De prijzen voor de CL-wedstrijden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Scherrer » ma sep 06, 2010 2:33 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:goede constatering BZ, inderdaad hetzelfde als de 10 Euro waardebon.
Dit is 1-malig, maar de prijzen blijven op dit niveau.
Daarom ben ik vooral benieuwd hoe Ajax de SVA en AFCA gaat betrekken in de toekomst. Dat wordt beloofd, maar wat als hun de volgende keer roepen dat de prijzen schandalig hoog zijn ...???
Niet om het één-of-ander, maar zit jij niet in die ASR? Of bestaat dat allemaal niet meer?
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48012
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door peter » ma sep 06, 2010 2:53 pm

Ben er ook gewoon bij. 3x een losse kaart voor verschillende vakken. Alleen Milan thuis moet ik nog even via de officiële weg dan boeken. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Kowalczyk » ma sep 06, 2010 3:04 pm

Thijs schreef:Als ik andere fora zo eens nalees heb ik wel het idee dat deze 'goodwill-actie' (met wat voor intentie die ook is gehouden, daar heb ik het niet over) wel redelijk goed ontvangen wordt door supporters.
Sorry, maar als dat waar is, dan zijn die supporters echt naïef.

Deze handreiking is een wassen neus, een opportunistische sigaar uit eigen doos.

K.
Still alive...

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door M.. » ma sep 06, 2010 3:08 pm

Wat hadden ze moeten doen dan Ko? Ik voel me nog steeds wel genaaid, mosterd na de maaltijd enz.. maar ik zie niet zo 123 een betere oplossing. Met terugwerkende kracht prijzen voor scc omlaag? (Dus een bergje geld terugstorten aan degenen die al hadden gekocht)
Als we allemaal braaf in de rij hadden gelegen en zonder te zeiken de pp's hadden gekocht hadden ze niets gedaan. Was dat beter geweest? Dat ze dit in eerste instantie niet hadden moeten doen spreekt voor zich, maar dat is niet meer te veranderen.

Ik snap ook de 'kritiek' op het statement van 410 niet zo goed. Zo'n 'statement' is toch niet bindend? Had de website iedereen op het vak moeten verbieden om te gaan? Ik neem toch aan dat niemand een statement van 410 nodig heeft om al dan geen kaarten te kopen?

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Alexander » di sep 07, 2010 8:01 am

En de verkoop op Ajax.nl ligt er weer uit...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13837
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Jinne » di sep 07, 2010 8:48 am

Een kaartje gekocht voor 115. Was goedkoper dan op mijn eigen plek zitten.

Wel meerdere keren moeten proberen omdat de beschikbare plaatsen verder in het bestelproces steeds weer foetsie waren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di sep 07, 2010 9:35 am

Scherrer schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:goede constatering BZ, inderdaad hetzelfde als de 10 Euro waardebon.
Dit is 1-malig, maar de prijzen blijven op dit niveau.
Daarom ben ik vooral benieuwd hoe Ajax de SVA en AFCA gaat betrekken in de toekomst. Dat wordt beloofd, maar wat als hun de volgende keer roepen dat de prijzen schandalig hoog zijn ...???
Niet om het één-of-ander, maar zit jij niet in die ASR? Of bestaat dat allemaal niet meer?
Ja, maar hier in hebben we geen inbreng. Wat niet wegneemt dat het prijsniveau wel ter sprake kan komen/is gekomen.
ASR is meer gericht op het stadionbezoek zelf en alles wat daarmee samenhangt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door brigade zuid » di sep 07, 2010 10:11 am

Thijs, kun je ons van tijd tot tijd eens updaten hoeveel kaarten er verkocht zijn?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door joey » di sep 07, 2010 10:17 am

Jinne schreef:Een kaartje gekocht voor 115. Was goedkoper dan op mijn eigen plek zitten.

Wel meerdere keren moeten proberen omdat de beschikbare plaatsen verder in het bestelproces steeds weer foetsie waren.
Jemig, dat er nu nog kaarten te koop zijn voor die vakken...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13837
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Jinne » di sep 07, 2010 10:19 am

joey schreef:
Jinne schreef:Een kaartje gekocht voor 115. Was goedkoper dan op mijn eigen plek zitten.

Wel meerdere keren moeten proberen omdat de beschikbare plaatsen verder in het bestelproces steeds weer foetsie waren.
Jemig, dat er nu nog kaarten te koop zijn voor die vakken...
Dat is me in voorgaande CL jaren, met schappelijke prijzen, ook wel gelukt, dus dat is wat mij betreft nog geen graadmeter.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Scherrer » di sep 07, 2010 10:22 am

joey schreef:
Jinne schreef:Een kaartje gekocht voor 115. Was goedkoper dan op mijn eigen plek zitten.

Wel meerdere keren moeten proberen omdat de beschikbare plaatsen verder in het bestelproces steeds weer foetsie waren.
Jemig, dat er nu nog kaarten te koop zijn voor die vakken...
Ehm, dat is toch volslagen, 100% logisch? Sterker, het kán praktisch niet anders dan dat er vandaag nog kaarten voor waren. Tot vanochtend konden SCC-houders namelijk alleen eigen plek (en wat vakken op de tweede ring lange zijde) kopen. Niet heel 115 zal vol zitten met seizoenskaarthouders, er zullen ongetwijfeld redelijk wat plekken normaal in de losse verkoop gaan. Die plekken konden dus vóór vandaag niet gekocht worden. En dan heb ik het nog niet over SCC-houders die hun eigen stoel niet hebben gekocht.
***

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Thijs » di sep 07, 2010 10:37 am

brigade zuid schreef:Thijs, kun je ons van tijd tot tijd eens updaten hoeveel kaarten er verkocht zijn?
Er zijn nu ruim 32.000 passepartouts verkocht.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door brigade zuid » di sep 07, 2010 10:46 am

Dan raakt het dus gewoon uitverkocht en dan heeft AJAX blijkbaar gewoon de juiste keuze gemaakt, men betaald wel.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34440
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Ramona » di sep 07, 2010 10:51 am

Donderdag 9 september start de verkoop van passe-partouts voor de Ajax Club Cardhouders. Vanaf vrijdag 10 september start de vrije verkoop.

Ik neem aan dat je dan ook losse kaartjes kunt kopen? Ik kan niet alle wedstrijden nl.?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Thijs » di sep 07, 2010 10:56 am

Ramona, dan kun je donderdag al kaarten kopen (als je lid bent van de SVA) of vrijdag (als je gewoon een CC hebt). Vanaf zaterdag is er vrije verkoop voor iedereen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34440
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Ramona » di sep 07, 2010 11:03 am

Ok, Thijs...thnx! :biggthumpup.gif:

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Alexander » di sep 07, 2010 11:06 am

brigade zuid schreef:Dan raakt het dus gewoon uitverkocht en dan heeft AJAX blijkbaar gewoon de juiste keuze gemaakt, men betaald wel.
Denk dat het niet uitverkocht raakt, wel korte zijdes achter goal en misschien zelfs nog lange zijde eerste ring (al heb ik daar al m'n grote vraagtekens bij), maar in ieder geval niet lange zijde tweede ring.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48012
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door peter » di sep 07, 2010 11:24 am

Mwah, ik las dat je met je CC ook 9 losse kaarten mag kopen. Dan doen ze er alles aan om de boel te verkopen, hoor.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Alexander » di sep 07, 2010 11:35 am

Kan me niet voorstellen dat er mensen meer dan €100,- voor een losse kaart gaan uitgeven.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door Daily Blind » di sep 07, 2010 9:33 pm

Wegens succes wijziging kaartverkoop CL

07 september 2010
Wegens de overweldigende vraag naar passe-partouts voor de UEFA Champions League wordt de verkoopperiode voor passe-partouts verlengd. Woensdag zullen de wedstrijden dus niet los in de verkoop gaan (zoals eerder vermeld).
Meer informatie over de verkoop van de losse wedstrijden zal woensdag 8 september vanaf 18.00 te zien zijn op Ajax.nl.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo sep 08, 2010 8:23 am

Je moet er maar een draai aan geven.....

