Dat kan toch ook allebei zo zijn? Wat bedoel je dan met zieken?mattie schreef:ff zieken..
Tegenover het AD vond Blind het heerlijk om na een aantal jaren weer op het veld te staan....en volgens eigen zeggen heeft Jol, Blind gevraagd als 1e assistent.
Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
voetbalprimeur.nlBlind: "Fantastisch weer op het veld te staan"
Danny Blind wordt volgend seizoen de assistent-coach van Martin Jol bij Ajax. De oud-international fungeerde het afgelopen seizoen nog als technisch manager in Amsterdam, maar is blij met zijn terugkeer op het veld.
"Ja, ik krijg het inderdaad druk", zo reageert hij tegenover AD/Sportwereld op zijn aanstelling als assistent. "Maar zo voel ik dat niet. Ik vind het fantastisch om weer op het veld te staan. Daarnaast blijf ik ook bij de jeugdopleiding actief. Ik vind het erg leuk dat Jol mij heeft gevraagd."
In de ochtend zal Blind Jol gaan assisteren bij het eerste. "Daarna zal ik aan de slag gaan met de jeugd. Jol heeft de zeggenschap over de aan- en verkopen. Wellicht dat ik hem daarbij soms moet assisteren. Of het klopt dat ik Jol over drie jaar ga opvolgen? Dat is een mogelijkheid. Maar in de voetballerij is het moeilijk plannen. Voorlopig is Jol drie jaar hoofdtrainer. Stel nou eens dat hij drie keer op rij kampioen wordt. Dan moet Ajax in mijn ogen niets veranderen."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Tja, Jol zei het toch duidelijk ... Blind gevragen, maar het het was geen dwinging onderhandel onderwerp.Dat zal b.v. de aanstelling van zijn broer wel zijn gweest denk ik ...Neefkens schreef:Dat kan toch ook allebei zo zijn? Wat bedoel je dan met zieken?mattie schreef:ff zieken..
Tegenover het AD vond Blind het heerlijk om na een aantal jaren weer op het veld te staan....en volgens eigen zeggen heeft Jol, Blind gevraagd als 1e assistent.
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 28, 2009 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
omdat Blind al wordt afgeschilderd als zijnde domme aktie van het bestuur en van Jol...Neefkens schreef:Dat kan toch ook allebei zo zijn? Wat bedoel je dan met zieken?mattie schreef:ff zieken..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

-
Wat mij niet aanstaat is inderdaad de stijlbreuk. Dan bedoel ik niet de vernieuwing, maar juist dat wij de goede kern kwijtraken. Hij praat heel simpel over het afstappen van de huisstijl van het spel, ik maak mij zorgen dat hij niet het Ajax in zijn waarde laat. Onder het motto 'doel heiligt de middelen'. Maar wij horen uniek te blijven.
- Ajaciedjuh
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat vinden we daarvan? Ik vind het idee fantastisch, bij Ajax is het nu vrij amateuristisch nog. Ik weet alleen niet in hoeverre die Mike Lindeman dat goed uit kan voeren.
Dat zou een zeer goede zaak zijn, las in 1 van de eerste interviews met Sneijder dat zijn hersteltijd veel korten was geworden sinds hij bij Real zat en na elke wedstrijd in een koud bad moest.
Of Mike Lindeman dit kan uitvoeren valt af te lezen uit de blessuregevallen bij HSV afgelopen seizoen, weet iemand hoe het hiermee stond?
Of Mike Lindeman dit kan uitvoeren valt af te lezen uit de blessuregevallen bij HSV afgelopen seizoen, weet iemand hoe het hiermee stond?
Dit contrasteert toch wel enigszins. Ik moet nog maar zien of de baas en de wannabe-baas samen kunnen werken. Aan de andere kant lijkt me Jol niet iemand die over zich heen laat lopen."Dat was niet een voorwaarde, maar ik vond de aanstelling van Danny wel heel belangrijk. Die manier van werken is me goed bevallen in Engeland. Danny is een man die iedereen kent, dat past in het plaatje van het bestuur. Wat voor mij ook belangrijk was dat Rick en Danny het enorm belangrijk vonden dat ik ja zou zeggen.
Jol is de grote voetbalbaas en die wil iemand naast hem die de club en vooral de jeugd goed kent. Je kunt zeggen wat je wilt van Blind maar dat beheerst ie.
Met Blind heeft Jol inderdaad iemand die de club kent en een goed beeld moet hebben van de jeugd. Wat dat betreft snap ik zijn keuze wel. Dat Blind ambities heeft om hoofdtrainer te worden is een potentieel risico. Maar dat is alleen het geval wanneer Blind hem er uit zou willen werken. En dat zie ik toch echt niet gebeuren. Jol lijkt mij de man er niet naar om dat te laten gebeuren en Blind kan dit toch ook zien als een kans om verder te groeien in het vak.
Wat ik van Danny niet snap is de planning van zijn loopbaan. Ajax kwam te snel maar dat kan nog een keer gebeuren. Alleen is het raar om daarna TD bij Sparta te worden en TM bij Ajax terwijl je dus kennelijk de ambitie hebt om op het veld te staan. Dan had hij mijns inziens beter kunnen proberen om ergens anders ervaring op te doen als hoofdtrainer.
Verder kan die Mike Lindeman hopelijk iets doen aan de fysieke kracht en fitheid van onze selectie. Want daar is echt wel wat te winnen. Is de technische staf hiermee nu overigens rond? Oftewel, kan ik er gerust op zijn dat Petrovic niet alsnog de Arena binnen komt wandelen?
Wat ik van Danny niet snap is de planning van zijn loopbaan. Ajax kwam te snel maar dat kan nog een keer gebeuren. Alleen is het raar om daarna TD bij Sparta te worden en TM bij Ajax terwijl je dus kennelijk de ambitie hebt om op het veld te staan. Dan had hij mijns inziens beter kunnen proberen om ergens anders ervaring op te doen als hoofdtrainer.
Verder kan die Mike Lindeman hopelijk iets doen aan de fysieke kracht en fitheid van onze selectie. Want daar is echt wel wat te winnen. Is de technische staf hiermee nu overigens rond? Oftewel, kan ik er gerust op zijn dat Petrovic niet alsnog de Arena binnen komt wandelen?
Nil volentibus arduum
Volgens mij wil Blind simpelweg eigenlijk alleen maar bij Ajax werken (en als het moet dan maar bij Sparta). Dat kun je onverstandig vinden (van beide partijen), maar het toont wel aan wat Ajax voor hem betekent.Marillion schreef:Wat ik van Danny niet snap is de planning van zijn loopbaan. Ajax kwam te snel maar dat kan nog een keer gebeuren. Alleen is het raar om daarna TD bij Sparta te worden en TM bij Ajax terwijl je dus kennelijk de ambitie hebt om op het veld te staan. Dan had hij mijns inziens beter kunnen proberen om ergens anders ervaring op te doen als hoofdtrainer.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Sportwereld schreef:Jol: Van Ajax eerst weer team maken
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - ‘Uit de reacties van de afgelopen dagen blijkt dat veel mensen wat zijn verrast. Maar over het algemeen wordt de aanstelling van Martin Jol bij Ajax positief en enthousiast ontvangen.’’
FOTO PIM RAS
Zo opende directeur Rik van den Boog gistermiddag de presentatie van de nieuwe trainer.
Die twee zinnen vatten de situatie bij de grootste voetbalclub van Nederland aardig samen. Marco van Basten gaat de boeken in als de voorlopig laatste ‘Ajacied’ die de kans kreeg het in verval geraakte instituut in ere te herstellen. Met Martin Jol komt er nu een architect van buitenaf die Ajax klaar moet maken voor de toekomst.
In die toekomst houdt Ajax oog voor oude waarden die de club groot hebben gemaakt. De jeugdopleiding krijgt bijvoorbeeld een nog centralere rol. En Ajax-elftallen, van de F-jes tot het eerste team, moeten wedstrijden willen blijven domineren.
Maar er wordt ook afscheid genomen. Van Basten brak namens Ajax al opzichtig met Johan Cruijff. Nu probeert de club zich verder los te maken van oude machtsblokken en de invloed van de vijfde colonne. En bijvoorbeeld ook van dogma’s over de manier van spelen die de afgelopen jaren toch vooral remmend hebben gewerkt.
Vrij vertaald zei Jol bij zijn presentatie dat Ajax onder zijn leiding zijn offensieve kracht zal behouden. Maar zoiets kan ook door bijvoorbeeld met twee spitsen en een middenveld in een ruit te spelen. ,,Het gaat erom dat spelers zich ontwikkelen als team. Van Ajax een team maken dat nog steeds de meeste goals maakt, maar minder weggeeft is mijn eerste doelstelling. Van daaruit moet er binnen één of twee jaar weer een topelftal staan,’’ zei Jol. ,,Talent om te ontwikkelen is er genoeg. Ontwikkeling wordt het magische woord.’’
In zijn staf ruimt hij daarom een prominente plaats in voor Danny Blind. Die wordt, zo schetste Jol, zowel zijn ‘rechter- als linkerhand’. ,,Blind wordt een heel belangrijke pion. Danny is een man van de club, die van de F-jes tot de beloften iedere speler kent,’’ zei Jol.
Blind zou je in het renovatieproces een ras-Ajacied met verlichte denkbeelden kunnen noemen. In de jeugdopleiding komt de komende jaren meer aandacht voor mentale en fysieke weerbaarheid naast de technische scholing.
In zijn huidige functie van technisch manager is Blind al een tijdje druk met het doorvoeren van aanpassingen die daarvoor moeten zorgen. Het is de bedoeling dat Blind dat werk deels voorzet en daarnaast dagelijks zijn trainingspak aantrekt voor de trainingen van Ajax 1. In Cock Jol, de broer van Martin, krijgt Blind op zijn beurt iemand die hem assisteert.
,,Ik krijg het druk, maar zo voel ik dat niet,’’ zei Blind over zijn nieuwe takenpakket. ,,Martin zei meteen dat hij graag wil dat ik weer op het veld kom te staan. Zelf vind ik dat erg leuk. Het klopt dat de mogelijkheid er is dat ik Jol over drie jaar opvolg, maar daar heb ik het liever niet over. In de voetballerij is het moeilijk plannen. Stel dat Ajax met Jol als trainer drie keer op een rij kampioen wordt, dan moet de club in mijn ogen niets veranderen.’’
Jol hield zich gisteren op de vlakte over het aan- en verkoopbeleid, waar hij als trainer-manager ook de regie over krijgt. In zijn huis in Spanje gaat hij de komende weken de huidige selectie doorlichten. ,,Een stapel dvd’s van het afgelopen seizoen heb ik net in de koffer gegooid.’’
Zeker is dat Ajax niet voor de tweede zomer op een rij 35 miljoen euro zal uitgeven aan nieuwe spelers. Jol speculeert voorzichtig op de mogelijkheid één of twee aankopen te kunnen doen. Maar hij weet dat er in principe eerst verkocht moet worden, voordat Ajax zelf koopt.
De clubleiding zou het niet erg vinden als Arsenal zijn belangstelling voor aanvoerder Thomas Vermaelen concretiseert in de vorm van een miljoenenbod.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Machtige Martin Jol: „Binnen twee jaar moet er weer een topelftal staan”
Frisse wind bij Ajax
AMSTERDAM, vrijdag
Martin Jol (53) blijkt tijdens de onderhandelingen met Ajax handig gebruikgemaakt te hebben van de Amsterdamse hunkering naar successen en de behoefte aan een coach met een grote naam. De opvolger van Marco van Basten werd – zo bleek tijdens zijn presentatie in de Amsterdam ArenA – geen strobreed in de weg gelegd toen hij als niet-Ajacied alle technische macht naar zich toe trok. „Het is een enorme uitdaging om hier zo’n grote verantwoordelijkheid te krijgen”, aldus de goedgeluimde Jol. „Of ik trots ben? Ik voel me een beetje verlegen.”
Johan Cruijff – „hij is de enige speler die me ooit emotioneerde” – zal alleen als klankbord fungeren als Jol hem tegen het lijf loopt, over de toekomst van John van ’t Schip en Rob Witschge wordt pas na hun vakantie gesproken en op Frank de Boer en Dennis Bergkamp wordt geen beroep meer gedaan om op het trainingsveld bij het eerste elftal actief te zijn. De enige man met Ajax-hart die wel in de plannen van Jol voorkomt, en prominent ook, is uitgerekend degene die hem in 2005 aftroefde als hoofdcoach bij Ajax: Danny Blind. Maar in de ArenA waait vanaf nu een Scheveningse wind. Al neemt Jol wel een eerdere aanbeveling van Cruijff over dat leden van de technische staf van het eerste elftal (Blind, red.) zich ontfermen over de jeugdopleiding en scouting.
Op verzoek legde Jol uit waarom hij de roemruchte Bundesligaclub HSV inruilde voor Amsterdam. „Het was geen makkelijke keuze, maar Ajax blijft Ajax. Al is het elftal niet meer zo sterk als vijf jaar terug. Het perspectief was hier beter dan in Hamburg, waar ik nog maar een éénjarig contract had.”
Hoe graag de Amsterdamse clubleiding met de visserszoon in zee wilde, bleek uit de woorden van Rik van den Boog. „Ik was heel verrast en blij toen ik vorige week telefonisch van Martin vernam dat hij openstond voor Ajax. Hij heeft alle facetten in zich om trainer van Ajax te worden, sloot naadloos aan bij de club en onze visie en dus bij het profiel dat wij hadden opgesteld. Al is dat natuurlijk geen garantie voor succes. Maar we zijn als leiding blij en trots dat we dit resultaat hebben behaald.”
Dat een ’buitenstaander’ zulke verregaande bevoegdheden eiste en oude bekenden als Michael Lindemann (looptrainer) en broer Cock (persoonlijke assistent en medeverantwoordelijk voor de scouting en jeugdopleiding) om zich heen wilde verzamelen, was voor Van den Boog geen belemmering om Jol vast te leggen. Sterker nog, de algemeen directeur wilde de oud-trainer van onder meer Roda JC, RKC, Tottenham Hotspur en HSV liever voor vijf jaar of langer dan de uiteindelijke drie jaar vastleggen. „Wie de geschiedenis van de afgelopen tien jaar kent, weet dat Ajax behoefte heeft aan continuïteit.”
En die zit hem onder het bewind van de nieuwe man voornamelijk in Blind, die het assistentschap combineert met zijn rol als technisch manager. „Zijn aanwezigheid vond ik heel erg belangrijk om ’ja’ te zeggen. Hij kent iedereen van de E’tjes tot het beloftenteam. Daarom wordt hij mijn assistent en linker- en rechterhand”, aldus Jol, die stellig knikte toen aan Van den Boog werd gevraagd of Blind op termijn voor de groep moet gaan staan. Overigens sloot Jol evenmin niet uit dat Zeljko Petrovic op termijn naar de ArenA komt.
Als het aan Jol ligt, bestormt Ajax op korte termijn weer de Nederlandse top. „Vroeger zei ik al: ’Als je bij Ajax zit, word je één keer in de twee jaar kampioen.’ Dat is de laatste tijd misschien veranderd, maar ik hoop het niet.”
In zijn Tottenham- en HSVperiode volgde hij het Nederlandse voetbal én dus ook Ajax op de voet. „De huidige spelersgroep zit hier al een tijdje. Er is voldoende talent aanwezig om verder te ontwikkelen en we moeten proberen het elftal te versterken met één of twee spelers. Als dat kan, zullen we het niet nalaten. Binnen één of twee jaar moet er weer een topelftal staan. Ik ga nu goed analyseren waar afgelopen jaar de knelpunten lagen, heb net de dvd’s van alle wedstrijden in mijn auto geladen.”
Het is wat Jol betreft geen uitgemaakte zaak dat Ajax 43-3 blijft spelen. „Als ik Sulejmani, Suarez en Cvitanich zie, kan het zijn dat 4-4-2 in de beginperiode beter past.” Toch stelde hij de aanhang gerust. „Of we nu 4-4-2 spelen, en met een ruit op het middenveld of niet: we willen aanvallend blijven spelen.”
De vraag of hij niet bang is om net als Van Basten ooit oog in oog te staan met boze supporters, ontweek hij met zijn karakteristieke glimlach. „Ik ben niet bang uitgevallen en ook nog redelijk sterk. Maar ik hoop wel met de persafdeling te regelen dat ik niet hoef uit te stappen.”
Ook bij de ’kwestie-Leonardo’, die aangaf zijn aflopende contract graag te willen verlengen, kreeg Jol de lachers op zijn hand. „Op Leo ben ik boos. Waarom? Omdat hij in de UEFA Cup scoorde tegen HSV. Hij moet dus nog maar even bij Ajax blijven. Dan kan ik hem onder handen nemen.”
Cock neemt deel taken Blind over
AMSTERDAM, vrijda
Cock Jol gaat bij Ajax niet alleen als persoonlijke assistent van zijn broer en hoofdtrainer Martin fungeren, maar krijgt ook een belangrijke andere rol. „Ik ga me nadrukkelijk bezighouden met de scouting en de jeugdopleiding”, aldus Cock. „Ik neem een aantal taken over van Danny, ga de jeugdopleiding en scouting doorlichten en rapporteer aan Blind.
Hij bespreekt het vervolgens met Martin en die legt het neer bij Rik van den Boog en dan gaan we ermee aan de slag.” Of Cock ook plaatsneemt op de bank, weet hij niet. „Dat kan, maar ik zit net zo lief op de tribune, met zo’n telefoontje in mijn oor. Staat goed”, grapt Cock Jol.
Blij met de punten ...
Die jeugdopleiding is vorig seizoen toch ook al doorgenomen? Door MvB en DB?Ik ga me nadrukkelijk bezighouden met de scouting en de jeugdopleiding”, aldus Cock. „Ik neem een aantal taken over van Danny, ga de jeugdopleiding en scouting doorlichten en rapporteer aan Blind.
Wie is doe Cock eigenlijk? Familie van Cock v.d. Laak? Een kenner van jeugdvoetbal?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 15/16
1 of 2 spelers? dat is ook niet veel.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het is eigenlijk de broer van Martin Jol.Aristides schreef:
Wie is doe Cock eigenlijk? Familie van Cock v.d. Laak? Een kenner van jeugdvoetbal?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Ik denk toch dat de Telegraaf goed zat met hun "wisseltruc". Gisteren versprak Jol zich een beetje, want schijnbaar wilde Van den Boog Jol voor meer dan 3 jaar vastleggen. Dan zou Jol als TD'er gaan fungeren na verloop van tijd en Blind (die nu steeds dichter op het veld komt te staan) kan het stokje van Jol overnemen.Marillion schreef:Met Blind heeft Jol inderdaad iemand die de club kent en een goed beeld moet hebben van de jeugd. Wat dat betreft snap ik zijn keuze wel. Dat Blind ambities heeft om hoofdtrainer te worden is een potentieel risico. Maar dat is alleen het geval wanneer Blind hem er uit zou willen werken. En dat zie ik toch echt niet gebeuren. Jol lijkt mij de man er niet naar om dat te laten gebeuren en Blind kan dit toch ook zien als een kans om verder te groeien in het vak.
Wat ik niet begrijp is dat Blind zelf zijn beperkingen niet inziet. Waarom gaat hij niet lekker a la Menzo een paar Eerste Divisie clubs trainen? Als Blind zogeaamd zijn hart bij Ajax heeft zitten, is het het beste als hij in de luwte ervaring gaat opdoen
Whitey on the moon.
-
Nee, dat kun je niet. Jol liet die mogelijkheid duidelijk open.Marillion schreef:Oftewel, kan ik er gerust op zijn dat Petrovic niet alsnog de Arena binnen komt wandelen?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Commentaar Petro, ik zie het al voor me , Ajax is een fantastiche cluubAjax Rules schreef:Nee, dat kun je niet. Jol liet die mogelijkheid duidelijk open.Marillion schreef:Oftewel, kan ik er gerust op zijn dat Petrovic niet alsnog de Arena binnen komt wandelen?
http://www.youtube.com/watch?v=maR0T9zGlBw
Leuk stukje, babbel zieke Joegoslaaf

Oké, ik snap het. "De broer zijn" is de garantie op kwaliteit.Thijs schreef:Het is eigenlijk de broer van Martin Jol.Aristides schreef:
Las op Sportwereld dat hij een jaar geleden om de volgende kwaliteiten mee is gegaan naar HSV!
Wel berichten gevonden over zijn baan als leraar en als trainer, maar nergens een duidelijke link met jeugdvoetbal. De link http://www.google.nl/search?hl=nl&q="Co ... %3Dlang_nl geeft 56 resultaten, niet veel als iemand een kenner is. Haal daar de berichten over Cock Jol en Ajax vanaf en er blijft weinig over (op het forum van GDA staat iets)De voormalige trainer van onder andere zaterdag-hoofdklasser Scheveningen wordt bij de club van Rafael van der Vaart assistent-trainer, evenals Zeljko Petrovic. Cock Jol is werkzaam als leraar Duits en heeft een jaar onbetaald verlof opgenomen.
Thijs +jeugdvoetbal +Ajax geeft bijna tien keer zoveel berichten

Wie weet, is hij de "Verlosser"; iedere nieuwe, voor mij onbekende trainer krijgt alle credits, maar direct de jeugdopleiding doornemen die het afgelopen jaar al is doorgenomen enz. ???
Aristides schreef:Oké, ik snap het. "De broer zijn" is de garantie op kwaliteit.Thijs schreef:Het is eigenlijk de broer van Martin Jol.Aristides schreef:
Las op Sportwereld dat hij een jaar geleden om de volgende kwaliteiten mee is gegaan naar HSV!
Wel berichten gevonden over zijn baan als leraar en als trainer, maar nergens een duidelijke link met jeugdvoetbal. De link http://www.google.nl/search?hl=nl&q="Co ... %3Dlang_nl geeft 56 resultaten, niet veel als iemand een kenner is. Haal daar de berichten over Cock Jol en Ajax vanaf en er blijft weinig over (op het forum van GDA staat iets)De voormalige trainer van onder andere zaterdag-hoofdklasser Scheveningen wordt bij de club van Rafael van der Vaart assistent-trainer, evenals Zeljko Petrovic. Cock Jol is werkzaam als leraar Duits en heeft een jaar onbetaald verlof opgenomen.
Thijs +jeugdvoetbal +Ajax geeft bijna tien keer zoveel berichten![]()
Wie weet, is hij de "Verlosser"; iedere nieuwe, voor mij onbekende trainer krijgt alle credits, maar direct de jeugdopleiding doornemen die het afgelopen jaar al is doorgenomen enz. ???
Tja, niet dat het iets uitmaakt hoor, maar als je even doorzoekt dan zou ie dus scout bij de spurs zijn geweest,
Martin Jol's brother Cock ( Cornelius ) to work for Spurs, scouting 16-21 year olds in the Netherlands.
According to the personal websites of both Martin Jol and the splendidly named Cock Jol(Martin's brother), Cock will be working for Tottenham Hotspur as a scout in the Netherlands this season. More specifically he will be concentrating on young players in the 16-21 year range.
waren Rijnsburgse Boys tevreden over hem als hoofd opleidingen .. nogmaals niet dat het me iets uitmaakt, maar het maakt jouw plaatje iets completer volgens mij ..
Blij met de punten ...
Ik kan goed leven met de aanstelling van Jol. Mooi figuur, brok aan ervaring in binnen- en buitenland en de meeste teams onder zijn hoede bleken tot meer in staat dan de som der delen. Ik hoop echt dat we nu eens de lijn naar boven gaan vinden en structureel verbetering gaan zien. 

De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Positief i.i.g. dat de man niet krampachtig wil vasthouden aan 4-3-3. Ajax zat echt niet op wéér een systeemslaaf te wachten.
Ook goed dat er geen opgeklopte doelstellingen van de daken worden geschreeuwd. 'Ontwikkeling' individueel en als team is een prima target. Zorg eerst maar eens voor een goede organisatie en duidelijkheid. Wanneer dat gebeurt, komen goed spel en resultaten vanzelf.
DB: het komt op mij zo over dat Jol hem inderdaad graag op het veld ziet. Vnl. omdat er dan een plekkie vrij komt in de organisatie voor Jol's broer.
Ik heb trouwens het onbehaaglijke gevoel dat Jol wel eens werk zou kunnen gaan maken van Alex Silva. Die toeterde nl. na de laatste BuLi-wedstrijd dat ie weg wil. Toeval? Hopelijk.
Ik zie liever Silva's oudere broer bij Ajax!!
Ook goed dat er geen opgeklopte doelstellingen van de daken worden geschreeuwd. 'Ontwikkeling' individueel en als team is een prima target. Zorg eerst maar eens voor een goede organisatie en duidelijkheid. Wanneer dat gebeurt, komen goed spel en resultaten vanzelf.
DB: het komt op mij zo over dat Jol hem inderdaad graag op het veld ziet. Vnl. omdat er dan een plekkie vrij komt in de organisatie voor Jol's broer.

Ik heb trouwens het onbehaaglijke gevoel dat Jol wel eens werk zou kunnen gaan maken van Alex Silva. Die toeterde nl. na de laatste BuLi-wedstrijd dat ie weg wil. Toeval? Hopelijk.
Ik zie liever Silva's oudere broer bij Ajax!!
Prima, hij mag voor mij voor Ajax "het licht" zien en via welke magie dan ook weer grote talenten laten doorstromen, maar zijn bijzondere kwaliteiten qua jeugd(opleiding) zie ik niet n.a.v. een keer zoeken via Google.waren Rijnsburgse Boys tevreden over hem als hoofd opleidingen .. nogmaals niet dat het me iets uitmaakt, maar het maakt jouw plaatje iets completer volgens mij ..
We moeten ook niet ieder jaar de jeugdopleiding ""extern"" (d.w.z. door iemand die het jaar ervoor nog niet bij Ajax zat) laten doorlichten. Jan Olde Riekerink kwam en beoordeelde als hoofd jeugdopleidingen de jeugd; JC "deed dat ruim een jaar geleden", MvB en DB afgelopen seizoen en nu Cock, een bekende uit het Haagse amateurvoetbal en de broer van.