Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr okt 31, 2008 2:32 pm

Duke schreef:Wie is Gari nu weer?
:aai.gif:
Bertje for President!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do nov 06, 2008 8:32 am

Volgens Rasmus Lindgren heeft de spelersgroep van Ajax voor het uitduel tegen FC Twente aangedrongen op de verdedigender tactiek in dat duel: "De verdedigende tactiek tegen FC Twente was niet alleen door de trainers bepaald. De spelers hebben daar ook op aangedrongen."
Ajax Netwerk
"De waslijst aan blessures was één van de redenen, maar het had er ook mee te maken dat we in de drukke periode waarin we zaten per se een goed resultaat wilden boeken in een uitwedstrijd, tegen een sterke club."
Dit is al de tweede keer dat de stoicijnse Van Basten zijn oren laat hangen naar de wil van de spelersgroep.

Ik kan nog steeds geen concrete vorderingen bij Van Basten ontdekken.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do nov 06, 2008 8:34 am

Een trainer is geen kampbewaker. Vind het wel te prijzen dat het in overleg gaat eerlijk gezegd.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do nov 06, 2008 8:36 am

Spijker schreef:Een trainer is een Kampbewaker. Vind het wel te prijzen dat het in overlegt gaat eerlijk gezegd.
Ja maar het betekend dat Van Basten niet goed in kan schatten hoe zijn groep ervoor staat en hoe hij zijn strijdwijze aan moet pakken. Als het mij iedere keer voorgezegd wordt, lijk ik ook een goede trainer.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » do nov 06, 2008 10:33 am

Overleg... voorzeggen? :blush.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do nov 06, 2008 10:35 am

Vossie schreef:Overleg... voorzeggen? :blush.gif:
"Hey trainer... zeg je weet dat we een aantal blessures hebben he? Zullen we proberen om iets behoudender te spelen? Een beetje 4-4-2 achtig."

;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 06, 2008 10:37 am

Van Basten praat toch niet met zijn spelers?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33921
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do nov 06, 2008 11:32 am

Nee, de spelers praten met hem. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 07, 2008 10:17 am

Was weer tactisch goed hoor gisteren! 40 euro naar de tyfus gewoon! Wat een KUTwedstrijd gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 07, 2008 10:34 am

Rishi schreef:Was weer tactisch goed hoor gisteren! 40 euro naar de tyfus gewoon! Wat een KUTwedstrijd gewoon.
Veel geld ..

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr nov 07, 2008 10:43 am

Rishi schreef:Was weer tactisch goed hoor gisteren! 40 euro naar de tyfus gewoon! Wat een KUTwedstrijd gewoon.
Tjezus.. voor dat geld en zo'n wedstrijd zit je zeker in een skybox mag ik hopen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 11:16 am

Inderdaad. Ik heb zelf 14 euro betaald.

En ach, vorig jaar gingen we met 0-1 de boot in tegen een tegenstander van dit niveau. Daar was ik ook bij en ik kan je vertellen dat dat pas echt geen pretje was.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 3:16 pm

Wat een gelul van hem, wat een ongelofelijk slechte analyse. Het lijkt alsof hij Ajax moet promoten aan de buitenwereld, maar zijn rol is om het spel goed te maken en daarvoor is een betere kijk op voetbal nodig.

En alweer moet ik klagen over het positivisme op de tribunes, ze verdienen het simpelweg niet om zo op handen worden gedragen. Of horen we ze niet meer te zien als de Godenzonen, moeten we tevreden zijn met de middelmaat? Ajacieden: we tekenen voor de teneergang als we dit accepteren. Moet je de lat verlagen als een speler tekortkomt voor is of moet je juist vasthouden aan die verwachting en alleen genoegen nemen met grote voetballers..

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr nov 07, 2008 3:21 pm

Weet je wat Vedette, ik zorg voor een kaartje voor je op vak410, dan kan jij die jongens terecht wijzen dat ze hun kop moeten houden en fluiten.

Ik ben blij dat die negatieve klootzakken zoals jij eindelijk eens overstemd worden door mensen die Ajax gewoon aanmoedigen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 07, 2008 3:28 pm

Amen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 3:50 pm

Klootzak zeggen tegen iemand die het beste met de club voor heeft lijkt me ongepast: respectloos, niet alleen naar mij, wat ik prima zou vinden, maar met name voor diegenen die in het verleden de club tot grote hoogten hebben gestuwd. Fanatiek ben ik zelf ook, alleen dan op de manier dat dat past bij mij. Die houding was vroeger Ajax' karakter, maar dit Ajax is geen schim meer van de grootheid die het was. Wat mij verschrikkelijk pijn doet, waarvoor ik ook alles ga doen om het in ere te laten herstellen.

Voor de duidelijkheid: ik heb absoluut respect voor alles wat de ultras doen en laten voor Ajax, alleen ik sta niet achter de stemming. Als het een andere coach was dan Marco van Basten dan had hij allang onder vuur gelegen, als Jaakke, MVG en Fontein er nog waren dan was hun plek niet te houden. Get real: iedereen moet presteren!

Doe verder wat je vind dat je moet doen: ik vind dat de club het signaal hoort te krijgen dat ze helemaal niet goed bezig zijn als ze dat doen, net als dat je een schouderklopje verdient als je goed bezig bent. Als jij vind dat je hiermee tevreden moet zijn dan ben jij de klootzak die er genoeg van krijgt om steeds teleurstellingen te verwerken, dus stel jij de verwachtingen omlaag. Weet wel dat je daarmee het lot, de teneergang, van de club tekent.

Ik ben ervan overtuigd dat Laudrup Ajax veel meer zou voeden met klasse, zonde dat hij niet werd verkozen boven Marco van Basten.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr nov 07, 2008 4:02 pm

Wie zijn dan degenen die Ajax naar grote hoogte gebracht hebben jochie?
Degenen die in de afgelopen 10 jaar elk verkeerd balcontact beloonden met een fluitconcert? Of heb je verhalen gehoord dat het vroeger niet anders was?

Jij gaat er alles aan doen? Jij? Degene die zichzelf het meest geschikt vindt als AD van Ajax? Ik ben zo bang dat je zelf in je eigen onzin gelooft.

Ik hoop echt dat je er inderdaad alles aan gaat doen om jouw ideeën van sfeer in de arena te krijgen, maar doe het dan alsjeblieft niet alleen op 410, maar kom het ook gezellig op zuid1 doen.. ik kan niet wachten.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 4:32 pm

M schreef:Wie zijn dan degenen die Ajax naar grote hoogte gebracht hebben jochie?
Degenen die in de afgelopen 10 jaar elk verkeerd balcontact beloonden met een fluitconcert? Of heb je verhalen gehoord dat het vroeger niet anders was?

Jij gaat er alles aan doen? Jij? Degene die zichzelf het meest geschikt vindt als AD van Ajax? Ik ben zo bang dat je zelf in je eigen onzin gelooft.

Ik hoop echt dat je er inderdaad alles aan gaat doen om jouw ideeën van sfeer in de arena te krijgen, maar doe het dan alsjeblieft niet alleen op 410, maar kom het ook gezellig op zuid1 doen.. ik kan niet wachten.
Het veeleisende karakter dat de club kent(kende?) heeft Ajax grootgemaakt. Het publiek dat niet meegaat in de minder situatie, maar die de lat niet verlaagd: juist omdat het vind dat die klasse in de club aanwezig hoort te zijn.

Ik ben niet iemand die sneren probeert uit te delen, ik probeer juist mijn gezonde verstand te gebruiken om iets/iemand/mezelf de weg omhoog te laten vinden. Ik voel me niet verheven boven een ander, omdat ik ook maar van vlees en bloed ben. Jij denkt dat je meer bent, maar jij bent ook maar van vlees en bloed.

Ik ga er alles aan doen om Ajax weer te herstellen en teken niet uit moedeloosheid voor de teloorgang, ja dat ben ik. En ik probeer iedereen dat besef te verschaffen en ga bewijzen dat ik niet gek ben.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr nov 07, 2008 4:42 pm

Vedette-10- schreef:
Ik ga er alles aan doen om Ajax weer te herstellen en teken niet uit moedeloosheid voor de teloorgang, ja dat ben ik. En ik probeer iedereen dat besef te verschaffen en ga bewijzen dat ik niet gek ben.
Eevn een vraagje: wat versta je onder '' ik ga er alles aan doen''?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr nov 07, 2008 4:43 pm

Dat veeleisende karakter heeft de club juist kapot gemaakt. Na 95 kwam er een stortvloed van supporters naar de Arena die elk jaar zulke resultaten eiste en zodra het even tegen zat dat gelijk liet merken. Het grootste deel daarvan is gelukkig alweer weg en heeft plaats gemaakt voor supporters die echt om Ajax geven. Daar komt het gefluit en gejank vandaan. Kunnen ze het mooi op 'de kritische Amsterdammer' afschuiven, maar zoveel Amsterdammers zitten er niet (meer) bij Ajax. Ook de supporter is realistischer geworden. Je praat gewoon poep, je hebt echt geen flauw benul van waar je over praat, dus houd er alsjeblieft gewoon mee op.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 4:50 pm

Beloki schreef: Eevn een vraagje: wat versta je onder '' ik ga er alles aan doen''?
Invloed uitoefenen op mijn omgeving en in een belangrijke positie komen om echt veel te betekenen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 4:56 pm

Spijker schreef:Dat veeleisende karakter heeft de club juist kapot gemaakt. Na 95 kwam er een stortvloed van supporters naar de Arena die elk jaar zulke resultaten eiste en zodra het even tegen zat dat gelijk liet merken. Het grootste deel daarvan is gelukkig alweer weg en heeft plaats gemaakt voor supporters die echt om Ajax geven. Daar komt het gefluit en gejank vandaan. Kunnen ze het mooi op 'de kritische Amsterdammer' afschuiven, maar zoveel Amsterdammers zitten er niet (meer) bij Ajax. Ook de supporter is realistischer geworden. Je praat gewoon poep, je hebt echt geen flauw benul van waar je over praat, dus houd er alsjeblieft gewoon mee op.
Hoe kan dat Amsterdamse karakter, die de club groot heeft gemaakt, de club nou vernielen? Het ligt eraan dat betreffende personen niet genoeg klasse hadden om aan de eissen te voldoen. Je moet niet de schuld verleggen naar een externe factor: de aanhang, want die was tenminste niet zo gedaald als het niveau van de club. En ja: ze functioneerden slechter door de druk, omdat ze het niet aankonden en daardoor verkrampten. Maar zo zag je tenminste wie er boven kon komen drijven, dan zag je wie er wereldspelers waren: Chivu, Maxwell, VD Vaart, De Jong, Sneijder, Ibrahimovic, Heitinga..ik kan er best een paar vergeten zijn.

Realistischer, ik denk eerder wanhopiger. Ik ben juist realistisch, ik weet hoe slecht het is i.t.t. hosanna-willende-mensen. Alleen ik heb nog wel hoop op nieuwe gouden tijden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 07, 2008 5:55 pm

Vedette-10- schreef:
Beloki schreef: Eevn een vraagje: wat versta je onder '' ik ga er alles aan doen''?
Invloed uitoefenen op mijn omgeving en in een belangrijke positie komen om echt veel te betekenen.
Tyf nu eens een eind op!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 07, 2008 5:57 pm

Dit heeft geen zin, GF.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 5:58 pm

Spijker schreef:Dat veeleisende karakter heeft de club juist kapot gemaakt. Na 95 kwam er een stortvloed van supporters naar de Arena die elk jaar zulke resultaten eiste en zodra het even tegen zat dat gelijk liet merken.
Die successen eisten, ja. Maar als het op de kwaliteit van het spel aankomt, leggen die supporters de lat juist lager. Ze willen onderdeel van het succes, meer dan onderdeel van de traditie van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten