De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma nov 29, 2010 8:20 am

Bertje schreef:Arnesen heeft vooral ervaring met slecht spelersbeleid. Die is erger dan Blind.
Dat is lastig, maar goed...

Arnesen ging 'heel Nederland en België stofzuigen'. Met als gevolg dat PSV werd opgescheept met een leger ongeschikte spelers. Ze zijn er bijna aan failliet gegaan.

Bij Chelsea deed hij trouwens hetzelfde. Al die zogenaamde toptalenten, pfff.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma nov 29, 2010 9:08 am

Hij is wel op zoek naar een nieuwe uitdaging. Dus wat dat betreft... :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 11:16 am

Wanneer Arnesen een buddy van JC is, dan is de uitkomst natuurlijk helder. :1evil.gif:

Dan vergeten we gewoon dat Arnesen namens PSV miljoenen uitgaf voor Lamey, Hoogstrate, ten Rouwelaar, John de Jong enzo.

Ajax moet z'n personeelsbeleid niet afstemmen op de wensen van JC. Dat zou fataal zijn. De enige premisse voor JC is nl. dat iemand een Ajax-achtergrond moet hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 29, 2010 11:18 am

Acht Ajacieden geven zich op voor ledenraad

AMSTERDAM - In principe zullen acht oud-spelers en trainers zich vandaag opgeven als kandidaat voor de ledenraad, waarvoor op 14 december acht nieuwe leden worden gekozen.


Het betreft de ex-internationals Keje Molenaar, Edo Ophof, Dick Schoenaker, Barry Hulshoff, Peter Boeve en Piet Schrijvers, oud-speler Ko Meijer en voormalig jeugdtrainer Dirk de Groot. Mogelijk dat nog één speler zich meldt, voordat vandaag de inschrijving sluit.

Deze actie is een gevolg van de oproep van Johan Cruijff aan zijn voormalige collega's om via de democratische weg meer invloed van oud-spelers binnen Ajax te krijgen. Volgens de legendarische Nummer 14 ontbeert de club momenteel de benodigde topvoetbalkennis en is Ajax hard toe aan meer betrokkenheid van spelers die de typische Ajax-cultuur door en door kennen. Het is nog niet duidelijk, hoeveel andere clubleden zich kandidaat hebben gesteld.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Laudrup » ma nov 29, 2010 11:21 am

Ik hoef Arnesen niet meer bij Ajax te zien.
15 mei 2011.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 11:22 am

Peter schreef:Ik hoor nu de acht namen, maar dat is niet veel, hoor. Hulshoff, Schoenaker, Boeve, Molenaar, Ophof, Schrijvers, Co Meijer en Dirk de Groot.
:excited.gif:

Schrijvers, Boeve en Hulshoff zijn compleet geflopt bij clubs als Wageningen, RKC en MVV. Who the f*ck is Co Meijer? Molenaar heeft vooral een enorm ego en koketteert met z'n JC-link. Hij heeft er ook écht kijk op: Ajax had niet KJH moeten halen, maar Samaras. :1evil.gif:

De oproep van JC heeft echt gewerkt, dit zijn echt mensen die de club verder helpen! :excited.gif: Die soort figuren gaat om dezelfde reden in de ledenraad zitten als de figuren die er nu in zitten: spotlights, ego. Structureel schiet je met deze nobodies natuurlijk geen reet op.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 29, 2010 11:28 am

Hoeveel ex-voetballers heeft AJAX nu als trainer enz. in functie ?.Dat zou ik wel eens willen weten.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » ma nov 29, 2010 1:37 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Ik hoor nu de acht namen, maar dat is niet veel, hoor. Hulshoff, Schoenaker, Boeve, Molenaar, Ophof, Schrijvers, Co Meijer en Dirk de Groot.
:excited.gif:

Schrijvers, Boeve en Hulshoff zijn compleet geflopt bij clubs als Wageningen, RKC en MVV. Who the f*ck is Co Meijer? Molenaar heeft vooral een enorm ego en koketteert met z'n JC-link. Hij heeft er ook écht kijk op: Ajax had niet KJH moeten halen, maar Samaras. :1evil.gif:

De oproep van JC heeft echt gewerkt, dit zijn echt mensen die de club verder helpen! :excited.gif: Die soort figuren gaat om dezelfde reden in de ledenraad zitten als de figuren die er nu in zitten: spotlights, ego. Structureel schiet je met deze nobodies natuurlijk geen reet op.
Tja, Rijkaard degradeerde met Sparta maar won met Barca de CL.
IK GELOOF!!!!!!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Justin » ma nov 29, 2010 5:54 pm

Aron Winter voegt zich ook bij de club die zich beschikbaar stelt. (Bron: AD)

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 8:08 pm

Rishi schreef: Tja, Rijkaard degradeerde met Sparta maar won met Barca de CL.
Schrijvers is zo dom als het achtereind van een varken. Ik zag Boeve ooit op TV en kreeg het idee dat ie autistisch is. Molenaar is Hollywood-materiaal, zo'n zelfgeiler hebben we echt niet nodig. Hulshoff: overal gesjeesd. Heb je Winter ooit op iets diepzinnigs kunnen betrappen?

Ophof, Schoenaker, Ko Meijer, de Groot: wie heeft JC nóg als troefkaarten achter de hand: Guido Pen en Jan Weggelaar? :excited.gif:

Dit is toch niks, man. Het idee is leuk, de invulling is bagger. Hier schiet de club niets mee op.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma nov 29, 2010 8:21 pm

Wat verwacht jij van iemand in de ledenraad, Wimpey?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » ma nov 29, 2010 8:26 pm

Bij het lezen van de naam Meijer dacht ik heel even dat JC ons voor de tweede keer Hennie Meijer probeerde aan te smeren.

Overigens, voor we deze mensen hier even met de grond gelijk maken. Iemand hier die zonder het eerst op te zoeken wat zinnigs kan zeggen over de huidige ledenraad?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 8:33 pm

Bertje schreef:Wat verwacht jij van iemand in de ledenraad, Wimpey?
Helemaal niets, Bert.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma nov 29, 2010 11:20 pm

:confused.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » ma nov 29, 2010 11:28 pm

Het idee is goed, de invulling een probleem. Wie met buitengewone capaciteiten heeft zin om in het wespennest Ajax te duiken?

Dirk de Groot is een voetbalman (heel wat jaren van groot belang voor de opleiding, die zie ik graag in de ledenraad. Verder zijn er een paar bij in wie ik niets zie (Schrijvers, Boeve) en en paar van wie ik echt niet weet wat ze zouden kunnen brengen (Meijer, Schoenaker, Ophof).
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » di nov 30, 2010 12:18 am

Een oplossing is niet zo makkelijk voor handen. Wat dat betreft is Rijkaard inderdaad een mooie illustratie. Kampioen van Europa met uitstekende spelers, degradatie in Nederland met slecht spelersmateriaal. Het gaat er dus om dat er goede spelers opgeleid en ingekocht worden. Met de opleiding vertrouw ik ex-spelers nog wel, maar met kopen? Als er mensen zijn die daar echt geen oog voor hebben ...

Dan kom je uit bij de verhouding tussen gekochte en opgeleide spelers. Hoe meer die verhouding doorslaat naar gekochte spelers, hoe minder je opschiet met al die know-how van voormalige spelers. De opleiding moet beter. Ja. Eens. Maar die gaat via toppen en dalen. Veel constanter is de kwaliteit van het scouten. Daar moet Ajax of helemaal mee ophouden (om zich volledig op de opleiding te richten) of veel beter in worden. En dat laatste lijkt me een heel ander verhaal dan al de goede bedoelingen van ex-spelers. Een netwerk van topscouts, over de hele wereld, zou Ajax ontzettend kunnen helpen. Maar wie zet het op, en hoe? Het idee van een-Ajax-op-ieder-continent, zoals Ajax in Zuid-Afrika, lijkt me wat dit betreft een mislukking.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » di nov 30, 2010 9:53 am

Justin schreef:Aron Winter voegt zich ook bij de club die zich beschikbaar stelt. (Bron: AD)
Niet opzienbarend, want die jongen heeft tot 2006 altijd in de ledenraad gezeten.

Ach, die hele ledenraad is niet zo speciaal. Weinig invloed op de dagelijkse gang van zaken en de heisa is dan ook wat overtrokken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di nov 30, 2010 9:56 am

wimpey schreef:
Bertje schreef:Wat verwacht jij van iemand in de ledenraad, Wimpey?
Helemaal niets, Bert.
Bertje schreef::confused.gif:
Moeite met begrijpend lezen, Bert? Die ledenraad is een farce. Het komt op mij over als een stel supporters met extra privileges. Het lijkt me niet gezond dat een dergelijke groep over het lot van de directie van een professionele organisatie kan beslissen.

JC gaat nu nat. De mensen die hij noemde willen niet. Hij was blijkbaar slecht voorbereid. I.p.v. namen in zijn column te droppen, had hij beter eerst contact met de betreffende personen kunnen opnemen. Nu melden zich allerlei has-beens aan. JC heeft dus niet zorgvuldig gehandeld.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » di nov 30, 2010 10:16 am

De ledenraad heeft weinig tot niets met de directie te maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » di nov 30, 2010 2:02 pm

De ledenraad kan de bestuursleden van de vereniging ontslaan, benoemen of schorsen. (Ofwel Coronel, Krant en Van Eijden)

Met Vd Boog, Slop en vd Aat heeft het in eerste instantie dus weinig van doen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di nov 30, 2010 2:25 pm

Als ik me niet vergis, vormen de bestuursleden van de vereniging ook de raad van commissarissen van de N.V.. De RvC van een NV kan directieleden benoemen en ontslaan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Kowalczyk » di nov 30, 2010 2:49 pm

LucaS schreef:Als ik me niet vergis, vormen de bestuursleden van de vereniging ook de raad van commissarissen van de N.V.. De RvC van een NV kan directieleden benoemen en ontslaan.
Correct. Althans, vroeger was het zo dat het bestuur (drie man) 60% van de RvC vormde: dus nog twee andere commissarissen naast de drie bestuursleden (o.a. Leo van Wijk, destijds). Maar dat is een detail: het bestuur heeft dus in de praktijk fiat- en vetorecht in de RvC, mits ze als bestuur op één lijn zitten.

Het is dus feitelijk een soort ketting:

- de leden van de vereniging (onder wie ik) kiezen de Ledenraad
- de Ledenraad kiest het bestuur (van de vereniging)
- het bestuur van de vereniging is tevens 60% van de Raad van Commissarissen (van de NV)
- de RvC benoemt de directie (van de NV)
- de directie heeft directe macht over het eerste elftal (aanstelling trainer, bepalen technisch beleid)

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jeroen126 » di nov 30, 2010 2:59 pm

Al enig idee hoe en wie je gaat kiezen, Ko?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » di nov 30, 2010 3:03 pm

Kowalczyk schreef: Correct. Althans, vroeger was het zo dat het bestuur (drie man) 60% van de RvC vormde: dus nog twee andere commissarissen naast de drie bestuursleden (o.a. Leo van Wijk, destijds).

K.
Dat is nu nog steeds zo.

Naast Coronel, Krant en Van Eijden (=60%) zitten Frank Eijken en Jan Haars in de RvC.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di nov 30, 2010 8:03 pm

Bertje schreef:De ledenraad heeft weinig tot niets met de directie te maken.
Ik bedoelde het bestuur. Jaakke werd begin 2008 door de ledenraad weggestuurd, nadat JC die avond zijn gezicht had laten zien.

Het lijkt mij geen gezonde situatie dat dergelijke 'Übersupporters' een dergelijke macht hebben. 2,5 jaar geleden heeft Coronel dat rapport in elkaar geflansd, over 2 weken kan ie zomaar weer weg zijn.

Dat lijkt me niet de manier om structureel vooruit te komen.

Plaats reactie