De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » di nov 09, 2010 11:15 pm

Beloki schreef:
Peter schreef:Coronel reageert morgen op de uitlatingen van Cruijff, aldus Nieuwsuur.
Benieuwd in wat voor bochten hij zich gaat wringen.

Toppers of talenten was het toch? De breedteaankopen moesten voorbij zijn. Hoe zou hij Atouba, Ooijer, Mido en Tainio gaan noemen morgen dan?

Zijn rapport ligt allang weer in de prullenmand.
Graag een toevoeging hieraan. Het schijnt dat Coronel dagelijks plat gesmst wordt door supporters met de mededeling dat hij moet oprotten (Denk niet dat hij nog wil aanblijven). Trieste reactie aangezien hij juist het beste voor Ajax wil. (vandaar ook het rapport) Het was Ajax alleen dat smeekte of Coronel ook voorzitter wilde worden. Heeft hij uiteindelijk ook gedaan. Daarnaast is het de dagelijkse leiding die niks met het advies doen. Dit is niet alleen de fout van Coronel, aangezien hij zich niet wilde bemoeien met de dagelijkse leiding. Iets waar hij nu denk ik wel anders over denkt. Ik denk dat Coronel veel daadkrachtiger had moeten optreden op het moment dat hij zag dat de dagelijske leiding er een potje van maakte. Nu is het te laat en zullen alle vingers naar hem wijzen.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Fregge » di nov 09, 2010 11:24 pm

@Beloki Vorig seizoen heeft Anita nog op CVM gespeeld. (in een van z'n wedstrijden had hij de opdracht Honda uit te schakelen). Toen zag nog niemand hem als LB. Blind was er nog niet klaar voor, anders zou die niet verhuurd worden lijkt me.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » di nov 09, 2010 11:26 pm

Fregge schreef:@Beloki Vorig seizoen heeft Anita nog op CVM gespeeld. (in een van z'n wedstrijden had hij de opdracht Honda uit te schakelen). Toen zag nog niemand hem als LB. Blind was er nog niet klaar voor, anders zou die niet verhuurd worden lijkt me.
Dat zijn keuzes. Om nu te zeggen dat Atouba ipv Anita of Blind een hele verstandige is geweest...
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Fregge » di nov 09, 2010 11:28 pm

Ho even, dat hoor je mij niet zeggen dat Atouba een verstandige keuze was. Het was een logische keuze.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » di nov 09, 2010 11:29 pm

Fregge schreef:Ho even, dat hoor je mij niet zeggen dat Atouba een verstandige keuze was. Het was een logische keuze.
Het aantrekken van een speler die niets toevoegt is per definitie niet logisch.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Fregge » di nov 09, 2010 11:37 pm

Je weet nooit 100% zeker of een nieuwe speler ook daadwerkelijk iets toevoegt

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » di nov 09, 2010 11:39 pm

Fregge schreef:Je weet nooit 100% zeker of een nieuwe speler ook daadwerkelijk iets toevoegt
Klopt. Maar je mag verwachten van een trainer dat hij een juiste inschatting kan maken. En laat ik het heel erg zacht uitdrukken: op dat gebied heeft Jol niet zijn bijster goed track record.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jeroen126 » di nov 09, 2010 11:58 pm

Als je bij Tottenham en HSV een lachertje bent, is de kans relatief klein dat je hier wel potten kan breken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 10, 2010 6:43 am

Zlatan Son of God schreef:Graag een toevoeging hieraan. Het schijnt dat Coronel dagelijks plat gesmst wordt door supporters met de mededeling dat hij moet oprotten (Denk niet dat hij nog wil aanblijven).
Dank je wel ' Ik-wil-het-beste-voor-Ajax' JC!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 10, 2010 8:12 am

Als je ziet hoe ze het bij Bayern aanpakken. Daar werkt het wel met oud-voetballers. In 1996 zei Beckenbauer, na een klinkende vernedering, dat hij nu wel even genoeg Ajax had gezien. Hij heeft van Ajax toen een soort studieonderwerp gemaakt, te beginnen met de opleiding. Daarna is Bayern Europees weer gaan opfleuren. (En uiteindelijk, zo'n 13 jaar later, halen ze van Gaal.)

Bij Ajax ontbreekt het momenteel aan visie. Visie betekent dat je ziet hoe de onderdelen het geheel vormen, zodat beslissingen over de verschillende onderdelen altijd in het geheel passen. Zonder visie is de besluitvorming als los zand, en moet je continue gaan lopen corrigeren voor alles wat niet past en klopt. Een leider zonder visie is daarom een vloek.

Misschien is het nu de beurt aan Ajax om eens bij Bayern in de keuken te gaan kijken. Er zijn genoeg parallellen tussen de clubs. Cruijff kan in grote lijnen wel gelijk hebben, maar hij wil verder niet de daad bij het woord voegen. Plus hij zoekt altijd de confrontatie. Ajax is te groot geworden om het helemaal af te breken en opnieuw te beginnen. Dat is zeker niet de enige manier om te vernieuwen. Het voorbeeld van iemand als Beckenbauer is op dit gebied nuttiger. Cruijff is altijd 'straat' gebleven. Der Kaiser heeft genoeg klasse om de spelers van Nederland in de spelersbus geluk te komen wensen, nadat ze net Duitsland in de halve finale hadden verslagen. Zo iemand is goud waard op bestuursniveau. Rijkaard alvast polsen kan ook geen kwaad. Die heeft ook een rustige uitstraling; goed voor een lange termijnsbenadering.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » wo nov 10, 2010 10:20 am

Ok het bestuur, directie en RVC stappen allemaal op komen en dan winnen we van AZ Pisvee Real ,Milaan. Ik denk dat er voorlopig niet veel verbeteringen zijn te halen. Heel simpel geen geld dus houd alles op :construction.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » wo nov 10, 2010 11:50 am

Experts: Jol moet voor Suárez óf El Hamdaoui kiezen

AMSTERDAM - In zijn eerste seizoen bij Ajax was Martin Jol al afgestapt van het systeem met klassieke buitenspelers. De Haagse coach speelt in zijn tweede seizoen in Amsterdam zelfs helemaal zonder vleugelspitsen. Volgens Jol heeft Ajax die niet in huis. Experts oordelen anders. ,,Scouts kijken te veel naar wat een speler níet kan."

Sjaak Swart, zelf een klassieke rechtsbuiten uit het gouden Ajax in de jaren zeventig, denkt dat er genoeg vleugelspelers in Nederland rondlopen die het niveau aankunnen. ,,Beerens, goeie speler. Chadli, goeie speler. Mertens, kan aardig ballen. Verhoek, komt eraan."

,,En ook in de jeugd bij Ajax lopen ze. Ik ga geen namen noemen, maar ze zijn er wél", zegt Swart in De Pers. ,,Alleen het probleem is: ze krijgen geen tijd om te rijpen. Er zijn genoeg wedstrijden dat Ajax bij rust met 3-0 voorstaat. Gooi dan zo'n jongen erin, zou ik zeggen. Dan weet je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt."

Jol klaagde na de wedstrijd tegen ADO Den Haag (0-1) - waarbij Ajax na de achterstand als een bowler te werk ging die alle kegels dwars door het midden omver moest werpen en juist de tegenstander de zijkanten voorin bezet hield - over het gebrek aan buitenspelers in zijn selectie. ,,Geef mij tien miljoen en ik kom er wel uit", zei hij.

Swart snapt de klaagzang van Jol niet. ,,Hij heeft met Suárez en El Hamdaoui gekozen voor twee spitsen", zegt de 'Mister Ajax'. ,,Als je de flanken bezet wil hebben, dan zal hij één van hen buiten de basis moeten laten. Je zal ergens keuzes moeten maken."

Overmars: Scouts te kritisch
Volgens Marc Overmars, één van de laatste succesvolle rechtsbuitens van de club, heeft Ajax genoeg aanbod. ,,Als één club buitenspelers heeft gehad, dan is het Ajax wel. Alleen zijn ze allemaal vroegtijdig weggestuurd. Of ze nu Lens, Elia of Amrabat heten."

Het huidige bestuurslid technischezaken bij Go Ahead Eagles denkt dat scouts té kritisch zijn. ,,Louis van Gaal kocht mij van Willem II. Ik mocht eerst een jaartje rijpen en wennen aan het grote werk. In de tussentijd is hij heel specifi ek met mij aan de slag gegaan. Maar tegenwoordig zijn de belangen zo groot. Twee jaar de Champions League niet halen en je staat in de rode cijfers."

,,Jongens als Verhoek en Mertens moet je vroeg halen, zelf opleiden en dan voor de leeuwen gooien. Maar ik zie scouts soms rondlopen met een papier waarop veertig eisen staan. Daar kan niemand aan voldoen. Elke speler heeft wel eens een mindere wedstrijd. Dat is juist de kunst van het scouten; je moet er doorheen kijken. Scouts kijken nu te veel naar wat een speler níet kan."

Mühren: Druk nergens groter in Europa
Gerrie Mühren, oud-speler en scout bij Ajax, ziet de grote druk bij de club als een probleem. ,,Spelen bij Ajax brengt zo'n enorme druk met zich mee, meer dan bij welke club in Europa dan ook. We hebben genoeg buitenspelers gehad. Kennedy, bij FC Twente geweldig. Rommedahl, een topper in Denemarken. Rosales, een van de beste spelers van Argentinië. En bij Ajax slagen ze niet, hoe zou dat nou komen?"

,,Dat ligt niet aan hen, maar aan de druk die spelen bij Ajax met zich meebrengt. Zet Sulejmani bij FC Twente neer en hij gaat weer voetballen. Daar mogen ze falen, bij Ajax duikt iedereen er meteen bovenop. Als ik op de tribune zit, dan slaat de spanning van de spelers op mezelf over. Dáár zit het probleem. De discussie over buitenspelers is daar slechts een afgeleide van."

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » wo nov 10, 2010 11:56 am

Wijze woorden. Eigenlijk zo simpel allemaal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo nov 10, 2010 1:13 pm

,,Alleen het probleem is: ze krijgen geen tijd om te rijpen. Er zijn genoeg wedstrijden dat Ajax bij rust met 3-0 voorstaat. Gooi dan zo'n jongen erin, zou ik zeggen. Dan weet je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt."
Vorig seizoen net zes wedstrijden, dit seizoen nog niet een.Bij die zes was Ericsen regelmatig aanwezig.Misschien zal het allemaal wel weer niet genoeg jeugd zijn, maar daarintegen staat er al een hoop " eigen " spelers op het veld.
Swart snapt de klaagzang van Jol niet. ,,Hij heeft met Suárez en El Hamdaoui gekozen voor twee spitsen", zegt de 'Mister Ajax'. ,,Als je de flanken bezet wil hebben, dan zal hij één van hen buiten de basis moeten laten. Je zal ergens keuzes moeten maken."
Klopt, Jol moet stoppen met klagen.Dit is zijn selectie daar moet hij het mee doen.Maar daar gaat het ook niet over.De buitenwacht " eist " met buitenspelers spelen, buitenspelers die dus ook goed genoeg zijn voor dit AJAX.En als het ook nog effe kan " de klassieke AJAX buitenspeler(s) ).Nu, die zijn er ( nog ) niet.Het probleem blijft dus zitten bij de INVULLING van de speler, mijn inziens.En hoe die dat invullen weten we zo onderhand wel.

Overmars: Scouts te kritisch.Volgens Marc Overmars, één van de laatste succesvolle rechtsbuitens van de club, heeft Ajax genoeg aanbod. ,,Als één club buitenspelers heeft gehad, dan is het Ajax wel. Alleen zijn ze allemaal vroegtijdig weggestuurd. Of ze nu Lens, Elia of Amrabat heten."
Achteraf gelul.Je moet evalueren of dat AJAX op dat moment met die spelers de juiste beslissing nam, niet nu.Veel te gemakkelijk.En Lens ?, Amrabat ??.
Maar ik zie scouts soms rondlopen met een papier waarop veertig eisen staan. Daar kan niemand aan voldoen. Elke speler heeft wel eens een mindere wedstrijd. Dat is juist de kunst van het scouten; je moet er doorheen kijken. Scouts kijken nu te veel naar wat een speler níet kan."
Lijkt me sterk dat scouts over een nacht ijs gaan.Misschien dat er inderdaad minder gekeken moet worden wat een speler niet kan, al zou ik dan wel willen weten van Overmars waarnaar die scouts dan hebben gekeken van wat een speler niet kan
Mühren: Druk nergens groter in Europa
Gerrie Mühren, oud-speler en scout bij Ajax, ziet de grote druk bij de club als een probleem. ,,Spelen bij Ajax brengt zo'n enorme druk met zich mee, meer dan bij welke club in Europa dan ook. We hebben genoeg buitenspelers gehad. Kennedy, bij FC Twente geweldig. Rommedahl, een topper in Denemarken. Rosales, een van de beste spelers van Argentinië. En bij Ajax slagen ze niet, hoe zou dat nou komen?"

,,Dat ligt niet aan hen, maar aan de druk die spelen bij Ajax met zich meebrengt. Zet Sulejmani bij FC Twente neer en hij gaat weer voetballen. Daar mogen ze falen, bij Ajax duikt iedereen er meteen bovenop. Als ik op de tribune zit, dan slaat de spanning van de spelers op mezelf over. Dáár zit het probleem. De discussie over buitenspelers is daar slechts een afgeleide van."
Dat van die druk daar zit natuurlijk ook wel iets in, volgens mij ook een van de redenen waarom alleen spelers die eigenlijk overal de stikt de moord aan hebben slagen.Zo'n Zlatan b.v.Of zo'n Seedorf die toch eigenlijk een hoop stront door de jaren overzich heen heeft gekregen, maar bij Milaan ( al gaan de jaartjes nu ook tellen ) gewoon onomstreden is/was ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 10, 2010 6:42 pm

Binnen enkele minuten op Ned. 1 de reactie van Uri.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » wo nov 10, 2010 6:53 pm

Ik kan ff niet kijken, heeft hij wat te melden?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Pride of Amsterdam » wo nov 10, 2010 7:50 pm

Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » wo nov 10, 2010 7:57 pm

Thanks!
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 10, 2010 8:05 pm

Prima reactie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » wo nov 10, 2010 8:08 pm

Prima voorzitter. :biggthumpup.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 10, 2010 8:44 pm

Top reactie van Coronel. Het paniekvoetbal van de laatste weken slaat inderdaad nergens op. Kritiek op het voetbal onder Jol, ja dat mag. Roepen dat Jol per direct op moet zouten... dat gaat veel te ver.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » wo nov 10, 2010 8:45 pm

En de overtreffende trap komt dan uit Barcelona: iedereen die iets te zeggen heeft bij AJAX moet oprotten. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » wo nov 10, 2010 10:16 pm

Dank.
Goed interview.
Je hebt mensen die als het moeilijk gaat toch de verantwoording willen nemen.
En je hebt mensen die graag roepen als het moeilijk gaat, maar als het er op aankomt geen verantwoordelijkheid nemen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » wo nov 10, 2010 10:24 pm

Stukje van Coronel ook gezien, conclusie: het gaat eigenlijk prima en iedereen zeurt maar wat. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo nov 10, 2010 11:17 pm

Inderdaad. Wat een gelul zeg..

Een beetje mooi weer spelen.

30 van de 38 punten zijn al goed uitgevoerd.. een paar gaan ze niet uitvoeren (ik denk dat die punten het transferbeleid, de staf en het aanvallende voetbal zijn) en een paar punten waarmee ze bezig zijn (transfer van nog een paar oudjes?)

Wat een gelul zeg. Hij presenteert zich wel goed, hij gooit niet met modder maar verder... :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie