Transfers, afschrijving en de begroting

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 3:38 pm

Scherrer schreef:Ik zou me bijvoorbeeld goed kunnen voorstellen dat Ajax iets meer investeert nu, rekeninghoudend met de te verwachten hoge opbrengst van Suarez en Sulejmani over een jaar of twee.
Hopelijk omgekeerd: dat ze er rekening mee houden dat die spelers misschien niet opbrengen wat iedereen verwacht. Een speler kan een schop krijgen en hoppa, einde verhaal. Dan is het lullig als je de beoogde winst al uitgegeven hebt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di aug 26, 2008 3:38 pm

Dat zou een teken van beleid zijn!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 26, 2008 3:39 pm

En dan blijkt de blessure van Suljemani chronisch en loopt Suarez onder een tram. Je gaat geen geld uitgeven wat je nog niet hebt, dat is niet verantwoord
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di aug 26, 2008 3:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di aug 26, 2008 3:45 pm

Vedette-10 schreef:Verstandige opmerking van je Joey.
Oooh lord, het wordt steeds leuker hier. :drecul.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 26, 2008 3:58 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:Ik zou me bijvoorbeeld goed kunnen voorstellen dat Ajax iets meer investeert nu, rekeninghoudend met de te verwachten hoge opbrengst van Suarez en Sulejmani over een jaar of twee.
Hopelijk omgekeerd: dat ze er rekening mee houden dat die spelers misschien niet opbrengen wat iedereen verwacht. Een speler kan een schop krijgen en hoppa, einde verhaal. Dan is het lullig als je de beoogde winst al uitgegeven hebt.
Deed Vitesse dat ook niet zo? Is toen erg goed afgelopen. :ajaxsmiley.gif:

Maar niet heus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 4:01 pm

PSV kreeg ook problemen toen Kezman niet opleverde wat men verwachtte.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat je, telkens als je een klapper maakt, een deel van het verdiende geld apart zet voor later. Om tegenvallers op te vangen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 26, 2008 4:09 pm

Of je doet er iets mee waarmee je je inkomsten structureel kunt vergroten. H'veen wil het stadion gaan uitbreiden bv. Al weet ik eerlijkheidshalve niet hoe ze dat gaan financieren, maar die transferopbrengsten zouden er best voor iets tussen kunnen zitten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 4:12 pm

Dat zou ook kunnen. Of Ajax wordt van de beurs gehaald van dat geld. Dat moet blijkbaar per se.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 27, 2008 11:58 am

Beloki schreef:Oooh lord, het wordt steeds leuker hier. :drecul.gif:
laat vedette-10 nou eens met rust, beloki. Jij kan het beu zijn om zijn "niets zeggende" postings te lezen, maar jouw postings zeggen ook niet altijd evenveel. Voorbeeldje nodig? Zie jouw bovenstaande posting.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 27, 2008 12:12 pm

LucaS schreef:En dan blijkt de blessure van Suljemani chronisch en loopt Suarez onder een tram. Je gaat geen geld uitgeven wat je nog niet hebt, dat is niet verantwoord
eens met lucas, het leven barst van de risico's, en t voorbeeld van joey is er één voor angsthazen. Een bedrijf als Phillips wacht ook iet met de ontwikkeling van nieuwe producten voordat de verkoop van huishoudelijke apperaten aantrekt. Zo wordt je nooit groot als onderneming en zo blijf je ook niet groot. Ooiit gehoord van kruideniersmentaliteit, joey?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 27, 2008 12:14 pm

Je lijkt Karel Aalbers wel. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 27, 2008 12:19 pm

kan wel zo zijn, maar karel HAD niet meer dan een kruidenierszaakje. Ajax is al een halve eeuw meer dan een kruidenierszaakje.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 27, 2008 12:21 pm

Het principe blijft hetzelfde. Je gaat speculeren in spelers, terwijl die spelers geen constante waarde vertegenwoordigen. Laten ze hun contract aflopen, vallen ze tegen of raken ze geblesseerd, dan zit je in de problemen.

Het is bovendien niet nodig. Laat Ajax eens goed scouten.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 27, 2008 1:29 pm

en daar word je groot van, joey. Hunt kan 25 miljoen opleveren als we hem nu buiten de deur zetten, maar wat kost het je wanneer Ajax weer geen kampioen wordt, weer geen inkomsten heeft uit de CL en Cvitnogiets blijkt een tweede ivan gabrich, telt u even mee, aanschaf huntelaar 9 miljoen, geen 20-11 of 9 miljoen, en die 6 a 7 miljoen voor cvit is ook verdampt. op hoeveel staat de teller nu? en voor de fans: weer geen kampioen, alleen omdat hunt persé nu verkocht moet worden.

ik kies ervoor om huntelaar voor ons te laten scoren, en dan maar wat minder winst volgend jaar, als dat al zeker is

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 27, 2008 1:35 pm

Ik ben ook een voorstander om Huntelaar te houden. Of, zoals ik al eerder schreef, moet je meteen een goede vervanger en kwaliteitsinjectie kunnen halen voor het elftal (verdediging / middenveld). Maar die kan acht ik zeer klein, dus houden.

Daarnaast acht ik de kans groot, dat Ajax en Huntelaar alsnog tot een overeenkomst komen (contract voor 4 jaar, hoger salaris en afkoopsom in bepaalde transferperiodes). Dan is iedereen blij! :ajaxsmiley.gif: En nu weer gaan scoren Huntelaar: maak ons kampioen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 27, 2008 1:49 pm

Ik geloof er geen bal van dat KJH bijtekent. Zeker niet als in zijn contract een afkoopsom zou worden opgenomen in de orde van grootte die je nu in de pers leest (25-30 miljoen). Waarom zou hij daarmee akkoord gaan, dan zit hij met handen en voeten aan Ajax vast. En dat terwijl hij zelf over een jaar zelf de baas is, want dan moet Ajax verkopen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 27, 2008 1:54 pm

Huntelaar wil best bijtekenen, maar dan moet Ajax natuurlijk wel realistisch blijven. Gewoon een contractverlenging met een clausule van tussen de 20 en 23 miljoen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 27, 2008 2:19 pm

Ajax denkt ongetwijfeld aan een hoger bedrag.

Maar ik zou het meteen doen. Twintig miljoen, dat is meer dan je in het andere geval voor KJH krijgt.
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 27, 2008 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 27, 2008 2:20 pm

maar goed het gaat niet over huntelaar, maar over de visie die je erop na houdt. Ajax wil weer groot zijn, dan moeten ze risico's nemen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 27, 2008 2:25 pm

joey schreef:Ajax denkt ongetwijfeld aan een hoger bedrag.

Maar ik zou het meteen doen. Twintig miljoen, dat is meer dan je in het andere geval voor KJH krijgt.
Nee, dat geloof ik niet. Als hij bijtekend, dan is de eerste transferwindow volgend jaar (ik ga ervan uit dat Ajax KJH niet laat gaan in de winterstop <=> geen gelimiteerde afkoopsom).

Als Huntelaar niet zou bijtekenen, dan moet hij nog steeds 10-15 miljoen op kunnen brengen. Voor een lager bedrag heeft ook geen nut om hem te laten gaan. Omdat KJH een veel hoger salaris krijgt, moet dat ook wat waard zijn. Dus de afkoopsom zal rond de 20 miljoen liggen en daarna gestaffeld omlaag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 27, 2008 2:28 pm

joey schreef:Maar ik zou het meteen doen. Twintig miljoen, dat is meer dan je in het andere geval voor KJH krijgt.
Ik ook. Zelfs 15 zou ik meteen doen. Dan heb je nog een seizoen KJH en daarna maak je dikke winst.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo aug 27, 2008 2:51 pm

als er twee clubs hunt willen hebben is het Ajax waar ze zaken mee moeten doen de komende 2 seizoenen. dan heb je dus vette kans dat er over die 20 miljoen gereken wordt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo aug 27, 2008 2:56 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 27, 2008 3:31 pm

LucaS schreef:En dan blijkt de blessure van Suljemani chronisch en loopt Suarez onder een tram. Je gaat geen geld uitgeven wat je nog niet hebt, dat is niet verantwoord
Waarom bouwen we het grootste gebouw van Amsterdam? Straks vliegt er zo een vliegtuig in zijn we het stadion kwijt.....

Ajax moet niet nu al het geld uitgeven wat ze verwachten dat die spelers opleveren maar het heeft wel met beleid te maken om alvast een speler voor een miljoen of 5-6 aan te kopen die er dan, bij verkoop van een topper, meteen staat. Van die spelers moet je er geen 8 hebben in je selectie maar een stuk of 3-4 toppers zou geen overbodige luxe zijn. Zo voorkom je overgangsjaren en kun je spelers op hun hoogtepunt verkopen voor de jackpotprijs.

Zie Olympique Lyon. Die voorzitter had ergens aangegeven hoe zij werkten. Ze kopen Toulalan. Laten hem een jaar rijpen. Essien speelt goed maar is natuurlijk nooit 45 miljoen waard. Op het moment dat er een club komt hoef je niet te aarzelen en verkoop je zo een speler. Je hebt die vervanger toch al achter de hand. En het voorkomt dat je als club zelf jackpotprijzen gaat betalen.

Daarom vind ik de aankoop van Cvitanich ook een goede. Voor 6,5 miljoen hoef je er niet eens per se op achteruit te gaan!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie