Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe trainer worden?

Peter Bosz
11
34%
John Van den Brom
2
6%
Louis Van Gaal
11
34%
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Claudio Ranieri
0
Geen stemmen
Frank de Boer
1
3%
Anders
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 1:39 pm

Mano schreef:
Marillion schreef:Het gaat er om dat het bij PSV allemaal zoveel beter zou zijn. Als die club dan vervolgens op de slotdag de titel pas weet veilig te stellen heb ik daar zo mijn vraagtekens bij.

PSV heeft net als Ajax onnodig punten laten liggen tegen kleine tegenstanders. Ze wonnen in Amsterdam maar wij wonnen in Eindhoven. Bij beide clubs zijn er goede transfers geweest maar ook slechte. En we zijn allebei vroegtijdig uit het bekertoernooi verdwenen. Het enige echte verschil in het voordeel van PSV is de Europese campagne. Dat is echt een dag en een nacht verschil. In de Eredivisie is het verschil gewoon marginaal geweest. In die zin doet Cocu het ook niet veel beter of slechter dan De Boer.

Precies, boeren blindheid.
Daarnaast, ze hebben de CL niet gewonnen he? gewoon 1 ronde verder gekomen dan Ajax.
Niets meer en niets minder.

Als 'we' (nederland) de poule fase overleven, hebben we het al goed gedaan. pure broodvoetbal gedachte. (toch weer 2 mio gevangen)
Laatste reactie off-topic: Ajax wordt niet zelden kansloos vierde of derde in een CL-poule. PSV heeft het beter gedaan en dat heeft ook z'n tol geëist tegen Ajax. Atletico-uit met een verlenging en daarna gelijk tegen Ajax.
Het is knap dat PSV zoveel punten heeft gehaald, ondanks de CL campagne. Want zowel Ajax als PSV hebben een heel behoorlijk aantal punten behaald. Dat zegt ook iets over de concurrentie... de concurrentie die voor Ajax dus iets te zwaar is gebleken (terwijl ze minimaal 10x de begroting hebben :1evil.gif: :1evil.gif: ), zonder Europees avontuur.

On-topic: Nieuwe trainer? Het zal me een zorg zijn.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 1:40 pm

Daar heb je gelijk in. Het is gewoon verdiend, had je maar moeten winnen tegen de Graafschap.


je hoefde maar 90min 120% te geven dat hebben ze gewoon verzaakt te doen, dan verdien je geen moer!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 1:42 pm

GangstaRiB schreef: Laatste reactie off-topic: Ajax wordt niet zelden kansloos vierde of derde in een CL-poule. PSV heeft het beter gedaan en dat heeft ook z'n tol geëist tegen Ajax. Atletico-uit met een verlenging en daarna gelijk tegen Ajax.
Het is knap dat PSV zoveel punten heeft gehaald, ondanks de CL campagne. Want zowel Ajax als PSV hebben een heel behoorlijk aantal punten behaald. Dat zegt ook iets over de concurrentie... de concurrentie die voor Ajax dus iets te zwaar is gebleken (terwijl ze minimaal 10x de begroting hebben :1evil.gif: :1evil.gif: ), zonder Europees avontuur.

On-topic: Nieuwe trainer? Het zal me een zorg zijn.
1 zwaluw maakt geen zomer, onder Koeman had Ajax ook een goed CL jaar. Daarna weer prut!

Trainer is van ondergeschikt belang als droeftoeters als Marc O blijven zitten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5935
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door De Dominee » ma mei 09, 2016 2:36 pm

Geruchten worden toch steeds luider dat het Bosz zal worden. Wat vinden jullie daarvan? Wimpey bijvoorbeeld?

Heb geen goed beeld van zijn visie, zag Vitesse nooit spelen. Speelt hij 433? Punt naar voren of naar achteren? Inschuivende 4? Van wat voor spitsen en buitenspelers houdt hij?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Arthur » ma mei 09, 2016 2:47 pm

Systeem weet ik niet, maar hij speelde altijd wel aanvallend voetbal.
Als het dan toch een Nederlandse trainer moet worden is het denk ik wel een van de beteren, maar dat Feyenoordverleden gaat hem natuurlijk weinig krediet opleveren.

Als hij het dan toch wordt, zouden we dan niet meteen Jordi Cruijff mee kunnen halen in een package deal?

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2016 2:55 pm

Arthur schreef:Systeem weet ik niet, maar hij speelde altijd wel aanvallend voetbal.
Als het dan toch een Nederlandse trainer moet worden is het denk ik wel een van de beteren, maar dat Feyenoordverleden gaat hem natuurlijk weinig krediet opleveren.

Als hij het dan toch wordt, zouden we dan niet meteen Jordi Cruijff mee kunnen halen in een package deal?
Jordi heeft het ook nog nooit bij een grote club laten zien hoor. Niveau Larnaca/Maccabi Tel-Aviv is leuk, maar niet veel meer. Ondanks dat hij hier in Israel uiteindelijk toch wel goed bezig is al met al (3 titels op rij, paar bekertjes, kwalificatie CL enzo.), zijn lang niet al z'n aankopen succesvol geweest, zacht uitgedrukt. Blijft echter moeilijk om in te schatten hoe hij het op een hoger niveau (is ook weer niet heeeeel veel hoger.. :excited.gif: ) kan doen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door peter » ma mei 09, 2016 3:00 pm

Hoe doet Bosz het dan? Ik zie dat Maccabi niet eens bovenaan staat.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 3:05 pm

Ajax wil Bosz, maar wil Bosz wel naar Ajax???? is net bij Maccabi begonnen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 3:08 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Lionel schreef:Helemaal mee eens.

Dat gelul dat PSV de titel meer verdiende... Op basis waarvan? Prestaties in de CL doen er toch niet toe?
Dan gooien we deze er even in: de ploeg die aan het eind van het seizoen bovenaan staat is terecht kampioen :smallgrin.gif:
Dat is zo. De titel is uiteindelijk ook wel verdiend. Maar dat gelul over visie en een uitgebalanceerde selectie :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 3:27 pm

Peter schreef:Hoe doet Bosz het dan? Ik zie dat Maccabi niet eens bovenaan staat.
Hoe stonden ze ervoor toen hij daar begon? Hij kwam waarschijnlijk niet halverwege het seizoen omdat ze een straatlengte voorsprong hadden.

Ik heb Vitesse en Heracles natuurlijk nooit wekelijks gevolgd. Maar zo van buitenaf had ik de indruk dat hij altijd voor aanvallend voetbal ging en dat hij het uiteindelijk altijd wel aan de praat kreeg. Bij Vitesse zie je bovendien dat het na zijn vertrek minder gaat. Maar zegt dat dan iets over Bosz of Maas? Daarbij moeten we niet vergeten dat het uitgangspunt bij die clubs wel even iets anders was. Je kan in het begin van het seizoen rustig twee of drie keer verliezen en de tijd nemen om het elftal op te bouwen. Bij Ajax verwachten we wel gelijk overwinningen. Bovendien zou hij gezien zijn geschiedenis bij Feyenoord echt weinig krediet hebben.

Een ander punt is het aankoopbeleid. Welke stem krijgt de nieuwe trainer daarin? En hoe moeten we daar naar kijken als je het over Bosz hebt. Bij Feyenoord haalde hij toen een hele rits spelers waarmee ze niets hebben weten te bereiken.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2016 3:43 pm

Peter schreef:Hoe doet Bosz het dan? Ik zie dat Maccabi niet eens bovenaan staat.
Vergeet niet dat hij er pas halverwege is ingestapt, om het geklungel van Jokanovic proberen goed te maken. Maccabi staat nu inderdaad tweede achter het verassende Beer Sheva (een beetje de Twente van Israel), maar het staat heel dicht bij mekaar allemaal. Vergelijkbaar met Ajax en psv dit seizoen. Maccabi speelt ook best aanvallend, maar ik vind het echt heel moeilijk om in te schatten of dat met Bosz te maken heeft of met de superieure selectie (in vergelijking met de rest van de competitie).

Zijn voetbal bij Vitesse sprak me zeker wel aan, alleen was het statistisch gezien uiteindelijk niet heel indrukwekkend allemaal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 3:49 pm

Lionel schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
Lionel schreef:Helemaal mee eens.

Dat gelul dat PSV de titel meer verdiende... Op basis waarvan? Prestaties in de CL doen er toch niet toe?
Dan gooien we deze er even in: de ploeg die aan het eind van het seizoen bovenaan staat is terecht kampioen :smallgrin.gif:
Dat is zo. De titel is uiteindelijk ook wel verdiend. Maar dat gelul over visie en een uitgebalanceerde selectie :excited.gif:
Dat vind ik ook overdreven. Ze hebben het dit jaar Europees leuk gedaan, maar zie dat maar (structureel) te evenaren. Lijkt me eerder een uitschieter. En in de competitie nek aan nek met Ajax waarbij ze uiteindelijk enorm ontsnappen (doordat Ajax faalt, dat dan weer wel). Maar het verschil is minimaal.

