Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Laudrup » za mar 03, 2018 2:27 pm

Cruijff schreef:
Laudrup schreef: Is Michael van Praag erelid? Kunnen ze hem die titel afnemen? Ik hoef die gast met zijn "ik gun Feyenoord het kampioenschap" niet meer bij de club te zien.
Net als een figuur als Hennie Heinrichs (https://dematvanpantelic.wordpress.com/ ... -ajax-werd) staat Michael van Praag inderdaad op het lijstje van ereleden.

En Johan Neeskens niet.

Piet Keizer leverde ooit zijn titel als erelid in omdat ie zich als "gewoon lid gewoonweg beter op zijn gemak voelde" maar in bepaalde situaties wordt dus aan zo'n erelid als Van Praag voorgelegd 'Neeskens laten we nu wel of niet naar binnen'...


Van Praag liet Neeskens buitenstaan bij een bijeenkomst die in principe toegankelijk is voor alle leden van de vereniging Ajax (daar hoort Neeskens gewoon bij....) :blush.gif:
Ik schaam me dood.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41134
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za mar 03, 2018 8:39 pm

Sandro schreef:
Ten Hag stipt Ajax-probleem aan: "Dus dat zal beter moeten"

Erik ten Hag ziet in zijn eerste maanden bij Ajax progressie. Hoewel het in de titelrace niet voortvarend gaat, is de coach tevreden over de ontwikkeling van zijn ploeg.

"We hebben meer passes. Ajax staat voor dominant voetbal", zegt Ten Hag op de persconferentie. "Als je meer passes hebt, beheers je het spel beter. We komen tot heel veel kansen. We zijn verdedigend stabieler. In z'n algemeenheid zijn de loopprestaties van het team ook beter. Dat zijn wel een aantal zaken die vooruit zijn gegaan. Maar er is uiteindelijk maar één statistiek en dat is de ranglijst. Maar onderliggend zijn er een aantal dingen die vooruit zijn gegaan."

Ten Hag is ook minder tevreden over een aantal zaken. "Ajax heeft heel veel gescoord uit spelhervattingen voor de winterstop. Op dit moment scoren we daar onvoldoende uit, terwijl we er wel heel veel aandacht aan besteed hebben. Dus dat zal beter moeten. Dat begint bij bewustwording, trainen, de kwaliteit van de voorzetten, etcetera", aldus de coach, die met zijn ploeg zeven punten achterstaat op koploper PSV.
Het staat hier nu als vloeiend verhaal, maar in het echt zaten er heel wat "uhhmm's" tussen en als je dan ziet wat hij eigenlijk zegt....
Jiskefet op z'n best dit.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2018 1:11 am

Hebben we ooit een grotere kneus als trainer gehad? Dit kan toch niet?

Ik heb nog nooit een trainer gehoord over loopprestaties...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » zo mar 04, 2018 9:55 am

Marillion schreef:Jiskefet op z'n best dit.
Dat hij een oostelijk accent heeft en hees is boeit niet maar dat taalgebruik, koude rillingen krijg je ervan zou die denken dat er iemand van onder de indruk raakt.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » zo mar 04, 2018 10:15 am

"Als je meer passes hebt, beheers je het spel beter". Het is nu dus officieel: FdB all over again.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33694
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door zeux » zo mar 04, 2018 10:29 am

Sandro schreef:"Als je meer passes hebt, beheers je het spel beter". Het is nu dus officieel: FdB all over again.
Dat was ook mijn gedachte... Bleh.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41134
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » zo mar 04, 2018 10:37 am

Vanmiddag dan maar eens lekker ouderwets het balletje achterin rond laten gaan. Dat is prima voor de statistieken. Zitten we alleen wel een beetje met de loopprestaties. Wat dat dan ook precies mag zijn.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 11:56 am

elliquido schreef:Ik voel een Erik ten hag bingo kaart aankomen. Ipv de IH kaart de EH kaart :ajaxsmiley.gif:
Ten Hag is hier, op dit linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=vWuDhnPXJX0

Slechts 22 seconden aan het woord tussen 1.13 en 1.35 minuten maar je kunt al een hele lijst voor de bingokaart opschrijven:

qua veldspel denk ik uitstekende wedstrijd gespeeld
ongelooflijk veel kansen gecreëerd
X keer het houtwerk geraakt
100% kansen
tweede helft het tempo opgevoerd
in de eindfase
net als vorige week
de gierigheid ontbrak

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 11:56 am

Dit vis ik uit 22 seconden, het gesprekje met de NOS duurde geloof ik 4 minuten 55 seconden :blush.gif: kun je nagaan hoeveel quotes ie er daar wel niet in heeft geslingerd. :drecul.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 2:25 pm

Interview bij FOX Sports 7 minuten voor de wedstrijd is ook weer een pareltje hoor. :drecul.gif:

Kan iemand mij uitleggen of Ten Hag nu heeft gezegd of Siem de Jong het een week geleden wel goed of niet goed heeft gedaan? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2018 3:35 pm

Keizer terug aub.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9109
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 04, 2018 3:42 pm

Hou nou eens op met dat gesodemieter. Ten Hag EN Keizer zijn beiden GEEN trainers die bij Ajax thuishoren.

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo mar 04, 2018 3:44 pm

Klopt. Maar Ten Hag praat over verbeterde loopprestaties :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » zo mar 04, 2018 5:09 pm

Had onze huisautist nog wat te melden na de wedstrijd?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » zo mar 04, 2018 5:18 pm

Cruijff schreef:Interview bij FOX Sports 7 minuten voor de wedstrijd is ook weer een pareltje hoor. :drecul.gif:

Kan iemand mij uitleggen of Ten Hag nu heeft gezegd of Siem de Jong het een week geleden wel goed of niet goed heeft gedaan? :confused.gif:
Hij heeft het prima gedaan maar hij kan er geen klote van...

Net als spelers van NEC... die doen het voor hun kunnen best goed... zr kunnen er alleen niet veel van

Net als een beginnend advocaat... die doet het heel goed, maar je moet hem nog niet op moeilijke zaken zetten

Is dat zo ingewikkeld?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Erik ten Hag

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 04, 2018 5:35 pm

Marillion schreef:Vanmiddag dan maar eens lekker ouderwets het balletje achterin rond laten gaan. Dat is prima voor de statistieken. Zitten we alleen wel een beetje met de loopprestaties. Wat dat dan ook precies mag zijn.
Volgens mij loop je het minst door compact te spelen en bij balverlies agressief druk te zetten (dwz ruimtes af te schermen via positiespel).

Bij balbezit laat je de bal het werk doen, en heb je het meest aan spelers die een bal op maat in de ruimte spelen, vooral achter de laatste linie van de tegenstander.

Bij beiden gaat het, kwa lopen, niet om de hoeveelheid meters, maar om de explosiviteit en het nut van het geloop. Anders wordt het rondspelen om niks en draven om nog minder.

De bal een tijdje rondspelen mag wel, maar zou eigenlijk alleen van toepassing moeten zijn om even uit te rusten (jagen kost kracht) of om een gewonnen wedstrijd uit te tikken.

Ik weet niet of Ten Hag zo denkt. Die is wat mij betreft teveel met de nummers bezig, en te weinig met effectiviteit.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door mattie » zo mar 04, 2018 5:44 pm

Mag hopen dat er voor eind April/Mei een evaluatie moment gepland staat..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 5:44 pm

Monkey Tonk schreef:
Marillion schreef:Vanmiddag dan maar eens lekker ouderwets het balletje achterin rond laten gaan. Dat is prima voor de statistieken. Zitten we alleen wel een beetje met de loopprestaties. Wat dat dan ook precies mag zijn.
Volgens mij loop je het minst door compact te spelen en bij balverlies agressief druk te zetten (dwz ruimtes af te schermen via positiespel).

Bij balbezit laat je de bal het werk doen, en heb je het meest aan spelers die een bal op maat in de ruimte spelen, vooral achter de laatste linie van de tegenstander.

Bij beiden gaat het, kwa lopen, niet om de hoeveelheid meters, maar om de explosiviteit en het nut van het geloop. Anders wordt het rondspelen om niks en draven om nog minder.

Ik weet niet of Ten Hag zo denkt. Die is wat mij betreft teveel met de nummers bezig, en te weinig met effectiviteit.
Sterker nog: los van dat je natuurlijk wel gevaarlijk wordt als je een paar snelle spelers hebt die regelmatig in de vrije ruimte kunnen sprinten....

...In principe als er op een bepaalde manier 'beter en fanatieker' gelopen wordt houdt dat vaak in dat je een veel slechtere wedstrijd aan het spelen bent dan de vorige keer (of dan je tegenstander). Maar het is me dus nog niet duidelijk wat er door Ten Hag inhoudelijk onder die kreet 'loopprestaties' :confused.gif: wordt verstaan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Erik ten Hag

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 04, 2018 5:53 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:
Marillion schreef:Vanmiddag dan maar eens lekker ouderwets het balletje achterin rond laten gaan. Dat is prima voor de statistieken. Zitten we alleen wel een beetje met de loopprestaties. Wat dat dan ook precies mag zijn.
Volgens mij loop je het minst door compact te spelen en bij balverlies agressief druk te zetten (dwz ruimtes af te schermen via positiespel).

Bij balbezit laat je de bal het werk doen, en heb je het meest aan spelers die een bal op maat in de ruimte spelen, vooral achter de laatste linie van de tegenstander.

Bij beiden gaat het, kwa lopen, niet om de hoeveelheid meters, maar om de explosiviteit en het nut van het geloop. Anders wordt het rondspelen om niks en draven om nog minder.

Ik weet niet of Ten Hag zo denkt. Die is wat mij betreft teveel met de nummers bezig, en te weinig met effectiviteit.
Sterker nog: los van dat je natuurlijk wel gevaarlijk wordt als je een paar snelle spelers hebt die regelmatig in de vrije ruimte kunnen sprinten....

...In principe als er op een bepaalde manier 'beter en fanatieker' gelopen wordt houdt dat vaak in dat je een veel slechtere wedstrijd aan het spelen bent dan de vorige keer (of dan je tegenstander). Maar het is me dus nog niet duidelijk wat er door Ten Hag inhoudelijk onder die kreet 'loopprestaties' :confused.gif: wordt verstaan.
Als Ajax zijnde (tenzij de kwaliteit ontbreekt) moet het doel zijn om binnen tien of vijftien minuten op voorsprong te staan. Dus ipv gedoseerd te spelen heb je er veel maar aan om een tegenstander te overrompelen. Daarna kun je altijd een adempauze inlassen door de bal een poosje rond te spelen. Als je gedoseerd begint, laat je de tegenstander in hun spel komen. Dan wordt het vaak een schaakspel. Ten Hag is teveel schaker.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » zo mar 04, 2018 5:55 pm

Bij Utrecht... was dat anders?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 6:03 pm

brigade zuid schreef:Had onze huisautist nog wat te melden na de wedstrijd?

Ja ja, daar is het interview met Ten Hag:

https://www.youtube.com/watch?v=YiXNHfxZn7E

'Ik ben niet aangeslagen, wel teleurgesteld.'

'Het heeft te maken met houding. We hebben betere spelers en een beter team.'

'Dit mag op ons niveau nooit gebeuren.'

'Apatisch reageren van een drietal spelers.'

'Kinderlijk. We hebben daar goede afspraken over. En dan valt ie toch binnen. Kan niet gebeuren, maar het gebeurt toch.'

'Wij hebben genoeg kwaliteiten om de juiste eindpass te geven. Maar twee keer komt ie dus niet.'

'We creëren wel onze kansen, maar ze moeten binnen.'

'Legio kansen creëren wij. Maar ze moeten binnen.'

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » zo mar 04, 2018 6:06 pm

moeten binnen
Hij is toch niet een Belg? :smallgrin.gif:
YNWA

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » zo mar 04, 2018 6:13 pm

Wat klopt er niet?

Die kansen moesten toch binnen?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Erik ten Hag

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 04, 2018 6:16 pm

Ik heb Ten Hag niet gekozen. Maar het heeft geen zin om nu tegen te gaan liggen. Er is bij hem genoeg ruimte om te leren, maar terwijl hij bijleert is het risico dat hij het speelse eruit haalt bij Ajax, in naam van de concentratie, terwijl dat helemaal niet nodig is.

De enige 'concentratie' die nodig is is een goed begrip van positiespel. En dat kan beter op een speelse manier dan stijf. Ajax draait nooit lekker met de rem erop.

Ajax heeft nu meer kwaliteit dan onder Bosz, maar wat minder ervaring. Volgend jaar moet, in deze competitie, genoeg zijn om genoeg ervaring te hebben, en is er bovendien niet de prijs van puntenverlies die vaak betaald wodt bij een trainerswissel, inclusief Bosz (die prijs is twee keer betaald dit seizoen).

De rest van dit seizoen wordt hopelijk gebruikt om van Ajax, zonder druk, een swingend geheel te maken. Je kunt in de resterende wedstrijden het fundament leggen voor volgend seizoen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mar 04, 2018 6:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » zo mar 04, 2018 6:20 pm

Ja... en dan maak je er een swingend geheel van... gaan er 4 weg... kan je weer opnieuw beginnen... wat schiet je daar in godsnaam mee op?

Ajax is geen club om te groeien... Ahax moet er staan...

Plaats reactie