Wat is er geworden van .... (deel II)
Moderator: mods
Re: Wat is er geworden van .... (deel II)
Inderdaad, prima carrièreplanning/keuzes gemaakt. Waar natuurlijk ook geluk bij komt kijken.
Dat uitfluiten was in het Nederlands elftal toch? Hij heeft het NL elftal nooit bij de hand kunnen nemen, in tegendeel zelfs, iets wat je met zijn prijzenkast wel mag verwachten. Daaruit blijkt, wat mij betreft, dat hij echt geen speler van wereldklasse was.
Dat uitfluiten was in het Nederlands elftal toch? Hij heeft het NL elftal nooit bij de hand kunnen nemen, in tegendeel zelfs, iets wat je met zijn prijzenkast wel mag verwachten. Daaruit blijkt, wat mij betreft, dat hij echt geen speler van wereldklasse was.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Misschien was het uitkiezen van de juiste club wel zijn grootste kwaliteit.
YNWA
Ook een keer toen hij met één van zijn clubs in de Arena tegenover Ajax stond, was er een stevig fluitconcert.Sandro_Calaaabro schreef:Inderdaad, prima carrièreplanning/keuzes gemaakt. Waar natuurlijk ook geluk bij komt kijken.
Dat uitfluiten was in het Nederlands elftal toch? Hij heeft het NL elftal nooit bij de hand kunnen nemen, in tegendeel zelfs,
De laatste keer dat hij in een CL wedstrijd tegenover Ajax stond, met AC Milan, was er toen Seedorf gewisseld werd overigens wel flink applaus.
-
Na 53 minuten Lille - Marseille zitten El Ghazi en Kishna nog steeds op de bank.
Ex-Ajacied Daylon Claassen zag ik ineens bij München 1860, hij zal genoeg hebben verdiend in zijn voetballeven, 1860 is een prachtige club, maar hij zal wel meer verwacht hebben van zijn carrière.
Ex-Ajacied Daylon Claassen zag ik ineens bij München 1860, hij zal genoeg hebben verdiend in zijn voetballeven, 1860 is een prachtige club, maar hij zal wel meer verwacht hebben van zijn carrière.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Was vroeger de droomclub van Franz Beckenbauer. Die wilde heel graag voor 1860 spelen en níét voor Bayern. Is uiteindelijk toch anders gelopen.Demosthenes schreef:Na 53 minuten Lille - Marseille zitten El Ghazi en Kishna nog steeds op de bank.
-
1860 was ooit de club van München en ik herinner me nog goed dat ik of een vriend van me de "Bild Zeitung" kocht, wat daar stonden toen al, begin jaren zestig, cijfers in voor spelers. Zo kwamen we aan onze informatie, mijn ouders kochten pas in 1963 een televisie, maar verder dan één Nederlandse zender kwam je niet.
In die tijd was 1860 groter dan Bayern (speelde het nog in een lagere afdeling, volgens mij wel) en onze held was de keeper van 1860: Petar Radenkovic: https://de.wikipedia.org/wiki/Petar_Radenković (In het Duits, kan iemand het nog lezen?)
Ik kom de laatste jaren een paar keer per jaar in Duitsland (vakantie) en dan kom ik wel eens in steden waarvan ik me de naam herinner uit een ver voetbalverleden, zo herinner ik me ineens de keeper van Borussia Neunkirchen. Wie dat was? Geen idee, maar volgens Bild was hij uitzonderlijk goed.
De titel van de topic is: Wat is er geworden van ...", van 1860 is helaas niet veel meer over. 1860 had het publiek, maar niet het geld, Bayern had dat geld wel en dan krijg je ook steeds meer publiek.
In die tijd was 1860 groter dan Bayern (speelde het nog in een lagere afdeling, volgens mij wel) en onze held was de keeper van 1860: Petar Radenkovic: https://de.wikipedia.org/wiki/Petar_Radenković (In het Duits, kan iemand het nog lezen?)
Ik kom de laatste jaren een paar keer per jaar in Duitsland (vakantie) en dan kom ik wel eens in steden waarvan ik me de naam herinner uit een ver voetbalverleden, zo herinner ik me ineens de keeper van Borussia Neunkirchen. Wie dat was? Geen idee, maar volgens Bild was hij uitzonderlijk goed.
De titel van de topic is: Wat is er geworden van ...", van 1860 is helaas niet veel meer over. 1860 had het publiek, maar niet het geld, Bayern had dat geld wel en dan krijg je ook steeds meer publiek.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Natuurlijk Demo, ik lees af en toe nog wel eens een boek in het Duits
I think I lost my fucking headache
-
Proficiat, blijven doen. Voor je werk of omdat je het Duits bij wilt houden?LucaS schreef:Natuurlijk Demo, ik lees af en toe nog wel eens een boek in het Duits
Het laatste. Soms komt het ook omdat een boek niet vertaald is.
-
Welk Duits boek raadt je aan?LucaS schreef:Het laatste. Soms komt het ook omdat een boek niet vertaald is.
Boeken lezen, helemaal in een andere taal, is voor mensen die tijd teveel hebben 

-
Schrijft iemand met bijna 6000 berichten op ATSandro_Calaaabro schreef:Boeken lezen, helemaal in een andere taal, is voor mensen die tijd teveel hebben

Jij hebt er bijna 7.000.
Als we helemaal scorebord journalistiek gaan spelen beweert het board dat jij pas sinds 2007 geregistreerd bent terwijl Sandro hier al sinds 2003 rondhuppelt.

Als we helemaal scorebord journalistiek gaan spelen beweert het board dat jij pas sinds 2007 geregistreerd bent terwijl Sandro hier al sinds 2003 rondhuppelt.

-
en ik al een paar jaar met pensioen ben 

Precies, ik post gemiddeld 1,2 bericht per dag zie ik. Dat kost niet zoveel tijd.Cruijff schreef:Jij hebt er bijna 7.000.![]()
Maar goed, over boeken: ik ben niet zo'n boekenlezer in mijn vrije tijd. In het kader van studie heb ik al genoeg boeken gelezen. Liever ga ik sporten of kijk ik sport. Een sportboek op z'n tijd is echter wel leuk.
Bizar verhaal

Van Gogh-rover: Ik dook onder bij Patrick Kluivert
Ik kwam Patrick in Barcelona tegen en vertelde dat ik door de politie werd gezocht
-Okkie
Okkie doet daar tot in detail uit de doeken hoe hij - met hulp van een mede-inbreker - twee meesterwerken uit het Van Goghmuseum wist te roven. Hij pleegde bijna de perfecte misdaad, op één belangrijk detail na. In het touw waarlangs hij zich met twee vers geroofde Van Goghs naar beneden liet glijden, had hij geen knopen gelegd. Daardoor kwam Okkie met een veel te grote vaart neer, waardoor hij zijn pet verloor.
Dna in zijn pet bracht de politie op Durhams spoor. Toen de politie na lang onderzoek eindelijk zijn woning in Amsterdam binnenviel, wist de beroepsinbreker alsnog te ontsnappen. Daarna vluchtte hij naar Spanje, waar hij naar eigen zeggen onderdak kreeg bij niemand minder dan Patrick Kluivert, die toen voetbalde voor FC Barcelona.
Barcelona
Okkie: ,,Een vriend van mij was Patrick Kluivert. Die woonde bij mij in de buurt in Amsterdam. Ik kwam Patrick in Barcelona tegen en vertelde dat ik door de politie werd gezocht. Natuurlijk zei ik niet dat het vanwege de Van Goghs was. En toen zei hij: 'Waarom zit je de hele tijd in een hotel? Waarom blijf je niet bij mij thuis?' Toen zei ik: 'Als ze mij pakken, kom je in alle kranten van de wereld.' Waarop hij zei: 'Dat kom ik toch al.'"
Familielid
Patrick Kluivert wil in de documentaire niet reageren. Een familielid van Kluivert zou het verblijf van Okkie in Barcelona hebben bevestigd. De documentaire van journalist Vincent Verweij bevat meer onthullingen. Zo wist topcrimineel Mink Kok dat de schilderijen in het bezit waren van een drugshandelaar voor de Italiaanse maffia. Hij zegt de schilderijen in 2007 gezien te hebben. Ook blijkt uit de uitzending dat de politie de schilderijen nog te pakken had kunnen krijgen als ze meteen na de dna-match het huis van Okkie waren binnengevallen.
De doeken stonden toen nog in de gang. De Van Gogh schilderijen zijn vorig jaar teruggevonden in het ouderlijk huis van maffiabaas Raffaele Imperiale in Castellammare di Stabia. Vanaf vandaag hangen ze weer in het Van Goghmuseum.
De documentaire over de gestolen Van Goghs begint vanavond om 20.25 uur.
- InnerHarbour
Mocht dit waar zijn kunnen wij rustig stellen dat Patrick een bijzondere gave heeft om zichzelf keer op keer in de nesten te werken.
YNWA
Brandpunt: verblijf ’Okkie’ bevestigd door familielid
Kluivert: onderduikverhaal is onzin
1 uur geleden
AMSTERDAM - UPDATE 11.20 - Volgens Patrick Kluivert is het klinkklare onzin dat Van Gogh-inbreker Octave ’Okkie’ Durham na de roof bij hem heeft ondergedoken in Barcelona, zoals de crimineel beweert in een Brandpunt-documentaire.
Durham, die zijn straf inmiddels heeft uitgezeten, deed afgelopen weekend zijn verhaal in De Telegraaf.
„Het liefst had ik een boek met zo’n onzinverhaal doodgezwegen, omdat dit een ordinaire publiciteitsstunt lijkt,” reageert Kluivert. „Maar omdat mijn goede naam wordt aangetast, ben ik gedwongen om kort te reageren.”
„Zoals iedere speler van FC Barcelona of elke andere topclub in Europa trok ik veel mensen aan. Familie, vrienden, kennissen, vrienden van vrienden en kennissen van kennissen wilden allemaal een wedstrijd van Barça zien en vroegen te pas en te onpas om toegangskaarten. Van niet iedereen kende ik zijn achtergrond en van vijftien jaar geleden heb ik niet heel helder op mijn netvlies wie er wel of niet is langsgekomen,” aldus Kluivert.
„Ik heb Octave Durham vast ook ontmoet, wellicht in mijn club CDLC, zijn gezicht komt me zelfs bekend voor. Maar dat ik hem onderdak heb geboden is pertinente onzin. Sterker, als ik zijn verleden had gekend, was ik vanzelfsprekend ver uit zijn buurt gebleven.”
„Ik heb mijn advocaat Mr. Spong aangezocht om juridische stappen voor te bereiden.”
Volgens Brandpunt heeft een familielid van Kluivert echter bevestigd dat Okkie in die periode wel degelijk in de villa van de voetballer verbleef. „Van die bevestiging is ook een geluidsopname”, zegt documentairemaker Vincent Verwey tegen De Telegraaf.
Blij met de punten ...
Onder meer de ex vrouw van Patrick Kluivert stond laatst ook voor de rechter, toch? Waarvoor was dat ook alweer?
Spong? Dan zal het wel waar zijn.„Ik heb mijn advocaat Mr. Spong aangezocht om juridische stappen voor te bereiden.”
Mooie klassieke diefstal trouwens. Met een touw uit het raam naar beneden vluchten. Er zal binnenkort wel een boekje uitkomen zeker. Om de portemonnee weer een beetje te vullen.
Nil volentibus arduum
Ja veel mensen vinden kunstroof erg romantisch hé.
De dief in kwestie zat vandaag in DWDD te sparren met Mathijs van Nieuwkerk en Erben Wennemars. Merkwaardig gesprek.

De dief in kwestie zat vandaag in DWDD te sparren met Mathijs van Nieuwkerk en Erben Wennemars. Merkwaardig gesprek.

Niet gezien. Maar sowieso vreemd dat die crimineel Kluivert erbij lapt terwijl hij hem geholpen zou hebben. Maar ja, het is niet een crimineel voor niks.
Als het waar is, is het wel dom van Kluivert natuurlijk. Het is echter alweer een jaar of 15 geleden.
Als het waar is, is het wel dom van Kluivert natuurlijk. Het is echter alweer een jaar of 15 geleden.
Iets van Fitzek zou ik je aanraden. Of Nele Neuhaus.Historicus schreef:Welk Duits boek raadt je aan?LucaS schreef:Het laatste. Soms komt het ook omdat een boek niet vertaald is.
Ik heb die uitzending van Brandpunt gezien. Die gast is wel streetwise dus ik sluit zeker niet uit dat hij 'm toch bewust deze streek wil leveren. Maar het leek er haast wel op dat hij echt oprecht niet zag waarom hij Kluivert hiermee in de problemen zou brengen. Het was gewoon een vriendendienst, maatjes onder elkaar.Sandro_Calaaabro schreef:Niet gezien. Maar sowieso vreemd dat die crimineel Kluivert erbij lapt terwijl hij hem geholpen zou hebben. Maar ja, het is niet een crimineel voor niks.
Nil volentibus arduum
-
Kan je de boeken van Jan Seghers aanraden, zijn goed te lezen, zeker om mee te beginnen: https://de.wikipedia.org/wiki/Matthias_Altenburg Begin wel bij deel 1.LucaS schreef:Iets van Fitzek zou ik je aanraden. Of Nele Neuhaus.Historicus schreef:Welk Duits boek raadt je aan?LucaS schreef:Het laatste. Soms komt het ook omdat een boek niet vertaald is.
Jan Costin Wagner (https://de.wikipedia.org/wiki/Jan_Costin_Wagner) is ook goed te lezen, Nele Neuhaus (https://de.wikipedia.org/wiki/Nele_Neuhaus) Sebastiaan Fitzek (zijn meer psychologische thrillers): https://de.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Fitzek#Werke