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48012
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door peter » wo sep 08, 2010 8:56 am

Irritant, want ik moet nog één kaart hebben voor Ajax-Real en het zou maar zo kunnen dat dat dus niet doorgaat zo. Waarom gooien ze de boel niet gewoon in de verkoop nu? Iedereen heeft nu toch wel de kans gehad om een PP te kopen? Je kunt ook en/en doen, natuurlijk.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door El Clavo » wo sep 08, 2010 9:03 am

Kan het kloppen dat Zuid 1 al uitverkocht is?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door brigade zuid » wo sep 08, 2010 9:14 am

WOENSDAG GEHAKTDAG

Woensdag Gehaktdag is de column van Menno Pot, exclusief geschreven voor de AFCA Supportersclub.

Menno schreef de supportersroman Vak 127 (eind oktober weer te koop!), het nonfictie-werk De Derby (nu sterk in prijs verlaagd!) en brengt later dit jaar Ajax Ondanks Alles uit.

Over twee weken verschijnt weer een nieuwe column. Op woensdag, uiteraard.

Too little, too late

De voorbije dagen is maar weer eens gebleken hoe belangrijk het is dat een club als Ajax (die nu eenmaal gerund wordt door hardvochtige figuren die niets begrijpen van clubliefde en supporterschap) sterke, onafhankelijke en onmogelijk te negeren supportersverenigingen heeft.

Toen de prijzen voor Champions League-kaarten bekend werden, beklaagden de Supportersvereniging Ajax (SVA) en de AFCA Supportersclub zich namens ons allemaal bij de directie. Ze vonden gehoor en boekten een bescheiden resultaat. Goed werk. Ze verdie-nen er onze dank en steun voor, het laatste in de vorm van een lidmaatschap.

Maar toch: de waardebon van 15 euro die ze voor elke koper van een passe-partout bij de club los wisten te weken, spoelt de bittere smaak niet weg.

Voor mij is de lol al voor een flink deel van de komende Champions League-campagne af. Na Ajax - Dynamo Kiev waren met zijn állen Ajacied, met zijn állen dolblij dat we de Champions League weer eens bereikt hadden. Spelers, supporters, bestuur, directie, iedereen. Dát heerlijke van saamhorigheid heeft Ajax weer eens stukgemaakt.

De belangrijkste reden daarvoor is niet eens de prijsstelling op zichzelf, hoewel die natuurlijk al een welgemikte stomp in het gezicht van elke dolblije, trouwe supporter was. Onsympathieker kan het haast niet: "Supporters, wat waren jullie weer fantastisch! Bedankt allemaal, en dan nu lappen, graag: twee keer zo veel als de vorige keer!"

Maar nog veel erger dan de prijzen als zodanig, vind ik dat eeuwige schaamteloze liegen. Dat leert deze club maar niet af. Voorbeeldje? Toen er ophef ontstond over de ticketprijzen, zei een Ajax-zegsman: "Het is veel geld, maar we hebben de prijzen vergeleken met andere clubs, bijvoorbeeld de tegenstanders in onze poule en met FC Twente, dat ook in de Champions League uitkomt."

Dat Ajax zich ook maar íets gelegen heeft laten liggen aan de prijzen bij de andere clubs in de poule is gewoon een leugen. Een diplomatieker woord hoeven we er niet voor te zoeken.

De harde feiten: bij Ajax kost de goedkoopste passe-partout 97 euro, en dan is je seizoen-kaarthouderskorting van 15% er al af. Een passe-partout in vak 404 (tweede ring, ter hoogte van de middenlijn) kost rond de 250 euro. Bij AC Milan heb je diezelfde passe-partout (tweede ring, ter hoogte van de middenlijn) al voor 65 euro en kosten de goedkoopste passe-partouts met korting 30 euro.

Bij Auxerre zijn de goedkoopste passe-partouts 50 euro en de duurste 130: ruwweg de helft goedkoper dan bij Ajax, gemiddeld. Bij Real Madrid verkopen ze geen passe-partouts, maar kunnen seizoenkaarthouders voor nog geen 100 euro hun seizoenkaart ′upgraden′, zodat hij geldig is voor álle thuiswedstrijden in de Spaanse beker én in UEFA-verband (hoe ver Real ook moge komen).

Van de vier clubs in onze poule vraagt Ajax verreweg, maar dan ook verreweg het meeste geld. En dat is geen kwestie van een paar eurootjes; elke verhouding is totaal zoek.

Ik wil wel eens van Ajax horen waarom daar ijskoud over gelogen wordt in de communicatie. Er is een vergelijking gemaakt, dus Ajax kende de prijzen bij de drie tegenstanders. Waarom heeft Ajax vervolgens besloten om minstens het dubbele te vragen?

Wie moedwillig besluit om zijn eigen mensen zo′n lulverhaal op de mouw te spelden, is gewoon een klootzak. Vergeef me de lompheid, maar ik kan er niets anders van maken.

En nu dus een tegemoetkoming van 15 euro, in de vorm van een waardebon... Moeten we dat nu ineens zien als een mooi gebaar? Als een extra beloning (extra!) voor de trouwe fans?

Kom op zeg. Het komt juist ongelooflijk zwak over om, na een gesprek met twee supporters-verenigingen, zo makkelijk en zo snel deze knieval te maken. Het geeft aan dat Ajax gewoon lekker hoog heeft ingezet, onder het motto: laten we eens kijken wat de gek ervoor geeft. Beetje terugkrabbelen kan altijd nog.

Vergelijk het met een politieagent die om onduidelijke redenen een bekeuring van 200 euro uitdeelt, de bezwaren van zijn slachtoffer aanhoort en dan achteloos zegt: "Oké, weet je wat, maak er dan maar 180 van." Dan denk je als beboete overtreder: ja, hallo, heb ik nou iets gedaan waar 200 euro boete op staat, of hoe zit dat?

Deze geste van Ajax is een typisch geval van too little, too late. Dit nuffige waardebonnetje geeft alleen maar aan dat Ajax zélf niet eens geloofde dat ze billijke ticketprijzen hadden verzonnen.

Had dan metéén schappelijke prijzen afgekondigd, in lijn met de andere clubs in de poule. Dát was een gebaar richting de trouwe aanhang geweest. Dit niet. Rond deze prijsstelling hangt de penetrante stank van opportunisme en minachting van de eigen aanhang. Die stank zal ik tijdens de duels blijven ruiken. Het zal een gevoel van onvoorwaardelijke saamhorig-heid met de club in de weg staan.

Dat neem ik de verantwoordelijken zéér kwalijk. Het had zó makkelijk anders gekund.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door M.. » wo sep 08, 2010 9:41 am

El Clavo schreef:Kan het kloppen dat Zuid 1 al uitverkocht is?
Ik heb maandagavond nog een pp aangeschaft voor zuid 1, althans, ik heb het geprobeerd. (Ik vond de tegemoetkoming van 15 euro wel een redelijke). Maar moest een vaag formulier invullen. Rijnummer / stoelnummer (wist niet eens dat ik die had) moeten invullen en dan zou Ajax contact opnemen met nieuws of plek nog vrij was of met een alternatieve plek komen.
Uiteraard nog niets gehoord, ik ben dus erg benieuwd.

Plaats reactie