De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 9:06 pm

Ok, je was me voor neefkens. :ajaxsmiley.gif:

Nu is het wachten op de HtC en Cruijff verheerlijking van Joey. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 28, 2009 9:07 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Wie haalde Blind ook alweer naar Ajax? :hypocrite.gif:

Bergkamp werd toen ook plotsklaps erbij gehaald. Dat was een prutser jonge. Nooit meer wat van gehoord.
Daar gaan we weer met die meerdere maatstaven. JC zadelde Ajax op met een half leger aan prutsers... dús leg je de nadruk op hetgeen onder JC goed ging.
Nee, hoor. Maatstaven? Het zal me een rotzorg zijn wie JC of HtC heeft gehaald. Ik leef altijd in het heden en kijk naar de huidige gang van zaken en die zijn zwaar ruk. Wat jij toch telkens met JC en met HtC hebt weet ik niet, maar die namen gebruik ik dus nooit. Ik vind de HUIDIGE beleidsmakers bij Ajax slecht. Wat ik van Wouters vind doet niet ter zake, want die zit niet bij mijn clubje. Leo Beenhakker deed het stukken beter, maar die haal ik er ook nooit bij. Waarom niet? Omdat hij ook niet bij Ajax zit. Waarom moet je toch altijd vergelijken, want ik vind het echt een zwaktebod worden, hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 28, 2009 9:07 pm

Die hadden geen geld, Blind en van Basten wel! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 9:21 pm

Zonder vergelijkingsmateriaal kun je geen discussie voeren Peter.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 9:23 pm

Discussie? Er worden hier meningen uitgewisseld, meer niet. Daar heb je geen vergelijkingsmateriaal voor nodig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » za mar 28, 2009 9:23 pm

goodfella schreef:Zonder vergelijkingsmateriaal kun je geen discussie voeren Peter.
Sorry, maar dat is echt bullshit. Als Sno komt, dan kun je toch niet zeggen: 'ja maaar die aankopen van vGeel waren ook ruk'. Dat doet toch totaal niet ter zake? Marco van Basten heeft gefaald in zijn eerste seizoen. Ja, maar HtC deed het ook niet veel beter. Ja boeiiiend.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 28, 2009 9:29 pm

Ach, als je vaststelt dat alle trainers, niet één uitgezonderd, een aantal missers heeft, kan dat kinderachtige nadruk leggen op de mindere aankoop van van Basten misschien eens ophouden. Wat je ook op van Basten aan te merken hebt, de selectie is een stuk sterker dan vorig seizoen. Nu nog minder blessures en er ontstaat iets prachtigs.

peter

Bericht door peter » za mar 28, 2009 9:34 pm

De selectie is zeker sterker dan vorig seizoen. Daarom vind ik het des te opmerkelijker dat we op de ranglijst een treedje lager plaats hebben genomen. Daar hoort het om te gaan, wat mij betreft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 28, 2009 9:36 pm

Als we zoveel sterker zijn waarom staan we dan 12 punten achter op AZ..

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 28, 2009 9:44 pm

Er zijn nogal wat belangrijke blessures geweest hoor. Ondanks dat ging het eigenlijk prima qua resultaat. Ajax heeft het in 2 periodes weggegeven. De eerste 5 wedstrijden en de maand januari. Ajax heeft zelden in haar sterkste opstelling kunnen spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 28, 2009 10:20 pm

Andere jaren waren er net zo goed blessures en als je het bij dit jaar houd kun je zeggen dat AZ ook veel blessures heeft gehad dit jaar.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 28, 2009 10:51 pm

AZ was dit jaar gewoon stabieler, beter ingespeeld, meer een team. Volgend jaar wijzelf. :eusa_pray.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 10:54 pm

Daar ligt in ieder geval een mooie taak voor Marco. Al denk ik dat Van Gaal daar iets beter in is dan Van Basten. Maar we zullen zien. Eerst maar tweede worden, dat is nu het belangrijkste.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 9:01 am

LucaS schreef:Er zijn nogal wat belangrijke blessures geweest hoor. Ondanks dat ging het eigenlijk prima qua resultaat. Ajax heeft het in 2 periodes weggegeven. De eerste 5 wedstrijden en de maand januari. Ajax heeft zelden in haar sterkste opstelling kunnen spelen.
Juist in de periode van de vele blessures wist Ajax de punten te behalen. Omdat Ajax elke wedstrijd met dezelfde opstelling speelde misschien? Iedereen wist waar hij aan toe was.

Ongeacht de uitslagen en het spel wil ik dat van Basten niet meer fundamenteel aan de opstelling gaat sleutelen dit seizoen. Laat deze ploeg maar de kans krijgen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 29, 2009 10:52 am

Maar van Basten laat ook steeds de ploeg zoveel mogelijk staan. Alleen op 'tien' heeft hij uitgebreid gezocht.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 29, 2009 10:57 am

De vele blessures waren nooit een excuus voor een slecht presterend Ajax; bij feyenoord werd altijd geklaagd over de vele blessures!

Vergelijk de AZ-vberdediging met die van Ajax, nu niet op kwaliteit (ik denk dat niet één Ajacied voor het begin van de competitie wilde ruilen) en we zien dat de Ajax-verdedigers veel meer wedstrijden hebben gespeeld dan die van AZ.

Moreno speelde maar vijftien wedstrijden dit seizoen (alle gegevens van vi.nl) Moisander speelde slechts zeventien keer en vergelijk dat met Vermaelen 26 x v.d. Wiel 26 x, Vertongen 22 x Oleguer 22 x. Van de AZ-verdedigers komt alleen Swerts aan 22 x!

Het verschil in tegendoelpunten zit in de organisatie en daar is maar één man verantwoordelijk voor. Zou Ajax ook ± 16 doelpunten tegen hebben gekregen, zou het bovenaan spannend zijn geweest.

Hij mag van zijn fans leren, hij is nog onervaren! Hij zit in zijn zesde jaar als coach! Mag hij nog drie jaar leren?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 29, 2009 11:14 am

Laten we hem in ieder geval net zoveel tijd geven als van Gaal, die er meer dan een volledig seizoen over deed om er toevallig achter te komen dat zijn spelers alleen maar tot hun recht komen in een ultra-defensief concept.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 11:37 am

Aristides schreef:De vele blessures waren nooit een excuus voor een slecht presterend Ajax; bij feyenoord werd altijd geklaagd over de vele blessures!
Klagen over blessures is trainers eigen. Of over het feit dat het gras te lang is, het veld te droog of de mat te nat. Trainers klagen altijd. Brengen altijd excuses aan. Je moet niet aan geschiedvervalsing doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 29, 2009 11:55 am

LucaS schreef:Laten we hem in ieder geval net zoveel tijd geven als van Gaal, die er meer dan een volledig seizoen over deed om er toevallig achter te komen dat zijn spelers alleen maar tot hun recht komen in een ultra-defensief concept.
Van Gaal heeft tenminste laten zien dat hij het in zich heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 29, 2009 12:01 pm

Als je maar lang genoeg mag proberen, lukt het wel eens een keer. :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 29, 2009 12:14 pm

Grappig om te zien dat de grootste voorstanders van Van Gaal vorig seizoen, toen hij wel haalbaar was en we een vacature hadden, de grootste tegenstanders van hem waren.

Zomaar wat quotes:
Ik hoef van Gaal niet meer. Dit seizoen geeft hij een brevet van onvermogen af.
Ik constateer dat Louis van Gaal er geen klote van bakt bij AZ. Waardeloze aankopen, waardeloze opstellingen en vooral heel veel tegengoals. Verder is iedereen gewoon fit bij AZ, maar toch weet men gemiddeld zo'n 3 (schatting) tegengoals te incasseren. Moet hij dan onze achterhoede op orde brengen? Vergeet niet dat ze daar bakken met geld hebben geïnvesteerd, maar tegen nacompetitie aanhangen. Dat kan toch niet?

Als je dan toch een vergelijk wilt maken tussen Louis en Marco, dan kun je inderdaad zeggen dat Marco meer heeft gepresteerd als bondscoach. Niet dat zo moeilijk is, want Louis heeft het daar ook schaamteloos vernaggelt met een selectie die sterker was dan de huidige.
Hij wil alleen bondscoach worden van een groot voetballand. Dat kan hij volgens mij op zijn buik schrijven. Wie wil nou de trainer van AZ? Kom op, zeg.
Wat dat vakwerk betreft, ik weet het niet, hoor. Volgens mij heeft hij de zaak bij AZ vakkundig in de soep gedraaid.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 29, 2009 12:16 pm

LucaS schreef:Laten we hem in ieder geval net zoveel tijd geven als van Gaal, die er meer dan een volledig seizoen over deed om er toevallig achter te komen dat zijn spelers alleen maar tot hun recht komen in een ultra-defensief concept.
Dan heb je het neem ik aan over vorig jaar maar het jaar daarvoor waren ze al nagenoeg kampioen en haalden ze ook de bekerfinale.

peter

Bericht door peter » zo mar 29, 2009 12:21 pm

Die middelste is van mij, want dat is mijn taalgebruik. :blush.gif:

Deze volgde toen:
Peter schreef:
Thomas schreef:Iedereen fit bij AZ? Dankzij de blessures van Schaars, Martens en Cziommer heeft Van Gaal heel wat moeten schuiven.

Van Gaal is niet aan het dementeren en dus is het nog een goede trainer.
Schaars en Martens zijn chronisch geblesseerd, maar mag je inderdaad opmerken. Verder moet die Cziommer normaliter gewoon plaats nemen op de bank, want dat is geen sterkhouder.
Verder valt dat schuiven allemaal wel mee. Hij zou juist Waterman moet verschuiven naar de bank. Mendes moeten verschuiven naar het middenveld en Pellè moeten verschuiven naar de bank. Louis blijft alleen angstvallig vasthouden aan deze 3 wat hem dus vooral heel veel verliespartijen oplevert.
Klinkt sneu, maar Louis van Gaal gaat af als een gieter. Alle aankopen falen en maar een enkeling haalt het niveau van vorig jaar.

Zou wel een stunt zijn als we Louis binnenhalen overigens. Dan hebben we een TD die nooit wat verkeerd doet en ook een trainer die geen fouten maakt. :hypocrite.gif:
Ik denk dat vGaal hier heeft meegelezen en dat ik medeschuldig ben aan het goed presteren van AZ. ;)

999

Bericht door 999 » zo mar 29, 2009 12:25 pm

brigade zuid schreef:
Dan heb je het neem ik aan over vorig jaar maar het jaar daarvoor waren ze al nagenoeg kampioen en haalden ze ook de bekerfinale.
Kan er naast zitten, maar volgens mij had AZ vorig een minder seizoen omdat Koevermans ( Arveladze ) weg waren.Tenminste dat was de teneur op dit forum ... verder staat mij bij dat een van de redenen was waarom van Gaal wilde vertrekken omdat er verschillende spelers het niet zo nouw namen met het prof zijn ..
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 29, 2009 12:28 pm

Dat allemaal in de topic over die v.d. Boog die als algemeen leider een voetbalachtergrond moest hebben en inderdaad: hij heeft gevoetbald.

De namen HtC en Suarez vielen weinig in deze topic: bravo! :ajaxsmiley.gif:

Ik vraag me wel af wie er uitvliegt als Ajax deze zomer het binnengekomen geld voor KJH, voor Urby? uitgeeft + enkele tientallen miljoenen en weer niet presteert (al hoop ik dat niet)

Is hij daar verantwoordelijk voor? Ik denk het niet, zal MvB zijn die verantwoordelijk is, m.a.w. deze v.d. Boog blijft nog een groot aantal jaren?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie