De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 10:46 pm

LucaS schreef: Maar ik neem aan dat hij daarmee niet de ervaren trainer is geworden waar jij voor pleit.
Ik zou dít Ajax niet in handen van een rookie geven, nee. Er moet het e.e.a. recht gezet worden. Ajax is helaas geen Barcelona, waar zo'n Guardiola in een gespreid bedje terecht komt en een paar honderd miljoen kan verbrassen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » za nov 27, 2010 11:35 pm

Liever Frank de Boer dan een trainer die niks met Ajax heeft.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 28, 2010 6:25 am

Frank de Boer moet eerst maar eens ervaring opdoen bij een mindere club. Weten we meteen of hij zich staande houdt in de media op het moment dat het minder gaat.

Wat Blind betreft, die wil ik NOOIT meer met de portemonnee zien. Beide keren dat hij bij onderhandelingen omtrent transfers betrokken was, werd het geld verbrast. Ik heb zelfs het liefst dat hij helemaal opkrast van Ajax. Dan wis ik mijn geheugen en herinner ik me hem alleen nog als eminente aanvoerder.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 28, 2010 9:03 am

Eens met Joey en buiten dat, vandaag winnen en je staat derde op drie punten achter Twente en PSV die ongeveer net zoveel punten verspelen, niks aan het handje de winterstop moet nog komen.
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » zo nov 28, 2010 11:44 am

Elke ouwe speler heeft het slecht gedaan als trainer misschien heeft Koeman nog het meest gepresteerd zowel nationaal als europees.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » zo nov 28, 2010 1:11 pm

Noem een trainer die geen oud-speler is...

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rijkaard » zo nov 28, 2010 1:29 pm

Ik zie behoudens Frank de Boer geen enkel ander alternatief.

Net als bij spelers zie ik bij FdB juist wel een doel. Volgens mij heeft Ajax vanaf begin af aan gedacht dat hij op termijn hoofdtrainer van Ajax1 moet worden. Daarom mag hij ook Oranje combineren met zijn werk bij Ajax. Ze zien hem als de kroonprins en dat weet hij ook. Op het moment dat hij dus voor de groep komt te staan is dat niet nieuw maar is hij daar al 4 jaar op voorbereid.

En nogmaals ik zie geen enkel alternatief. We zijn het hier namelijk bijna allemaal eens dat we AJAX voetbal willen zien. Dat zie ik dus eerder met FdB dan met een buitenstaander.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Liberty » zo nov 28, 2010 2:25 pm

Er zal toch wel een ervaren man moeten komen om de technische staf vorm te geven. Ik zie Frank de Boer echt niet alle posities zelf invullen. Je hebt ook een td nodig, want om nou zo'n onervaren trainer ook op dat gebied het zeggenschap te geven lijkt me niets. Kom je natuurlijk wel met de vraag te zitten wie er nu td zou willen en kunnen worden.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo nov 28, 2010 2:27 pm

Liberty schreef:Er zal toch wel een ervaren man moeten komen om de technische staf vorm te geven. Ik zie Frank de Boer echt niet alle posities zelf invullen. Je hebt ook een td nodig, want om nou zo'n onervaren trainer ook op dat gebied het zeggenschap te geven lijkt me niets. Kom je natuurlijk wel met de vraag te zitten wie er nu td zou willen en kunnen worden.
Nou, DB schijnt dan weer TD te moeten worden. Plan van niks natuurlijk. Wanneer JC met zulke onzin op de proppen komt om de club te 'helpen', kan ie beter in Barcelona blijven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 28, 2010 2:31 pm

Hoe zou jij het invullen? Of vind je dat we gewoon door moeten met Jol?

Arnesen TD?

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Liberty » zo nov 28, 2010 2:32 pm

DB is geen ervaren man, en zeker geen optie in mijn ogen. Zet Blind gewoon ergens neer op de Toekomst waar hij het minste kwaad kan voorlopig.

Nee, bij de nieuwe td denk ik aan een oud trainer die niet zo nodig meer trainer hoeft te zijn, maar nog wel gek is op voetbal en een band heeft met de club. Een man als Morten Olsen ofzo. Niet dat ik beweer dat die het moet worden, maar je zoekt wel zo'n type. Of anders een type als Van Geel, die helemaal geen trainer wil zijn.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Liberty » zo nov 28, 2010 2:33 pm

Peter schreef:Arnesen TD?
Arnesen is vrij, en heeft ervaring. Ook binnen Nederland.

Jol is voor mij geen optie meer. Als die het seizoen al afmaakt is het echt wel genoeg geweest.
Tijd voor iets nieuws.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 28, 2010 5:14 pm

Arnesen heeft vooral ervaring met slecht spelersbeleid. Die is erger dan Blind.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Liberty » zo nov 28, 2010 5:25 pm

Hoezo? Volgens mij was Arnesen een van de vormgevers van de successen die PSV de afgelopen 10 jaar heeft gehad. Hij heeft een goede reputatie. En een groot netwerk.

Maar goed, als jij andere verhalen kent dan wil ik die wel horen.
Tijd voor iets nieuws.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 28, 2010 6:02 pm

Arnesen kocht ongeveer iedere speler binnen Nederland. Dat leverde inderdaad ook een paar goede spelers op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » zo nov 28, 2010 6:35 pm

En laten we nou net goede spelers nodig hebben!

Maar eens met Bert. Arnesen hoef ik ook niet..
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door goodfella » zo nov 28, 2010 7:24 pm

Liberty schreef:Er zal toch wel een ervaren man moeten komen om de technische staf vorm te geven. Ik zie Frank de Boer echt niet alle posities zelf invullen. Je hebt ook een td nodig, want om nou zo'n onervaren trainer ook op dat gebied het zeggenschap te geven lijkt me niets. Kom je natuurlijk wel met de vraag te zitten wie er nu td zou willen en kunnen worden.
Ervaren man? Ik wil gewoon iemand die verstand van zaken heeft.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo nov 28, 2010 7:44 pm

Peter schreef:Hoe zou jij het invullen? Of vind je dat we gewoon door moeten met Jol?
Ja. Hij heeft het vorig seizoen naar behoren gedaan. Dan moet ie m.i. ook de kans krijgen om de kar nu uit de shit te trekken. We doen trouwens ook nog gewoon op 3 fronten mee. Beetje raar om dan een trainer te ontslaan.
Arnesen TD?
Purlease. Rijkaard misschien?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » zo nov 28, 2010 7:55 pm

Weet je waar ik bang voor ben? Dat we aan het einde van het liedje met Hiddink als TD komen te zitten. Het vergaat hem niet zo lekker in Turkije, hij heeft een huis in Amsterdam en er is al eerder wat contact geweest via toenmalig voorzitter Jaakke.

En hoewel Hiddink als trainer natuurlijk echt wel het nodige heeft gepresteerd zou dat wat mij betreft een heel slecht plan zijn. Trainer en TD zijn namelijk twee compleet verschillende banen.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Scherrer » zo nov 28, 2010 8:15 pm

Marillion schreef:Weet je waar ik bang voor ben? Dat we aan het einde van het liedje met Hiddink als TD komen te zitten. Het vergaat hem niet zo lekker in Turkije, hij heeft een huis in Amsterdam en er is al eerder wat contact geweest via toenmalig voorzitter Jaakke.

En hoewel Hiddink als trainer natuurlijk echt wel het nodige heeft gepresteerd zou dat wat mij betreft een heel slecht plan zijn. Trainer en TD zijn namelijk twee compleet verschillende banen.
Dan schoppen we Jol eruit en hebben we Hiddink als TD en trainer. :eusa_liar.gif:
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » zo nov 28, 2010 8:32 pm

Nog steeds geen goed plan. Netwerk A er uit en Netwerk B er in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Liberty » zo nov 28, 2010 9:22 pm

Bertje schreef:Arnesen kocht ongeveer iedere speler binnen Nederland. Dat leverde inderdaad ook een paar goede spelers op.
Je moet natuurlijk niet overdrijven. Uiteraard kocht PSV een flink aantal spelers, het blijft tenslotte een koopclub, maar op heel wat spelers hebben ze veel geld verdiend in de loop van de jaren. Dat lukt die club de laatste jaren ook niet meer.
Ervaren man? Ik wil gewoon iemand die verstand van zaken heeft.
Kijk je wel uit voor de scharnieren?
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 28, 2010 10:47 pm

Ik hoor nu de acht namen, maar dat is niet veel, hoor. Hulshoff, Schoenaker, Boeve, Molenaar, Ophof, Schrijvers, Co Meijer en Dirk de Groot.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 28, 2010 11:35 pm

Liberty schreef:Je moet natuurlijk niet overdrijven. Uiteraard kocht PSV een flink aantal spelers, het blijft tenslotte een koopclub, maar op heel wat spelers hebben ze veel geld verdiend in de loop van de jaren. Dat lukt die club de laatste jaren ook niet meer.
PSV stond er na het tijdperk van Arnesen financieel slechter voor dan Ajax nu en al die bagger blokkeerde ook nog eens de jeugd. Heeft niets met overdrijven te maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Liberty » zo nov 28, 2010 11:52 pm

Volgens mij stond PSV er na het tijdperk Arnesen helemaal niet financieel slecht voor. Maar misschien dat Baseman daar meer over kan zeggen. Of jij zelf. Want ik heb niet kunnen vinden dat PSV er zo slecht voor stond in 2004 (het jaar Arnesen vertrok naar Tottenham Hotspur). En zo slecht als Ajax nu kan ik me sowieso al moeilijk voorstellen.

Welke jeugdige toppers werden er nou uiteindelijk echt tegengehouden? Ik kan me alleen Huntelaar herinneren. En PSV is een koopclub, geen club die terugvalt op de jeugd.

Met 7 titels in 9 seizoenen (1999-2000 tot 2007-2008) heeft PSV een geweldige periode gehad, een periode waar Ajax slechts van kan dromen. En Arnesen was daar een belangrijke factor in, zeker in het begin.
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie