De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door T82 » ma nov 15, 2010 11:57 am

Toppie schreef:Jol moet proberen de schade te beperken en met een 4-4-2 systeem spelen anders wordt het 0-3 en 0-5 de komende twee wedstrijden.
Tja, 4-3-3, 4-4-2... Met Urby op links geen verschil.

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Fregge » ma nov 15, 2010 11:59 am

Ajax speelt in de praktijk al 4-4-2. Alleen op papier is het een 4-3-3

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 15, 2010 12:27 pm

AT5 schreef:Tscheu La Ling: "Geen tijd voor Ajax"

Oud-speler Tscheu La Ling heeft geen tijd om Ajax van de ondergang te redden.

Dat zegt hij tegen AT5. Ling is te druk met zijn werkzaamheden bij de Slowaakse club AS Trencin.

In zijn Telegraaf-column van maandag roept Johan Cruijff op tot een fluwelen revolutie bij Ajax. Volgens Cruijff ontbreekt het bij de club aan mensen met verstand van voetbal. Hij wil daarom dat bekende oud-spelers zich beschikbaar stellen voor de ledenraad. Hij noemt daarbij Marc Overmars, Frank Rijkaard, Marco van Basten en Tscheu La Ling als voorbeeld.

Volgens Ling is een revolutie echter niet altijd het juiste middel om iets te bereiken. "Maar ik snap Cruijff wel. De club wordt al jaren geleid door passanten. Daardoor dreigt Ajax nu af te glijden naar de situatie waarin Feyenoord zit", aldus de oud-speler. Volgens hem is het slechte spel van de ploeg voor een deel ook het gevolg van de openlijke kritiek van Cruijff. "Maar ik neem Cruijff niets kwalijk. Iemand moet de knuppel in het hoenderhok gooien."
Overlegd Cruijff wel met de mensen die hij noemt!? :aai.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 15, 2010 12:33 pm

Dit is toch lachen ... nog voordat Ling in dienst is heeft ie al een conflictje met degene die hem voordraagt ..
Volgens hem is het slechte spel van de ploeg voor een deel ook het gevolg van de openlijke kritiek van Cruijff.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma nov 15, 2010 12:49 pm

Peter Boeve is beschikbaar hoor ik net op radio 2!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » ma nov 15, 2010 12:50 pm

zigy410 schreef:
@ Quattro

Als je een inschatting zou kunnen doen, wat denk je dat het vertrek van Coronel kan opleveren? Want hij is in principe een bruggen bouwer toch? Gaat nu eindelijk een van de twee stromingen het meeste zeggenschap krijgen?
Ja, als Coronel nu vertrekt, en daar ziet het dus naar uit, dan grijpt hoe dan ook de groep Cruijff de macht. Dat schept iig helderheid. Hele belangrijke vraag is overigens wie er dan voorzitter wordt, nu Cruijff het niet zal doen. Men hoopt (weer) op van Wijk. Andere namen heb ik nog niet gehoord.

Overigens denk ik niet dat vd Boog ook nu vertrekt, daar is ook helemaal geen aanleiding toe.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » ma nov 15, 2010 12:50 pm

Duke schreef:Peter Boeve is beschikbaar hoor ik net op radio 2!
Lijkt me niet een heel capabele man.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 15, 2010 12:51 pm

En wat gaat Boeve dan doen ( en wat gaat dat kosten ) ?.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 15, 2010 1:07 pm

Als Boeve wat gaat doen voor Ajax dan is Ajax ten dode opgeschreven. Simple as that.

Het probleem ligt niet bij Coronel, hoor. Je moet alleen wel nu duidelijk een lijn kiezen. Als die lijn JC is, dan is die lijn JC en moet de hele organisatie dus ook om. Andere AD, andere trainer, etc. etc. Als die lijn niet JC is, dan moet je dus alle banden verbreken met JC en vrienden. Lijkt me vrij lastig, maar toch.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » ma nov 15, 2010 1:10 pm

Als JC dan zelf ook eens wat gaat doen en zijn verantwoordelijkheid wilt nemen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » ma nov 15, 2010 1:17 pm

En dan kom je op het punt van de/het trackrecord van Cruijff.. en die is niet best....

Financieel geen wonder, communicatief geen wonder, rancuneus, eigen vriendjes eerst.

En dat geldt ook allemaal voor z'n vriendjes.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 15, 2010 1:23 pm

Vervang Cruijff voor Jol en je hebt ook je antwoord. Jol is een gevaar voor het bestaan van Ajax als je het mij vraagt. Doorgaan op deze voet en we hebben een identiteitscrisis. Met de prestaties gaat het nu ook beroerd, maar dan verlies ik nog liever met een bepaalde Ajax filosofie (en aan 'iets' waar ik me verbonden mee voel).

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » ma nov 15, 2010 2:14 pm

Peter schreef:Als Boeve wat gaat doen voor Ajax dan is Ajax ten dode opgeschreven. Simple as that.

Het probleem ligt niet bij Coronel, hoor. Je moet alleen wel nu duidelijk een lijn kiezen. Als die lijn JC is, dan is die lijn JC en moet de hele organisatie dus ook om. Andere AD, andere trainer, etc. etc. Als die lijn niet JC is, dan moet je dus alle banden verbreken met JC en vrienden. Lijkt me vrij lastig, maar toch.
het enige probleem van Coronel is dat hij geen beslissingen wil nemen en hij dit over laat aan de dagelijkse leiding. Hij weet dat dit zijn fout is geweest. Hij wilde geen voorzitter worden maar heeft het toch gedaan. Vanaf dat moment had hij dat rapport er doorheen moeten rammen, maar heeft dat niet of slechts gedeeltelijk gedaan. Hij kan daarom nu moeilijk de huidige mensen op de vingers tikken, aangezien hij het zelf een beetje zover heeft laten komen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 15, 2010 2:22 pm

Sowieso lijkt me de weg naar het einde van Jol al ingezet.Ik bedoel, elke misstap, elke puntverlies zal het roepen om .. alleen maar groter maken ...

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » ma nov 15, 2010 2:23 pm

Peter schreef:Vervang Cruijff voor Jol en je hebt ook je antwoord. Jol is een gevaar voor het bestaan van Ajax als je het mij vraagt. Doorgaan op deze voet en we hebben een identiteitscrisis. Met de prestaties gaat het nu ook beroerd, maar dan verlies ik nog liever met een bepaalde Ajax filosofie (en aan 'iets' waar ik me verbonden mee voel).
Jol is alleen hoofdtrainer. Cruijff wil alles veranderen. Van Bestuurslid tot F-pupillen coach.

Voetballend valt het niet mee, maar ik denk echt dat Ajax een ongelofelijk tik van het WK heeft gehad. Ik denk dat we niks opschieten als we Jol vervangen. Wat krijgen we ervoor terug? Ik lees namen als Boeve (mislukt bij Zwolle...) etc etc..

Cruijff heeft absoluut een interessante visie op het voetbal, maar laat hem AUB niet te leiden nemen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 15, 2010 3:00 pm

Jol is natuurlijk niet alleen hoofdtrainer. Ik had er minder een probleem mee gehad als dat zo was geweest, maar Jol is ook verantwoordelijk voor de aankopen en een deel van de invulling van de technische staf (zijn broer, Lindeman, Albert vd Dussen). Oftewel, de punten die je noemt gelden ook voor Jol, want dat is helemaal een vriendjesman.

Jol heeft overigens ook geen interessante visie op het voetbal en vooral geen Ajax identiteit. Zijn uitspraak 'geef me een zak geld en het komt helemaal goed' is natuurlijk stuitend.

Ik denk ook dat als je Ajax gaat hervormen je dat ook helemaal moet doen. Of je kiest voor de huidige lijn of je gaat rigoreus te werk. Een tussenweg lijkt me bij voorbaat kansloos.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » ma nov 15, 2010 3:02 pm

Molenaar kandidaat ledenraad Ajax

Maandag 15 november 2010, 14:39

Keje Molenaar gaat zich kandidaat stellen voor een zetel in de ledenraad van Ajax. Dat zegt de oud-speler naar aanleiding van de wekelijkse column van Johan Cruijff in de Telegraaf. De legendarische nummer 14 vindt dat meer oud-spelers van de club, onder wie Molenaar, moeten toetreden tot de ledenraad om de club er weer bovenop te helpen.

'Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt dat ik wat bij Ajax ga doen', reageerde Molenaar. Hij zegt zich volledig te kunnen vinden in de woorden van Cruijff en is derhalve bereid zitting te nemen in de ledenraad.

Bij Ajax worden op 14 december acht van de 24 zetels opnieuw verdeeld. Volgens Cruijff moeten daarvoor acht oud-spelers van de club in aanmerking komen. Hij noemde ook de namen van Marco van Basten Frank Rijkaard, Tscheu La Ling en Marc Overmars. In de ledenraad zitten nu nog geen oud-voetballers van Ajax.
sport1.nl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » ma nov 15, 2010 3:11 pm

Dzsudzsák: 'Ajax vond me niet goed genoeg'
15/11/2010 13:02

Na het duel met ADO Den Haag (0-1 verlies) kwam het grote gebrek aan buitenspelers bij de Amsterdammers weer aan het licht. Coach Martin Jol verzuchtte toen dat hij graag een type Balázs Dzsudzsák zou hebben, maar de club daar het geld niet voor heeft. Enkele jaren geleden was de Hongaarse linkspoot echter niet goed genoeg voor Ajax.

'Zal ik je eens wat vertellen: Ajax had me kunnen hebben', reageert Dzsudzsák tegen NUSport. 'Ik maakte in augustus 2007 mijn debuut voor de Hongaarse ploeg. We speelden een vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië. Een scout van Ajax zat voor me op de tribune. Ik speelde de wedstrijd van mijn leven, alles lukte. De back van Italië, Massimo Oddo, was nergens. We wonnen het duel met 3-1.'

'Een paar dagen later speelde ik met Debreceni VSC in de Hongaarse competitie, weer was er iemand van Ajax', vervolgt de PSV'er met de fluwelen voorzet. 'Het ging wat minder, ik was nog niet gewend aan twee zware wedstrijden in een week. Vlak daarna liet Ajax weten dat ze me nog niet goed genoeg vonden voor een overgang.'


Dzsudzsák baalde van de mededeling, want hij had een overstap naar Ajax absoluut zien zitten. 'Natuurlijk. Ik speelde in de Hongaarse competitie, wilde hogerop. Gelukkig meldde PSV zich ruim een maand later, het was meteen rond.' De linkspoot debuteerde op 12 januari 2008 tegen Feyenoord (1-0 winst) voor de Brabanders, speelde inmiddels 95 competitiewedstrijden en scoorde daarin 35 keer en bereidde 34 treffers van teamgenoten voor.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2010 3:14 pm

Eens met Peter. Liever ten onder met JC dan met Jol.

Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel maar twee maanden later is het alleen maar erger geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 15, 2010 3:22 pm

Molenaar zegt verder nog dit:
Molenaar is van mening dat er zowel organisatorisch als beleidsmatig veel te veranderen valt bij Ajax. "Ik vind het niet normaal dat je in één jaar 23 miljoen euro verlies lijdt. Bovendien kun je niet roepen dat je de jeugd wil laten doorstromen als je daarna twaalf spelers aantrekt. Het financieel tekort hangt daarmee samen."

AN
Zo'n ledenraad stelt natuurlijk niet al te veel voor, maar het rommelt in ieder geval flink nu.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma nov 15, 2010 3:41 pm

Verrassend dat Molenaar wel oren heeft naar een rol bij Ajax. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 15, 2010 3:41 pm

Zlatan Son of God schreef:
Dzsudzsák: 'Ajax vond me niet goed genoeg'
15/11/2010 13:02

Na het duel met ADO Den Haag (0-1 verlies) kwam het grote gebrek aan buitenspelers bij de Amsterdammers weer aan het licht. Coach Martin Jol verzuchtte toen dat hij graag een type Balázs Dzsudzsák zou hebben, maar de club daar het geld niet voor heeft. Enkele jaren geleden was de Hongaarse linkspoot echter niet goed genoeg voor Ajax.

'Zal ik je eens wat vertellen: Ajax had me kunnen hebben', reageert Dzsudzsák tegen NUSport. 'Ik maakte in augustus 2007 mijn debuut voor de Hongaarse ploeg. We speelden een vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië. Een scout van Ajax zat voor me op de tribune. Ik speelde de wedstrijd van mijn leven, alles lukte. De back van Italië, Massimo Oddo, was nergens. We wonnen het duel met 3-1.'

'Een paar dagen later speelde ik met Debreceni VSC in de Hongaarse competitie, weer was er iemand van Ajax', vervolgt de PSV'er met de fluwelen voorzet. 'Het ging wat minder, ik was nog niet gewend aan twee zware wedstrijden in een week. Vlak daarna liet Ajax weten dat ze me nog niet goed genoeg vonden voor een overgang.'


Dzsudzsák baalde van de mededeling, want hij had een overstap naar Ajax absoluut zien zitten. 'Natuurlijk. Ik speelde in de Hongaarse competitie, wilde hogerop. Gelukkig meldde PSV zich ruim een maand later, het was meteen rond.' De linkspoot debuteerde op 12 januari 2008 tegen Feyenoord (1-0 winst) voor de Brabanders, speelde inmiddels 95 competitiewedstrijden en scoorde daarin 35 keer en bereidde 34 treffers van teamgenoten voor.
Goh, en dat voor de wedstrijd tegen AJAX.Wat toevallig :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » ma nov 15, 2010 3:56 pm

Overmars: Eer dat Cruijff mijn naam noemt
Marc Overmars. FOTO PRO SHOTS

DEVENTER - Oud-international Marc Overmars vindt het een eer dat Johan Cruijff hem in zijn wekelijkse column in de Telegraaf genoemd heeft als gegadigde voor de ledenraad van Ajax. De legendarische nummer 14 vindt dat er oud-spelers van de club in dat orgaan moeten zitten. Dat is nu nog niet het geval.
Overmars zegt dat zijn voormalige club Ajax dan echter wel zelf het initiatief moet nemen om een gesprek met hem aan te gaan. ,,Ik ben te allen tijde bereid te luisteren", zei de huidig technisch directeur van Go Ahead Eagles maandag. ,,Ik heb over een aantal zaken best een mening, zoals ik ook mijn gedachten heb over de manier waarop ik Ajax mogelijk zou kunnen helpen."

Cruijff roemde in zijn column de manier waarop Overmars van de Eagles een financieel gezonde club heeft gemaakt. Eerder zei oud-Ajacied Keje Molenaar al graag in de ledenraad te stappen. (ANP)
15/11/10 15u44
ad.nl

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » ma nov 15, 2010 4:34 pm

Peter schreef:Jol is natuurlijk niet alleen hoofdtrainer. Ik had er minder een probleem mee gehad als dat zo was geweest, maar Jol is ook verantwoordelijk voor de aankopen en een deel van de invulling van de technische staf (zijn broer, Lindeman, Albert vd Dussen). Oftewel, de punten die je noemt gelden ook voor Jol, want dat is helemaal een vriendjesman.

Jol heeft overigens ook geen interessante visie op het voetbal en vooral geen Ajax identiteit. Zijn uitspraak 'geef me een zak geld en het komt helemaal goed' is natuurlijk stuitend.

Ik denk ook dat als je Ajax gaat hervormen je dat ook helemaal moet doen. Of je kiest voor de huidige lijn of je gaat rigoreus te werk. Een tussenweg lijkt me bij voorbaat kansloos.
Lindeman is een welkome aanvulling.

Punt is dat Cruijff met nóg slechtere mensen op de proppen gaat komen. En sommigen op dit forum vinden het dan wel best als Ajax ten onder gaat. :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2010 5:03 pm

Als dat betekent dat we normaal gaan voetballen vind ik het minder pijnlijk om te verliezen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie