Ajax en Ajax CT

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Moet Ajax doorgaan met ACT?

Ja, zal in de toekomst zijn vruchten afwerpen.
23
52%
Ja, kost haast niet, baat het niet dan schaadt het niet.
18
41%
Nee, is te duur.
2
5%
Nee, Ajax moet geen spelers van ver halen.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 03, 2008 2:01 pm

Is dat niet dieje uit " daar hoorden we engelen zingen " ? ..

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo sep 03, 2008 2:01 pm

LOL, ik dacht het al. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 03, 2008 2:05 pm

Is dat niet dieje uit " daar hoorden we engelen zingen " ? ..

Volgens mij wel ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 06, 2009 10:39 am

VI schreef: Doelman Postma op weg naar Ajax Cape Town

06/02/2009 10:09

Stefan Postma vliegt vrijdag naar Zuid-Afrika. De doelman hoopt er binnenkort te tekenen bij Ajax Cape Town.

Als Postma er in slaagt te overtuigen tijdens een oefenduel, dan kan hij in Kaapstad aan de slag als eerste keeper van Ajax. De huidige doelman van The Urban Warriors, Sean Roberts, is geblesseerd en zijn vervanger Andre Petim voldoet niet aan de verwachtingen.

Postma zit zonder club. De 32-jarige Utrechter stond de eerste seizoenshelft onder contract bij De Graafschap, waar hij fungeerde als reservekeeper. In de Eredivisie kwam hij niet in actie, maar in het toernooi om de KNVB-beker verscheen hij tweemaal tussen de palen. In Doetinchem liep zijn verbintenis af op 1 januari 2009.

Ajax Cape Town bezet na achttien wedstrijden de tweede plaats in de Zuid-Afrikaanse competitie met een achterstand van zes punten op SuperSport United. Die club heeft echter één duel meer gespeeld. Komende zondag treft Ajax hekkensluiter Bloemfontein Celtic, over twee weken staat de topper tegen SuperSport United op het programma.
Zal Ajax hem een extra 'pret-pakket' meesturen? :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 10:47 am

Stekelenburg: de ogen van Ajax in Afrika

Tom De Mul (rechts) en Vurnon Anita (links) in duel met Franklin Cale van Ajax Cape Town, in januari 2007 in Kaapstad. Foto EPA
Met het WK in Zuid-Afrika in aantocht heeft Ajax de band met Ajax Cape Town verstevigd. Maarten Stekelenburg is sinds januari hoofd opleidingen van de filiaalclub in Kaapstad. 'Ik heb het gevoel dat Ajax deze club heel serieus neemt.'

Kort voor zijn vertrek naar Kaapstad zei Stekelenburg: ''Ik ga er onbevangen heen.'' Vijf maanden later is hij in Nederland, voor twaalf dagen, vanwege de winterstop in Zuid-Afrika. ''Maar ik ga straks met heel veel plezier en ambitie terug. Ik heb het idee dat mijn aanwezigheid zinvol is en dat Ajax Cape Town belangrijk kan zijn voor Ajax.''

Het raamwerk van Ajax staat nog, ontdekte Stekelenburg in zijn eerste periode op Ikamva, het complex dat dezelfde naam draagt (Toekomst) als de jeugdaccommodatie in Amsterdam. ''Maar je merkt ook dat er een tijdje geen of weinig Nederlanders hebben gewerkt. Dat zie je bij voorbeeld aan de manier van spelen van de zes opleidingselftallen: te vaak de lange bal, een soort voetbal dat vooral leunt op kracht en snelheid, een meer Afrikaanse speelstijl. We moeten dat langzaam weer 'verajaxen'. Een verzorgde opbouw, goed positiespel. Dat doe je door daar elke dag, bij elke training, de nadruk op te leggen, bij zowel de trainers als de spelers.''

Ajax heeft de laatste jaren iemand in Kaapstad gemist die met 'Ajax-ogen' naar spelers kan kijken. ''En dat heb ik de voorbije tien jaar op De Toekomst geleerd,'' zegt Stekelenburg. ''Neem Eyong Enoh, die met zijn specifieke kwaliteiten iets toevoegt aan de selectie van Ajax. Hij is uiteindelijk vorig jaar via Cape Town in Amsterdam terechtgekomen na een tip van Hans Vonk, maar hij had eerder op stage moeten komen bij Ajax. Die processen moeten beter verlopen.''

Eerder al maakten de Zuid-Afrikanen Benni McCarthy en Steven Pienaar de overstap van Kaapstad naar Amsterdam, maar net als de Kameroener Enoh hebben die twee nooit in de jeugdteams van het Ajax-filiaal gespeeld. ''Opleiden is een kwestie van jaren,'' zegt Stekelenburg. ''En de club is pas tien jaar bezig. Ik ga nog twee jaar vol aan de slag en dan hoop ik dat mijn werk tastbare resultaten oplevert, maar mijn missie is geslaagd als Ajax het tegen die tijd belangrijk vindt dat ik een opvolger krijg.''

ijdens de strijd om de Confederations Cup zat geen speler van Cape Town in de nationale ploeg van Zuid-Afrika. ''Maar in de nationale jeugdelftallen zijn we wel goed vertegenwoordigd,'' zegt Stekelenburg. ''Er is veel talent in Kaapstad. Als die jongens zich doorontwikkelen, kunnen ze het niveau van Ajax aan. Maar om die talenten al op vijftienjarige leeftijd naar Amsterdam te sturen, dat is nogal een overgang. Nog even los van de kosten die daaraan zijn verbonden.''

''Daarom is het zo belangrijk dat Cape Town een goede opleiding heeft. Op Ikamva moeten de spelers volwassen worden, ook qua persoonlijkheid. Het is een voorwaarde dat onze jeugdspelers naar school gaan. Met het beloftenelftal, jongens van negentien jaar, ben ik begonnen met lessen in life skills, sociale vaardigheden.''

Ajax Cape Town werd tien jaar geleden opgericht. Ajax beheert 51 procent van de aandelen, maar de club bedruipt zichzelf. Het doel was, en is, om het niveau van het eerste elftal - dat uitkomt in de hoogste divisie, de Premier League - met zelfopgeleide voetballers omhoog te brengen. Dat gaat met horten en stoten. Met de aanstelling van Stekelenburg moet die opleiding weer een impuls krijgen.

''Ik heb mijn eerste periode in Kaapstad vooral gebruikt om zo veel mogelijk indrukken op te doen. Net als in Amsterdam worden de voetballertjes met een busje gehaald voor de trainingen. Ik ben een paar keer met zo'n busje meegereden, om te zien waar en onder welke omstandigheden die jongens leven. Ik ben bij een aantal van hen thuis geweest, in de townships. Ik vind het moeilijk uit te leggen wat je dan aantreft. Je moet dat met eigen ogen zien. Hokjes waarin drie gezinnen tegelijk leven, kinderen slapen op de grond. Maar de ontvangst is overal even hartelijk.''

''Ik ben ook wel een paar keer alleen in de townships geweest. Was geen probleem. Ik vind de ophef over het gebrek aan veiligheid overdreven. Al zijn er plekken in Kaapstad waar je beter niet kunt komen, of die je 's avonds laat moet mijden. Maar geldt dat niet voor elke grote stad?''

Stekelenburg heeft niet het gevoel dat hij er alleen voor staat bij Cape Town. ''Ik ervaar dat Ajax de club in Kaapstad serieus neemt. Ik heb minimaal eens per maand contact met technisch manager Danny Blind en als zich hier een probleem voordoet, kan ik bij de directie in Amsterdam terecht en dan wordt er werk van gemaakt. Ajax heeft niet zo lang geleden een nieuwe deal gesloten met Adidas en daarin is ook Cape Town meegenomen. Dat zegt genoeg.''

Dat nog niet alle teams in de nieuwe sponsorkleding rondlopen, is hem wel een doorn in het oog, maar Stekelenburg weet inmiddels dat hij zich er niet door moet laten frustreren. ''Ik kom uit een wereld waarin alles tot in de puntjes geregeld moet zijn. Als de jeugdspelers van Ajax na de vakantie terugkomen, ligt alles voor ze klaar. In Afrika is een afspraak niet altijd een afspraak. Over een uur is morgen, en morgen is volgende week. Maar de mensen genieten wel van het leven. En dat zouden wij misschien ook wat vaker moeten doen: genieten.'' (JOP VAN KEMPEN/DICK SINTENIE)
parool


Ahum, ik zou toch maar oppassen in die townships, Maarten. :aai.gif:

Ik hoop niet dat ze de spelers daar ook gaan bedillen. Laat ze lekker voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Aristides » ma jul 06, 2009 2:19 pm

Dat zie je bij voorbeeld aan de manier van spelen van de zes opleidingselftallen: te vaak de lange bal, een soort voetbal dat vooral leunt op kracht en snelheid, een meer Afrikaanse speelstijl. We moeten dat langzaam weer 'verajaxen'. Een verzorgde opbouw, goed positiespel. Dat doe je door daar elke dag, bij elke training, de nadruk op te leggen, bij zowel de trainers als de spelers.''
Vorig jaar Copa Amsterdam, het aantrekkelijkste jeugdvoetbal dat in tien jaar gezien heb, geen lange ballen, alleen maar combineren (tot op de doellijn!), individuele acties, Italiaanse verdedigers in paniek en dat allemaal in een waanzinnig hoog tempo: Ajax Cape Town. Aan Ajax wennen, een verzorgde opbouw, goed positiespel, hij heeft Ajax zeker niet gevolgd de laatste jaren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Neefkens » ma jul 06, 2009 3:36 pm

Toch wel mooi dat het zo uitgegroeid is, ook goed dat de WK daar straks is. Dan krijgt het alleen maar meer aandacht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » wo okt 14, 2009 9:22 am

'De Haan heeft voorstel Ajax Cape Town in beraad'

AMSTERDAM - Foppe de Haan is een belangrijke kandidaat om de nieuwe trainer te worden van Ajax Cape Town. Volgens De Telegraaf bracht de 66-jarige Fries reeds een bezoek aan Kaapstad en heeft hij een contractvoorstel in beraad.
© ANPDe Haan zou positief staan tegenover een buitenlands avontuur, hoewel hij eind maart nog aankondigde te stoppen als coach.

'‘Elke week die wedstrijden, daar heb ik geen zin meer in,’' zei de SC Heerenveen-icoon toen in het Nederlands Dagblad. '‘Altijd het gevoel dat je voorop moet lopen, steeds weer er tegenaan, dat heb ik wel gehad.’'

Westerhof

Ajax Cape Town zoekt een opvolger voor Mushin Ertugal, die vertrekt naar Sivasspor. Ook Hans Westerhof (clubloos na zijn ontslag bij Vitesse eind 2008) en Jan Olde Riekerink (momenteel hoofd opleidingen bij Ajax Cape Town) zouden in beeld zijn bij de satellietclub van Ajax.
nu.nl

Hopelijk nemen ze Jan OR. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door 999 » do okt 15, 2009 11:31 am

De Haan trainer bij Ajax Cape Town

De Haan besloot eerder dit jaar na de mislukte EK-kwalificatie met Jong Oranje zijn trainersloopbaan te beëindigen. Foto ANP
KAAPSTAD- Foppe de Haan kan het toch niet laten. De 66-jarige Fries had als hoofdtrainer afscheid genomen van de voetbalwereld, maar keert bij Ajax Cape Town terug in die positie. De Haan bevestigde donderdag dat hij een contract tot het einde van het seizoen heeft getekend bij de Zuid-Afrikaanse satellietclub van Ajax. ''Deze kans komt maar één keer voorbij'', aldus de voormalige trainer van SC Heerenveen en Jong Oranje.

De Haan besloot eerder dit jaar na de mislukte EK-kwalificatie met Jong Oranje zijn trainersloopbaan te beëindigen. Hij ging vervolgens op parttimebasis bij zijn oude werkgever Heerenveen aan de slag, onder meer om jonge talenten training te geven en coaches te begeleiden.

''Ik was ook echt van plan om er mee op te houden. Meestal ben ik heel consequent, maar nu even niet. Dit is een kans die maar één keer voorbij komt. Iedereen kijkt naar Zuid-Afrika omdat het WK er aan komt. Als je dit ooit wil doen, moet je het nu doen'', aldus De Haan. (ANP)

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Vedette-10- » do okt 15, 2009 12:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door 999 » vr okt 16, 2009 7:37 am

Keeper Ajax Cape Town: „Ik zet mijn geld op Ruud Krol als bondscoach Zuid-Afrika”

VONK LOKT DE HAAN


KAAPSTAD, vrijdag

De vraag of Hans Vonk (39) een stem had in de komst van Foppe de Haan, beantwoordt de keeper van Ajax Cape Town met een lach. „Ik heb het samen met hoofd opleidingen Maarten Stekelenburg en interim-coach Jan Pruijn geregeld”, zegt de oud-speler van SC Heerenveen en Ajax. „De clubleiding werd overvallen door het plotselinge vertrek van Mushin Ertugral naar Sivasspor en vroeg ons om in onze persoonlijke omgeving te kijken, omdat het moeilijk was een goede vervanger te vinden.” De Haan hapte toe. „Als ik nog iets wilde doen als coach, moet ik dit doen.”

„Ik ken Foppe van haver tot gort, heb tussen 1996 en 2004 onder hem gewerkt en kijk terug op een uitermate plezierige periode”, zegt Vonk. „We begonnen in de Intertoto Cup, maar wisten ons met Heerenveen uiteindelijk te plaatsen voor de Champions League”, zegt de doelman. .Hoewel De Haan vereerd was, zei hij niet direct ja tegen Vonk. „Hij had in Nederland allerlei verplichtingen, verrichtte werkzaamheden voor Heerenveen en was druk met zijn foundation. Hij wilde even bedenktijd, maar gelukkig heb ik hem ervan kunnen overtuigen drie dagen naar Kaapstad te komen. Foppe heeft drie dagen bij mij gelogeerd. Dat was leuk én praktisch, omdat hij aan allerlei mensen moest worden voorgesteld.”

Volgens Vonk is de Fries in Zuid-Afrika de juiste man op de juiste plaats. „Foppe is vooral heel goed in het beter maken van een team. Bij Heerenveen haalde Riemer van der Velde de talenten binnen en ging Foppe daar met succes mee aan de slag. Ajax Cape Town heeft een jong, goed team, dat door training nog veel beter kan worden. Foppe is daar geknipt voor. Daarnaast zal hij zich bezighouden met het opleiden van de andere trainers.”

Dat de oud-coach van Jong Oranje slechts voor acht maanden heeft getekend, zegt Vonk niets. „Ik heb de hoop dat hij veel langer blijft. In Heerenveen tekende hij ook steeds voor één seizoen en ging hij in januari om de tafel om te praten over contractverlenging. Dat heeft hij geloof ik 25 keer volgehouden. Veel zal afhangen van het feit hoe zijn vrouw en hij hier kunnen wennen. Het hangt van de omstandigheden af, maar daar maak ik me als ervaringsdeskundige geen zorgen over.”

Tegen de Bloemfontein Celtics zit de Nederlander zondag nog niet op de bank. „Ik heb begrepen dat hij vrijdag (vandaag, red.) naar Kaapstad vliegt, zaterdag de training leidt, maar de wedstrijd vanaf de tribune volgt. Jan Pruijn doet nog één keer de coaching.”

Onder De Haan hoopt Vonk zijn plek in de selectie van Zuid-Afrika te heroveren. „Maar veel zal daarbij afhangen van de positie van bondscoach Joel Santana. Onder deze trainer kom ik er nooit meer bij, omdat ik ook zijn keeperstrainer ben geweest en hij dat raar vindt. Onder een nieuwe bondscoach maak ik zeker een goede kans om bij de beste drie keepers van het land te zitten.”

De doelman lijkt op zijn wenken te worden bediend. „Santana’s positie wankelt. Ik denk dat hij wordt ontslagen, want van de laatste negen interlands gingen er acht verloren. Zijn dagen zijn geteld. Voor mij persoonlijk zou het goed zijn, maar ook in het algemene belang, het voetbal in Zuid-Afrika. De resultaten spreken voor zich en ik vind dat er veel te verdedigend wordt gespeeld.”

De namen van Ruud Gullit, Bora Milutinovic en Carlos Alberto Parreira zingen rond als mogelijke opvolger. „Maar ik zet mijn geld op Ruud Krol”, zegt Vonk. „Hij doet het heel goed bij Orlando Pirates en zit heel dicht bij het vuur. De voorzitter Irvin Khoza was tot twee weken geleden vicevoorzitter van de voetbalbond en is zeer invloedrijk.” Hij zou de aanstelling van Krol toejuichen. „Dat vergroot mijn kansen op de selectie.”

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door roelf » zo nov 22, 2009 3:03 am

Ruud Krol vs. Foppe [3-0]

Foppe werd gevraagd of hij Ruud Krol kende. Hij antwoordde toen dat hij hem kende, maar dat Krol geen echte coach, maar alleen assistent was. Dit wordt opgeblazen en het lijkt alsof Foppe neerkijkt op Krol.
Ik dacht dat hij wel wijzer was en beter op z'n woorden kon passen.
Verder een opmerking over Craig Rosslee die bij Ajax ontslagen werd omdat men een coach met meer ervaring wilde. Rosslee wordt toch gezien als een van de meeest veelbelovende coaches in Zuid Afrika en achteraf gezien was het een hele slechte beslissing van Ajax om hem te laten gaan, mede gezien het feit dat de ster-coach die gehaald werd al na drie maanden voor het geld koos in Turkije. Nu hebben ze Foppe, die helemaal niets weet van het voetbal en de cultuur daar en er eigenlijk alleen maar zit als veredelde scout.

Ruud Krol was the victor in the battle of the Dutch coaches as his Orlando Pirates outfit revived their title bid with a resounding 3-0 win over Ajax Cape Town.

The Urban Warriors returned to the scene of their embarrassing 6-0 MTN8 final defeat although this time under the stewardship of Foppe de Haan - who questioned his countryman Krol's credentials before the fixture.

But De Haan's Ajax were no match for the Gauteng giants who found the back of the net through Katlego Mashego, Phenyo Mongala and Rooi Mahamutsa.

Both Teko Modise and Lucas Thwala were rested following their exertions with the South African national team but nonetheless Krol fielded an offensive starting XI.

Two of his attacking weapons in Dikgang Mabalane and Mbuyane combined beautifully after just seven minutes as the former used his potent pace to good effect down the right flank.

'The Terminator' dashed into the box and appeared to be shaping for a shot with Hans Vonk committing to the save. But he promptly squared for Mbuyane who steered the ball straight into Deniss Ivanovs' body with an empty goal beckoning.

But in the 28th minute the Buccaneers would not be denied as Josephy Kamwendo's cross from the right found the head of Mbuyane in the box. He laid the ball off to Mashego lurking on the edge of the area and he twisted his body to hack his shot beyond Vonk to open the scoring.

Hitherto the closest the Urban Warriors had come to scoring was from long-range shots from Franklyn Cale and four minutes after the Soweto side broke the deadlock, the visitors came close to finding an equaliser.

Again it was Cale who was the architect of Ajax's offensive foray as his sweetly-timed shot from a tight angle glanced off Ivanovs and rattled the upright with Moeneeb Josephs well beaten.

Pirates went into the interval a goal to the good and doubled their advantage eight minutes into the second stanza when Mongala capitalised on some sloppy defending to open his league account for the Bucs.

The Botswana international created the goal when he controlled the ball and played a quick give-and-go with Lucky Lekgwathi.

The former Pretoria University star then took a few strides towards the box before lashing the ball past Vonk with an unstoppable drive off his weaker right foot.

Krol's charges almost added a third in the 68th minute as Vonk spilled a routine catch from Andile Jali's innocuous cross. Mbuyane stole in but his toe poke floated over the crossbar.

But one minute later the 2003 PSL champions were gifted another opportunity when Nazeer Allie conceded a penalty after the ball struck his arm.

Rooi Mahamutsa stepped up and nonchalantly stroked the ball into the right corner to make the score 3-0.

Mashego hit the woodwork in injury time but it didn't matter as Pirates secured the three points.

Krol and his assistant Craig Rosslee - the former Ajax boss - left the Orlando Stadium with the upperhand over the outspoken De Haan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door D_skilled » wo aug 04, 2010 10:55 am

Ajax pair for Amsterdam trials

Ajax Cape Town is proud to announce that Sameehg Doutie and Thulani Serero have been invited for trials at Ajax Amsterdam.

The pair have been an integral part of the success of the Ajax youth system winning numerous awards during their time at the Ajax Cape Town Youth Academy.

In 2007, Sameehg Doutie won the Copa Amsterdam Player of the Tournament Award and in 2010 Thulani Serero won the PSL Young Player of the Season award. Both players have represented South Africa at U20, U23 and U17, 20 23 respectively and was part of the national squad at the U23 World Cup in Egypt in 2009.

Sameehg and Thulani will leave on August 08 2010, and they will be in Amsterdam for 10 days.

Shooz Mekuto the Ajax PRO said, “We are proud that these two players are afforded the opportunity to test themselves against some of the best young talent at Ajax Amsterdam.

In line with the Ajax youth policy we will ensure that our young players get every chance to break into the world of European football via our link with Ajax Amsterdam.

We wish Sameehg and Thulani the all the best ahead of their European adventure.”
Bron: Officiele site

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 04, 2010 11:07 am

Op welke posities spelen ze?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door D_skilled » wo aug 04, 2010 11:10 am

Sameegh Doutie (rechtsbuiten) liep eerder stage bij Ajax, onder Henk ten Cate, maar werd te licht bevonden, letterlijk en figuurlijk. Thulani Serero is een nummer 10. Deden een aantal jaren terug mee aan de Copa Amsterdam. Gebruik de zoekfunctie, kan je het verslag van Demo vinden. Destijds maakte Doutie heel veel indruk op de Copa A'dam als rechtsbuiten, maar hij was heel iel.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Feest » wo aug 04, 2010 11:13 am

Die Doutie is een rechtsbuiten. Technisch heel fijn, maar de fysiek van een fakir. Die Serero is meestal spits die graag vanaf links komt met z'n rechterbeen. Snel, explosief, krachtig, technisch niet al te fijn en schiet werkelijk geen bal tussen de palen. Of was dat Masango?

Claasen en vooral Kamoooooooooheloooooooo staken er ver bovenuit bij dat team van Z Afr o20.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 04, 2010 11:21 am

Sameehg Doutie
Thulani Serero
Ze passen in ieder geval beide in het beleid m.b.t. lengte :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door D_skilled » wo aug 04, 2010 11:28 am

Feest schreef:Snel, explosief, krachtig, technisch niet al te fijn en schiet werkelijk geen bal tussen de palen. Of was dat Masango?
Volgens mij ben je inderdaad in de war met Masango.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Aristides » wo aug 04, 2010 11:38 am

D_skilled schreef:Sameegh Doutie (rechtsbuiten) liep eerder stage bij Ajax, onder Henk ten Cate, maar werd te licht bevonden, letterlijk en figuurlijk. Thulani Serero is een nummer 10. Deden een aantal jaren terug mee aan de Copa Amsterdam. Gebruik de zoekfunctie, kan je het verslag van Demo vinden. Destijds maakte Doutie heel veel indruk op de Copa A'dam als rechtsbuiten, maar hij was heel iel.
Doutie was de eerste keer een verrassing, maar was de tweede keer niet beter geworden. Hij was inderdaad iel (Pakistaanse afkomst?) maar ik heb hem sinds die tweede keer niet meer zien spelen, weet niet eens of hij in het eerste zit van CapeTown.

Doutie was inderdaad hier eerder, samen met Fanteni(?) een spits die later naar Israël is gegaan.

De tweede keer dat CT op het Copa-toernooi was, zal ik nooit vergeten (sterker nog, ik denk er regelmatig aan terug als ik een jeugdwedstrijd bezoek, zeker als ik bij een ploeg als ADO ben, waar een middenveldbezetting er alleen maar is, omdat het zo hoort) Die tweede keer zag ik in de wedstrijd tegen Juventus voor het eerst (en voor het laatst) Italiaanse verdedigers die niet wisten waar ze het zoeken moesten, volledig in paniek.

Kleine Zuid-Afrikanen tikten ze helemaal weg, CapeTown kreeg misschien wel zeven of acht kansen in de tweede helft van 25 minuten, maar verloor met 4-3. twee keer buitenspel van Juventus over het hoofd gezien, scoort CapeTown de 4-4, wordt die afgekeurd enz. Het resultaat was dat Ajax in de finale stond, dat was bij een gelijkspel niet het geval, vandaar.

In dat tic-tac-voetbal (Niet door Spanje uitgevonden) vielen Daylon Claassen en een kleine, volgens mij erg jonge nummer 10 op. Bekijk ik de foto dan denk ik dat het die Serrero is (Kan natuurlijk ook in het verslag van Demosthenes kijken, maar ik ben nu al aan het typen enz.) Genieten van zo'n voetballer, genieten van het leukste jeugdvoetbal dat ik ooit(?) zag, omdat het om voetballen ging, het resultaat stond niet centraal en scoren was wel een erg zwak punt, niemand durfde te schieten, Claassen passte nog toen hij bijna op de doellijn stond.

De deskundigen zullen wel beweren dat ze met dit voetbal de top niet halen. Klopt, maar ik kijk naar (jeugd)voetbal om leuk, avontuurlijk voetbal te zien en die 2 x 25 minuten staan nog op mijn netvlies. Voor die Serrero ga ik naar het stadion :ajaxsmiley.gif: Geen idee of hij al is gegroeid enz. enz. enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » wo apr 06, 2011 7:47 pm

Ajax CT is koploper in Zuid-Afrika en staat nu met 3-1 voor in de wedstrijd tegen de naaste concurrent. Die Foppe doet het aardig.

http://www.livescore.com/
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Demosthenes » wo apr 06, 2011 8:12 pm

In Zuid-Afrika kan er van alles gebeuren, het is nu 4-4.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » wo apr 06, 2011 11:08 pm

Is ook de eindstand.

Het betekent dat Ajax is bijgehaald door Orlando Pirates. OP neemt de koppositie over op basis van doelsaldo.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door wimpey » wo apr 13, 2011 6:41 pm

Thulani Serero komt komende week weer op stage. Foppe vind hem goed!

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml

Verdediger Clayton Daniels komt ook een week buurten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door peter » do apr 21, 2011 4:22 pm

Die Serero zou een spits moeten zijn, maar als ik de huidige foto zie, dan waag ik dat te betwijfelen:

http://www.ajax.nl/upload/de70fc03-78ff ... 200050.jpg

Anita is 1.66 en die Serero zal dus iets van 1.61-1.63 zijn. Dan moet je al verdomd goed zijn, want dat is echt gewoon een dwerg.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Justin » do apr 21, 2011 4:30 pm

Wikipedia meldt dat het een middenvelder is. Voor een spits zou hij echt enorm klein zijn.

Plaats reactie