De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 12:29 pm

brigade zuid schreef: Dan heb je het neem ik aan over vorig jaar maar het jaar daarvoor waren ze al nagenoeg kampioen en haalden ze ook de bekerfinale.
Ajax was ook nagenoeg kampioen en won de bekerfinale. Johnk haalt inderdaad goede quotes na boven. Veel mensen waren van mening dat Louis van Gaal er een seizoenlang helemaal niets van gebakken heeft. Diezelfde mensen roepen nu dat van Gaal het fantastisch doet en dan maar roepen dat er bij Ajax geen langetermijn beleid wordt gevoerd. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 29, 2009 12:33 pm

Tja, het ene jaar is hij niks, het andere jaar is hij alles. Blijkbaar. Daar heeft joey een mooie term voor: de hype van het jaar.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 29, 2009 12:34 pm

Veel mensen waren van mening dat Louis van Gaal er een seizoenlang helemaal niets van gebakken heeft. Diezelfde mensen roepen nu dat van Gaal het fantastisch doet en dan maar roepen dat er bij Ajax geen langetermijn beleid wordt gevoerd.
Veel mensen? Ik zie er maar een paar.

Twee beweringen:
Van Gaal deed het vorig seizoen slecht; wie ontkent dat?
Van Gaal doet het dit seizoen goed: weinigen zullen dat ontkennen.

Beleid en resultaten zijn niet hetzelfde, zeker niet als je resultaten van ploeg één vergelijkt met beleid van ploeg twee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 29, 2009 12:37 pm

Jöhnk schreef:Tja, het ene jaar is hij niks, het andere jaar is hij alles. Blijkbaar. Daar heeft joey een mooie term voor: de hype van het jaar.
Blijkbaar? Vorig seizoen heeft LvG opzichtelijk gefaald en dit jaar doet hij het fantastisch. We mogen hopen dat LvG de boel niet bij elkaar weet te houden, want anders vissen we volgend jaar weer achter het net. Vergeet trouwens niet dat hij trainer van AZ is hè. AZ is en blijft een subtopper en als je daar kampioen mee wordt, dan verdien je alle lof.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 12:37 pm

Aristides schreef:
Veel mensen waren van mening dat Louis van Gaal er een seizoenlang helemaal niets van gebakken heeft. Diezelfde mensen roepen nu dat van Gaal het fantastisch doet en dan maar roepen dat er bij Ajax geen langetermijn beleid wordt gevoerd.
Veel mensen? Ik zie er maar een paar.
Omdat er maar een paar quotes naar boven worden gehaald. :excited.gif:

Beleid en resultaten zijn niet hetzelfde, zeker niet als je resultaten van ploeg één vergelijkt met beleid van ploeg twee.
Grappig. Men had al 15 miljoen euro naar Heerenveen overgemaakt voor Alves en van Gaal had al een ontslagbrief in de brievenbus liggen. Dat je dan het woord beleid nog durft te noemen.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 12:40 pm

Peter schreef: Blijkbaar? Vorig seizoen heeft LvG opzichtelijk gefaald en dit jaar doet hij het fantastisch. We mogen hopen dat LvG de boel niet bij elkaar weet te houden, want anders vissen we volgend jaar weer achter het net. Vergeet trouwens niet dat hij trainer van AZ is hè. AZ is en blijft een subtopper en als je daar kampioen mee wordt, dan verdien je alle lof.
Dat is maar de vraag. Vorig seizoen zou AZ ook voor het kampioenschap gaan. Weet je nog? Johan Derksen stelde afgelopen maandag de legitieme vraag hoe ze in Alkmaar omgaan met tegenstanders die het spel ook niet willen maken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 29, 2009 12:43 pm

Peter schreef:Blijkbaar? Vorig seizoen heeft LvG opzichtelijk gefaald en dit jaar doet hij het fantastisch. We mogen hopen dat LvG de boel niet bij elkaar weet te houden, want anders vissen we volgend jaar weer achter het net. Vergeet trouwens niet dat hij trainer van AZ is hè. AZ is en blijft een subtopper en als je daar kampioen mee wordt, dan verdien je alle lof.
Hij verdient zeker alle lof. :biggthumpup.gif:

Die eerste quote is trouwens ook van jou ('ik hoef Van Gaal niet meer'.) Dat gaat wel iets verder dan enkel constateren dat het goed/slecht was. Waar het me dus om gaat: wie pleitten er vorig jaar voor Van Gaal? Slechts een handjevol, volgens mij. Dat er nu velen voor Van Gaal zijn is duidelijk, maar wie garandeert mij dat zij over een jaar pakweg Erwin Koeman niet naar voren schuiven?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo mar 29, 2009 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » zo mar 29, 2009 12:43 pm

goodfella schreef:
Peter schreef: Blijkbaar? Vorig seizoen heeft LvG opzichtelijk gefaald en dit jaar doet hij het fantastisch. We mogen hopen dat LvG de boel niet bij elkaar weet te houden, want anders vissen we volgend jaar weer achter het net. Vergeet trouwens niet dat hij trainer van AZ is hè. AZ is en blijft een subtopper en als je daar kampioen mee wordt, dan verdien je alle lof.
Dat is maar de vraag. Vorig seizoen zou AZ ook voor het kampioenschap gaan. Weet je nog? Johan Derksen stelde afgelopen maandag de legitieme vraag hoe ze in Alkmaar omgaan met tegenstanders die het spel ook niet willen maken.
Dat is een beetje het verhaal van Ajax. Zul je zien dat volgend jaar AZ instort en dat PSV opeens weer fantastisch draait.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 29, 2009 12:44 pm

Grappig. Men had al 15 miljoen euro naar Heerenveen overgemaakt voor Alves en van Gaal had al een ontslagbrief in de brievenbus liggen. Dat je dan het woord beleid nog durft te noemen.
Geld overmaken voor een speler is niets uitzonderlijks, Ajax maakte meer over over Sulejmani en dat is dan in jouw ogen wel of geen beleid?

Er lag al een ontslagbrief in de bus? Ik dacht dat hij niet op dezelfde manier verder wilde en dat de spelers hem ervan hebben overtuigd niet te gaan. Ik weet echt niet meer dat Scheringa hem ontslagen heeft.

Beleid: jij vergelijk de resultaten van AZ onder Van Gaal met het beleid van Ajax, ander terrein andere ploeg, m.a.w. wat wil je ermee bereiken? Toch niet je uitgangspunt dat het onder MvB goed gaat???

Het woord beleid is ondertussen een magisch woord geworden. Een directeur/trainer roept het zo vaak, beleid op korte termijn, op lange termijn, onze doelstellingen zijn o.a. om eens in de twee jaar mee te doen om de titel of bij de laatste zestien in Europa enz. Las gisteren in de NRC dat v.d. Boog zei dat de doelstellingen bijgesteld moeten worden. valt dat onder beleid?

Gewoon beleid voeren en het gaat goed, hopen dat ze dat bij AZ, psv enz., niet door hebben, want dan hebben we misschien weer een probleem erbij.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 12:55 pm

Aristides schreef:Geld overmaken voor een speler is niets uitzonderlijks, Ajax maakte meer over over Sulejmani en dat is dan in jouw ogen wel of geen beleid?
Sulejmani is een fantastisch talent.
Het woord beleid is ondertussen een magisch woord geworden. Een directeur/trainer roept het zo vaak, beleid op korte termijn, op lange termijn, onze doelstellingen zijn o.a. om eens in de twee jaar mee te doen om de titel of bij de laatste zestien in Europa enz. Las gisteren in de NRC dat v.d. Boog zei dat de doelstellingen bijgesteld moeten worden. valt dat onder beleid?
Het beleid is om eens in de 2 jaar kampioen te worden. Waarop Henk ten Cate riep dat het beleid is om eens in de 2 jaar mee te doen om het kampioenschap. Je haalt dus alles door elkaar en legt allemaal dingen bij de verkeerde mensen/organisaties in de schoenen.