Als ik voor mezelf spreek dan treedt er soms een psychologische mechanisme in werking waarbij ik kritischer ben op Ajax dan op bijv psv omdat ik zo graag wil dat het beter gaat. Maar achteraf ben ik dan meestal wel weer rationeel genoeg om dat mechanisme uit te schakelen. Dat zal vast voor meer AT'ers gelden. Dat wil nog niet zeggen dat het wél goed gaat, maar wat het wil zeggen is dat psv er niet veel beter voor staat. For what it's worth. Met die miljoenen erbij straks misschien wel...

Maar genoeg woorden vuil gemaakt aan edsv in dit topic zou ik zeggen :666.gif:

On topic: het zou handig zijn om te weten welke trainer er überhaupt beschikbaar is en wil.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door mattie » ma mei 09, 2016 5:44 pm

Clarence Seedorf.. een optie.. Heeft in de voetbal wereld een hele boel goodwill en kennis.. Deed het achteraf gezien niet verkeerd bij AC en kent Ajax van binnen en van buiten..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Rednose » ma mei 09, 2016 8:05 pm

mattie schreef:Clarence Seedorf.. een optie.. Heeft in de voetbal wereld een hele boel goodwill en kennis.. Deed het achteraf gezien niet verkeerd bij AC en kent Ajax van binnen en van buiten..
Goed plan!
Misschien een duo baan van maken, samen met Rijkaard?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 8:10 pm

Wat heeft hij bij Milan goed gedaan dan? Hij heeft er nauwelijks gewerkt of hij stond alweer buiten.

Nee, ik zoek het veel liever bij een ervaren trainer. Gewoon een vent die al van zijn fouten heeft geleerd in plaats van dat hij ze allemaal eerst nog bij Ajax moet maken.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 8:15 pm

Rednose schreef:
mattie schreef:Clarence Seedorf.. een optie.. Heeft in de voetbal wereld een hele boel goodwill en kennis.. Deed het achteraf gezien niet verkeerd bij AC en kent Ajax van binnen en van buiten..
Goed plan!
Misschien een duo baan van maken, samen met Rijkaard?
En Bogarde er ook bij. Kunnen ze bijna klaverjassen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 09, 2016 8:55 pm

Ik zou, ondanks het feit dat ie al jaren in de luwte leeft, Frenk Rijkaard wel een spannend idee vinden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:10 pm

Spannend zeker. Want hij is al jaren geen trainer meer. Volgens mij is Rijkaard ook niet het type dat nodig is. Wij hebben belang bij een trainer die uren gaat maken en die jongens beter kan laten voetballen. Frank Rijkaard lijkt me toch meer iemand voor de goede sfeer. Als Rijkaard uberhaupt al interesse zou hebben dan moet je er een goede veldtrainer naast zetten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 9:31 pm

Maar wie wordt het wel dan? We kunnen wel iedereen zo'n beetje ongeschikt vinden maar iemand zal het toch moeten doen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door brigade zuid » ma mei 09, 2016 9:33 pm

Ajax kijkt meestal toch niet veel verder dan hun neus lang is, dus het zal iemand worden die er nu al rond loopt of dan toch iig iemand uit het eigen kringetje. Ik verwacht geen spectaculaire verassingen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 9:43 pm

Stam dus wrs? Ik mag toch hopen van niet. Maar verbazen zou het me ook niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door zeux » ma mei 09, 2016 11:28 pm

Wat is er mis met vdBrom? (los van het Ado-incident)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 10, 2016 2:20 am

zeux schreef:Wat is er mis met vdBrom? (los van het Ado-incident)
Ontzettende opportunist en iemand die als eerste gaat shaken als het spannend wordt, m.a.w. iemand die aan de enorme druk van het Ajaxtrainersschap onderdoor zal gaan. Niet doen dus.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Toppie » di mei 10, 2016 6:36 am

Als van Gaal weg gaat bij Man U is het toch echt een optie :bigups.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » di mei 10, 2016 7:06 am

Toppie schreef:Als van Gaal weg gaat bij Man U is het toch echt een optie :bigups.gif:
Ik vraag me wel af waarom hij zou willen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie