De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » za nov 20, 2010 10:42 am

Jeroennaarbeneden schreef:Genoten van de hier zo bekritiseerde Molenaar. Duidelijke visie, die man.
Eens. :biggthumpup.gif: Maargoed het klinkt goed wat ie zei, ze zijn op de achtergrond al druk bezig om een coupe te plegen samen met de ASD (Ajax Supp Delegatie).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za nov 20, 2010 10:52 am

Arwin schreef:
LucaS schreef:Als dit allemaal echt waar is, dan dient Jol natuurlijk te vertrekken.
Blind bedoel je neem ik aan? Die hoort namelijk niet het belang van zijn zoon boven het belang van een (tweede) elftal te stellen.
Precies. Mocht het waar zijn dan kan men Blind beter ontslaan en op zoek gaan naar een nieuwe assistent. Dit is een onwerkbare situatie en als Rik vd Boog roept dat hij Jol niet zal ontslaan, dan mag ik hopen dat hij er wel voor zorgt dat we een optimaal team op de bank hebben zitten.

Overigens zat dit er natuurlijk dik in, want dit hadden we al voorspeld toen Blind als assistent werd aangewezen. Niet werkbaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 22, 2010 10:33 pm

'Molenaar en Van Duivenbode willen Cruijff in RvC'

22 november 2010

In het programma Voetbal International werd gemeld dat Keje Molenaar en Theo van Duivenbode, die trekkers zijn van het plan om acht oud-spelers in de ledenraad te krijgen, Johan Cruijff hebben gevraagd om vervolgens plaats te nemen in de Raad van Commissarissen met de technische portefeuille als aandachtsveld. Cruijff zou hebben laten weten daar over na te denken.

Ondertussen zou het bestuur van Ajax via wederzijdse vrienden Cruijff hebben gepolst om nog voor de ledenraad bijeen te komen voor overleg.

AN

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 22, 2010 10:39 pm

Ik werd overigens niet blij van de namen die genoemd werden, hoor. Jan Mulder, Peter Boeve, Ruud Geels en Suurendonk, zo even uit mijn hoofd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » ma nov 22, 2010 10:41 pm

Peter schreef:Ik werd overigens niet blij van de namen die genoemd werden, hoor. Jan Mulder, Peter Boeve, Ruud Geels en Suurendonk, zo even uit mijn hoofd.
Mulder! Prima erg veel verstand van voetbal en kijk op talent. Op tv moet je hem een beetje met een kilo zout nemen.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door SylvievdVaart » ma nov 22, 2010 11:49 pm

Gezien hoe Blind vorig jaar bij de Groningse FC speelde lijkt het eerder Jol die Blind via zijn zoon wil pakken dan andersom.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » di nov 23, 2010 1:34 am

Jol is wel sneaky, hij is zelf a la Blind trainer van Spurs geworden.

Maar ik geloof niet dat ie zo ver gaat. Daley is misschien gewoon niet goed genoeg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » di nov 23, 2010 8:55 am

In de playoffs van vorig jaar was Blind hopeloos, trouwens. Hij speelde een heel aardig seizoen, maar vanaf maart heb ik die jongen geen goeie pot meer zien spelen. Sterker nog, ik vond dat hij toen door de mand zakte.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » di nov 23, 2010 10:32 am

Peter schreef:In de playoffs van vorig jaar was Blind hopeloos, trouwens. Hij speelde een heel aardig seizoen, maar vanaf maart heb ik die jongen geen goeie pot meer zien spelen. Sterker nog, ik vond dat hij toen door de mand zakte.
Eindelijk iemand die het ook heeft gezien.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » di nov 23, 2010 10:48 am

Peter Boeve???
En dat moet Ajax beter maken?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di nov 23, 2010 7:42 pm

bryan schreef: Danny Blind heeft een behoorlijke "sense of entitlement" bij Ajax. Die man moet een paar jaar bij een andere club aan de slag en zijn sporen verdienen.
Hij nadert de 50. Welke club zou hem willen hebben?

Blind is vooral glad en eng. De opinie keert zich tegen Jol, dús Blind ook. Bang dat ie de volgende trein mist. Meesterzet trouwens van Jol om Blind tot assi te benoemen: keep your friends close and your enemies closer.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di nov 23, 2010 7:59 pm

De geluiden dat Blind en Jol niet echt kunnen opschieten met elkaar dateren al van de periode dat Jol op handen werd gedragen. Wel bij de feiten blijven, Wimpey
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di nov 23, 2010 8:02 pm

LucaS schreef:De geluiden dat Blind en Jol niet echt kunnen opschieten met elkaar dateren al van de periode dat Jol op handen werd gedragen. Wel bij de feiten blijven, Wimpey
Het komt nú anders naar buiten. Net op het moment dat JC op het punt staat de macht te grijpen.

Blind laat in iedere functie een spoor van vernieling achter. Ajacied, m'n hol. Blind is een pure survivor, die enkel aan Blind denkt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di nov 23, 2010 8:16 pm

Tja, ik ken de roddels en vooroordelen. Feiten die dit bewijzen zijn daarentegen buijtengemeen dun gezaaid.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di nov 23, 2010 8:22 pm

LucaS schreef:Tja, ik ken de roddels en vooroordelen. Feiten die dit bewijzen zijn daarentegen buijtengemeen dun gezaaid.
Zo dun als het haar op het hoofd van 'Ajacied' Blind. :hypocrite.gif:

Blind is 12 ambachten, 13 ongelukken. Ze hadden hem na zijn actieve carrière als greenkeeper moeten aanstellen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di nov 23, 2010 8:30 pm

Ook dat is geen feit, maar een mening
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » di nov 23, 2010 10:28 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Tja, ik ken de roddels en vooroordelen. Feiten die dit bewijzen zijn daarentegen buijtengemeen dun gezaaid.
Zo dun als het haar op het hoofd van 'Ajacied' Blind. :hypocrite.gif:

Blind is 12 ambachten, 13 ongelukken. Ze hadden hem na zijn actieve carrière als greenkeeper moeten aanstellen.
Nou ja...helemaal oneens!!! Dan hadden we nu nog steeds stro in de Arena!!!
Scholletje......
Wil iemand svp het verleden als trainer van Blind opdiepen? En dan vooral het commentaar hier (of was het de voorganger van dit forum).
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » di nov 23, 2010 11:15 pm

Tsja.. wat is wijsheid? De enige die in de slangenkuil overeind bleef was Van Gaal. Maar zelfs Van Gaal is in zijn 2de periode weggepest door een onzichtbare kracht. Van Gaal is het beste wat Ajax ooit is overkomen op trainersgebied.

Ajax heeft het zichzelf moeilijk gemaakt. Teveel mensen met teveel belangen. En die mensen vinden het beter om Ajax afgedroogd te zien worden dan dat ze zich schikken in een gekozen visie.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo nov 24, 2010 12:45 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:De geluiden dat Blind en Jol niet echt kunnen opschieten met elkaar dateren al van de periode dat Jol op handen werd gedragen. Wel bij de feiten blijven, Wimpey
Het komt nú anders naar buiten. Net op het moment dat JC op het punt staat de macht te grijpen.

Blind laat in iedere functie een spoor van vernieling achter. Ajacied, m'n hol. Blind is een pure survivor, die enkel aan Blind denkt.
Dat gevoel heb ik dus ook! Het komt Blind net iets te goed uit allemaal..
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo nov 24, 2010 12:46 am

GangstaRiB schreef:Tsja.. wat is wijsheid? De enige die in de slangenkuil overeind bleef was Van Gaal. Maar zelfs Van Gaal is in zijn 2de periode weggepest door een onzichtbare kracht. Van Gaal is het beste wat Ajax ooit is overkomen op trainersgebied.

Ajax heeft het zichzelf moeilijk gemaakt. Teveel mensen met teveel belangen. En die mensen vinden het beter om Ajax afgedroogd te zien worden dan dat ze zich schikken in een gekozen visie.
Om wie gaat het dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door SylvievdVaart » wo nov 24, 2010 12:49 am

Rishi schreef:
wimpey schreef:
LucaS schreef:De geluiden dat Blind en Jol niet echt kunnen opschieten met elkaar dateren al van de periode dat Jol op handen werd gedragen. Wel bij de feiten blijven, Wimpey
Het komt nú anders naar buiten. Net op het moment dat JC op het punt staat de macht te grijpen.

Blind laat in iedere functie een spoor van vernieling achter. Ajacied, m'n hol. Blind is een pure survivor, die enkel aan Blind denkt.
Dat gevoel heb ik dus ook! Het komt Blind net iets te goed uit allemaal..
Nu weet ik het, eigenlijk heeft Jol er een topteam van gemaakt, maar Scholletje weet het zo te regelen dat het er niet uit komt!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo nov 24, 2010 1:16 am

Zo hoort dat Syl, ten aller tijden achter je vent's favoriet blijven staan.Ook al schopte men ook Blind de laan uit omdat ie AJAX niet op z'n AJAX kon laten voetballen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » wo nov 24, 2010 8:29 am

JC maakt dit spul ook niet kampioen laat staan dat er geen geld is al pleur je iedereen eruit

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » wo nov 24, 2010 10:03 am

Na bombardement moet Ajax wachten tot de rook optrekt

Wel goed van Johan Cruijff, vind ik, dat hij Ajax deze week eventjes lekker met rust laat. In het clubbelang, aldus Johan, want daar gaat het tenslotte allemaal om. Een groots gebaar van een Grote Nederlander. Liefdevol en barmhartig.
Dit stukje tik ik, uit respect voor de deadline, een paar uur voor Ajax-Real Madrid, dus ik heb nog geen flauw idee wat het is geworden. Het zou goed kunnen dat Ajax weer compleet is weggevaagd, liefdeloos en onbarmhartig. Maar misschien had Real Madrid gisteravond wel wat beters te doen en is het, heel verrassend, 1-1 geworden.

Het geinige is dat het voor het grote geheel niet direct iets uitmaakt. Ik bedoel, Johan Cruijff heeft toch wel gelijk. Als Ajax onverhoopt overeind is gebleven tegen Real, hebben we dat stiekem allemaal te danken aan de ruimhartigheid van Johan en zijn trouwe soldaatjes. Zijn ze gisteren verpletterd, dan is de conclusie simpel. Dan is het nut van een revolutie nog maar eens bevestigd.

Veel mooier dan de discussie zelf is inmiddels het pandemonium eromheen. De couppoging, zeg maar, in al zijn gedaanten. Eerst dat precisiebombardement vanuit Barcelona, verzorgd door zijn hondstrouwe ghostwriter in een bommenwerpertje. Een paar enorme mortiergranaten om te beginnen, daarna nog wat gerichte schoten met een handpistool. En vervolgens even vlug met de witte vlag wapperen, om te laten zien dat je het heus zo slecht niet meent.

Coupplegers, zo leert te geschiedenis, bezetten meestal eerst het postkantoor en de telefooncentrale. Johan bezette eerst het hoofdkantoor van De Telegraaf, maar het idee is hetzelfde. Zeker zo handig bovendien, want daar was niet zo heel veel gedoe voor nodig. Met zijn bondgenoten werd De Verlosser het snel eens. Ze knikten braaf van ja en ze slepen de messen.

Vervolgens gaat het om het versterken van je leger. Keje Molenaar, de advocaat die zo graag directeur van Ajax wil worden, meldde zich al snel als de iets te ambitieuze kolonel. Peter Boeve en Edo Ophof wilden graag majoortje spelen, Sjaak Swart was liever gewoon soldaat en de rest keek het nog even aan.

De balkonscène was ook mooi, zaterdag in de Arena. Naar het volk zwaaien moet je niet te gretig doen - en vooral ook niet te snel. Ze moeten eerst naar je hunkeren. Daarna, semi-onverwacht, laat de verlosser zijn gezicht zien. Zwijgend, maar in de rug gedekt door zijn volgelingen.

Om een coup te overleven, zo las ik in mijn encyclopedie, draait of valt alles met de steun van het volk. Hoe groter de ontevredenheid, des te sneller de daadwerkelijke staatsgreep nadert. Logisch wel, vind ik. Nu alle wapens wel zo'n beetje zijn gebruikt, is het alleen nog even wachten tot de rook optrekt.

Gewoon een paar wedstrijdjes winnen de komende weken, daar draait het allemaal om voor Martin en Rik en Uri. Het volk blij maken met brood en spelen, opdat de mensen geen honger meer hebben.

Best wel simpel eigenlijk. (SJOERD MOSSOU)
24/11/10 09u39
ad.nl

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 25, 2010 12:09 pm

VI <> AS schreef:Swart: huidige Ajax A1 ploeg naar mijn hart

24 november 2010

In de nieuwe uitgave van Voetbal International deelt Sjaak Swart de huidige kritiek op het beleid bij Ajax. Erg positief is hij over de A1 van Ajax. 'Dat is momenteel een ploeg naar mijn hart. Met Frank de Boer als hun trainer zie ik bij de A-junioren het voetbal dat bij Ajax past. Met veel druk naar voren, gevaarlijke vleugels, snelheid en Amsterdamse bluf. Met zulk spel kun je af en toe op je bek gaan, maar in deze fase van de opleiding geeft dat niet. Het gaat erom dat ze zich ontwikkelen tot een voetballer zoals we die bij Ajax graag zien. In de A-jeugd lopen een paar heel grote talenten rond, ook op de vleugels. Die moeten klaargestoomd worden. Dat hoort gewoon bij Ajax. Laat ze maar meetrainen met de A-selectie, een of twee keer per week.'
Eerste opzet van de Cruijff mensen t.a.v. de nieuwe leiding!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie