De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di okt 26, 2010 12:00 pm

Thijs schreef:Ajax bant 'gevaarlijke' Cruijff voor even uit de Arena

AMSTERDAM - Gaan Ajax en Johan Cruijff nog altijd rollebollend over straat? Het leek zondag wel of de Amsterdamse club na de kritiek van 'de Verlosser' twee weken geleden nog altijd bezig was met 'Cruijffje pesten'. Immers, plots hing het megaspandoek met de tekst 'De enige nummer 14, Johan Cruijff, voor altijd Ajacied' niet meer in de Arena.
Met de verwijdering van de reusachtige banier verwezen verscheidende sites deze dagen naar een nieuwe aflevering in de aanhoudende ruzie tussen Ajax en zijn icoon.

Maar de Amsterdamse club verwijderde het doek, dat exact boven het rolstoelplatform hangt, zondagmorgen voor het duel met FC Utrecht louter uit veiligheidsredenen. Enerzijds vanwege de straffe wind - windkracht 5 - maar ook vanwege enkele loszittende elastieken, zo bevestigt woordvoerder Miel Brinkhuis van Ajax vanmiddag.

,,Het is misschien een bizar toeval, maar een nieuwe ruzie met Johan Cruijff is niet aan de orde,'' reageert persman Brinkhuis. ,,Het was louter om veiligheidsredenen. We streven ernaar het gerepareerde spandoek bij de eerstvolgende thuiswedstrijd weer te laten hangen.'' (MC)
Ben benieuwd of het doek er morgenavond weer hangt... met Auxerre thuis in ieder geval nog niet. :confused.gif:

999

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 12:08 pm

Tja, moet men zich hier over druk gaan maken .. Daarbijj, AJAX is nooit alleen JC geweest hoor !!! ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 28, 2010 5:52 pm

Genee legt in het AD de vinger op de zere plek: JC is kampioen willekeur. Ik schiet nog iedere keer in de lach wanneer het rekenwonder FC Barcelona ook in financieel opzicht een voorbeeld voor Ajax noemt. JC kan niet rekenen. Zou ie kunnen schrijven? Ik betwijfel het...

Dat we het WK kunnen vergeten, is bobo Gullit ontgaan
Ruud Gullit krijgt een steeds beter gevoel bij het WK-bid van Nederland en België. Dat meldde hij dit weekend in zijn column. De reden voor dit goede gevoel liet hij verder in het midden, maar we konden nog wel lezen dat Ruud zich kostelijk vermaakt.

Voor The Society Shop was hij in Dubai, waar hij en passant nog snel even het bid onder de aandacht bracht van enkele tulbanden en jurken. Binnenkort reist hij naar Brazilië. ,,Tja, iemand moet het doen'', riep hij schaterlachend op SBS6 na afloop van Nederland- Zweden.

Met in zijn kielzog een roedel oud-internationals die op kosten van de KNVB nog wat partijtjes voetbal gaan spelen. ,,Ter promotie van onze kandidatuur voor het WK van 2018 en 2022 natuurlijk,'' zoals Gullit in zijn column schreef.

Dat Nederland inmiddels niet meer voor het WK in 2022 in aanmerking komt, omdat Amerika zich heeft teruggetrokken voor 2018 (en Europa nooit twee keer achter elkaar een WK mag organiseren) is Ruud met al het reizen eventjes ontgaan.

Bovendien lijkt het ook allemaal niet meer nodig, want alles wijst erop dat de twee grootste WK-sponsors, Coca Cola en McDonald's, er samen met de FIFA al uit zijn dat veruit de meeste mogelijkheden in Rusland liggen. Wat eventuele corrupte FIFA-leden ook nog toegestopt mogen krijgen.

President Medvedev ontsloeg zelfs de burgemeester van Moskou, Joeri Loezjkov, omdat deze nog enigszins dwars leek te liggen. Het verklaart ook waarom de voorzitter van het Russische bid, Alexei Sorokin, in een overmoedige bui Londen 'de grootste criminele stad van Europa' durfde te noemen.

Wij doen allang niet meer mee. Ondertussen reist 'El Presidente' Gullit schaterlachend de aardkloot over. Enkele weken geleden stond voorop HP De Tijd: 'De Rasta die Bobo werd'. Beter kun je de ontwikkeling van Gullit niet omschrijven. De voetballer Gullit is een lobbyist geworden, een bestuurder, een bobo. Met louter eigenbelang om zijn waarheid uit te dragen. Zoals dat overigens voor iedereen in de voetballerij geldt.

Platini die tegen technische hulpmiddelen is, omdat we anders 'Playstation-voetbal' krijgen. Nee, zo'n sukkel met een staaf, dat werkt! Zou Johan Cruijff het ook voor een andere voorzitter van Barcelona hebben opgenomen als die de club achterliet met een schuld van 430 miljoen euro? Joan Laporta was de huisadvocaat van de familie Cruijff en kwam mede door 'El Salvador' aan de macht. Het leverde veel prijzen, maar ook een astronomische schuld op. Dus is het helemaal niet zo vreemd dat de nieuwe voorzitter Rosell een juridische procedure wil opstarten vanwege wanbeheer.

Het zal alle bestuurders in de voetballerij een stuk scherper maken. Al ligt het natuurlijk altijd aan een ander. Bij Ajax hebben de huidige bestuurders absoluut geen schuld aan het enorme verlies volgens algemeen directeur Rik van den Boog, de man die er volgens Youp van 't Hek in slaagde een van Nederlands succesvolste zangers aan de grond te krijgen en dat nu met Ajax probeert. Ook de vorige bestuurders wijzen naar de cijfers en wassen hun handen in onschuld. Al lijken die cijfers in hun voordeel te spreken.

Bij Feyenoord van hetzelfde laken een pak. Jorien van den Herik liet mij deze week nog weten dat bij zijn vertrek het eigen vermogen nog positief was. Dan hebben zijn opvolgers er echt een puinhoop van gemaakt.

Opmerkelijk genoeg wisselden bij deze clubs allerlei functies, behalve die van financieel directeur. Bij Ajax is dat Jeroen Slop, bij Feyenoord Onno Jacobs. In het bedrijfsleven waren deze heren allang hun baan kwijt, in de voetballerij voeren ze slechts uit wat steeds wisselende opportunistische trainers, voorzitters en directeuren gebieden.

Maar waarom hebben deze clubs überhaupt een financieel directeur? Zo'n puinhoop lukt toch ook prima zonder deze mensen? Toch roepen alle nieuwe bestuurders steevast dat het beter wordt. Waarom weten ze vaak niet. Het is een gevoel. Dan moet het wel goed komen. (WILFRED GENEE)

999

Bericht door 999 » do okt 28, 2010 6:58 pm

Prachtig hé, als wij een zelfde schuld zouden hebben mogen maken als Barcelona zouden Sneijder, v.d. Vaart, Chivu, Zlatan en ga het rijtje maar af ook nog bij AJAX voetballen en met een beetje trainer elk jaar minimaal bij de laatste zes van de Champions L. zitten .. ( niet dat ik dat van die schuld bij AJAX wil hebben, maar toch.Kijk maar eens welke clubs er overblijven als je de grens bij 75 miljoen euro schuld zou leggen )
Blij met de punten ...

ferry

Bericht door ferry » ma nov 01, 2010 10:06 am

In dit topic maar even:
Ajax-fans pleiten voor 'Roodwitte Olifant'

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - De harde kern van Ajax eist dat het roer bij de Amsterdamse club omgaat en wil dat de directieleden en commissarissen per direct vertrekken. De AFCA - de voormalige F-side - schreef een open brief aan Johan Cruijff, die de leiding van de club op zich zou moeten nemen, en pleit zolang dat niet gebeurt - naar Catalaans voorbeeld - voor de vorming van een 'Roodwitte Olifant'. In Barcelona maakte de door Cruijff gesteunde oppositiegroep Elefant Blau ('Blauwe Olifant') in 2003 een einde aan het wanbeleid van de voorzitters Lluis Nunez en Joan Gaspart.

"We spreken de vurige wens uit dat je deze uitgestoken hand aanpakt. Johan, onze steun heb je", staat in de door de Ajax Supporters Delegatie (ASD) ondertekende brief. "Door je hierbij via de AFCA Supportersclub een podium te geven van waar we samen kunnen gaan werken aan een hernieuwd en onvervalst Ajax."
In een toelichting, in het bezit van De Telegraaf, wordt onder meer gesproken van 'een onthutsend slecht geleid bedrijf', 'directeuren die zich verrijken met een dik salaris', 'eenheidsworsten in de selectie' en 'eigen kweek die niet beantwoordt aan wat we willen zien.'
Opvallend is dat ook de ruim 85.000 leden tellende Supporters Vereniging Ajax deel uitmaakt van de ASD, maar voorzitter Daniël Dekker zich niet volledig achter de inhoud van de brief en toelichting schaart. "De essentie onderschrijf ik wel. Johan Cruijff is een icoon en ik vind dat er zo snel mogelijk met hem moet worden gepraat. Dat heb ik Rik van den Boog ook gezegd. Van ons hoeft de directie echter niet weg. Dat is volgens ons te kort door de bocht."
De clubleiding van Ajax wenste niet te reageren.
De T.

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 01, 2010 10:32 am

Met Mido en die pizzabakker Verhoeven hebben we genoeg 'Roodwitte Olifanten' :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » ma nov 01, 2010 11:19 am

Met MVB ( gepust door JC ) hadden we toch al onze eigen roodwitte olifant, mocht met zijn olifantpoten voor meer dan 32 miljoen euro ( exclusief dikke vette salarissen ) kapot trappen ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 01, 2010 2:18 pm

Ik snap het acute geroep om Cruijff niet helemaal. Als Cruijff terug zou komen om zijn visie over het voetbal te geven, zeg ik: direct doen. Maar Cruijff vragen om het gehele beleid te gaan doen... no thanks.

Wat mij het meeste tegevalt tot nu toe is dat het huidige bestuur ook nog geen rem op de uitgaven heeft gezet. De salarisposten zijn wéér gestegen dit jaar en voor volgende jaren ziet het er ook niet bepaald beter uit. Tevens worden er ontzettend hoge bonussen in het vooruitzicht gesteld bij een eventueel kampioenschap. We zitten in hetzelfde schuitje als PSV. Die hielden ook geen cent over van een aantal goede CL-campagnes onder Hiddink. Je ziet nu hoe zich dat wraakt. Contracten worden maar voor korte termijn afgesloten met veel clausule's. Altijd in het nadeel van de club.

Ajax haalt een wagonlading uitgebluste 30-ers, terwijl Twente met Chadli een jonge, goedkope en direct in te passen buitenspeler binnenhaalt......
Whitey on the moon.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma nov 01, 2010 2:55 pm

Tja Gangsta en Twente haalt ook Bruggink, Diba en Landzaat en Ajax haalt ook Boilesen en geeft Bonevacia een contract....

Natuurlijk is niet alles goed bij Ajax maar per definitie is ook niet alles slecht bij Ajax of goed/beter bij Twente!

Ik herken mezelf totaal niet in dit soort geschreeuw van "de ajaxsupporters". Ik praat echt niet alles goed wat de directie doet maar mijns inziens doen ze wat ze doen wel met de insteek om ajax sterker te maken. Helaas is voetbal en een voetbalbedrijf runnen geen exacte wetenschap wat als je het volgens een vaste formule doet altijd werkt.

Daarnaast is mijn vertrouwen in Cruijff niet zo bijzonder groot. Namelijk zelfs Cruijff heeft te maken met de wetten van de voetballerij en vooral van de (wereld)economie waardoor Ajax nooit meer toonaangevend in europa kan worden.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma nov 01, 2010 3:09 pm

GangstaRiB schreef:Ik snap het acute geroep om Cruijff niet helemaal. Als Cruijff terug zou komen om zijn visie over het voetbal te geven, zeg ik: direct doen. Maar Cruijff vragen om het gehele beleid te gaan doen... no thanks.

Wat mij het meeste tegevalt tot nu toe is dat het huidige bestuur ook nog geen rem op de uitgaven heeft gezet. De salarisposten zijn wéér gestegen dit jaar en voor volgende jaren ziet het er ook niet bepaald beter uit. Tevens worden er ontzettend hoge bonussen in het vooruitzicht gesteld bij een eventueel kampioenschap. We zitten in hetzelfde schuitje als PSV. Die hielden ook geen cent over van een aantal goede CL-campagnes onder Hiddink. Je ziet nu hoe zich dat wraakt. Contracten worden maar voor korte termijn afgesloten met veel clausule's. Altijd in het nadeel van de club.
Daarvoor moet je toch echt bij onze Scheveningse Vriend zijn. Die wilt op korte termijn scoren... Kan je nog beter Been hebben... Is een clubicoon en doet er op zijn manier alles aan om zijn club gezond te maken.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma nov 01, 2010 3:17 pm

Dat meen je toch niet Mattie?

Been en Beenhakker doen het voornamelijk prima bij de pers en weten het 'feyenoord' gevoel goed te promoten en sympathie op te wekken bij de achterban. Maar wees eens eerlijk wat presten ze nu echt? NUL! de aankopen die er zijn gedaan werken niet. Jeugd wordt niet beter en vertegenwoordigt geen enkele waarde meer en het spel is ook niet om aan te zien.

Die schuldenlast komt Been en Beenhakker hartstikke goed uit joh.

Ik vind de columns van Nico Dijkshoorn niet altijd even goed, maar om deze kon ik best lachen.
Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt
01/11/2010 10:00

Vorige week zondag, vlak na PSV-Feyenoord, werd verdediger Tim de Cler geïnterviewd. Ik had mij daar tijdens de wedstrijd erg op verheugd. Een interview met een verdediger van Feyenoord die net met 10-0 heeft verloren, dat maak je niet veel mee.

Misschien ging Tim wel weer verklaren dat hij de beste man van het veld was geweest. 'Ja, 10-0, natuurlijk is dat teleurstellend, maar ik heb bijvoorbeeld wel drie keer heel goed ingegooid.'

Zo een interview werd het niet. Tim had blijkbaar, met zijn handen op zijn rug gebonden, een paar maanden mediatraining achter de rug.

Hij had dit te zeggen: 'Ja, jezus, goh, man man man, jaaaa, nee, ja, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is natuurlijk ja, nee, goh man man man, poeee, tsja, wat moet je er van zeggen, dit was, ja weet ik veel, nou ja goh man, ongelofelijk maar ja goed, nee niet goed, ik bedoel hier heb ik eigenlijk geen woorden voor.'

Ik vond het een mooi interview voor iemand zonder woorden. Gelukkig zei Tim niet dat 'je hier een keertje tegenaan kunt lopen'. Hij deed het enige juiste. Stamelen als een verwonderd kind.

Ik vond het wel fijn dat er bij Feyenoord nu eens eindelijk iemand géén woorden had. Dat is namelijk het probleem. Dat lult maar door daar. Iedereen weet hoe het zit.

Iedere week legt Beenhakker zestien keer uit wat de mogelijkheden zijn, dat Been een moordgozer is en dat Feyenoord in potentie, voor de competitie van 2036, als ze dit elftal bij elkaar kunnen houden, weer in het linkerrijtje kan gaan voetballen.

Tim de Cler ontroerde mij zelfs, zo vlak na de wedstrijd. Professioneel de pers te woord willen staan en dan alleen maar wat over je hoofd heen staan wrijven, onder het uitstoten van wat keelklanken. Het leek hem echt te raken.

Ik zou het niet kunnen. 'Nico, je hebt net de recensies gelezen over je nieuwe roman. Ik lees even wat stukken voor: (...) Dijkshoorns werkt stinkt als een rottende bek vol tanden (...), (...) zijn grappig bedoelde teksten zijn zouteloos, humorloos en erbarmelijk slecht geschreven (...) Dijkshoorn met zijn eigen ballen in zijn mond af laten zinken in een vat beton, misschien dat dat de handen nog op elkaar brengt, maar dit boek niet (...). Een reactie graag, Nico.' Ik zou terstond in een Tim de Cler veranderen.

Mario Been is daar veel verder in. Die heeft altijd tekst. Helaas ook bijna altijd de verkeerde. Vorige week zondag, vlak na de wedstrijd, ergerde ik mij gek aan zijn opzichtige geposeer langs de kant.

Ja, hier stond een man die samen met zijn team leed. Die de pijn voelde. Daar tussendoor vond Mario nog wel de tijd, toevallig net toen de cameraman om hem heen draaide, zijn spelers te wijzen op de meegereisde supporters. Die moesten worden bedankt.

Een uitgekookt handgebaar van Been. Niemand die beter weet hoe je supporters na een 10-0 nederlaag stil krijgt. Door die supporters heel opzichtig in je hart te sluiten.

Het vervelende bij Been is dat hij het zo ontzettend veel zegt, hoeveel hij van De Kuip en zijn supporters houdt. Iets te veel, denk ik. Mario snapt heel goed wie je in de Kuip uiteindelijk op straat zetten. Diezelfde supporters.

Ik vond Mario Been die zondagmiddag een slecht toneelstuk opvoeren. Daar stond geen gebroken man, zoals Tim de Cler, maar een doodsbange man. Doodsbang voor ontslag. Mario Been acteerde een hele tweede helft lang de Feyenoorder in hart en nieren die samen met zijn jongens de gifbeker leegdronk.

Een half uur na de wedstrijd werd duidelijk waar Been werkelijk aan had staan denken. Hoe ging hij dit zo dramatisch mogelijk verkopen aan de pers. Mario heeft een halve wedstrijd, vanaf de 4-0, vooral aan zichzelf staan denken.

Dat werd duidelijk toen hij na de wedstrijd de pers te woord stond. Bijna geen woord over de mentale weerbaarheid en de onvolwassen manier waarop zijn ploeg met tegenslagen omgaat. Het ging vooral over Mario zelf.

In de kleedkamer had hij zichzelf ter discussie gesteld. Dat deed mij opveren. Mooi. Ik hoop dat het een trend wordt. Carlo Boszhard, laat die zichzelf eens ter discussie stellen. Met een feestneus van klei op je giechel in een schoolcabaret-programma net doen alsof je iemand anders bent en dat dan vernieuwende televisie noemen, daar wil ik wel een keer over discussiëren.

Mario Been stelde de vraag precies op het goede moment. Aan spelers die net met 10-0 hebben verloren, een paar minuten na de wedstrijd, vragen of ze je nog wel een goede coach vinden, is veelzeggend.

Dat is vragen aan een vrouw die naast haar dode man staat wat ze die avond gaat koken. Dat is hetzelfde als Yolanthe, die over een jaar, als ze alweer met Lange Frans gaat trouwen, aan Wesley Sneijder vraagt wat hij van haar trouwjurk vindt.

Die ene vraag maakt Been meteen tot een hele slechte coach. Hij had moeten zwijgen. Een verloren wedstrijd, en zeker deze, moet je je spelers gunnen. Je moet ze laten gooien met schoenen. Je moet ze laten zwijgen.

Na een verloren wedstrijd moet je je spelers voor zich uit laten kijken. Af en toe vloekt er iemand. Niemand verwijt elkaar iets. Dat komt morgen wel. Je doucht zwijgend.

Je weet dat je zo samen langs de supporters van de tegenpartij moet lopen. Als Been echt van binnen had gehuild, zoals hij zelf meldde, dan zou hij zijn mond hebben gehouden.

Been sprak wel en was daar zo trots op dat hij het daarna in ieder interview even vertelde. Het was precies wat zijn team ook de hele wedstrijd had gedaan: angstig vooruit verdedigen.

Voor Been was er na de wedstrijd blijkbaar maar één ding belangrijk. Mario Been zelf. Of ze nog wel van hem hielden. Of ze hem nog wel goed vonden.

Die vraag stellen aan je spelers, is tegelijk het antwoord geven. Ik stel mij Mario Been zijn grote held, Ernst Happel, voor. Midden in de kleedkamer na een 10-0 nederlaag. Hij zou niets zeggen.

Want er valt niets te zeggen. Michels of Happel die vragen: willen jullie nog wel met mij door? Ondenkbaar. Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt en is ongeschikt voor een topclub.

Nico Dijkshoorn
Is 1995 echt zolang geleden??

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 01, 2010 8:51 pm

Rijkaard schreef:Tja Gangsta en Twente haalt ook Bruggink, Diba en Landzaat en Ajax haalt ook Boilesen en geeft Bonevacia een contract....

Natuurlijk is niet alles goed bij Ajax maar per definitie is ook niet alles slecht bij Ajax of goed/beter bij Twente!

Ik herken mezelf totaal niet in dit soort geschreeuw van "de ajaxsupporters". Ik praat echt niet alles goed wat de directie doet maar mijns inziens doen ze wat ze doen wel met de insteek om ajax sterker te maken. Helaas is voetbal en een voetbalbedrijf runnen geen exacte wetenschap wat als je het volgens een vaste formule doet altijd werkt.

Daarnaast is mijn vertrouwen in Cruijff niet zo bijzonder groot. Namelijk zelfs Cruijff heeft te maken met de wetten van de voetballerij en vooral van de (wereld)economie waardoor Ajax nooit meer toonaangevend in europa kan worden.
Mjah.. de algehele salarishuishouding is bij Twente wel een stukkie gezonder dan die van Ajax.
Whitey on the moon.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 02, 2010 5:36 pm

Ik moest gisteren een tijdje wachten bij station Hilversum Noord, en zo kwam het dat ik een kwartiertje hersftbladeren liep weg te schoppen op het daar aangelegde Cruyff Court. Mooi voetbalveldje hoor. Echt te gek.

Oftewel: ik vind niet álles irritant aan Cruijff, dezer dagen.

K.
Still alive...

goodfella

Bericht door goodfella » di nov 02, 2010 6:32 pm

Deze man heeft nul komma nul procent verstand van financiën. Zet hem aub niet aan het roer van Ajax. :1evil.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di nov 02, 2010 7:37 pm

Cruijff... die hoort toch bij Vitesse tegenwoordig?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 9:18 pm

Laat Cruijff en co zich maar bezighouden met het voetbal.. En topmensen met de financien. Niet de geldwolfen die nu over beide zaken gaan.

Voetbal moet weer centraal staan bij AJAX.

Ajax moet weer herkenbaar gaan voetballen. Met goed aanvallend voetbal. Een verzorgd positiespel (ja daar is het woord weer) Kortom op hoog tempo de bal rond laten gaan over meerdere linies om zodoende een UITGESPEELDE kans te creeeren. Dat is wat anders dan gokken op individuele acties van Suarez en schoten uit de tweede lijn.

Daarnaast moet de jeugdopleiding weer talenten opbrengen. Het is onbegrijpelijk dat je tegenwoordig betere talenten bij andere BVO's ziet rondlopen. Ajax loopt te slapen.. ze worden snel ingehaald door andere bvo's met jeugdopleidingen. Twente, Sparta zijn de laatste jaren ons al een beetje gepasseerd. Terwijl meerdere clubs snel dichterbij komen.

Weg met de middelmaat trainers in de opleiding. Hier moeten vakmensen staan die er voor gekozen hebben om jeugd te gaan trainen en over de laatste jaren bewezen hebben goed te zijn als talentcoach. Geen plek voor oud profs die zich vervelen en niet zitten met de ambitie om een top talentcoach te worden.

999

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 9:26 pm

Zlatan Son of God schreef:Laat Cruijff en co zich maar bezighouden met het voetbal.. En topmensen met de financien. Niet de geldwolfen die nu over beide zaken gaan.

Voetbal moet weer centraal staan bij AJAX.

Ajax moet weer herkenbaar gaan voetballen. Met goed aanvallend voetbal. Een verzorgd positiespel (ja daar is het woord weer) Kortom op hoog tempo de bal rond laten gaan over meerdere linies om zodoende een UITGESPEELDE kans te creeeren. Dat is wat anders dan gokken op individuele acties van Suarez en schoten uit de tweede lijn.

Daarnaast moet de jeugdopleiding weer talenten opbrengen. Het is onbegrijpelijk dat je tegenwoordig betere talenten bij andere BVO's ziet rondlopen. Ajax loopt te slapen.. ze worden snel ingehaald door andere bvo's met jeugdopleidingen. Twente, Sparta zijn de laatste jaren ons al een beetje gepasseerd. Terwijl meerdere clubs snel dichterbij komen.

Weg met de middelmaat trainers in de opleiding. Hier moeten vakmensen staan die er voor gekozen hebben om jeugd te gaan trainen en over de laatste jaren bewezen hebben goed te zijn als talentcoach. Geen plek voor oud profs die zich vervelen en niet zitten met de ambitie om een top talentcoach te worden.

Maar dit weten we toch al lang.Ik denk niet dat er iemand op dit AJAX forum te vinden is die dit niet zou willen.

De vraag is en blijft:Gaat dat lukken met deze selectie ( we hebben geen geld voor spectactulaie aankopen, we hebben niet al te veel rondlopen bij de jeugd ( waar hangt die Suk uit ? )).Dus we zullen het met deze spelers moeten blijven doen.Gaat dat de volgende trainer wel lukken ?, en hoeveel tijd krijgt ie ?.En denk nu niet dat de volgende trainer NIET zijn eigen TD wil samenstellen ( contract voorwaarde ) of aankopen wil doen.

Nu, deze spelers spelen al een tijdje samen.Bij " kwaliteit " zou dat toch in ieder geval ( van die jaren samen, verschillende trainers ) terug op het veld te zien moeten zijn volgens mij .. daar heb je volgens mij niet eens een trainer voor nodig ...
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 9:34 pm

Een trainer die hier aandacht aan besteedt heeft dit binnen 2 maanden er ingeslepen (tenminste op acceptabel niveau en dat is mijlen verder dan het afbreekvoetbal wat we nu te zien krijgen. De maanden die daarna komen is het nog beter en perfecter maken.

Onze huidige trainer heeft hier geen aandacht voor. Dus we moeten het nog een paar maanden met hem volhouden.. of??

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 9:36 pm

Een trainer die discipline eist van z'n spelers is ook wel vereist. Want er zijn maar een paar spelers die uit het goede hout zijn gesneden. Grotendeels verwende kereltjes.

999

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 9:38 pm

Zlatan Son of God schreef:Een trainer die hier aandacht aan besteedt heeft dit binnen 2 maanden er ingeslepen (tenminste op acceptabel niveau en dat is mijlen verder dan het afbreekvoetbal wat we nu te zien krijgen. De maanden die daarna komen is het nog beter en perfecter maken.

Onze huidige trainer heeft hier geen aandacht voor. Dus we moeten het nog een paar maanden met hem volhouden.. of??
Dat is echt onzin.Dat is whisfull thinking .. Denk jij nu echt dat al die voorgaande trainers dat niet zouden proberen, effe in de voorbereiding dat er in slijpen en dan staat er ( acceptabel ) iets op het veld ?.Dat zou zo gemakkelijk zijn, zo simpel zijn, en ook nog eens zo effectief .. en dat zouden dus al die trainers nooit gedaan hebben ?.Geloof er geen ruk van .. Maar goed ...

Zet voor de aardigheid maar eens gewoon de STANDAARD fouten van de laatste wedstrijden op een rijtje, die dus niks met wel of niet trainen te maken hebben ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 9:43 pm

999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Een trainer die hier aandacht aan besteedt heeft dit binnen 2 maanden er ingeslepen (tenminste op acceptabel niveau en dat is mijlen verder dan het afbreekvoetbal wat we nu te zien krijgen. De maanden die daarna komen is het nog beter en perfecter maken.

Dat is echt onzin.Dat is whisfull thinking .. Denk jij nu echt dat al die voorgaande trainers dat niet zouden proberen, effe in de voorbereiding dat er in slijpen en dan staat er ( acceptabel ) iets op het veld ?.Dat zou zo gemakkelijk zijn, zo simpel zijn, en ook nog eens zo effectief .. en dat zouden dus al die trainers nooit gedaan hebben ?.Geloof er geen ruk van .. Maar goed ...

Zet voor de aardigheid maar eens gewoon de STANDAARD fouten van de laatste wedstrijden op een rijtje, die dus niks met wel of niet trainen te maken hebben ..
Sorry bedoelde 2 maanden van de competitie plus voorbereiding. totaal 4 maanden elke dag intensief trainen en je bent zoveel verder.
Die fouten ontstaan grotendeels omdat ze niet eens samen kunnen spelen. drie de bal naar elkaar overspelen is het maximum wat ze kunnen en dan nog het liefst een tikkie terug.

999

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 9:50 pm

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:

Sorry bedoelde 2 maanden van de competitie plus voorbereiding. totaal 4 maanden elke dag intensief trainen en je bent zoveel verder.
Die fouten ontstaan grotendeels omdat ze niet eens samen kunnen spelen. drie de bal naar elkaar overspelen is het maximum wat ze kunnen en dan nog het liefst een tikkie terug.
Nou nee hoor.Die fouten hebben mijn inziens veel meer met het gemis aan kwaliteiten te maken..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 10:00 pm

Dat ook zeker voetske.. maar we hebben wel te maken met een team vol jonge (talentvolle) spelers. Kortom spelers die nog veel moeten leren en er nog lang niet zijn. Nog hard moeten werken om hun talent optimaal te benutten. die diamantjes moeten nog geslepen worden. Kortom trainen, trainen trainen. Situaties herkenbaar maken door vele herhalingen en partijspelen en afwerkvormen onder diverse weerstanden laten afspelen.
De manier waarop Jol traint is als of hij met ervaren jongens aan het werk is. Hij gaat er vanuit dat ze het wel kennen. En het lijkt me meer bezigheidstherapie. Ohja vergeet het knuffelgehalte niet.. Haha gewoon lachwekkend deze man.

Overigens heb ik Jol jaren geleden bij RKC wel aan het werk gezien.. toen was hij een hele andere trainer die juist werkte aan hierboven beschreven details.

999

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 10:55 pm

Zlatan Son of God schreef:Dat ook zeker voetske.. maar we hebben wel te maken met een team vol jonge (talentvolle) spelers. Kortom spelers die nog veel moeten leren en er nog lang niet zijn. Nog hard moeten werken om hun talent optimaal te benutten. die diamantjes moeten nog geslepen worden. Kortom trainen, trainen trainen. Situaties herkenbaar maken door vele herhalingen en partijspelen en afwerkvormen onder diverse weerstanden laten afspelen.
De manier waarop Jol traint is als of hij met ervaren jongens aan het werk is. Hij gaat er vanuit dat ze het wel kennen. En het lijkt me meer bezigheidstherapie. Ohja vergeet het knuffelgehalte niet.. Haha gewoon lachwekkend deze man.

Overigens heb ik Jol jaren geleden bij RKC wel aan het werk gezien.. toen was hij een hele andere trainer die juist werkte aan hierboven beschreven details.
Noem mij dan eens enkele echte diamantjes in dit team ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 11:04 pm

999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Dat ook zeker voetske.. maar we hebben wel te maken met een team vol jonge (talentvolle) spelers. Kortom spelers die nog veel moeten leren en er nog lang niet zijn. Nog hard moeten werken om hun talent optimaal te benutten. die diamantjes moeten nog geslepen worden. Kortom trainen, trainen trainen. Situaties herkenbaar maken door vele herhalingen en partijspelen en afwerkvormen onder diverse weerstanden laten afspelen.

Noem mij dan eens enkele echte diamantjes in dit team ..
Lastig ik doelde meer in het algemeen over jonge talentvolle spelers. Als we dan toch spelers moeten benoemen.. uhm Suarez en dan ga ik gelijk naar de jeugd met een Klaasen en Bouy. Jozefzoon die het ook wel in zich heeft. Maar misschien hebben we het bij Ajax dan wel over swarovski steentjes.. Maar ook die moet je slijpen om mooi te laten lijken.

Plaats reactie