Gewoon beleid voeren en het gaat goed, hopen dat ze dat bij AZ, psv enz., niet door hebben, want dan hebben we misschien weer een probleem erbij.
Grappig dat je die 2 voorbeelden erbij haalt. Komen we toch weer op het vergelijkingsverhaal uit (..zie je het Peter). Om te kunnen discussieren heb je immers referentiemateriaal nodig.

Het woord beleid is nogal aan inflatie onderhevigd. Waarom was het beleid midden jaren '90 zo goed bij Ajax? Omdat van Os de jonge spelers lang heeft vastgelegd (..ahum..)? Of had Ajax toevallig een fantastische groep voetballers bij elkaar?

Is Internazionale nu ineens het toonbeeld van beleid, terwijl die club de afgelopen seizoenen hetzelfde heeft gedaan als in de 10 jaar daarvoor; voor heel veel geld hele goede voetballers halen.

Heeft PSV onder Hiddink een fantastisch beleid gevoerd? Ze hebben bijna geen geld meer ondanks de vele transfer en CL inkomsten.

Misschien moeten we concluderen dat er geen beleid valt te voeren bij een voetbalclub. Je bent onderhevigd aan de emoties van de supporters, het kopen van spelers en toevalligheden.

peter

Bericht door peter » zo mar 29, 2009 1:00 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Blijkbaar? Vorig seizoen heeft LvG opzichtelijk gefaald en dit jaar doet hij het fantastisch. We mogen hopen dat LvG de boel niet bij elkaar weet te houden, want anders vissen we volgend jaar weer achter het net. Vergeet trouwens niet dat hij trainer van AZ is hè. AZ is en blijft een subtopper en als je daar kampioen mee wordt, dan verdien je alle lof.
Hij verdient zeker alle lof. :biggthumpup.gif:

Die eerste quote is trouwens ook van jou ('ik hoef Van Gaal niet meer'.) Dat gaat wel iets verder dan enkel constateren dat het goed/slecht was. Waar het me dus om gaat: wie pleitten er vorig jaar voor Van Gaal? Slechts een handjevol, volgens mij. Dat er nu velen voor Van Gaal zijn is duidelijk, maar wie garandeert mij dat zij over een jaar pakweg Erwin Koeman niet naar voren schuiven?
Jij vindt toch ook dat vBasten weg moet of ben je daar op teruggekomen ergens? Garanties heb je niet in het voetbal, maar ik heb meer vertrouwen in vGaal inderdaad. Dit seizoen laat hij in ieder geval duidelijk zien dat hij van niets iets kan maken. Ik heb daar bij vBasten hele sterke twijfels over. Sterker nog, ik denk niet dat hij Ajax aan prijzen gaat helpen.

joey
Erelid

Re:

Bericht door joey » ma mar 30, 2009 9:55 am

goodfella schreef:Het beleid is om eens in de 2 jaar kampioen te worden. Waarop Henk ten Cate riep dat het beleid is om eens in de 2 jaar mee te doen om het kampioenschap. Je haalt dus alles door elkaar en legt allemaal dingen bij de verkeerde mensen/organisaties in de schoenen.
Zo, dus volgend seizoen mogen we Van Basten wél erop afrekenen als hij de titel mist?

Dit seizoen is compleet mislukt, maar blijkbaar mag dat. We zijn al blij als we op een niet al te pijnlijke manier sneuvelen in de achtste finale van de UEFA-cup. De lat is wel heeeeel erg omlaag.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2009 10:06 am

Het is inderdaad beter om Ajax doelstellingen op te leggen waar het al meer dan tien jaar niet of nauwelijks aan kan voldoen, en elk jaar de trainer eruit te schoppen omdat de doelstellingen niet worden gehaald.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 30, 2009 10:12 am

Zoals ik al zei, de lat is wel heel erg omlaag.

Een trainer moet aannemelijk maken dat hij het vertrouwen waard is. Dat doet Van Basten niet, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma mar 30, 2009 10:33 am

Jöhnk schreef:Tja, het ene jaar is hij niks, het andere jaar is hij alles. Blijkbaar. Daar heeft joey een mooie term voor: de hype van het jaar.
Scorebordtrainers!

Jöhnk

Re: Re:

Bericht door Jöhnk » ma mar 30, 2009 10:43 am

joey schreef:We zijn al blij als we op een niet al te pijnlijke manier sneuvelen in de achtste finale van de UEFA-cup. De lat is wel heeeeel erg omlaag.
Niet pijnlijk? Ik baal er nog steeds van. :1evil.gif:

Juist onnodige nederlagen zijn pijnlijk. Dikverdiende nederlagen zoals die tegen Kopenhagen, Praag en Croatia Zagreb zijn makkelijker te accepteren. Toen hadden we echt niets te vertellen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 30, 2009 12:02 pm

Interview Rik van den Boog

Amsterdam, 27 mrt 2009
Rik van den Boog heeft zijn eerste kwartaal als algemeen directeur van Ajax achter de rug. Voor Ajax.nl blikt hij terug op de afgelopen maanden en kijkt hij ook vooruit op de komende periode.

Uw eerste kwartaal bij Ajax zit er op. Hoe kijkt u daarop terug?

,,We werken inderdaad vanaf 1 januari in de nieuwe ‘opstelling’. Met Henri van der Aat als commercieel directeur, Jeroen Slop als financieel directeur en Danny Blind en Marco van Basten als eindverantwoordelijken voor het voetbalgedeelte. Ik vind het vooral erg leuk. Het kost veel tijd, maar we zijn met boeiende dingen bezig. De periode voor mijn komst is er al veel neergezet, dus dat scheelt.”

Heeft u al veel veranderd?

,,Ik ben niet zozeer aangenomen om de boel helemaal te veranderen. Ik had laatst een interview en toen heb ik bewust over evolutie gesproken in plaats van revolutie. Maar ik heb wel wat dingen ingevoerd die binnen deze organisatie nog niet werden gedaan. Andere overlegstructuren bijvoorbeeld. Om duidelijker te krijgen wie waar verantwoordelijk voor is. En al vrij snel na mijn komst bleek uit gesprekken met Marco dat hij, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, helemaal niet de baas over alle voetbalzaken wil zijn. Dus daar heb ik wat in geschoven. De onderdelen waar hij Danny voor heeft aangenomen zoals scouting en de jeugdopleiding, blijven bij Danny. En Danny voert nog steeds het proces van aan- en verkoopbeleid uit. Die zaken vallen nu direct onder mij en niet meer onder Marco.”

Wat is dan nu exact de rol van Marco van Basten?

,,Marco is primair verantwoordelijk voor het eerste elftal en Jong Ajax. Als hoofdtrainer geeft hij bij mij aan welke speler hij wil aantrekken en welke speler mag vertrekken. Danny zorgt dan voor de uitvoering daarvan. Voordat Marco bij Ajax tekende, heeft hij bepaalde zaken in zijn contract op laten nemen. Om te voorkomen dat hem zou overkomen wat andere trainers bij verschillende clubs wel is overkomen. Dan moet je denken aan zaken die betrekking hebben op de hoogte van investeringen in de selectie en andere punten omtrent het aan- en verkoopbeleid. Maar dat wil niet zeggen dat hij de technisch directeur is. Dat werd na het vertrek van Martin van Geel wel zo geïnterpreteerd. Omdat hij die taken tijdelijk op zijn bord kreeg.”

Wat is u specifiek opgevallen in die eerste maanden?

,,Iedereen heeft een mening over Ajax. Dat wist ik al. Maar ik beleef het nu op een heel andere manier. En omdat ik nu weet wat er daadwerkelijk speelt bij deze club, hoor en lees ik ook ontzettend veel onzin. Men roept vaak maar wat over Ajax. Ik stoor me er aan dat er wel overal geroepen wordt wat er is uitgegeven aan spelers, maar dat niemand kennelijk meer weet dat we ook voor ruim 35 miljoen euro aan spelers zijn kwijtgeraakt. Wat me het meeste is opgevallen is vooral positief, namelijk de potentie die deze club heeft.”

Zei u daarom dat Ajax de Champions League zou kunnen winnen?

,,Er werd tijdens de perspresentatie flink doorgevraagd over dit onderwerp. Ik ben er zelf niet over begonnen. Maar als mij wordt gevraagd of Ajax ooit de Champions League nog een keer wint, ga ik geen ‘nee’ zeggen. Je moet ambitie hebben. Het is niet realistisch om te stellen dat dat binnenkort gebeurt. De verschillen zijn zó groot, niet alleen vanwege de tv-gelden, maar ik snap wel dat bepaalde competities interessanter zijn om in te spelen dan de Nederlandse. Dat heeft Marco in de persconferenties rondom de wedstrijden tegen Fiorentina en Olympique Marseille ook al diverse malen aangegeven. Ajax is op dit moment geen Europese top. Maar als we er voor kunnen zorgen dat onze talentvolle spelers een of twee jaar langer bij Ajax blijven en de spelers die we gekocht hebben ontwikkelen zich ook goed en we vullen die groep aan met een paar ervaren spelers, bij voorkeur ex-Ajacieden, dan zou het op termijn misschien een keer kunnen lukken. We gaan in elk geval de komende jaren een beleid voeren dat gericht is op het langer behouden van spelers uit onze opleiding, en het gevarieerder opleiden van spelers. Maar ook door middel van iets andere spelers te scouten.”

Verandert het bestaande beleidsplan 2006-2011?

,,Ja, dat wordt her en der aangepast. We maken het concreter en herijken de doelstellingen. Daar wil ik nu niet teveel over zeggen.”

Maar een supporter wil wel weten of Ajax nog een keer kampioen gaat worden.

,,We moeten elk jaar meedoen om de landstitel. Dat verandert niet. Dit seizoen is het in januari misgelopen en AZ heeft eigenlijk geen steken laten vallen, waardoor we de druk ook niet meer hebben kunnen opvoeren. Dat is doodzonde. Nu richten we ons op de tweede plek, en dat is ook erg belangrijk voor Ajax. De supporters hebben de afgelopen weken weliswaar genoten van de wedstrijden in de UEFA Cup, maar zij willen net als wij niets liever dan in de Champions League spelen.”
http://www.ajax.nl

Volgens mij nog niet in zijn geheel geplaatst hier.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella

Re: Re:

Bericht door goodfella » ma mar 30, 2009 3:28 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Het beleid is om eens in de 2 jaar kampioen te worden. Waarop Henk ten Cate riep dat het beleid is om eens in de 2 jaar mee te doen om het kampioenschap. Je haalt dus alles door elkaar en legt allemaal dingen bij de verkeerde mensen/organisaties in de schoenen.
Zo, dus volgend seizoen mogen we Van Basten wél erop afrekenen als hij de titel mist?
Dat zeg ik helemaal niet. Je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ben ik niet van gediend.
Dit seizoen is compleet mislukt, maar blijkbaar mag dat. We zijn al blij als we op een niet al te pijnlijke manier sneuvelen in de achtste finale van de UEFA-cup. De lat is wel heeeeel erg omlaag.
Ik heb anders niemand blij zien doen toen OLM die 2-2 maakte. Dus waar je deze onzin vandaan haalt is mij een raadsel. Het was gewoon weer voor het eerst in jaren dat Ajax uitzicht had op een kwartfinale in Europa, dus voor en tijdens de wedstrijd was er enige vorm van opwinding en spanning.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 30, 2009 3:30 pm

Het beleid is om eens in de 2 jaar kampioen te worden. Waarop Henk ten Cate riep dat het beleid is om eens in de 2 jaar mee te doen om het kampioenschap. Je haalt dus alles door elkaar en legt allemaal dingen bij de verkeerde mensen/organisaties in de schoenen.
Geen idee of hij dat riep, ik schreef dat een trainer enz. Dat betekent dat ik het algemeen bedoel, waar jij (Goodfella) dan HtC vandaan haalt/weer bijhaalt? Werkelijk geen idee. Voor alle duidelijkheid Goodfella: bedoel ik HtC, dan schrijf ik HtC!

Het door elkaar halen? Leg dat eens uit. Ik schrijf dat resultaten en beleid los van elkaar gezien moeten worden. Ik zie helemaal geen beleid bij de meeste ploegen (ik bedoel nu dus niet Ajax of HtC!), jij blijkbaar wel bij ??? Ajax?
Grappig dat je die 2 voorbeelden erbij haalt. Komen we toch weer op het vergelijkingsverhaal uit (..zie je het Peter). Om te kunnen discussieren heb je immers referentiemateriaal nodig.
Geen idee wat er door Peter over geschreven is, dus snap ik ook de link met mijn bericht niet. Graag uitleg.

Voor alle duidelijkheid: de hele competitie is een vergelijk, vergelijken hoeveel punten ploegen hebben. Zou het om sympathie gaan (kun je ook meten) dan staat Heerenveen bovenaan (Bleek onlangs uit een groot vergelijk van voetbalmerken, Heerenveen wekt de meeste sympathie op, behalve bij de Ajaxsupporters)
Het woord beleid is nogal aan inflatie onderhevigd. Waarom was het beleid midden jaren '90 zo goed bij Ajax? Omdat van Os de jonge spelers lang heeft vastgelegd (..ahum..)? Of had Ajax toevallig een fantastische groep voetballers bij elkaar?
Wie heeft het over de jaren negentig. Zou het beleid zijn geweest? Ik denk goed voetbal, geluk dat spelers bij elkaar willen blijven en de nog niet zo extreme salarissen in het buitenland. Ik heb het beleid geboemd? Graag even laten weten waar.
Misschien moeten we concluderen dat er geen beleid valt te voeren bij een voetbalclub. Je bent onderhevigd aan de emoties van de supporters, het kopen van spelers en toevalligheden.
Oké, maar v.d. Boog zegt in een interview in de papieren NRC (Zal ook wel als pulp worden gezien door iemand): "Het vijfjarenplan waarin Ajax zich ten doel stelde op Europees niveau jaarlijks bij de laatste zestien te eindigen en één keer in de twee jaar landskampioen te worden, wordt herschreven. Ik werk straks met een één-, vijf- en tienjarenplan".

Dit is een citaat uit de papieren NRC. ben wel benieuwd, lees dat het vijfjarenplan al niet meer werkte, hij heeft het over "ten doel stelde", m.a.w. dat is al aangepast en over een éénjarenplan! Zou een trainer dan na één jaar al ontslagen kunnen worden? zal toch niet? wat hij met een tienjarenplan bedoelt? Wie weet is Ajax wel failliet over tien jaar of de rijkste club van Europa door zes keer de cl te winnen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma mar 30, 2009 3:33 pm

Aristides schreef: Geen idee of hij dat riep, ik schreef dat een trainer enz. Dat betekent dat ik het algemeen bedoel, waar jij (Goodfella) dan HtC vandaan haalt/weer bijhaalt? Werkelijk geen idee. Voor alle duidelijkheid Goodfella: bedoel ik HtC, dan schrijf ik HtC!
Omdat HtC aan die doelstelling een eigentijdse draai gaf en niet Ajax. Om misverstanden te voorkomen. Dus voordaat je iets neerkalkt moet je het verhaal erachter eens onderzoeken.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 30, 2009 3:47 pm

Omdat HtC aan die doelstelling een eigentijdse draai gaf en niet Ajax. Om misverstanden te voorkomen. Dus voordaat je iets neerkalkt moet je het verhaal erachter eens onderzoeken.
Gaan we weer: lees eerst eens een bericht. Het zal me een zorg zijn wat HtC beweert, al wil hij zijn schoonmoeder (weet niet eens of HtC getrouwd is, interesseert mij niet) inzetten, ik heb het niet over HtC ik heb het over een trainer en schrijf er juist bij dat ik daarmee EEN trainer bedoel en al heeft Htc dat duizend keer gezegd, hij is niet de enige. Onze huidige trainer heeft het ook al gezegd, v.d. Boog schrijft in de NRC al dat er een aanpassing komt, dat één keer in de twee jaar kampioen worden iets is dat Ajax zich ten doel stelde, met de nadruk op stelde = geldt al niet meer = verleden tijd, m.a.w. is al aangepast.

Reageer dan op die inhoud. Je reageert vaak snel (ik nu ook :neutral.gif: :neutral.gif: :neutral.gif: ) maar dat gaat dan bij jou ten koste van de inhoud, vrees ik.

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma mar 30, 2009 5:08 pm

Aristides schreef:Dit is een citaat uit de papieren NRC. ben wel benieuwd, lees dat het vijfjarenplan al niet meer werkte, hij heeft het over "ten doel stelde", m.a.w. dat is al aangepast en over een éénjarenplan! Zou een trainer dan na één jaar al ontslagen kunnen worden? zal toch niet? wat hij met een tienjarenplan bedoelt? Wie weet is Ajax wel failliet over tien jaar of de rijkste club van Europa door zes keer de cl te winnen.
De doelstellingen die je opstelt in een 5-jaren plan kun je niet in één keer halen. Daar moet je stapje voor stapje naartoe werken. Door jezelf elk jaar opnieuw doelen te stellen, in de vorm van een jaarplan, kun je daar gericht naartoe werken. Niets vreemds aan, is heel normaal en je moet er vooral niet te veel achter zoeken. Het is gewoon een manier om gestructureerd te werk te gaan.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 30, 2009 7:14 pm

De doelstellingen die je opstelt in een 5-jaren plan kun je niet in één keer halen. Daar moet je stapje voor stapje naartoe werken. Door jezelf elk jaar opnieuw doelen te stellen, in de vorm van een jaarplan, kun je daar gericht naartoe werken. Niets vreemds aan, is heel normaal en je moet er vooral niet te veel achter zoeken.
Ieder jaar doelen stellen en toch aan een vijfjarenplan voldoen!!! Doet me denken aan mijn studietijd (zo lang geleden!) een planning maken en die iedere week aanpassen omdat je weer een week niets had uitgevoerd, steeds dezelfde hoeveelheid boeken in een steeds kortere periode. Uiteindelijk lukte het wel, maar in de voetbalwereld werkt dat niet.

Vandaag drinken speler A en speler B champagne omdat hun contract met vier jaar is verlengd, morgen vertrekken ze naar Spanje of Engeland. Het is in de voetbalwereld al moeilijk om een jaar vooruit te kijken, laat staan vijf jaar of langer.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2009 7:40 pm

Het is overal in de wereld doodnormaal om korte- en lange termijn plannen te maken. Waarbij uiteraard de korte passen binnen de lange.
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Re:

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 30, 2009 7:47 pm

Neefkens schreef:Als je maar lang genoeg mag proberen, lukt het wel eens een keer. :ajaxsmiley.gif:
Dit hoop ik. Maar inmiddels moeten we minimaal 6 jaar wachten op een landstitel. Da's sinds midden jaren '60 niet meer voorgekomen met ons cluppie. En als je daarbij optelt dat we al enkele jaren de hoogste begroting van de HCE hebben, wordt het geduld steeds meer op de proef gesteld.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie