijk betere spelers om zich heen gewend. Dat kan nog wat worden. Ramaj is veel beter dan Gorter. Akpom, Boomen, Medic, Avila: zie Forbs en co. Mikau, Mannsverk: niet te beoordelen.

Dan ben je als TD wel onwijs slecht hè.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Alexander » do okt 26, 2023 9:28 pm

Lionel schreef:
do okt 26, 2023 8:57 pm

Maar Sutalo komt wel goed. En Ramaj is een prima keeper hoor.
Denk je? Ik vind Sutalo de slechtste van allemaal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » do okt 26, 2023 9:32 pm

Ben bang dat we hier op AT nog heel lang moeten aan horen dat het onder een andere coach wel wat wordt met tal van die gasten. Ze kunnen allemaal een Alvarez achtige transformatie doormaken, maar in de regel liegt het oog niet, hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » do okt 26, 2023 9:37 pm

Het is hemeltergend, godsgeklaagd en meer met krachttermen omsponnen kwalificaties dat Ajax deze zomer wéér ÉÉN malloot - helemaal solo en op eigen driften varend - 100 miljoen plus heeft laten uitgeven.

Dat moet regel één worden in het transfer-strafrecht-boekje van Ajax. Bij iedere aankoop moet een zes-ogen-principe gelden, waarbij minimaal één financieel paar ogen en één extra paar 'voetbaltechnische' ogen (of dat nu een scout of iemand anders met een voetbalidee is maakt mij niet uit). En er zou eigenlijk altijd een scoutingsrapport moeten liggen.

Bij overtreding van die regel volgt ontslag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » do okt 26, 2023 9:48 pm

Mislintat ist ein mieses Arschloch. Die paar maanden gaat Ajax een decennium voelen. Gute Nacht.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » vr okt 27, 2023 7:36 am

wimpey schreef:
do okt 26, 2023 9:02 pm
Lionel schreef:
wo okt 11, 2023 7:20 pm


En dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van die spelers…
Misschien moeten we daar eens over hebben. Forbs, Sosa, Gaaei en Tahirovic zijn doorsnee eredivisie. Niets bijzonders.

Sutalo is waarschijnlijk betere spelers om zich heen gewend. Dat kan nog wat worden. Ramaj is veel beter dan Gorter. Akpom, Boomen, Medic, Avila: zie Forbs en co. Mikau, Mannsverk: niet te beoordelen.

Dan ben je als TD wel onwijs slecht hè.
Sosa werd bij zijn komst nog door jou getypeerd als een mooie speler. :confused.gif:

Maduro heeft pas 2x met ze getraind. Dus een verschil met of zonder Steijn zal nog iets langer duren.

De nieuwe trainer moet er nu maar het beste van maken. We moeten nog 2 maanden tot de winterstop.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » vr okt 27, 2023 7:44 am

Jinne schreef:
vr okt 27, 2023 7:36 am
Sosa werd bij zijn komst nog door jou getypeerd als een mooie speler. :confused.gif:
En ik dacht dat Sutalo zou heersen. :hypocrite.gif:

Sosa heeft een mooie voorzet, maar typisch een speler voor 3-5-2. Die Gaaei ook.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » vr okt 27, 2023 9:02 am

3-5-2 lijkt me inderdaad ook een logischer systeem met deze spelers. Meer zekerheid achterin en voorin kan je dan ook een Mikau makkelijker kwijt.

Van het Ajax geraamte dat overbleef na de schoonmaak kan je alleen op Hato bouwen. Daardoor moeten de nieuwelingen er ook echt gelijk staan. Dat is niet het geval. Qua persoonlijkheid hebben we ook geen aanvoerder meer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » vr okt 27, 2023 9:07 am

zeux schreef:
do okt 26, 2023 9:37 pm
Het is hemeltergend, godsgeklaagd en meer met krachttermen omsponnen kwalificaties dat Ajax deze zomer wéér ÉÉN malloot - helemaal solo en op eigen driften varend - 100 miljoen plus heeft laten uitgeven.

Dat moet regel één worden in het transfer-strafrecht-boekje van Ajax. Bij iedere aankoop moet een zes-ogen-principe gelden, waarbij minimaal één financieel paar ogen en één extra paar 'voetbaltechnische' ogen (of dat nu een scout of iemand anders met een voetbalidee is maakt mij niet uit). En er zou eigenlijk altijd een scoutingsrapport moeten liggen.

Bij overtreding van die regel volgt ontslag.
Was dit mogelijk geweest met het lijstje van Sven? Als je van live scouting uitgaat. Hij begon immers einde competitie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » vr okt 27, 2023 10:20 am

Jinne schreef:
vr okt 27, 2023 9:02 am
3-5-2 lijkt me inderdaad ook een logischer systeem met deze spelers. Meer zekerheid achterin en voorin kan je dan ook een Mikau makkelijker kwijt.
Precies. Sosa en Gaaei zijn uitermate geschikt voor dat systeem. Zet het om, dan leveren ze straks nog wat op wellicht (als je besluit ze te lozen). Ook Mikautadze lijkt me geknipt voor dat systeem (icm Bergwijn of Brobbey). Sutalo kan wat zelfvertrouwen tanken hopelijk.

Speel nou (in ieder geval voorlopig) 3-5-2. In de winterstop verder kijken hoe en wat.

Brobbey - Mikautadze
Sosa - Branco - Vos - Mannsverk - Gaaei
Avila - Hato - Sutalo
Ramaj
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Alexander » vr okt 27, 2023 10:52 am

Gisteren had Sutalo dan vertrouwen moeten kunnen krijgen. Geen grote ruimtes om hem heen, maar allemaal dicht op elkaar en dicht bij de keeper. Dat zou hem moeten liggen. Maar ik heb er andermaal niks van gezien. Bij beide goals is hij het kwijt als een amateur.

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » vr okt 27, 2023 11:10 am

Eens. Moet meer gaan brengen, dit is absoluut ondermaats.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » vr okt 27, 2023 11:13 am

Jinne schreef:
vr okt 27, 2023 9:02 am
3-5-2 lijkt me inderdaad ook een logischer systeem met deze spelers. Meer zekerheid achterin en voorin kan je dan ook een Mikau makkelijker kwijt.
Maar je bent als TD een randdebiel wanneer je inkoopt op een Ajax-oneigen systeem.

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » vr okt 27, 2023 11:51 am

Qua backs zie ik de bedoeling wel: meerdere opties met Rensch, Gaaei, Sosa en Avila. Andere types, combineer per wedstrijd wat je nodig hebt.

Voorin met Akpom (wat is het idee met hem geweest?) en Mikautadze heb ik meer vraagtekens over de bedoeling. Al zou ik Mikautadze wel eens op 9 willen zien in een 4-3-3. Forbs zie ik nog steeds wel slagen in een 4-3-3 als linksbuiten en wellicht zelfs als rechtsbuiten.

Op zich kun je prima spelen met:

Godts - Mikautadze - Forbs
Branco - Vos - Mannsverk
Sosa - Hato - Sutalo - Rensch
Ramaj

Om even prutsers als Bergwijn, Berghuis en Taylor buiten de basis te laten en veel aankopen erin te zetten voor het voorbeeld. Rensch is natuurlijk ook van twijfelachtig niveau, maar die was er nu eenmaal al en past qua type beter bij Sosa dan Gaaei. Het zijn mi koppeltjes: speel je met Sosa dan speelt Rensch, speel je met Gaaei dan speel je met Avila.

Laten we niet vergeten dat er sowieso gesaneerd moest worden he, Overmars repte ook al over mindere jaren op komst in zijn laatste periode. Het salarishuis was geëxplodeerd. Prima dat Tadic 6mln vangt, maar dan wil alles daaronder ook omhoog. Dan zit je dus met Bergwijn, Wijndal en Berghuis die torenhoge salarissen verdienen. Goede spelers halen met een volle knip is lekker, maar als je mindere salarissen kunt bieden kom je sowieso in een andere categorie uit.

Wijndal pakt meer dan Sosa, die uit de BL komt. Om maar wat te zeggen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » vr okt 27, 2023 12:07 pm

De Dominee schreef:
vr okt 27, 2023 11:51 am
Om even prutsers als Bergwijn, Berghuis en Taylor buiten de basis te laten en veel aankopen erin te zetten voor het voorbeeld.
Ik vind die aankopen (nog) slechter dan door jou genoemde prutsers.

Hoe lang moeten die lui nog falen voordat ook de laatste fans van Glasauge toegeven dat ie er een puinhoop van maakte? :confused.gif:

Gaaei is niet beter dan Sánchez, Forbs dan CCC, Avila dan Bassey, Vos is beter dan Tahirovic, Sosa en Wijndal ontloopt elkaar weinig, Grillitsch is beter dan Boomen, is Akpom beter dan Lucca? Medic doet denken aan vd Hoorn.

Het is met geen pen te beschrijven wat er is gedaan met 115M. En met 110M een jaar eerder. Het kán bijna niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59104
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr okt 27, 2023 12:12 pm

wimpey schreef:
vr okt 27, 2023 12:07 pm
De Dominee schreef:
vr okt 27, 2023 11:51 am
Om even prutsers als Bergwijn, Berghuis en Taylor buiten de basis te laten en veel aankopen erin te zetten voor het voorbeeld.
Ik vind die aankopen (nog) slechter dan door jou genoemde prutsers.

Hoe lang moeten die lui nog falen voordat ook de laatste fans van Glasauge toegeven dat ie er een puinhoop van maakte? :confused.gif:

Gaaei is niet beter dan Sánchez, Forbs dan CCC, Avila dan Bassey, Vos is beter dan Tahirovic, Sosa en Wijndal ontloopt elkaar weinig, Grillitsch is beter dan Boomen, is Akpom beter dan Lucca? Medic doet denken aan vd Hoorn.

Het is met geen pen te beschrijven wat er is gedaan met 115M. En met 110M een jaar eerder. Het kán bijna niet.
Tja, meer kan ik er ook niet van maken.Als er tactisch nog een beetje verbetering in komt, dan kan het nog een beetje beter worden .. Maar dan houdt het ook op ... We staan 17e, zelfs met de grootste nitwit aan het roer, maar met goede spelers sta je dan echt geen 17e , en als het een beetje tegenzit , 18e na Psv.

Al kan dan net de bus parkeren voor een verassing zorgen :)

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » vr okt 27, 2023 12:22 pm

wimpey schreef:
vr okt 27, 2023 12:07 pm
De Dominee schreef:
vr okt 27, 2023 11:51 am
Om even prutsers als Bergwijn, Berghuis en Taylor buiten de basis te laten en veel aankopen erin te zetten voor het voorbeeld.
Ik vind die aankopen (nog) slechter dan door jou genoemde prutsers.

Hoe lang moeten die lui nog falen voordat ook de laatste fans van Glasauge toegeven dat ie er een puinhoop van maakte? :confused.gif:

Gaaei is niet beter dan Sánchez, Forbs dan CCC, Avila dan Bassey, Vos is beter dan Tahirovic, Sosa en Wijndal ontloopt elkaar weinig, Grillitsch is beter dan Boomen, is Akpom beter dan Lucca? Medic doet denken aan vd Hoorn.

Het is met geen pen te beschrijven wat er is gedaan met 115M. En met 110M een jaar eerder. Het kán bijna niet.
Hoe lang nog? Ik zou zeggen (sowieso) tot de winterstop. Onder Steijn kun je niemand beoordelen. Nu pas kunnen we gaan zien wie er wel- en niet wat kan. Hopelijk valt het mee.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59104
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr okt 27, 2023 12:31 pm

Die redenatie volgend konden/kunnen we Sanches Bassey enz. pas beoordelen onder een goede trainer !?.

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » vr okt 27, 2023 12:47 pm

Hoezo? Zij hebben genoeg kansen/minuten gekregen en onder Schreuder was er in ieder geval nog sprake van ENIGE tactiek en samenhang, waarschijnlijk dankzij EtH.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59104
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr okt 27, 2023 12:57 pm

Dominee, je kan toch bij spelers bepalen wat ze misen, of wat ze herhaaldelijk fout doen !?.Dat deed jij en doe je bij Steijn en speler toch ook .Je weegt af, je interpreteert en noteert waar en waarom ze steeds de zelfde fouten maken. Dat deden we bij Bassey en Sanchez, CCC, Klaiber , Gorter enz. en dat heeft toch niks met tactiek of trainer te maken , want welke tactiek je ook toe past, welke spelers je ook gaat gebruiken, blijven deze fouten, tekortkomingen zich herhalen dan ga ( ook als trainer ) je de mist in ..

Wat is er nu zo special aan b.v. Akpom, Forbs, SoSa , Avila, enz. bij welke speler zeg je zonder tactiek , ja die heeft wel iets ?.

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » vr okt 27, 2023 1:06 pm

Dit zijn allemaal spelers die bij hun vorige teams en nationale elftallen wel presteren. Daarnaast: als jij als RCV opgesteld staat en er komen 5 man tegelijk op je af, succes. Of zonder afspeelpunten, maar wel de bal in je voeten geschoven krijgen en de foute pass mogen maken.

Nogmaals: lees de artikelen van Ozturk en Pieter Zwart en je weet waarom je de spelers nog niet kunt beoordelen. Daarin wordt dat haarfijn uitgelegd. Zelfs Messi zou er slecht uitzien in ons elftal onder Steijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 27, 2023 1:12 pm

De Dominee schreef:
vr okt 27, 2023 1:06 pm
Dit zijn allemaal spelers die bij hun vorige teams en nationale elftallen wel presteren. Daarnaast: als jij als RCV opgesteld staat en er komen 5 man tegelijk op je af, succes. Of zonder afspeelpunten, maar wel de bal in je voeten geschoven krijgen en de foute pass mogen maken.

Nogmaals: lees de artikelen van Ozturk en Pieter Zwart en je weet waarom je de spelers nog niet kunt beoordelen. Daarin wordt dat haarfijn uitgelegd. Zelfs Messi zou er slecht uitzien in ons elftal onder Steijn.
:biggthumpup.gif: bespaart mij tijd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » vr okt 27, 2023 1:14 pm

Forbs heeft wel iets, is een talent. Verdedigers zijn lastiger, die zijn heel erg afhankelijk van taktiek en wat er gebeurt voor hen. Spelen met ruimte in de rug is toch net ff wat anders. Zie Schuurs die bij Ajax nooit echt heeft overtuigd en nu in Italie note bene veren in de reet krijgt.

Akpom is een tien toch? Tenminste, daar blonk ie uit vorig seizoen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie